Projekt: JuMZ-6L Soolokad
#61

Kas JuMZ-il peale birka ka kusagil  mujal sissepressitult tehasenumber? Sama küsimus ka MTZ 2 ja MTZ 5 kohta. Äkki ksf Raudpats oskab öelda või saab järgi uurida.
Vasta
#62

Meelis, tundub, et ka sellel isendil üleliigseid kapotiplekke pole.... Smile Vähemalt ma tean, kuskohast enda pillile vajadusel varuosi saama hakkab.....

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#63

Soolokatega enamvähem plaanid paigas, sellel viimasel võtsin pihustid maha ja kallasin naftat silmini täis, las liguneb vähe, ehk õnnestub ringi ajada. Viimasel jumzil on mingi aeg mootor vahetatud ja kellal näitab mingi 2200töötundi, kui see tõsi on siis võib sealt täitsa kobeda mootori saada veel. Hetkel aga on kevadtööd tehtud ja paras aeg endalegi puhkust anda, samal ajal saavad masinadki vähe hinge tõmmata. Tagasi tulles tõmban mootoril plokikaane maha ja vaatan mis teha annab, päeva-kahega tahaks siis hääle sisse puhuda masinale.  

Soolokad ise seisavad hetkel laoplatsil ja ootavad sügist kui kiire aeg on läbi ning saab asuda nende kosmeetilise poole kallale. 

[Pilt: DSC_0735.JPG]

[Pilt: DSC_0736.JPG]

[Pilt: DSC_0737.JPG]

[Pilt: DSC_0739.JPG]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#64

Täna õhtupoolikul tekkis vaba hetk ning otsustasin siis vaadata mis sellest võhmast toodud soolokast saab. Sellel oli teatavasti mootor kinni, muidu 2200 töötundi kellal...   

Vedasin garaasi juurde ja võtsin kapote ja klapikambri kaane maha, klaver samuti maha et kõik klapid kinni oleks. Kuna neid D65 korralikke mootoriplokke on varutud päris "mitmeid" siis ei karda erinevaid võimalusi katsetada. Selleks on üks suvaline pihusti korpus millel hüdrovoolik küljes, kaks keskmist silindrit olid üleva - ühele neist viskasin pihusti peale ja teise traktori pealt hüdro surve taha. Kogu mootor oli ligunenud kevadest saadik kuid käiguga vedades ringi ei tõmband. Hüdroga surudes hakkas liikuma.  Pihusti maha ja trossiga teisele masinale järgi, natuke edasi-tagasi liigutamist ning käis ringi nagu poleks midagi juhtunud.  Siis lasin hunniku pihusteid stendist läbi, komplekteerisin ühe partii kokku ja peale, käivitusmootor hakkas ka vedamisega ringi käima sest pendiks oli sisse tõmmatud. Asi seegi, sai siis juba käivitusmootorile ka teine karpa peale visatud sest vana oli seest kinni oksüdeerunud. Vahetasin ka magneeto ning siis läks isegi käivitusmootor käima, kutsika sidurit vaja vähe timmida, kohe mitte ei tahtnud lahutada.  See selleks, suurt mootorit käima vedades tõmbasime siis alustuseks suure mootoriga kutsika käima... Wink      Igatahes kui pihustid said peale siis esimese viie meetriga mootor laulis ning liikus omal jõul kenasti garaasi juurde tagasi, lasin natuke tuksuda ja jätsin seisma. Homme prooviks vee sisse kallata ja siis vaatab juba pikemalt mis ja kuidas.   Survelaagrisse ja veepumpa määre sisse, õlid normi ja klapivahed vaja ka üle käia. Hea et ringi käib ja käima läks.


[Pilt: DSC_0934.JPG]

Magneetot peale pannes tuli meelde et kunagi sai tehtud magneetole spets poldid mida hea magneeto ja mootori vahele panna, reeglina on neid maru ebamugav paigaldada ja laisemad mehe ei panegi, siis murduvad magneetor kõrvad küljes ja jälle häda. Igatahes on tehtud kuuskandist sellised pikad poldid mida saab kasvõi lehtvõtmega paigaldada. 

