Iseteenindus garaaž
#21

(13-01-2015, 22:41 PM)2715 Kirjutas:  Vaatasin küsimustikku ja kõige madalam tunnihind on pakutud 5 eur, mis on isetegijale liiast.
Isetegija kel võtmed peos püsivad teeb sellised asjad mis tunniga tehtud saab ka näiteks väljas või kusiganes ära.
Suuremad operatsioonid nagu kasti vahetus või mingi keerulisema asja parandus milleks on tõstukit vaja ja keevitust-tõstemehhanismi võtavad kindlasti vähemalt 3-4 tundi ja keegi ei saa kindel olla et näiteks kui sidurivahetusel mingi asi ei sobi ja on vaja uus otsida siis võib asi minna kallimaks kui lasta see töö teha kuskil.
Oletades, et inimene tuleb hommiku kl 8 sisse, tõmbab kasti maha kuskil kl 10 ja siis läheb mingit asja otsima, mille saab homme lõunaks heal juhul.
Seega on auto vähemalt 27h sees.
See aga maksab inimesele juba 135 eur.
Pealegi, kui inimesel riistad käes püsivad ja ta nendega midagi teha oskab on tal väga tõenäoliselt ka miski koht kus käia autot remontimas märksa soodsamalt.
Miskit hobiprojekti aga sellise hinnaga ei tule ükski tegema.
Ühesõnaga kuskilt ei paista neid kliente kes seda maja ülal suudaks pidada.
No läks juba nn kommimiseks.Kui Sa ikka päevaga hakkama ei saa pole Sul ju iseteenindusse asja.Maksa servises 30 per.h,ja oota,millal mehed ennast liigutama hakkavad. Smile
Vasta
#22

(15-01-2015, 01:59 AM)Marko Kirjutas:  Siin on kasutaja ksf aksel73 kes tegeleb taolise asjaga, vähemalt allkirjatekstis oleva info järgi. Ilmselt oskaks tema midagi asjalikumat öelda kui meie siin niisama arvates.

Tänud vihje eest.Ega muidu ei targutaks siin,kui vaja poleks. Smile
Vasta
#23

Olen korra läbi käinud iseteenidus töökojas selleks ajaks oli see mõned kuud tegutsetud:põrand oli kaetud õli ja igasugu muu keemia ollusega,veel vedelesid seal vanad filtrid ja igasugu muud sodi.Tööriista kapid olid ka poolikud.Mina sinna rohkem ei läinud,asi väga kaua seal ka ei kestnud.

Üks kunagine koolitaja rääkis et oli käinud 90date algul Soomes tanklas tööl,mille kõrval oli töökoda.Nädalavahetustel said inimesed väikse raha eest ise oma autosid remontida.Nädala algul oli remondimeestel töö alati olemas  Big Grin.

5euro tunnis võib küsida ainult ruumi eest(kui see tagab ruumi rendi,tõstuki(te) hoolduse,elektri,kütte ja ka kasumiosa) .Korralikud tööriista maksavad ka midagi.Oskamatus võib väga kergelt rikkuda korraliku ja kalli tööriista.Kaasaegne masina park vajab väga erinevaid võtmeid,tavapärased silmused,kuusandid,kuuskantpadrunid,kaksteistkandid,kaksteistkantpadrunid,torxid,torxpadrunid j.n.e.Eritööristad ka veel.Tunni hind peaks ka tööriistade kulu kompenseerima. Kokku võttes võib tulla odavam lasta töö juba töökojas ära teha.
Samas ise tehes tead täpselt mis ....................autojuures kokku keerasid Big Grin !
Vasta
#24

Teoreetiliseks aruteluks on see tore teema, kindlasti arendab, annab kogemusi, vb isegi uusi tuttavaid. Ehk sobiks ka mingisuguseks kooliprojektiks, magistritööks. Kuigi mul pole otsest hirmu, et selle küsitluse ja "pisnesplanni" baasil  kunagi tõsiseid samme hakatakse astuma, siiski soovitan vana ja kibestunud mehena - ksf! Hr. Elmo, fantaseeri parem mingil muul teemal, näiteks siin samas on olemas hea teema elust maal, hajaasustusega piirkonnas!
Asjalikku ka - mina ei vaja sellist asutust Tallinnas!
Vasta
#25

(15-01-2015, 11:38 AM)genn Kirjutas:  Olen korra läbi käinud iseteenidus töökojas selleks ajaks oli see mõned kuud tegutsetud:põrand oli kaetud õli ja igasugu muu keemia ollusega,veel vedelesid seal vanad filtrid ja igasugu muud sodi.Tööriista kapid olid ka poolikud.Mina sinna rohkem ei läinud,asi väga kaua seal ka ei kestnud.

