Belarus traktorid.

(05-04-2015, 15:19 PM)Meistrimees Kirjutas:  
(05-04-2015, 12:07 PM)Daff Kirjutas:   Kui mina oma russist aastas 100 liitrit läbi lasen siis on kõva sõna. 5 aastat tagasi panin kokku "uue" mootori mis on koostatud veel vene aja juppidest ja nüüd on ta ära põletanud ehk 500 liitrit sinist ning õlimõõtevarras on veel poole peal. Minu arust jummala hea tulemus.
Kui 5 aastat lasta õlivahetuseta, siis on tegemist mingi uuemaaja tehnikamehega. Sellistest asjadest kõva häälega ei räägita!
Mõni kasutab traktorit aastas võibolla 25h ja on mõttetu vahetada iga kevad ja sügis õli, vene ront ei ole seda väärt.
Nii, et ära tule siia oigama korra aastas õlivahetusest.
Vasta

(05-04-2015, 15:54 PM)autojuht Kirjutas:  
(05-04-2015, 15:19 PM)Meistrimees Kirjutas:  
(05-04-2015, 12:07 PM)Daff Kirjutas:   Kui mina oma russist aastas 100 liitrit läbi lasen siis on kõva sõna. 5 aastat tagasi panin kokku "uue" mootori mis on koostatud veel vene aja juppidest ja nüüd on ta ära põletanud ehk 500 liitrit sinist ning õlimõõtevarras on veel poole peal. Minu arust jummala hea tulemus.
Kui 5 aastat lasta õlivahetuseta, siis on tegemist mingi uuemaaja tehnikamehega. Sellistest asjadest kõva häälega ei räägita!
Mõni kasutab traktorit aastas võibolla 25h ja on mõttetu vahetada iga kevad ja sügis õli, vene ront ei ole seda väärt.
Nii, et ära tule siia oigama korra aastas õlivahetusest.


Aga seetõttu tulekski need rondid kuusakoskisse vedada. Ega muidu ei saa öelda, et oma 60% vene tehnikast on oma ressursi ära kulutanud. Õli hind on olematu. töö hind hindamatu.
Sellise suhtumisega, et tehnika pole sittagi väärt ja on ront - pole põhjust ka remontida jne. See ongi põhjus miks rahvas maal vingub. Äkki keegi kuskil ilusas maailmas tuleks ja sügaks nüüd kanni ka.... - Selline mõtlemine ei vii kedagi edasi.

Reaalsus on see, et eestlane hoiab oma sitast nii kõvasti kinni, ja uue vastu ollakse tõrgas. Jumala eest see uus ju tuumateadus. Arenenud riigis lennutataks kõik need " vene tehnikaga igapäeva töö tegijad uksetaha - meil aga antakse invaliidsuspensioni." 

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta

Nagu ütlesid vanad roomlased: "Vaidluses selgub tõde". 
 Vene traktor on võimeline käima ka tavoti pealt asi siis see 5 a ühe õliga ära ei ole.  Tuletame meelde, kui palju mototunde on vaja russile ette ajada, et oleks õlivahetus vaja ette võtta. See 400-500l ei anna mitte kuidagi seda normi välja. Ei näe mingit põhjust eputamiseks ja iga 100l põletatud kütuse tagant õli vahetada. Eriti veel kui masin rasket tööd ei tee vaid rohkem eputamise asi. Soliidne on omada õuepeal paari vene masinat.
 

Toon ühe näite majandi ajast kus kahe traktori õlid viidi laborisse uurimisele. Esimene masin oli künnitraktor mis oli kolm nädalat kündnud peale õlivahetust ja teine traktor oli farmitöödel ja sellel polnud karjak terve traktori eluaja jooksul  õli vahetanud, kui, siis valati ainult juurde.
Ja tulemused olid sellised. 
Künnitraktoril keelati selle õliga töötamine, kuna õli koosnes enamus jaolt tahmast aga farmitraktoril oli laborinäitude järgi praktiliselt uus õli sees. ??? Vot tak.

