Ei hakanud uut teemat tegema kuna tegemist sama traktoriga.
Traktor käivitus (kuigi pika käiamise peale), aga asjas pidevalt sinist välja ja kollektor oli küttest märg. Otsustasin pihustid kontrolli viia.
Selgus , et kõik otsad "peetis". Tänaseks otsad vahetatud ja reguleeritud. Aga see selleks.
Pihustite mahavõtmisel selgus palju suurem probleem!
Nimelt ei tahtnud 1 silindri klapikambri kaas kuidagi maha tulla. Jõudu rakendades selgus ka kurb tõsiasi, et nookurite tugi oli purunenud ja nookurid koos võlliga seda eemaldamist takistasidki.
Sai tellitud PM-st uus nookurite komplekt ja ka uued tõukurivardad. (Nimelt väljalaske oma oli kõveraks löönud)
Sai ka uued paigaldatud - kuid klapivahede reguleerimisel tuli ilmsiks imelik asi. Andis küll vahe 0,3 mm välja reguleerida kuid väljalaske klapi polt sai pea viimaseni põhja keeratud enne kui 0,3 välja tuli! Teised 7 kõik normaalses asendis.
Täna siis mõõtsin - 1 silindri väljalaske tõukurivarras 6 mm kõrgemal.
Kahtlustasin, et midagi tõukuri pessa sattunud või tõukur kinni kiilunud, aga ei kõik normaalne. Tõukur liigub vabalt ja muudab asendit ka ilma klapivedru abita.
Siit ka küsimus, et kuidas on võimalik, et nukkvõlli üks nukk on 6 mm "pikemaks veninud" !?
Kas kellekil on olnud midagi analoogset , või on kellekil ideid millest selline asi tingitud on.
Asjaga kiire!!!
Elekter ja elektroonika 1977 a.
Vanatehnika
Kõnetraat:524null8721
Vaata, et dekompressioonimehhanismi hoovad vabalt liiguksid. Iseenesest on täiesti võimalik, et ühes tõukuripesas (sel mootoriperekonnal on nukkvõlli ja tõukurvarda vahel topsikujulised pesad) on midagi sisse kukkunud. Või on üks isetehtu või lihtsalt tehasepraak...
Ühjesõnaga: kontrolli riistvara üle ja otsi erinevusi võrreldes teistega.
(Seda postitust muudeti viimati: 16-04-2015, 21:11 PM ja muutjaks oli Jokker.)
(16-04-2015, 20:42 PM)v6sa Kirjutas: Vaata, et dekompressioonimehhanismi hoovad vabalt liiguksid. Iseenesest on täiesti võimalik, et ühes tõukuripesas (sel mootoriperekonnal on nukkvõlli ja tõukurvarda vahel topsikujulised pesad) on midagi sisse kukkunud. Või on üks isetehtu või lihtsalt tehasepraak...
Ühjesõnaga: kontrolli riistvara üle ja otsi erinevusi võrreldes teistega.
Dekompressioonimehhanismi hoovad ei puutu asiase. Need ju sisselaskel. Sisselaskega kõik normaalne. Probleem just väljalaskega ja selle varda ja reguleerimispoldi oli kõveraks löönud. Tõukuri pesa seest ilus ja korralik.
Elekter ja elektroonika 1977 a.
Vanatehnika
Kõnetraat:524null8721
(16-04-2015, 21:39 PM)viplala Kirjutas: Ehk on ostetud uus varras 6mm pikem kui vana varras oli?
No siis peaks ka siselase pikem olema. Vanaga pole küll võrrelnud kuid mõlemad uued olid küll ühepikkused.
Pardon, sisselaskele ikka jah.
Vana ja tundmatu päritoluga tehnika korral ei tohi midgai eeldada. Kontrolli kõik kahtlusalused detailid üle ja leia erinevus. Kui pea on poeginud, siis kontrolli üle ka nukkvõll, et see poleks säärase vägivaldse kohtlemise peale solvunud ja osandunud.
Hülsid on ikka sama pikkusega ja istuvad plokis sama kõrgelt?
(Seda postitust muudeti viimati: 18-04-2015, 07:08 AM ja muutjaks oli Jokker.
Muutmise põhjus: Jäi vastamatta teisele kasutajale.
)
(16-04-2015, 21:39 PM)viplala Kirjutas: Ehk on ostetud uus varras 6mm pikem kui vana varras oli?
Jah! Mõõtsin just ära ja tõepoolest on uued vardad tiba pikemad kui need mis sees olid. Nimelt uutel varrastel tipp veidi koonuses, aga vanadel täiesti ümar. Aga siit ikkagi küsimus, et miks siis sisselaskel pole nii suurt erinevust teistega kui just väljalaske omal?
Vastus v6sale: Silindri hülsid vanad. Sai ainult vahetatud rõngad ja paigaldatud uued pead. Selleks, et kontrollida nukkvõlli peab mootori täiseti maha võtma ja osandama. Seda ma eriti teha ei tahaks.
Elekter ja elektroonika 1977 a.
Vanatehnika
Kõnetraat:524null8721
No nii! Hommikune pea on alati värskem kui õhtune!
Nimelt tõikuri vardad erinevad. (originaalidest - isegi originaalid ei sobi uute peadega)
Uutel peadel tõikuri varda avad freesitud nihkega. Vardad jämedamad kui vaja oleks. Seega poob käimisel varda kinni.
Kui saan pildid vajaliku suurusesse siis laadin üles ka näidis materjali.
Tänan kõiki kaasamõtlejaid.
Elekter ja elektroonika 1977 a.
Vanatehnika
Kõnetraat:524null8721
Selle remondi saaga võib nüüd lugeda lõppenuks!
Traktor omanikule tagastatud. Olemas tuled-viled ja kõik muu vajalik igapäevaseks toimetamiseks.
Jäid küll mõned "pisivead" (Roolivõimendi ei taha alati paremale hästi pöörata ja esisilla üks käis lekkib)
Nende vigade kõrvaldamiseks ei soovinud omanik enam aega ega raha kulutada. (Kevadtööd ju alanud)
Tänud kõigile kaasamõtlejatele ja neile, kes oma teadmisi ei varjanud ja abistasid nii foorumi kui ka telefoni teel.
Siinkohal eriline tänu ksf. TALUPOEG TALUJA-le keda tüütasin piisavalt telefoni teel. AITÄH!
Jokker
Elekter ja elektroonika 1977 a.
Vanatehnika
Kõnetraat:524null8721