Üks kunagine koolitaja rääkis et oli käinud 90date algul Soomes tanklas tööl,mille kõrval oli töökoda.Nädalavahetustel said inimesed väikse raha eest ise oma autosid remontida.Nädala algul oli remondimeestel töö alati olemas  Big Grin.

5euro tunnis võib küsida ainult ruumi eest(kui see tagab ruumi rendi,tõstuki(te) hoolduse,elektri,kütte ja ka kasumiosa) .Korralikud tööriista maksavad ka midagi.Oskamatus võib väga kergelt rikkuda korraliku ja kalli tööriista.Kaasaegne masina park vajab väga erinevaid võtmeid,tavapärased silmused,kuusandid,kuuskantpadrunid,kaksteistkandid,kaksteistkantpadrunid,torxid,torxpadrunid j.n.e.Eritööristad ka veel.Tunni hind peaks ka tööriistade kulu kompenseerima. Kokku võttes võib tulla odavam lasta töö juba töökojas ära teha.
Samas ise tehes tead täpselt mis ....................autojuures kokku keerasid Big Grin !

Just nimelt, kuna eelnevad garaazid olid sellises olukorras nagu sa kirjeldasid, siis see peletabki kliente eemale. Kuna ise igasugust laga, mustust ja korralagedust garaazis ei armasta, tuleks paika panna ka reeglid. Võtmed saab garaazi rentides kätte ning tagastatakse need nii nagu olid, puhtal kujul. Samuti garaazi põrand ning lauad tuleb kliendil endal koristada või lisatasu eest lasta koristada. Paber oleks seinal kõigile tasuta kättesaadav.

See on muidugi ilmselge, et ühe garaaziboksiga asi toimima ei jääks - see eeldaks miinimum kolme ning parimal juhul nelja boksi.
Näiteks, kui ühes boksis on klient oma tööriistadega, on teises boksis klient meie tööriistadega ning kolmandas koos mehaaniku abiga, kes saab ka pakkuda täis teenust, kus klient oma käsi määrima ei peaks. Neljas garaaziboks oleks ilma tõstukite, kui puudub vajadus sellele.
Samuti tuleb mingisugune tulu müüdavatelt õlidelt ning autokeemialt.
Vasta
#26

Huvitav oleks teada, kas mõnes töökojas siis ei pakuta võimalust ise teha? Mäletan, et aastaid tagasi oli kohaliku asutuse seinal tõstuki kasutamise tunnihind täitsa olemas. Milleks jalgratast leiutada
Vasta
#27

(15-01-2015, 13:04 PM)Meistrimees Kirjutas:  Huvitav oleks teada, kas mõnes töökojas siis ei pakuta võimalust ise teha? Mäletan, et aastaid tagasi oli kohaliku asutuse seinal tõstuki kasutamise tunnihind täitsa olemas. Milleks jalgratast leiutada

Pakutakse ikka.
Tartus tuttav laseb ka võõra inimese tõstukile või kanalisse, kui on vaba ruumi ja inimene suudab konkreetselt põhjendada kauaks ta jääb ja mida teeb.
Raha küsib näo järgi ja palju inimene kohapealseid asju kasutab.
Tõstukikoht oma asjadega 6h küsis viimati 20 eur.
Kanali peale on ka 10 eest lasknud.
Vasta
#28

(15-01-2015, 13:04 PM)Meistrimees Kirjutas:  Huvitav oleks teada, kas mõnes töökojas siis ei pakuta võimalust ise teha? Mäletan, et aastaid tagasi oli kohaliku asutuse seinal tõstuki kasutamise tunnihind täitsa olemas. Milleks jalgratast leiutada

See kui kuskil keegi sellist võimalust pakub, ei tähenda et enamus inimesi sellst teadlikud oleks ning alati kättesaadav. Antud juhul ongi tegemist teenusega, mida reklaamida laiemalt iseteenindus garaazina, kus pigem kõrvaltööna töötaks mehaanik, kui keegi soovib. Suurim murekoht ongi leida mõistliku hinnaga, normaalse asukohaga piisavalt suur soojustpidav pind küttevõimalusega. Soovitatavalt puuküttega, kuna tuttav töötab puidutöökojas, kus tekib piisavalt puidujääke, mida saab tasuta - selle arvelt hoiaks kõvasti kokku.

