Autorongi registrimass ja pukseerimisest
#1

Selleks, et juhtida autorongi, mille registrimass ületab 3500 kg, on vaja BE kategooria juhiluba. Tõde? Millest koosneb autorongi registrimass? Sõiduki kaalust ja haagise kaalust näituseks? Nii, kui sõidukiks on kaubik, mis kaalub nt 2500 kg ning haagiseks on üheteljeline pukseerimishaagis, mis võiks kaaluda nt 500 kg, siis võib sõita B katekooria juhiloaga?
Aga kui haagiseks on pukseerimishaagis kuhu auto kinnitub ühe sillaga ning teine sild veereb maas siis kas autorongile lisandub veel selle auto kaaal? Pole ju loogiline! Kui sa vead tavalise haagisega kaupa, siis ega sul keegi ei hakka eraldi seda kaupa üle kaaluma? Autorongi kaaluks on selliseljuhul ikka vedava sõiduki kaal ja haagise kaal? Samamoodi on ju sellel pukseerimishaagisel ette nähtud vedada "kaupa" sedamoodu ning veetava "kauba" kaal ei tohiks lisanduda autorongi registrikaalule.

Või siis mismoodu see asi siiski seaduse silmis täpselt välja näeb?

Samamoodi on ju pidev jama veetava auto kindlustuse ja ülevaatusega, peaks nagu olema aga samas on haagisel see juba olemas. Politsei tõi huvitava näite: mis siis saaab, kui auto haagiselt maha veereb, ega siis haagise kindlustus seda kinni ei maksa.  Aga mis siis juhtub, kui politsei kukub liikuva politseibussi aknast välja vastu taga olevat autot? Ega bussi kindlustus ju seda ka kinni ei maksa?

Üleüldiselt, kas ülal kirjeldatud juhul on jälle seaduses mingid augud või möödarääkimised või ei tohi B katekooria juhiloaga juhtida autorongi mis koosneb kaubikust (2500 kg), haagisest (500 kg) ning "kaubast" (2000 kg).

Usun, et pole ainus kes oma sõidutehnikat sedasi vedanud on aga ei taha seadust rikkuda.

Lauri

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta
#2

dworkin Kirjutas:Millest koosneb autorongi registrimass?
Autorongi registrimass koosneb haagist vedavast masinast, haagise massist ja haagise maksimaalsest kandevoimest.
dworkin Kirjutas:Aga kui haagiseks on pukseerimishaagis kuhu auto kinnitub ühe sillaga ning teine sild veereb maas siis kas autorongile lisandub veel selle auto kaal?
Siis on autorongi massiks vedava auto kaal + haagise kaal + veetava auto kaal.
dworkin Kirjutas:Pole ju loogiline! Kui sa vead tavalise haagisega kaupa, siis ega sul keegi ei hakka eraldi seda kaupa üle kaaluma?

Kaalutakse ikka. On mindki teeääres kaalutud
dworkin Kirjutas:Autorongi kaaluks on selliseljuhul ikka vedava sõiduki kaal ja haagise kaal? Samamoodi on ju sellel pukseerimishaagisel ette nähtud vedada "kaupa" sedamoodu ning veetava "kauba" kaal ei tohiks lisanduda autorongi registrikaalule.
Veetava kauba kaal lisandub autorongi massile.

dworkin Kirjutas:Samamoodi on ju pidev jama veetava auto kindlustuse ja ülevaatusega, peaks nagu olema aga samas on haagisel see juba olemas. Politsei tõi huvitava näite: mis siis saaab, kui auto haagiselt maha veereb, ega siis haagise kindlustus seda kinni ei maksa.  Aga mis siis juhtub, kui politsei kukub liikuva politseibussi aknast välja vastu taga olevat autot? Ega bussi kindlustus ju seda ka kinni ei maksa?
Muidugi ei maksa seda kindlustus seda välja. Kui sa vead autot haagise peal, siis ei pea kindlustust olema. Kui sa vead autot slepis voi laibaka (see asi, mille puhul uks sild on haagise peal ja teine veereb maad mooda) siis peab kindlustus olema.
Kui auto haagiselt maha veereb, siis on see sinu suu ja sina maksad, sest sa pole kaupa korralikult kinnitanud.
Kui politsei kukub bussist välja, siis on suudi politseinik ikka ise voi siis politseiauto juht.
dworkin Kirjutas:Üleüldiselt, kas ülal kirjeldatud juhul on jälle seaduses mingid augud või möödarääkimised või ei tohi B katekooria juhiloaga juhtida autorongi mis koosneb kaubikust (2500 kg), haagisest (500 kg) ning "kaubast" (2000 kg).