[Pilt: DSC_0935.JPG]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#65

Täna sai vesi radikasse, uued kraanid jne, käigukastis õli vahetatud, klapid reguleeritud, jõuvõtu võlli lülituse hoob korda tehtud ja palju muud. Survelaager, veepump, hoovad sillad määritud, hüdrosüsteem toimib, isegi genekas töötas... Wink    Õhtul vee temp näidikule vedasin juhtmed peale, seda ei jõudnud kontrolliga, eks homme näeb. Ühe hüdraulika toru jootsin ka uuesti üle. 

Mootor tuksub kenasti, hääl on ehk natuke äkiline, peaks ehk vaatama kas mitte ksp pole valesti peale pandud. Aga muidu on ok, käivitub käivitusmootorist nagu nalja ning homme proovib pikemalt, purustaja sappa ja tuld.
Mootoris õlirõhk oli külmalt-soojalt 3bar'i.
 
Eks näeb kui kõva raud masinal on, kestma jäädes pean uue kabiini sellele vaatama, ehk jääb mõni akvaarium silma või siis võtta mtz'i poolakas peale. 

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#66

Viskasin selle purustaja jumzile sappa ei saaks mootori soojaks, vee temp näidik toimib ka ning üle 80 C ei õnnestunud ajada, kuumalt õlirõhk jäi 2-3bar vahele.  
Niidukile tõin lisaks juurde ühe kobeda kardaani aga tsuts lühema, sellise meetrise poisi et saaks jumzile ka sappa panna. Ei hakanud pikemat lõikuma ega ise ehitama, vist ei viitsi enam möllata selliste asjadega, nagunii läheb kardaane vaja... 

[Pilt: DSC_0936.JPG]

[Pilt: DSC_0948.JPG]

[Pilt: DSC_0950.JPG]

Käivitusmootor käib nagu kell, ainult pendiks sai välja vahetatud.  
Nüüd tuleb ikkagi plokikaan maha võtta korraks sest teisel silindril on väljalaskeklapiga midagi koledat juhtunud, ülejäänud käivad normaalselt aga teise silindri suurem osa potsust läheb otse korstnasse, tume lont taga ja hääl suht kole. Klapivahed ok, ülevalt vaadates ka ok, kui pihusti peale küte maha keerata jääb vaikseks, kui küte peale siis hakkab haukuma...   Eks vast tükk väljas. Farmestist kardaani tuues rabasin ühe plokikaane tihendi ka lisaks. 

[Pilt: gFNEPLcVdrWgDWTJqLLdJNzdSXEoJ268T0e0fLQg...97-h531-no]

Plaan see jumz kohalikuks kodumetsade hoolduseks jätta, seega mõtlesin täna juba topeltrataste peale... Tagumise vaherõnga materjali tellisin kanest juurde, 5mm plekk 30cm lai ning 3m pikk, eks see tuleb lasta veel ümaraks painutada. Üks on juba olemas, teine oli veel puudu. 20mm keermelatiga tõmban veljed kokku. 

Esimeste velgede jaoks lähenen natuke prostamalt, vaatasin et 16" sõnnikulaotaja veljed sobivad ilusti jumzi veljele sisse, see vahele ning teine velg otsa - 16mm keermelatika kokku ja voilaa, peaks käima küll.  Rolleyes

[Pilt: DSC_0949.JPG]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#67

Sai korra kolvile tuli peale antud et ehk on seismisega mingi saast klapivahele sattund kuid ei miskit, mis läbi see läbi.  Wink


'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#68

Härrased ja prouased, küsimus laiale ringile. On veel kuskil booraksit müügil?   Tegin hüdraulika torusid ja kasutasin nüüd jootevardaid millega siis treiterasid joodan, kuid radikate ja torude jaoks sobis tegelikult booraks ka väga hästi. Enda potsiku olen kuhugi nii hästi ära pannud et ei hakanud silma, seega mõtlesin osta lisa kuid vaadati vesiste vasikasilmadega otsa, naeratati vaid küsivalt et mäsasja sa nüüd tahad...  Big Grin

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#69

Vaba müügist ammu koristatud ära Sad


Talupojal siiski on.....veel! Wink


Vasta
#70

Küsi keevitusvidinatega tegelevatest firmadest, neil on asenduseks pastad olemas. Nime ei oska öelda kahjuks.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#71