Seni on tulnud pakkumine 800ruudusele angaarile kus on võimalus sees olevad tõstukid ära osta, olemas elektri ning puitküte ning ka mitmed olmeruumid. Ruutmeetreid arvestades hind kallis pole, kuid taolisele ettevõttele ilmselt nii suurt ruumi pole vaja, teadmata veel kas asi üldse ära tasub. Ühesõnaga vara veel sellele mõelda.
Vasta
#29

Autod lähevad järjest keerulisemaks, kus tavainimene selle aja/oskused võtab? Need kes suutelised ise tegema omavad ise või on juurdepääs võimalustele nagunii. Selles mõttes aastal 2015 tundub kergelt kahtlane teema.
Vasta
#30

See et Teil endil või teie tutvuringkonnas inimestel kelle oskused, on ka pind kus remontida, siis pean kahjuks tõdema, et väga paljudel seda pole ning pole ka mõne remonditöö jaoks otstarbekas kõiki tööriistu osta ja garaazi rentida.

Toon teieni ka veidi senist küsitluse statistikat:
84% on teenusest huvitatud.
18% neist kasutaksid teenust mitu korda kuus, 16% kord kuus, 42% kord paari kuu jooksul, 17% kord aastas ning ülejäänud 7% on valinud valikuvariandi "Other", enamasti on trükitud sinna lahtrisse "vastavalt vajadusele".
79% osaksid kohapealt autokeemiat, määrdeid, õlisid-filtreid, mutreid-polte ning muid kinnitusvahendeid.
80% peab vajalikuks ka spetsiifiliste tööriistade renti kohapeal. Taoline rent tõenäoliselt ei tule tunnipõhine vaid x€ per auto.
Vasta
#31

Ja vastajaid on mitu?
Vasta
#32

Antud hetkel 160.
Vasta
#33

Väga jäme arvutus: 
100 inimest kord kuus oletame 2 - 3 tundi per morda
optimistlikult 3x5x100=1500
Kas rendiks jagub?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#34

Ühest teises foorumis tegi üks kasutaja arvutuse kus kasutusel 3 garaazi, kuus jämedalt 250h, 5€/h ja tulemuseks 3750€.
Minu nägemuse põhjal võiks tunnihinne 5€ olla oma tööriistadega, meie poolt siis soe ruum ning tõstuk. Soovid tööriistu, siis tunnihinne 7-8€. Kuna mingit reaalset statistikat meil võtta pole, siis oletame, et ühe kliendi kohta kulub 2h. See teeb siis 375 klienti kuus, kui kuu võttes teeks 250tundi 3 tõstukiga.

Pooled klientidest rendivad tööriistad, spets seadmeid 10€ väärtuses(relakas, tõmmitsad, keevitus jne) ning õlide-määrete pealt 5€ kasumit. Tuluna teeks see kuus ~5065€.
Puitküttega hoone puhul säästaks küttematerjali arvelt, kuna puidujääke saaks tasuta.
Kuigi praeguste suvaliste numbritega arvutuste põhjal pole saadav tulu mitte kuigi suur ning ainuüksi sellega asi elama ei jää.
Vasta
#35

(15-01-2015, 18:47 PM)HrElmo Kirjutas:  See et Teil endil või teie tutvuringkonnas inimestel kelle oskused, on ka pind kus remontida, siis pean kahjuks tõdema, et väga paljudel seda pole ning pole ka mõne remonditöö jaoks otstarbekas kõiki tööriistu osta ja garaazi rentida.

Toon teieni ka veidi senist küsitluse statistikat:
84% on teenusest huvitatud.
18% neist kasutaksid teenust mitu korda kuus, 16% kord kuus, 42% kord paari kuu jooksul, 17% kord aastas ning ülejäänud 7% on valinud valikuvariandi "Other", enamasti on trükitud sinna lahtrisse "vastavalt vajadusele".
79% osaksid kohapealt autokeemiat, määrdeid, õlisid-filtreid, mutreid-polte ning muid kinnitusvahendeid.
80% peab vajalikuks ka spetsiifiliste tööriistade renti kohapeal. Taoline rent tõenäoliselt ei tule tunnipõhine vaid x€ per auto.

Inimesed on huvitatud senikaua, kuni hakkama saavad, või koos mehaaniku abiga saab odavamalt kui mujal. Kui ise ei oska ja mehaaniku abiga tuleb kallim, siis teine kord oma nina enam uksest sisse ei pisteta.

Autokeemiat ostetakse kohapealt siis, kui see on odavam kui mujal või poes. 

Sama kehtib ka mutrite, poltide ja kinnitusvahendite kohta.