Aquila captas non muscas.
Vasta

   
Kas teab keegi selle kronsa otstarvet MTZ 2 kõhu all? Ehk haakeraua kinnitamiseks(midagi sarnast T100 ga).
Vasta

(05-04-2015, 17:05 PM)Daff Kirjutas:  Nagu ütlesid vanad roomlased: "Vaidluses selgub tõde". 
 Vene traktor on võimeline käima ka tavoti pealt asi siis see 5 a ühe õliga ära ei ole.  Tuletame meelde, kui palju mototunde on vaja russile ette ajada, et oleks õlivahetus vaja ette võtta. See 400-500l ei anna mitte kuidagi seda normi välja. Ei näe mingit põhjust eputamiseks ja iga 100l põletatud kütuse tagant õli vahetada. Eriti veel kui masin rasket tööd ei tee vaid rohkem eputamise asi. Soliidne on omada õuepeal paari vene masinat.
 

Toon ühe näite majandi ajast kus kahe traktori õlid viidi laborisse uurimisele. Esimene masin oli künnitraktor mis oli kolm nädalat kündnud peale õlivahetust ja teine traktor oli farmitöödel ja sellel polnud karjak terve traktori eluaja jooksul  õli vahetanud, kui, siis valati ainult juurde.
Ja tulemused olid sellised. 
Künnitraktoril keelati selle õliga töötamine, kuna õli koosnes enamus jaolt tahmast aga farmitraktoril oli laborinäitude järgi praktiliselt uus õli sees. ??? Vot tak.

Oleneb mis õli on kasutusel. Mingid õlid kannatavad seismist, teised mitte. (nii olen mina kuulnud)
Sama kehtib ka bensiinile ja diislile. Mingeid võid kanistris 20 aastat hoida, teist pole mõtet peale talve enam masinasse kallata.

Ise pole veel täheldanud tegelikult seda, et õliga midagi seistes juhtuks. Aga pole majapidamises selliseid loome ka, mida kord aastas käima panen. Kõik masinad mis on, teevad ka aasta jooksul piisavalt tööd, et õli ära vahetada.

Keegi võiks välja uurida, kas ja mis juhtub õliga, kui õli seisab. (äkki on aasta tagant õli vahetamine linnalegend)

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta

  Mina ise olen seda meelt, et korras mootor ei tohiks õli võtta. Oma masinale sai ostetud 90ndate lõpul uus 243 mootor. Uuena käis hoorattast käsitsi ringi ajades nagu ` kohviveski`. Vene õli sai välja lastud peale esimest käivitust. Uue õlina läks sisse 15W40 OMW, talvel 10W30 OMW. Peale paari paagitäit kütte põletamist tekkis mootorile ka korralik jõud, 4m kultivaatorit suudab masin vedada 5 käiguga. Selline koormus aga ei meeldi sidurile , kuigi sidur on tugev uuem 9 vedruga.
  Õli ei ole  see mootor küll kunagi võtnud, ikka vahetusest vahetuseni norm sees, ju on olnud tehases pohmellivaba päev koostajal.
Vasta

    Valuvelgedega Russ (ülemisel pildil)?
Vasta

Veel küsimusi selle BMW termostaadi kohta. Tegin pildid ja sealt on näha et väiksem (BMW) termostaat on nii palju lühem et suure tõenäosusega ei ulatu ringi sulgema.
http://album.ee/album/610175/50352399
Kas mul on ikkagi vale termostaat toorikuks võetud, või lihtsalt teistsugune MTZ-i termostaat, kui teistel, kes on vahetanud? Või mingi muu konks?

Lõikasin ka termostaadil randi maha, nüüd mahub termostaat termostaadi korpuse sisse, aga kaan ei mahu endiselt peale. Pean termostaati ka servast madalamaks lõikama. Siis on võimalus, et saan termostaadi kaane kojale peale. Aga kui ikkagi uus termostaat põhja ei ulatu, siis ei hakka seda tööd uuesti tegema.
Vasta

(09-04-2015, 23:11 PM)jürimees Kirjutas:  Valuvelgedega Russ (ülemisel pildil)?

