Üks T-16 ja tema edasine käekäik (otsib uut kodu)
#21

Minu traktoril enne ostu oli voodivedru pedaali alla pantud, toimetas seni kuni saapapaelad pidevalt vedru vahele jäid. Asja lahti kakkudes sain teada, et hoovastik oli nii roostes, et originaalvedru ei suutnud tagasi kakkuda pedaali.  Kui siduri lahti kakud, siis kindlasti kontrolli mootori pool olevat laagrit, millele toetub sidurivõll maksis 1,5 EUR-i .Edu
Vasta
#22

Tervitused

Palju vett on vahepeal merre voolanud ja selle traktori sidurgi korda saanud.

Esmase hooga sai hoovastiku kallale mindud, aga suurt tolku sellest polnud.

Siis sai avastatud, et ühe käpa kronsa on murdunud :S

No see õnnestus läbi ussi emmi ilma siduri lahti lammutamiseta täitsa tipa topa alumise luugi kaudu ära keevitada
ja ka uued käpad sai soetatud kuna vanad olid ikka suht viimase piirini regullitud.

TOLKU MITTE LA PE...tki

Ikka tükk aega sai ennast kogutud, et seda siduri lammutamist ette võtta
ja kui üks eile hommikul läksin hoopis hüdro voolikuid üle vaatama, siis jäi pilk pidama siduri pedaali kinni hoidva aretise peale.
Kakkusin selle sealt maha ja oh üllatust, polt mis peaks pedaali ja võlli omalahel nn. ühendama oli sealt puudu, keere maas ja pedaali vajutades ei jõudnud liikumine enam eriti edasi.

Puurisin samas all selle augu natuke üle, keermestasin ära, uus kõvasulam polt sisse ja voilaa, sidur toimetab nagu uus Smile

Ilmselt oleks pidanud kohe sealt otsast alustama, aga no mis sa teed kui riistapuu on veel võõras ja ei oska igasugu pisiasjadele tähelepanu pöörata.

Seekordne kooliraha jäi suhteliselt väikeseks Wink
Vasta
#23

Nüüd kui traktor jälle korralikult töötab tekkis uus küsimus.

Kartul vajab varsti võtmist, aga millist tööriista ja kuhu sellele külge pookida?

Üks vana rootor oleks küll saadaval, aga no mina ei suuda selle traktori küljest ühtegi jõuvõtu võlli tuvastada ja ega seda rootorit seal sabas ka kuhugi panna nagu pole?

Ons keegi miskit lihtsat ja käepärast aretanud või on kellelgi miskit lausa pakkuda?
Vasta
#24

(24-08-2015, 22:27 PM)mittesumo Kirjutas:  Nüüd kui traktor jälle korralikult töötab tekkis uus küsimus.

Kartul vajab varsti võtmist, aga millist tööriista ja kuhu sellele külge pookida?

Üks vana rootor oleks küll saadaval, aga no mina ei suuda selle traktori küljest ühtegi jõuvõtu võlli tuvastada ja ega seda rootorit seal sabas ka kuhugi panna nagu pole?

Ons keegi miskit lihtsat ja käepärast aretanud või on kellelgi miskit lausa pakkuda?

Oh sõber! Sind aitab ainult järelveetav kartulivõtu massin!
Vasta
#25

Selline kaadervärk:

[Pilt: 3368377_2.jpg]

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#26

Endalegi tundus, et midagi järelveetavat peaks vist sinna panema, aga no ikka tasub targematelt nõu küsida ja mine tea mis välja võib kooruda.

Aga kui kellelgi midagi pakkuda, siis ootan huviga.
Vasta
#27

Alati võib ka rippsüsteemi ja jõuvõtuvõlli taha aretada, siin foorumis sellest mitmel pool ka pilte ja juttu, enda masinalgi selline transformatsioon tehtud ja toimetab edukalt.
Aga jah, järelveetav kardularootor vast kõige vähem aeganõudev lahendus, samas läheb rippsüsteemi vaja muudegi asjade jaoks, kardulamassin jääb ikka ainult kartulite jaoks..
Vasta
#28

Mul isa tegi  kartulivõtja T16'le kõhu alla. Põhimõte oli midagi sellist: http://nordamus.weebly.com/korv-tuumluumlpi-kartulivotildetja.html
Tulemus oli nii ja naa - kui varsi ja muud prahti polnud toimis suurepäraselt, aga kõhu alla vartest tingitud ummistust klaarima ronida oli tüütu.
Vasta
#29

Hobukartulivõtja eeliseks on tema lollikindlus: ümberehitust vaja ei ole, suurim vajadus on see, et vao otsas peab olema keegi, kes ümberpööramise ajaks saha ülesse tõstab. Ja selline kartulivõtja töötab aastast aastasse, ilma probleemide ja hoolduseta.

Meil on peres Tartu "Võit", mis võttis tõrgeteta T-16 sabas kartuleid ülesse ikka 30-40 aastat...

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#30

Talv otsa ja pool kevadet tegi põkats tööd ilma igasuguste tõrgeteta.

Aga eile metsast küttepuid tuues tuli viimane koorem käsitsi kastist maha loopida.

Lülitades silinder liigub, aga nii kui pinge taha tekib jääb jõust puudu.

Esimese asjana klahtlustasin õli vajaka jäämist, aga kui kultuurkihi alt lõpuks õlipaagi kork leitud sai, siis sai ka see välistatud.