Ei tohi!

Olen ise ka selle probleemiga silmitsi olnud, ning peale päeva politsei ja arki vahet helistades tehti see mulle lopuks selgeks..=)

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#3

BE-kat B-kategooria auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kui haagise registrimass ületab auto tühimassi või autorongi registrimass ületab 3500 kg
Registrimass on juhi, sõitjate ja veosega täisvarustuses sõidukile registreerimisel määratud suurim mass, mis ei või ületada valmistaja lubatud suurimat massi.

kui leiad naftat, lõpeta puurimine ja alusta pumpamist

urmas.raidlo@gmail.com
SKYPE: volvoclub
Vasta
#4

Autot treileri peal tervikuna vedades pole vaja kindlustust teha. Ja kui olekski vaja kindlustus teha,kuidas teed seda autole,mis on maha kantud ja arvelt maha võetud?

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#5

Lisaks tuleb veel vaadata auto passi. Seal on kirjas, millise registrimassiga haagist tuhib vedada (piduritega ja ilma) Kui on lubatud näiteks piduritega 1300 kilo, aga haagis on 1400 kilo registrimassiga , siis ei tohi seda taha haakida.Ainuke võimalus on ARK-s sellisele haagisele teha registrikande muudatus koos passi vahetusega ja registrimassi alla deklareerimine 1300 kilo peale. Politsei on ka seda asja hakanud kontrollima, põhjus ilmselt selles, et veeti Golfidega ja muu sellisega autotrellereid, millel näiteks Mersu peal.
Vasta
#6

Registrimass on juhi, sõitjate ja veosega täisvarustuses sõidukile registreerimisel määratud suurim mass, mis ei või ületada valmistaja lubatud suurimat massi.

Justnimelt, seda räägin minagi. Seega see palju haagisel olev auto kaalub on vajalik teadmine selleks, et kas ma olen lubatud koormust haagisel ületanud, mitte aga selle jaoks kas mul BE kategooria juhiluba on.

Kindlustuse kohapealt seda siis, et minu auto pepu veeres siiski maas. Jutt käib haagisest kuhu sõiduk kinnitub auinult ühe sillaga. Sellegipoolest ei pea olema veetaval sõidukil kindlustust?

dworkin kirjutas:
Aga kui haagiseks on pukseerimishaagis kuhu auto kinnitub ühe sillaga ning teine sild veereb maas siis kas autorongile lisandub veel selle auto kaal?
Siis on autorongi massiks vedava auto kaal + haagise kaal + veetava auto kaal


Mis tähendab sõna SIIS? Kas seda sorti haagise kohta on teised seadused ja eeskirjad? Pole mina nagu kohanud. Asi peaks ikkagi taaanduma sellele, kui rasket "asja" on selle treileriga lubatud vedada, see kaal ju kuulub juba registrimassi hulka nagu eespool selgus.

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta
#7

dworkin Kirjutas:Justnimelt, seda räägin minagi. Seega see palju haagisel olev auto kaalub on vajalik teadmine selleks, et kas ma olen lubatud koormust haagisel ületanud, mitte aga selle jaoks kas mul BE kategooria juhiluba on.

Vastav kategooria luba peab sul olemas olema enne rooli asumist. Kaalust sõltuvat ja sellest ajas muutuvat hetkelist vajadust omada teatud kategooriat meil ei tunta. Tuvastamaks, kas sul õigus juhtida vastavat kategooriat peavad käepärast olema auto ja haagise tehnilised passid.

Tuvastamaks, kas haagise lubatud kandevõimet mitte ületatud pole, on sul vaja haagisel oleva masina tehnilist passi. Kui koormaks on kaup, siis vastavaid saatedokumente, kus on kirjas mass. Politsei võib iga kell avaldada oma arvamust/kahtlust ja suunata masina kaaludele, kui need käepärast juhtuvad olema.
Kes sulle sellist pada ajas, et kui auto asub treileril, peab see olema ülevaatuse ja kindlustusega?

Ja summa summarum - tegele millegi kasulikuma, kui selliste asjade üle pea vaevamisega. Kui sul on oma tehnika veoga probleeme, siis telli kas teenusena või arenda ennast autokoolis kõrgema kategooria suunas. Kõrgema kategooria juhiluba ei tule kunagi kahjuks. Ja elu on näidanud, et odavamaks lubade tegemine ei lähe, pigem kallimaks.

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#8

Kes sulle sellist pada ajas, et kui auto asub treileril, peab see olema ülevaatuse ja kindlustusega?

Läänemaa nooreminspektor Kukeke!

