(12-04-2015, 10:24 AM)unimüts Kirjutas: (12-04-2015, 09:59 AM)phyl Kirjutas: Mina kasutaks moodsa õlifiltri asemel ikka tsentrifuugi. Puhastab õli palju paremini tahmast ja vahetus/puhastus on igakord tasuta.
See tsentrifuug on rooma ajastu ajalooline rämps. Mitte ükski normaalse mõistusega inimene ei poolda seda sitta.
Reaalsuses on nii, et kui masinas on sammaldunud õli siis jah ta püüab sul kümnendiku sitta kinni. Kui aga korralik, siis vaja õli puhastamise jaoks paremaid vahendeid.
Teisalt suvi-sügis-talv-kevad üks õlimark - sellise õliga hakkab tsentrifuug alles siis tööle, kui masin on saavutanud töötemperatuuri. Seda aga juhtub enamjaolt alles pärast paaritunnilist töötegemist. Vene tehnika kasutajad kasutavad heal juhul vaid 30min masinat ja siis kuuri tagasi (enamjaolt) - selle aja jooksul ei hakka see tsentrifuug töölegi.
Sai siin ühel masinal katsetus tehtud just. Panime uue õli sisse tsentrifuugiga oleks pidanud midagi ikka kinni püüdma, mis uus õli lahti leotas. Puhas kui lapse pee. Sai filter pandud, oh juudas. Esimesed 3 filtrit läksid nädalase tööga umbe.Siis hakkas veidi järgi andma. Ja siin ei saanud filtrit süüdistada.
Ma olen aru hakanud saama, et kui masina kuusakoskisse peab vedama, siis on iga gramm arvel. Siis peab masin olema nii seest kui väljast korraliku õlikihiga koos. - siit need kilod tulevad.
Aga vene tehnika pooldajatele "säästuvendadele" meeldib, kui asi on nostalgiline. Ainuke vilets omadus on see, et mustlased on nurgataga samamoodi piilumas, kunas saab teie austatud vanaraua kuusakoskisse vedada. Jutt, et hea tehnika peab eluaeg vastu, ei pea paika.
Vaidleks natuke vastu.
Enamus odava õlifiltri elemendid on pasad (sõna otseses mõttes). Kellel on filtri tihedus lahja ja kellel on koostekvaliteedi probleemid. (osad nurgad liimist lahti jne.)
Millal tsentrifuug tööle hakkab? Minu meelest kohe peale käivitust, kuna õlirõhk on olemas ja õlirõhk paneb tsentrifuugi tööle. Küll aga külmast õlist tsentrifuugi abil tahma kätte saamine on jah raske.
Õlifilter ei suuda kunagi nii palju tahma endasse salvestada/kinni püüda kui seda suudab tsentrifuug. Kui võtad õlivahetusel tsentrifuugi lahti, ja puistad selle tahma lauale, siis kujuta nüüd ette, et õlifiltris oleks see sees.
Lõika nüüd õlifilter lahti ja mis sa sealt leiad? Lihtsalt musta elemendi, hunnikuga tahma mitte kuskil, ergo tsentrifuug püüab rohkem tahma kinni!
See kuidas nüüd inimesed masinaid kasutavad. Panevad 5 minutiks käima ja siis nädalaks jälle seisma. No see on nagu nii masina surm, mis vahet seal on mis asi õli filtreerib.
Kui nüüd õlivahetused on lastud tuima näoga üle ja mootor on rokka täis, siis jällegi, Kelle süü sees on? (filter? tsentifuug? omanik?)
Ma teaduslikult ei tea, mis suurusega osakesi suudab see russi filter kinni püüda ja mis suurusega suudab tsentrifuug kinni püüda. Aga ma ikkagi arvan, et tsentifuug suudab peenemaid osakesi kinni püüda. (enda kogemus filtrite lahkamisel/lõikumisel ja tsentrifuugi puhastamisel)
Kui kiiresti ta suudab neid kinni püüda on nüüd vaidlemise koht. Kui esimese ringiga ei võta, küll siis järgmine kord püüab kinni. Filter püüab esimese ringiga kinni, kuid peenemad osakesed käivad sips-niuhti läbi ja uuesti mootorisse, mis rikub õlikvaliteeti pidevalt, kuna õli peab selle sodiga koos suutma õlitada.