Kerge photoshop. Ülemine pilt tehtud Tartu raekoja platsil.
Vasta

(10-04-2015, 16:55 PM)MTZ Kirjutas:  Veel küsimusi selle BMW termostaadi kohta. Tegin pildid ja sealt on näha et väiksem (BMW) termostaat on nii palju lühem et suure tõenäosusega ei ulatu ringi sulgema.
http://album.ee/album/610175/50352399
Kas mul on ikkagi vale termostaat toorikuks võetud, või lihtsalt teistsugune MTZ-i termostaat, kui teistel, kes on vahetanud? Või mingi muu konks?

Lõikasin ka termostaadil randi maha, nüüd mahub termostaat termostaadi korpuse sisse, aga kaan ei mahu endiselt peale. Pean termostaati ka servast madalamaks lõikama. Siis on võimalus, et saan termostaadi kaane kojale peale. Aga kui ikkagi uus termostaat põhja ei ulatu, siis ei hakka seda tööd uuesti tegema.

Kõik on õige.
Lõika see silindriline osa maha mitte ainult krae ja ta läheb piisavalt sügavale, et see väike ring kas täielikult sulgeda või jääb ka millimeeter puudu, mis pole senini probleem olnud kellelegi kes on teinud.
Kunagi vaatasin kuumas vees palju tal käiku on ja ulatus küll nii pikaks et sulgeda.
Kraadidelt oli see midagi alla 98c pisut.
Vasta

Kaasaegsed originaalid töötavad korralikult nii et soovitan igasugune ajudekepp lõpetada.
Vasta

(11-04-2015, 07:12 AM)jaakjaak Kirjutas:  Kaasaegsed originaalid töötavad korralikult nii et soovitan igasugune ajudekepp lõpetada.

Kas sa siis ei tea, et kui veneaegsele samblahunnikule paned tänapäeva John Deeri kojameheluua, siis traktorist mõtlebki, et temal on JD.


Probleem selle termostaadiga pigem selles, et originaali pole eriti kuskilt võtta. Vaid paaris poes eestis on ta müügil. Ülejäänudel India, Hiina või teab kust pärit jubin müügis. Samas vähe teadlik inimene ei tee neil vahet ja varuosa peal pole ka kirjas. Seega kukutaksegi orki ja ostetakse odavav "kvaliteet" detail.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta

Käisin korra veel poes ja sain mõõtudelt 1:1-le termostaadi. Peale märgitud 80C, MTZ-i vanal oli 85C ja BMW omal 89. Ladusin kokku ja lasin natuke töötada. Näidiku järgi suts enne 80C hakkab tööle ja natuke langetab temp-i. Töötab. Kirjade järgi toodetud venemaal, ja sobib UAZ, GAZELL, ZIL, KAMAZ jne.
Eks aeg näitab, kui hästi või kaua seal toimetab. Jätan BMW oma tagavaraks. Nüüd ei teagi, mis meheks ennast pidada, kas ZIL või UAZ. Big Grin John Deere- st jään ikkagi kaugele Big Grin

Õlivahetus vaja samuti teha. Kust leida kronsteini/üleminekut, et paigaldada moodne õlifilter? Mis otsingusõna kasutada, proovisin Google- t, aga ei leidnud.
Vasta

Mina kasutaks moodsa õlifiltri asemel ikka tsentrifuugi. Puhastab õli palju paremini tahmast ja vahetus/puhastus on igakord tasuta.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta

(12-04-2015, 09:59 AM)phyl Kirjutas:  Mina kasutaks moodsa õlifiltri asemel ikka tsentrifuugi. Puhastab õli palju paremini tahmast ja vahetus/puhastus on igakord tasuta.