Teisena sai filtri kaas maha kistud ja ära puhastatud, aga ei miskit.
Filtri kaane sisse tulevast torust tuleb seda õli päris usinalt kui starterit anda, aga see süsteem on mulle täitsa võõras.
Õigemini on kogu see traktor mulle täitsa võõras, aga tuginedes loogikale ja katse-eksitus meetodile olen ma temaga siiani hakkama saanud.

Andke nüüd nõu kuskohast ja millises järjekorras edasi kaevata?

Ühtlasi tekkis veel küsimus, et millist õli talle käigukasti poetada?
Vasta
#31

Hüdrojaguri surveklapp vaata üle. See on jaguri hoobade kõrval, sidurpedaali pool. Põhjapleki peab vist eemaldama, et saaks kätte. Kinni 2 poldiga.

Kui surveklapp lekib, siis survet  ei ole. Kui survet pole, ei arenda hüdrosilinder ka jõudu. Sad 

Käigukasti sobib suvaline jõuülekande õli. Tapi-tatiga ei jaksa talvel käiku vahetada Wink
Vasta
#32

Eile õhtul ei jõudnudki põka kallale ja täna hommikul jäin mõtlema, et mul pole ju vähimatki aimu millal
sellel apastaadil mahlasid vahetati.

Lihtne järeldus on nüüd see, et need mahlad tuleks ära vahetada, et ehk annab kestvusele natuke juurde Big Grin

Tekkis kohe küsimusi:

Palju mootorisse, käigukasti ja hüdrosse on õli ette nähtud ja millist õli peaks hüdros kasutama?
Vasta
#33

(05-04-2016, 11:02 AM)mittesumo Kirjutas:  ...
millist õli peaks hüdros kasutama?

Vedelat ja mittekorrodeerivat. Suvaline mootoriõli on hea küll, HVLP 32 oleks ilmselt "õige".

Mootoriõli kohta on pikk teema ka siin foorumis. Mina kasutan oma nõukatehnikas lääne poolsünti, väike risk Korraliku Õli kasutamisel mootorissesadestunud saasta lahtipesemiseks muidugi on. Musta Numbri traktoris käib muidugi KamsaWink

Mahud "Mehhaaniku käsiraamatu" tabelist: mootor 7, KSP karter 0,1, õhupuhasti põhi 0,6, käigukast 8,5, kumbki lõppülekanne 4. Hüdrosüsteem 7 l, roolireduktori hammasrattad peavad kaetud olema.

Ma enda saskasse küll külgülekandesse 4 liitrit sisse toppida ei suutnud...
Vasta
#34

No seda lääne 10W40 on sinna mootorisse paar liitrit juba sattunud.

Selle teema olen ka sealt läbi lugenud ja eks iga mees jääb oma arvamuse juurde.

Peaülekande all mõtled sa rataste taga olevaid korpusi kus võiks loogika järgi planetaarid sees olla?
Nende peale ei tulnudki esimese hooga.

Ehk oskab keegi veel pakkuda kuskohast ma õlifiltri võiks leida? Soovitatavalt Tallinn-Rapla piirkonnas.
Vasta
#35

(05-04-2016, 11:22 AM)mittesumo Kirjutas:  No seda lääne 10W40 on sinna mootorisse paar liitrit juba sattunud.

Selle teema olen ka sealt läbi lugenud ja eks iga mees jääb oma arvamuse juurde.

Peaülekande all mõtled sa rataste taga olevaid korpusi kus võiks loogika järgi planetaarid sees olla?
Nende peale ei tulnudki esimese hooga.

Ehk oskab keegi veel pakkuda kuskohast ma õlifiltri võiks leida? Soovitatavalt Tallinn-Rapla piirkonnas.
Õlifiltrit kui sellist ei ole, on tsentrifuug, mille võtad lahti, puhastad ära, paned kaane alla uue tihendi ja töörõõm läheb edasi!

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#36

Vot sulle lops!

Miuksest piirkonnast ja miukse kujuga asja ma nüüd otsima pean?
Vasta
#37

(05-04-2016, 13:47 PM)mittesumo Kirjutas:  Vot sulle lops!

Miuksest piirkonnast ja miukse kujuga asja ma nüüd otsima pean?

Kui kapott lahti tagant, siis otse vaadates pisut paremal. Pealtpoolt ovaalse kujuga. Umbes sama kõrgel ,nagu ventilaatorgi.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#38

See on veidi Matrjoška moodi. Kõigepealt võtad pealt kaane ära, mida hoiab üks mutter. Ning selle all on teine samasugune potsik mis pöörleb ja käib suurema mutriga kinni. See sisemine on vaja seestpoolt puhtaks teha. Kui sodi täis siis teeb peale mootori seismajätmist päris pikalt häält, nagu elektriventikas uhaks kapotiall Big Grin
Vasta
#39

Ja kui mina koolis käisin, siis räägiti, et teda ei tohi puhtaks pesta, vaid kaabid sobiva puust liistuga sodi välja ja kõik. Ideaalselt puhas tsentrifuug ei pidanud pärast mõnda aega hästi töötama, sest väga puhtale pinnale ei hakka sodi enam külge.
Vasta
#40

(05-04-2016, 13:47 PM)mittesumo Kirjutas:  Vot sulle lops!

Miuksest piirkonnast ja miukse kujuga asja ma nüüd otsima pean?

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=43643 siin on minu oma 16
just tsentrifuugi lahkamine ja vaata et kaks düüsi ka sodist puhtad oleksid

Veel pole maha löödud
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 9 külali(st)ne