(17-07-2015, 12:38 PM)mlsluik Kirjutas:  Härrased ja prouased, küsimus laiale ringile. On veel kuskil booraksit müügil?   Tegin hüdraulika torusid ja kasutasin nüüd jootevardaid millega siis treiterasid joodan, kuid radikate ja torude jaoks sobis tegelikult booraks ka väga hästi. Enda potsiku olen kuhugi nii hästi ära pannud et ei hakanud silma, seega mõtlesin osta lisa kuid vaadati vesiste vasikasilmadega otsa, naeratati vaid küsivalt et mäsasja sa nüüd tahad...  Big Grin

Nunuh.... 
http://www.pestekspert.ee/Booraks_1kgMko...96615.aspx
http://hi.ee/tootekataloog/34-holding-in...raks-150-g
http://pood.rasmussen.ee/et/product/booraks-08kg

Alustuseks piisab?
Vasta
#72

Krt, jälle on kellelgi kangem Googel kui minul Sad

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#73

Siiamaani booraksit apteegist saadud, veel selle aasta alguspoolel. Kas ka sealt siis müügist maha võetud?
Vasta
#74

Seoses Rally Estoniaga on sõitmist olnud palju, sattusin ka võrukanti kus siis juba VK traktorikaubast sai läbi käidud ja jumzile varuosi kaasa rabatud, mootorile tihendikomplekt, siis veel kollektori tihendeid jne, uue haakeraua, rooliotsasid jne...

[Pilt: OCITYbei8cWBSuaU4fi2VeFqBL8Wf6ZY9DpIIU9h...29-h493-no]

[Pilt: jQP77co2XT6bs1ITBMCMYF5jy94tu_ppMIUKqfqw...40-h493-no]


Topeltratastega tegelesin ka vähe... 16" sõnnikulaotaja velg sisse vaherõngaks. Üle ühe sai poltidega kokku tõmmatud ning teistest aukudest läksid siis 16mm keermelatid läbi mis jumzi velgi koos hoiavad(5tk)    Hea, lihtne, prosta ja tugev.
[Pilt: DSC_0949.JPG]

[Pilt: DSC_0953.JPG]





Õhtupoole tegime natuke kino, koos isaga võtsime võtmekomplektid ligi, poldipüssid kätte ja stopper käima. 18 minutiga plokikaan maha, pihustid ja kollektorid küljest Wink  Toungue

Ühel silindril oli tõesti väljalaske klapi pidamine suht hädine, kallasin diisli sisse ja klapp jooksis läbi nagu kusekurn. Eks vesi on sisse jooksunud ning pesa on ära roostetanud. Tuleb uus pesa panna, igatahes võtsin riiulist järgmise kaane, tegin paar tihendit ja stopper käima... 42 minutit ja tuli oli mootoris ning klapid reguleeritud. Oleks saanud ka võibolla kiiremini kui pidevalt keegi helistanud poleks ja muidu segavaid diversante garaasi ümber ei jookseks...  Big Grin     Koos tihendite tegemise, puhastamise, arutelu ja muude toimetamistega laias laastus 2.5 tundi ning võib tööle minna...     Arutasime just et omas liigas peaks service aeg täitsa plaani mahtuma Wink  Toungue      Veepumbale tuleks veel uus tihend panna, seda hetkel ei olnud võtta kodus, eks jääb järgmisesse nädalasse. Ega ei jookse ka, kergelt immitseb.   
Pihusteid võiks natuke ehk timmida aga suurt vahet pole, jäid 170-190bar vahele ja pihustasid kenasti. Vähe madalamaks tahaks kõik saada kuid pump on hea ning toimetab küll. Dünosse seda mootorit ju ei pane nagunii... 

[Pilt: DSC_0958.JPG]

[Pilt: DSC_0959.JPG]



Ja esimesed hääled ka jälle: 


'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#75

Heh, kuidas see iidne tõstamaa vanasõna oligi, et üks pilt parem kui tuhat sõna Wink

Vaatasin seda mahavõetud plokikaant nii ja naapidi ning tegu täitsa kobeda asjaga veel kui see üks klapipesa nüüd välja jätta, otsisin riiulist üles freesid ning sai ka treitud saba taha sest eelmine on kusagil... noo on kusagil.  Toungue

Uut pesa hetkel panema ei pea, saab sellest veel asja. 