See tsentrifuug on rooma ajastu ajalooline rämps.  Mitte ükski normaalse mõistusega inimene ei poolda seda sitta.
Reaalsuses on nii, et kui masinas on sammaldunud õli siis jah ta püüab sul kümnendiku sitta kinni. Kui aga korralik, siis vaja õli puhastamise jaoks paremaid vahendeid.
Teisalt suvi-sügis-talv-kevad  üks õlimark - sellise õliga hakkab tsentrifuug alles siis tööle, kui masin on saavutanud töötemperatuuri. Seda aga juhtub enamjaolt alles pärast paaritunnilist töötegemist.  Vene tehnika kasutajad kasutavad heal juhul vaid 30min masinat ja siis kuuri tagasi (enamjaolt) - selle aja jooksul ei hakka see tsentrifuug töölegi.

Sai siin ühel masinal katsetus tehtud just. Panime uue õli sisse tsentrifuugiga oleks pidanud midagi ikka kinni püüdma, mis uus õli lahti leotas. Puhas kui lapse pee. Sai filter pandud,  oh juudas. Esimesed 3 filtrit läksid nädalase tööga umbe.Siis hakkas veidi järgi andma. Ja siin ei saanud filtrit süüdistada.
Ma olen aru hakanud saama, et kui masina kuusakoskisse peab vedama, siis on iga gramm arvel. Siis peab masin olema nii seest kui väljast korraliku õlikihiga koos. - siit need kilod tulevad.

Aga vene tehnika pooldajatele "säästuvendadele" meeldib, kui asi on nostalgiline. Ainuke vilets omadus on see, et mustlased on nurgataga samamoodi piilumas, kunas saab teie austatud vanaraua kuusakoskisse vedada.  Jutt, et hea tehnika peab eluaeg vastu, ei pea paika.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta

Kuidas saab paigaldada tsntrifuugi asemele moodsat õlifiltrit?
Vasta

(12-04-2015, 10:48 AM)MTZ Kirjutas:  Kuidas saab paigaldada tsntrifuugi asemele moodsat õlifiltrit?

Võtad ploki küljest terves kupatuses tsentrifuugi ära ja lähed poodi ja ostad filtriga jupi asemele.  Tekib juba küsimus, kas tõesti inimesed elavad veel koopas? ja ei ole uusi vidinaid poes müügil näinud.  Üks maha teine asemele filter peale ja volla olemas.  vana rusi puhul vaatasin, et ta oleks vaid d240/243 plokile sobilik.  Õlifilter tuli ju enne 2000a välja, st juba hea 15a olemas. Tehnika areneb edasi ja vahepeal uued leiutised on ka paremad.

http://www.pmkaubamaja.ee/index.php?page...20&lang=et

http://www.pmkaubamaja.ee/index.php?page...20&lang=et

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta

(12-04-2015, 11:10 AM)unimüts Kirjutas:  Võtad ploki küljest terves kupatuses tsentrifuugi ära ja lähed poodi ja ostad filtriga jupi asemele.  Tekib juba küsimus, kas tõesti inimesed elavad veel koopas? ja ei ole uusi vidinaid poes müügil näinud.  Üks maha teine asemele filter peale ja volla olemas.  vana rusi puhul vaatasin, et ta oleks vaid d240/243 plokile sobilik.  Õlifilter tuli ju enne 2000a välja, st juba hea 15a olemas. Tehnika areneb edasi ja vahepeal uued leiutised on ka paremad.

Lisaks tuleb küsida stutser jala ja õlifiltri vahele. Ma tellisin jala ja seda polnud kaasas. Kuna treipink olemas, siis tegin ise. PM kaubamajas pakuti praegu 260 mootori oma, aga ma pole kindel kas see sobib, sest sellel mootoril on pappfilter ja korpus eraldi asjad.
Vasta

(12-04-2015, 10:24 AM)unimüts Kirjutas:  
(12-04-2015, 09:59 AM)phyl Kirjutas:  Mina kasutaks moodsa õlifiltri asemel ikka tsentrifuugi. Puhastab õli palju paremini tahmast ja vahetus/puhastus on igakord tasuta.