Ja summa summarum - tegele millegi kasulikuma, kui selliste asjade üle pea vaevamisega. Kui sul on oma tehnika veoga probleeme, siis telli kas teenusena või arenda ennast autokoolis kõrgema kategooria suunas. Kõrgema kategooria juhiluba ei tule kunagi kahjuks. Ja elu on näidanud, et odavamaks lubade tegemine ei lähe, pigem kallimaks.

Mis tehtud see tehtud. Tagantjärgi pole erilist mõtet targutada. Hetkel on tähtis, et nooreminspektor Kukeke mulle kotti pähe ei saaks tõmmata.

Tuvastamaks, kas haagise lubatud kandevõimet mitte ületatud pole, on sul vaja haagisel oleva masina tehnilist passi. Kui koormaks on kaup, siis vastavaid saatedokumente, kus on kirjas mass. Politsei võib iga kell avaldada oma arvamust/kahtlust ja suunata masina kaaludele, kui need käepärast juhtuvad olema.

Nooreminspektor Kukekest ei huvitanud kordagi haagise kandevõime, Tema tegeles pingsalt haagisel oleva "kauba" kaalu arvestamisega autorongi registrimassi hulka.

Mulle tundub, et te ei saa mu küsimusest täpselt siiski aru. Point hetkel pole selles mis on BE katekooria, point on selles et kas siis veetava auto kaal (kui üks sild veereb maas järgi) arvutatakse autorongi kaaalu hulka või ei.

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta
#9

dworkin Kirjutas:Mis tehtud see tehtud. Tagantjärgi pole erilist mõtet targutada. Hetkel on tähtis, et nooreminspektor Kukeke mulle kotti pähe ei saaks tõmmata.
Nooreminspektor Kukekest ei huvitanud kordagi haagise kandevõime, Tema tegeles pingsalt haagisel oleva "kauba" kaalu arvestamisega autorongi registrimassi hulka.

Registrimassi sisse, hulka ega peale ei saa midagi arvestada. Sõiduki registrimassis on juba jäetud koht ka selle sõidukiga maksimaalselt vedada lubatava kauba mass. Sina pead veenduma, et veose mass ei ulata suurimat lubatut. Politseil on õigus selles kahelda, kuid ta peab tõestama kaalumisega, et taol on õigus. V.a. juhul kui veoseks on üldlevinud liikur, mille tehasega ettenähtud massi saab lihtsalt välja võtta. Näiteks - kui vead Volgat, siis arvestatakse Volgadele registris määratud massi. Kui aga puid, siis tuleb asi üle kaaluda.
Mitte keegi ei saa sulle kotti pähe tõmmata, kui sul õigus on. Politsei tehtud protokoll on nende arvamus, sul on võimalus sellega mitte nõustuda ja otsus edasi kaevata.


dworkin Kirjutas:Mulle tundub, et te ei saa mu küsimusest täpselt siiski aru. Point hetkel pole selles mis on BE katekooria, point on selles et kas siis veetava auto kaal (kui üks sild veereb maas järgi) arvutatakse autorongi kaaalu hulka või ei.

Ühe sillaga maas veerev masin on ikkagi haagis ja massid liidetakse. Ja sellisel autorongil peavad olema mõlemad kindlustatud ja nina ülevaatuse läbinud.

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#10

Õppige teiste vigadest!!!
Kogu point seisneb siis selles: autorongi registrimass on kõikide kokkuhaagitud sõidukite registrimasside summa.

Kuna veetava auto üks sild veeres maas, siis tuleb kokku liita vedava auto registrimass, veetava auto registrimass ja haagise TÜHIMASS.

Do not try this at home!!!

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta
#11

dworkin Kirjutas:Kuna veetava auto üks sild veeres maas, siis tuleb kokku liita vedava auto registrimass, veetava auto registrimass ja haagise TÜHIMASS.

Räägi siis vähe täpsemalt, mis marki auto vedas, mis marki autot veeti ja milline see haagis oli? Kas ainult ühe silla toestamiseks mõeldud "rula"?

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta
#12

Vedas Nissan Primastar, haagiseks oli kerghaagis registrimassiga 750 kg mis on jah loodud autosid vedama nii, et auto kinnitub ühe sillaga tema peale. Sinna toetas oma esisilda Opel Omega 3000. Haapsalu maanteel peeti mind politsei poolt kinni. Alustati siis menetlust lubadeta sõidu kohta (B kategooria olemas, BE puudub). Tegelikult puudus Omegal ka kindlustus ja ülevaatus. Tol hetkel olin kindel, et neid ei pea olema. Spetsialistid ARKist teavitasid, et sellisel juhul peab siiski kindlustus olema, ülevaatus pole oluline. Protokolli politsei EI VIITSINUD ülevaatuse ja kindlustuse jama kirjutama hakata (nähtavasti ei olnud nad lihtsalt kindlad ise ka mis peab olema ja mis mitte). Vähemasti lubati edasi sõita, ei hakatud raiuma. Öeldi ka, et Läänemaal mind ei puudutata aga Harjumaal pean ise hakkama saama. Siiski jõudsin õnnelikult koju.