Spetsiifilised võtmed maksavad tegelikuses päris palju ja erinevaid automarke on ka väga palju, seega kui tahad pakkuda abi spetsiifiliste võtmete rendiga, siis algkapital peab päris suur olema. (1000-5000 euriga saad murdosa vajalikest asjadest)

Siis hakkavad sellised väiksed asjad juba muret tegema, nagu näiteks kust võtta infot. Autodata aitab, aga 2015 aasta autodata on 1000 euri kvartal. (vanema autodataga saab ka hakkama, kuid hädiselt)

Järgmiseks on asukoht väga tähtis, kui ikka kuskil karupees asud, kuhu sõitma peab vähemalt 20 minutit, siis inimesed ei viitsi. (kauge, kuidas sealt minema saan, kallis sõita jne. Kui oled kõva nina, siis tullakse kohale, millegiga särada ei ole, siis pole ju mõtet ronida kuhugi urkasse)

Kui garaaži olemas pole, hakkad rentima, hakkad asju ostma. tõstukid (odavamad 1200e tk), keevitus (1000e), kompressor (600e), tööriista käru (1500e), spetsiifilisemad vajalikud komplektid (2000 euri), kõiksugu tõmmitsad (500e), inventar (lauad, riiulid, keemia jne 2500 euri). 

Alg investeering on päris suur, 5euri tund, millal see end tagasi teenima hakkab? (tahad sellest rahast kindlasti elada ka)

Kui asjad on olemas, ehk siis töökorras töökoda ja tahad lisa teenistust, siis välja rentimine seisvatele asjadele on muidugi hea lisa, küll aga kliente tuleb endale ikkagi valida. (igasuguste debiilikutega pole mõtet koostööd teha)

Nullist pihta hakata, siis minu silmis on see nurisünnitus. (PS oman ise garaasi, ehitan seda paremaks, käin tööl teises töökojas, kuna endal ei tule neid kliente uksest ega aknast, et ära elada lahedalt)

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#36

Tore, tulen suvalise masinaga ja sul on olemas õlifilter, õhufilter, salongifilter, käigukasti filter. Ilmselt ka hammasrihm ja rullid. Loomulikult ka piduriklotsid Cool Nüüd poltidest mutritest, võtmetest keegi juba unistas eespool, tead, et jaapanlaste tiheda keermega poldid ei sobi alati euroopast pärit mutritega, rääkimata ameerikamaa omadest.
Ja kui keegi jääb kusagile vahele, veel hullem vajub auto tõstukilt alla  Sad Kas sõlmid kõigiga lepingu: omavastutus ja kindlustus. 
Oi neid agasid tuleb ikka palju, isegi rohkem kui palju. Kas püsiklient saab hinnasoodustust ka?

No näed, samad mõtted.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#37

Kõik ilus tore,aga põhikulu artikkel minu töökojas on kuluvahendid,sellest ei pajata siin eriti keegi.Kõiksugu tasuta pakutav paber,keevitus gaasid,relaka kettad,piduripesud,multid jms. See moodustab ikka päris suure osa tunni hindest.
Mina lasen ka oma töökojas igasugustel hakatistel proovida mingite summade eest,aga noh alguses kui rääkima tulevad,räägivad mõnest päevast,lõpuks on sellest saanud ikka nädalad.Siis nad ei oska,ei viitsi jne jne.siis terve hoov neid rappeid täis mida vaja sisse ja välja lükata.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#38

Minu teadmisi mööda Eestis pole ühtegi edukat iseteenindus töökoda. Põhjus ikka selles, et tulu ei kata kulu kuna asja idee pole läbimõeldud.

Isiklikult minu jaoks on sama kas maksta 5 eurot või 30 eurot. Mõlemal juhul pean :

1) kuskile sõitma ehk siis auto peab remondiks ise sinna liikuma ja pärast ära ka.

2) aja broneerima ja suutma sellest kinni pidada mis sageli pole võimalik



Lihtsalt sihtgruppi pole tõstuki ja elementaarsete tööriistade rentijatele kes oleks nõus vähemalt 10-15 eurot maksma, mis kataks kulud. 

Kellel auto on tarbeese ei hakka riskima X kohas oma auto lammutamisega. vaata punkt 1 ja 2 
Kes tahab megaodavalt saada siis vahetab oma piduriklotsid tänavapeal - tõstab auto tungrauaga ülesse. vaata punkt 1 ja 2
Nokitseja ei tule oma autoga ka tasuta iseteenindus töökotta kuna mugavus ning vaikselt omaette tegemine on tema jaoks tähtsaim. Pigem üürib endale 30-80 euro eest garaazi ja vastavalt enda maitsele hangib tööriistad. Tõstukiga vähe keerulisem. vaata punkt 1 ja 2 .