[Pilt: 20150719_154230%255B1%255D.jpg]

[Pilt: 20150719_154239%255B1%255D.jpg]

Ja siin on masinad järjekorras et saada iluravi ning siis värvimisse. Tehniliselt töötavad ja toimetavad nii nagu peab.

Pakkuda võib vanale kabiinile esiklaasi ja parema ukse küljeklaasi. Tänud ette! 

[Pilt: 20150719_155308%255B1%255D.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#76

Kas MTZ 50 esiklaas ei sobi sinna kabiini esiklaasiks kui jah siis saaks selle minult Wink


Vasta
#77

Kas sellest haakes rippuvast purustajast möni täpsem pilt ka on? Big Grin
Vasta
#78

(26-07-2015, 17:00 PM)labtec4 Kirjutas:  Kas sellest haakes rippuvast purustajast möni täpsem pilt ka on?  Big Grin

Terve teemajagu on mingeid kahtlase väärtusega pilte selles nö prototüübist. Wink   

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=52414

  Nüüdseks on valminud veel mõned isendit tellimuse alusel, sama reduktoriga aga on soovitud 1.6m  ja 1.7m laiusega variante. Ühele sai tehtud + kujuga rootor 4 teraga, suht ülbelt lõikab.  Big Grin  Selle reduktoriga ning koos tagumise tugirattaga variandi eest küsis reeglina 300€ rohkem kui poola analoog ehk ca 1500€ tk. Kui kellegil huvi siis on võimalik teha ka veel väiksemaid rootoreid millel gramm kergem reduktor ülekandega 1:1.2-le.  Võimaik ka paigaldada kohe vabajooksu siduriga kardaan, selle eest tuleb 170€ juurde maksta... Seda pole aga T25, T40 ja JuMZ'i puhul vaja, russil võib muidugi JVV pidurid maha keerata ja siis saab ka seal ilma vabajooksu sidurita lasta. Kes aga kardaanile hõõrdsidurit vahele tahab peab juba kukrut 250€ võrra lisaks kergitama. Saaks ka odavamalt mingi ketastega siduri vahele kuid siis mingit garantiid ei saa anda asjale.  Üldiselt mingit huvi hetkel neid teha pole, muid töid ülepea nii eestis kui mujal. Sügisel-talvel teen vast mõned isendit juurde mis siis müüki lähevad. Tehtud ka paar horisontaalvõlliga purustajat mida võib kohata kesk eesti teeääri niitmas Wink   

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#79

Mis imelik buss see ka põka vahelt paistab?
Vasta
#80

Sai eile teema alguses oleva 1971a jumz'i natuke lähemalt vaadatud, läks käivitusmootorist kohe käima ning sõitsin garaasi. Seal mõtlesin vahetada tagasillas õli. Keerasin kõik kolm punni alt ära ja tulemuseks sain 1,5 liitrit vett ning liiter tavoti laadset õli ning paar hammasratta tükki mis arvatavasti kunagisest remondist sisse jäänud sest kast töötab ning kõik käigub toimivad. Tagasillas peaks siis olema kokku JuMZ'il 60 liitirit õli...  Big Grin

Sellisesse kasti pole mõtet üldse enne õli pannagi kui enne läbi pestud pole. Et see lihtsam oleks siis läks sisse paarkümmend liitrit igasuguseid õlijääke mis kanistrite leidus, küll oli seal diiselõli, küll reduktori õlisid, hüdroõli jne... ning sinna otsa veel kanistritäis diislit. Ja siis sõitu Wink Lasin 15minutit ringi erinevate käikudega.

Meelelahutuseks sai ka väike video tehtud...
 

Üldiselt see tagasild läheb nagunii koos mootoriga varuosadeks kuna sellele masinale on valmis tehtud uus sild koos uue kasti sisuga, vähe kurjem mootor on ka hetkel tegemisel Wink    Tuleb vist selline vanaisa pärandkirve teema siit... 

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 6 külali(st)ne