See tsentrifuug on rooma ajastu ajalooline rämps.  Mitte ükski normaalse mõistusega inimene ei poolda seda sitta.
Reaalsuses on nii, et kui masinas on sammaldunud õli siis jah ta püüab sul kümnendiku sitta kinni. Kui aga korralik, siis vaja õli puhastamise jaoks paremaid vahendeid.
Teisalt suvi-sügis-talv-kevad  üks õlimark - sellise õliga hakkab tsentrifuug alles siis tööle, kui masin on saavutanud töötemperatuuri. Seda aga juhtub enamjaolt alles pärast paaritunnilist töötegemist.  Vene tehnika kasutajad kasutavad heal juhul vaid 30min masinat ja siis kuuri tagasi (enamjaolt) - selle aja jooksul ei hakka see tsentrifuug töölegi.

Sai siin ühel masinal katsetus tehtud just. Panime uue õli sisse tsentrifuugiga oleks pidanud midagi ikka kinni püüdma, mis uus õli lahti leotas. Puhas kui lapse pee. Sai filter pandud,  oh juudas. Esimesed 3 filtrit läksid nädalase tööga umbe.Siis hakkas veidi järgi andma. Ja siin ei saanud filtrit süüdistada.
Ma olen aru hakanud saama, et kui masina kuusakoskisse peab vedama, siis on iga gramm arvel. Siis peab masin olema nii seest kui väljast korraliku õlikihiga koos. - siit need kilod tulevad.

Aga vene tehnika pooldajatele "säästuvendadele" meeldib, kui asi on nostalgiline. Ainuke vilets omadus on see, et mustlased on nurgataga samamoodi piilumas, kunas saab teie austatud vanaraua kuusakoskisse vedada.  Jutt, et hea tehnika peab eluaeg vastu, ei pea paika.

Vaidleks natuke vastu.

Enamus odava õlifiltri elemendid on pasad (sõna otseses mõttes). Kellel on filtri tihedus lahja ja kellel on koostekvaliteedi probleemid. (osad nurgad liimist lahti jne.)

Millal tsentrifuug tööle hakkab? Minu meelest kohe peale käivitust, kuna õlirõhk on olemas ja õlirõhk paneb tsentrifuugi tööle. Küll aga külmast õlist tsentrifuugi abil tahma kätte saamine on jah raske.

Õlifilter ei suuda kunagi nii palju tahma endasse salvestada/kinni püüda kui seda suudab tsentrifuug. Kui võtad õlivahetusel tsentrifuugi lahti, ja puistad selle tahma lauale, siis kujuta nüüd ette, et õlifiltris oleks see sees.
Lõika nüüd õlifilter lahti ja mis sa sealt leiad? Lihtsalt musta elemendi, hunnikuga tahma mitte kuskil, ergo tsentrifuug püüab rohkem tahma kinni!

See kuidas nüüd inimesed masinaid kasutavad. Panevad 5 minutiks käima  ja siis nädalaks jälle seisma. No see on nagu nii masina surm, mis vahet seal on mis asi õli filtreerib.
Kui nüüd õlivahetused on lastud tuima näoga üle ja mootor on rokka täis, siis jällegi, Kelle süü sees on? (filter? tsentifuug? omanik?)

Ma teaduslikult ei tea, mis suurusega osakesi suudab see russi filter kinni püüda ja mis suurusega suudab tsentrifuug kinni püüda. Aga ma ikkagi arvan, et tsentifuug suudab peenemaid osakesi kinni püüda. (enda kogemus filtrite lahkamisel/lõikumisel ja tsentrifuugi puhastamisel)

Kui kiiresti ta suudab neid kinni püüda on nüüd vaidlemise koht. Kui esimese ringiga ei võta, küll siis järgmine kord püüab kinni. Filter püüab esimese ringiga kinni, kuid peenemad osakesed käivad sips-niuhti läbi ja uuesti mootorisse, mis rikub õlikvaliteeti pidevalt, kuna õli peab selle sodiga koos suutma õlitada.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta

Tsentrifuugiga masinatel on turbo jaoks lisaks eraldi filter. Näiteks t-150K. Pappfiltritega masinal  pole lisafiltrit vaja  Näiteks d 245 mootoriga belarus
Seega filter on tõhusam! 
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 35 külali(st)ne