Töös tilluke vahe tekkinud, leidsin aega pisut pajatada.
Eks tähelepanelikum foorumi külastaja on pisut kursis, millega igapäevaselt leiba teenin ja veel tähelepanelikum teab, et kasutan selleks kahte masinat.
Kastiga Transit teenib taimede metsa..., ptüi! ...põlluäärde vedaja ülesannet ja sealt edasi laadime need ümber sõiduato kerghaagisele, mida sikutab ATV.
Juhtus talvel säherdune ootamatus, et atikas hakkas turtsuma ja ei tahtnud enam mitte kuidagi tööd teha. Noh, kiire aeg - mis teha - astusin ühel tööpäeva õhtul siis koduteele jäävast tehnikakauplusest läbi ja ostsin uue. Remontimiseks siin maal lihtsalt tol hetkel mahti polnud.
A nu looda sa - sel uuel kooles juba kolmandal kasutamise päeval bentsupump ää. Garantiivärk, vedasin ta poodnike halli alla tagasi ja nagu siin kombeks, lubati vaatama hakata. Aeg lendas...
Olen kannatlik küll, a siis viskas mõne päeva pärast see molutamine lihtsalt üle ja otsustasime kasvõi läbi ussi sellesamuse ikkagi palja Transitiga hakkama saada. Põllule, hurraa!!!
Koormaga liikus isegi üllatavalt hästi, a tühjalt põllult enam lahkuda ei tahtnud. Kaabib oma ühe tagumise rattaga kohapeal ja näitab, et sõltumatu tagavedrustuseta seda kitse mitt'üks vägi edasi ei vea. Lihtsalt. Kõik. Istub ja aamen!
Kuna üks tagaratas pöörles vaat'et täiesti vabalt õhus, samal ajal kui teine kindlal pinnal oma jonni ajas, sai pill tehtud kaheveoliseks. Panin eest ühe ratta ka vedama
.
-Milleks on velgedes augud?
-Et neisse saaks igasuguseid asju toppida!
Toppisin siis minagi sinna. Koormarihmade konksud. Kaks tükki. Koos rihmade ja narredega nagu kord ette näeb. Pingutasin ära ka.
Ja sõitsin välja. Kolme-neljakümne sentimeetri kaupa küll, aga masin liikus
.
Lihtne.
Ühendad esi- ja tagaratta omavahel rihmaga velje avadest selliselt, et kui tagumine ratas kaapima hakkab, veab samal ajal ka esimest ringi.
Rooli peab kõvemini kinni hoidma ja muidugi jälgima, et asi väga hulluks ei läheks. Võib tappa ära siduri, mõne roolimise detaili või peaülekande. Hea, kui keegi ka kõrvalt vaatab, millal vaja rihmad ringi tõsta.
Mõlema poole rattaid korraga kinni rihmanud pole. Ei ole siiani tarvis läin'd. A nii on millegi äralõhkumiseks kindlasti ka suurem võimalus.