Lisaks arvestades inimeste elurütmi kus siis päeval on kool või töö ning õhtul ja nädalavahetusel rohkem aega on äärmiselt keeruline hoida töökoda täidetud. 

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta
#39

seda et, mina ei jaga muidugi asjast ööd ega mütsi. aga kuna tagantjärgi targutamine polevat viisakas, siis kobisen enne pusinässi püsti panekut. võiksin kihla vedada, et oma esimest sünnipäeva seuke ettevõtmine ei näe.
neid on enne juba peris mitu tükki tehtud ja keik on kiirelt koolnud. ühe edevama koha kohta olivad suisa suured reklaamid linnabusside pee pääl. ikke ei saand kundesid. ja on peris selge, et ka praegune plaanitav kontor saab enam-vähem pidevalt tühi olema.
et siis ma ei taha miskit maha teha. ettevõtl(ikk)us on tore asi ja tegelikult oleks seuke koht väga abiks vahel. päriselus saab seukse asja püsti panna ainult siis, kui miskit teenida pole soovi ja sisse pandav raha on limiteerimata.
oma teoreetilisi tulusid ja muid karu nahku lugedes tuleb asjad ikka tambovi koefitsendiga läbi korrutada.
üks oluline point asjal on veel see, et inimesed on tööl päeval. saaks ehk õhta tulla, kui muud toimetused laseksid, aga siis tahad sa juba ise ka kodus sohva pääl lebotada. ja suur osa neist vähestest, kes tulevad, kipuvad olema pooletoobised või suisa debiilsed. jagele siis sellistega.
kui sa juba enne avamist leiutad "kokkuhoidu" tasuta puidujääkidega sooja saamisest, siis on tegelikult selge, et sinu panus on kahjuks piiratud. parem võta miskit veidi tulusamat ette ja kui juhtud niipalju teenima, et papp enam panka ää ei mahu, siis tee seuke diy meeste koht valmis.
Vasta
#40

(15-01-2015, 20:24 PM)metsakohin Kirjutas:  Tore, tulen suvalise masinaga ja sul on olemas õlifilter, õhufilter, salongifilter, käigukasti filter. Ilmselt ka hammasrihm ja rullid. Loomulikult ka piduriklotsid Cool Nüüd poltidest mutritest, võtmetest keegi juba unistas eespool, tead, et jaapanlaste tiheda keermega poldid ei sobi alati euroopast pärit mutritega, rääkimata ameerikamaa omadest.
Ja kui keegi jääb kusagile vahele, veel hullem vajub auto tõstukilt alla  Sad Kas sõlmid kõigiga lepingu: omavastutus ja kindlustus. 
Oi neid agasid tuleb ikka palju, isegi rohkem kui palju. Kas püsiklient saab hinnasoodustust ka?

No näed, samad mõtted.

Igasuguste varuosade kohapeal pakkumine pole hea idee, enne kui ettevõte poleks edukas. Kui igasugused algsed kulutused on tasa teenitud ning hakkab kasumit tootma, siis võib alles mõelda statistikat pidades mõndasid varuosi - filtreid, klotse jne. See kõik on oletus, ärge arvake et see kõik nüüd nii olema saab.
Samuti ma pole kordagi väitnud et selline ettevõte ka eksisteerima saab. Vajalik see küll paljude arvates oleks, aga kas see ka ära tasub, see on kaheldav. See kõik on väga hea, et te kõik toote välja igasuguseid murekohti.
Kõikidel klientidel on küll omavastutus, kuid selleks on siiski kohal järelvaataja, kes hoiab silma peal, et elementaarseid tööohutusnõudeid ei eirata. Paljud ehk ei oska iseseisvat tõstukitki kasutada .. Samuti ka nõu küsimine või lisakäe palumine ei pea kohe minema eritariifi alla.
Neid agasid tuleb kindlasti palju, aga veel parem oleks, kui sa need välja tood, ehk on ka midagi sellist, mille peale ma ise pole veel tulnud.See on mul selge et asi tuleks igati kulukas ja raske tulu teenima panna. Iga asi korralikult organiseerides on võimalik tööle panna.
Seega tooge niivõrd palju negatiiseid kui ka positiivseid punkte välja kui pähe tuleb, isegi kui te pole Tallinnast, ega kasutaks antud teenust kunagi.
Mis teenuseid võiks lisaks iseteenindusele ja spets. seadmete rendile veel pakkuda?
Püsiklient on kes? Keegi kes kasutab garaazi rohkem kui kord kuus või keegi kes rendib seda pidevalt pikemaks perioodiks? A la mitu päeva järjest. Sellele vastaksin samamoodi nagu varuosade puhulgi - esialgu mitte.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne