12-01-2015, 22:23 PM
Tänan väga asjalike nõuannete eest!
Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170
(02-02-2015, 11:04 AM)unimüts Kirjutas: Ära imesta mingi midagi, et lekib. Minule on juba aastaid öeldud, et kui hommikul 3 lompi all pole vene masinal (vesi, õli, nafta) siis on kuskilt midagi puudu-tühi.
Käigukasti kohapealt. Tavaliselt ongi nii, et hammakad lähevad harva läbi. pigem näiteks t25 puhul tekib probleem laagrite kulumises. Laagrid on nii 2500tt juuures tekitanud endale nii 1mm külgsuunas lõtku. Ja kui sellele tähelepanu ei pööra hakkab kulunud laagrite peal hammakatevõll hüppama paarishammakale selga ja toda kiirelt kulutama.
seetõttu ongi, et kui vähegi võimalik ja kabiin maas. Tasub vahetada kõik väiksemad laagrid välja.
Pidurilintide kohapealt ära vanasid ära viska. Pese üks poodi ja mine selle järgi uut otsima. Vaata, et kõik needid oleksid sama kohapeal ja pikkused klapiksid. Usu venelasel on tollimõõt allpoole vööd vaid kasutada ja mõnel tõmbab külmaga kokku ja mõnel venib välja see mõõdulint.
Ehituse ajal ole samamoodi ettevaatlik. Detailid on rasked. Ma siin kukutasin praktiliselt terve külgülekande endale jalapeale. Igasugused tugevamad aluspukid on detailide tagasipanekul igati abiks. Mida vähem võstma pead seda parem. "loo moraal: inimene pole kraana, kes 100kg asju mm täpsusega paika paneb."
NB vaata ilmasid ka. Kõiksugu asju võib teha, kuid külmakahjustusi karda. Raud raibe on kuradi külm ja isegi -5 kraadi juures võid näppudest ilma jääda kui töötad külmas garaazis 8h jutti.
(02-02-2015, 12:07 PM)mlsluik Kirjutas: Kui väga jahe peaks hakkama siis võin sulle ühte oma diiselpuhurit laenata, 30kw-ne Mizard seisab hetkel niisama.
Ise vahest mõne kiire remondi jaoks kasutan seda varianti, saab suvalise külma ruumi kiirelt soojaks ja suht mõistliku kuluga. Metsas vahest remonti tehes vean masinale presendi peale ja puhur otsapidi alla, mõnus soe vähemalt. Õhk liigub nagunii läbi nii et vinguga ka probleeme pole täheldanud.
Aga muidu edu Sulle selle masinaga, enda T40-oli kunagi samasugune...
(02-02-2015, 22:24 PM)unimüts Kirjutas: Remontimisest.Sellega juba olen arvestanud, et keermeliimi tuleb varuda. Ma ei ole eriti keermeliimi kasutanud, korra liimisin murutraktori karteri polte, aga keegi võiks jagada kogemusi, kui palju neljakümmnel nendele poltidele keermeliimi panema peaks? Need tikkpoldid on seal jah tundub, et ka varem probleemiks olnud, sest üks oli üldse puudu ja asendatud tavalise poldiga, paaril korral oli mutrit meisliga kinnipoole pekstud (mutril sakid sees). Proovin tolle puuduva asemele ka otsida ikka uue tikkpoldi. Arvan, et pean keermeliimiga liimima kinni ka hüdrosilindri kronsteini poldid, sest ka need olid täiesti lahti.
Veneaegse pidurilindiga ei juhtu ka 50aasta jooksul midagi. On paremad isegi kui tänapäeva omad - juhul kui just mõnes pidurimeistris ei lase uusi katteid peale neetida. Tänapäeva lääne katteriie on veidi paksem ja veidi vastupidavam õli suhtes. Kuid selle eest tuleb arve ka 3x kallim kui mujalt osta see vene tänapäeva toodangut.
Kõik poldid mis olid sul lahtised, nendele pead arvestama, et kas vahetad välja või kasutad keermeliimi hiljem tagasipanekul. Seal pole enam nalja. Need hakkavadki sul lahti käima. Enamjaolt on keerme kolmnurk juba kahjustatud (kulunud kullinokkadeks) . Maru s..tt on neid lihtsalt aasta kahe pärast vahetada. Pingutama peab nagunii iga paarikümne tunni tagant.
Diftiga on sul probleem suurem. See dift hoiabki just käist paigas ega lase tal ringiratast pöörelda. Ainult poldid ei hoia s..ttagi. Enamjaolt oleks lahenduseks astmeline dift kui pesa pekkis.
Blää võiks öelda, et su masinal on kõik vene masina "probleemid" kaelas. Riburadamööda võib üleslugeda, mis hädad. Samas peaasi, et ei kiirusta, muidu on paari kuu pärast hambad ja saad lahti võtta.
(02-02-2015, 20:15 PM)meli666 Kirjutas:(02-02-2015, 11:41 AM)saarrand Kirjutas: Pidurilinte mõtlesin otsima minna Agromarketisse Türile. Võtan vana kaasa ja proovin sobivad leida!
Kui nende pidurilintidega just kohe vaja teema pole, siis kuskil mäletamist mööda peaksid mul uued olemas olema. Tegu niiöelda vene aegsetega, ehk aastaid 15 vähemalt naela otsas seisnud.
Iseasi muidugi see, kas need enam kasutuskõlbulikud ongi. Võibolla see pidurilindi "riie" juba hapraks muutunud.
(02-02-2015, 22:24 PM)unimüts Kirjutas: Poisid ruum ei pea olema soe. Soe õhk on kahjulikk isegi. Kaege mõne termopildi pealt mis toimub kui -20kraadine ruum mingi puhuriga üles soendada kiirelt. Ise võtad kõik riided küll seljast. kuid kõik seinad tilguvad ja raud higistab mis kole. See kõige rumalam tegu. Reaalselt vaja ikka mingi bullerjani sarnast asjandust, mis niiskuse õhust ka välja sikutaks ja ruumi ikka paar päeva ennem soojaks kütaks. Materjal, seinad, lagi ja remonditav detail peavad olema soojad, mitte ei pea olema õhk soe. Kiirelt soojaks kütetud ruumiga on jalad pekkis paari aastaga. Kõik külm mis tuleb betoonilt on julm. -- Räägin kogemusest mitte ei tee nalja.
Paari tunni remontimise juures ei juhtu hullu midagi, kui saab vahepeal soojendamas käia ja siis edasi teha.
(03-02-2015, 06:03 AM)mlsluik Kirjutas: Täiesti offtopic aga nii lolli juttu pole ammu lugenud... Ilmselgelt naised saunas kunagi rääkisid ja endal Sul kogemused lihtsalt puuduvad. Ei tilgu ükski sein ega higista raud, niiskuse põletab diiselpuhur ju silmapilgselt välja...
Huvitav loogika muidu, külmas ruumis tööd tehes ei juhtu midagi aga soojas ruumis keerab külm betoon õkva tervise persse... Tule taevas appi. Kui puhur on maas siis on põrand täiesti kuiv ja soe praktiliselt mõnekümne minutiga.
Muidu praktilise poolepeal tundub hakkaja mees olevat Unimüts aga teinekord loed ja mõtled et kas nutta või naerda...
(03-02-2015, 09:54 AM)unimüts Kirjutas: ...Lugupeetav ksf. Unimüts ilmselt mõtles siiski seda, et varem kütma hakates jõuavad soojeneda nii aluspind kui detailid ja niimoodi väheneb võimalus endale liiga teha. Ja kasvab töömugavus. Iseasi, palju see mugavus lõpuks maksab...
Sellega keerasin endal põlved nii pekki, et enam põlvitada praktiliselt ei saa.
...
Seetõttu ütlesin, et kui soe ruum, siis peab olema eelnevalt köetud soojaks ja kiired kütmised on ohtlikud.
...
(03-02-2015, 09:54 AM)unimüts Kirjutas: To: mlsluik
Ole rahulik tunne on vastasikune, Sinu puhul oled minujaokski tühi koht enda diislinuusutamistega.
(03-02-2015, 10:00 AM)v6sa Kirjutas:(03-02-2015, 09:54 AM)unimüts Kirjutas: ...Lugupeetav ksf. Unimüts ilmselt mõtles siiski seda, et varem kütma hakates jõuavad soojeneda nii aluspind kui detailid ja niimoodi väheneb võimalus endale liiga teha. Ja kasvab töömugavus. Iseasi, palju see mugavus lõpuks maksab...
Sellega keerasin endal põlved nii pekki, et enam põlvitada praktiliselt ei saa.
...
Seetõttu ütlesin, et kui soe ruum, siis peab olema eelnevalt köetud soojaks ja kiired kütmised on ohtlikud.
...
Maru ahvatlev on ju soojas telgis puhvaika maha visata ja paljakäsi toimetada. Aga metall on endiselt -15... Ja põrand -4... Põlvekaitsed on ju nõrkadele...
Niiskus ei kao õhust soojenemisega kuhugi. Me lihtsalt ei märka seda enam kondenseerumas.
(03-02-2015, 20:05 PM)urmet48 Kirjutas: Kas pidurilindi vahetamiseks peab külgülekande koos käisega maha võtma? Mulle vähemalt tundub nii. T-16 juures muidu igatahes linte vahetada ei saanud. Ma uurin hetkel maad enne, kui enda masinat lammutama hakkan. Suuresti tundub kogu see tagumiste pidurite ja külgülekannete süsteem neil kahel masinal sarnane olema. 40. lindi pingutus on vaid erinev.