Põhjusmõtteliselt üritasin ma rakendada loogikat ja seepärast hakkasin ka vaidlema. Siis aga suhtlesin Herr Toivo Kangruga lubade teemal ja Herr Jaan-Peeter Taklajaga tehnilisest poolest. Sain aru, et siiski olin eksinud. 30 päeva pärast selgub siis kalliks mulle need 24 klappi maksma lähevad.

Tegelikult võiks sellest teemast siin teha mingil muudetud kujul kleepekas, et edaspidi teised vanatehnika sõbrad hätta ei satuks (ei väida et omega 3000 vanatehnika on). Siin peaks nüüd küll kõik puust ja punane olema et mida ja kuidas võib. Vaevalt, et ma esimene ja viimane olen, kes oma tehnikat niimoodu transportinud on ja seda ka edaspidi teha tahab.

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta
#13

dworkin Kirjutas:Nooreminspektor Kukekest ei huvitanud kordagi haagise kandevõime, Tema tegeles pingsalt haagisel oleva "kauba" kaalu arvestamisega autorongi registrimassi hulka.

Mulle tundub, et te ei saa mu küsimusest täpselt siiski aru. Point hetkel pole selles mis on BE katekooria, point on selles et kas siis veetava auto kaal (kui üks sild veereb maas järgi) arvutatakse autorongi kaaalu hulka või ei.
Siin tuleb mängu selline pisiasi, et kui pukseeritava auto kasvõi üks ratas veereb mööda teed, osaleb see auto teeliikluses ja talle laienevad kõik sellega seotud nõuded, sh. ülevaatus ja kindlustus. ÜV puudumist saab vabandada sõiduga lähimasse remondikohta, ÜV punkti või tagasi garaaži. Vähemalt peaks nii olema, ei meenu hetkel seadusakti, mis üheselt lubab ÜV puudumise pukseeritaval masinal.
Seega kuulub üheteljelise pukseerimishaagisega veetav auto selgelt autorongi koosseisu. Haagist tuleks siinkohal vaadelda vaid ühenduslülina vedava ja veetava auto vahel, loomulikult tuleb ka selle reg.mass autorongi hulka arvata.

Kui auto on täies koosseisus treileri või puksiirauto peal, mitte ei veere selle järel, alles siis on ta "kaup". Sel juhul on oluline vaid auto tegelik mass (mitte tühi-, täis-, ega registrimass) - et see ei ületaks treileri kandevõimet.

Veidi OT ka: huvitav oleks teada, kas üheteljelistel pukseerimishaagistel registrimass võetakse võrdseks tühimassiga, ning kandevõimeks oleks sel juhul null? Loogiliselt võttes peaks nii olema, vastasel juhul "autorongi registrimass on kõikide kokkuhaagitud sõidukite registrimasside summa" ei klapiks.

Kui telefon ei tööta, siis helistage riketesse!
Vasta
#14

Tegelikult klapib. Siin peaks mängu tulema see, et järgi veereb "pool" autot, teine pool lähebki haagise registrimassi sisse. Seetõttu arvutataksegi veduki registrimass pluss veetava auto registrimass pluss haagise tühimass. Nii on lihtsam kalkuleerida.

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta
#15

toon siinse pea 10a taguse ülevaateteteema pukseerimishaagise valguses päevakorda.

ülalt + oma mälust (vaielge, kui ei ole nii - arusaamise pärast väited kirja panengi):
- pukseerimishaagisel pukseeritav sõiduk (2 ratast maas) peab omama liikluskindlustust. Kui ei oma, on rikkumine ilmselge ja trahvinumbrid kuuldavasti kindlustuspooliisiga võrreldes ülejärgmisest suurusjärgust. Ei ole mõistlik "riskida" ja kindlustuseta pukseerida
- TÜV peab olema, aga lähimasse remondikohta (või TÜVle või ...) võib liikuda ilma. Puhtalt maamehe mõistuse järgi pole TÜV ka reaalselt ohutu pukseerimise eeldus
- massid ehk põhiküsimus. Kas tegelikult võib B kat puhul sabas olla summaarne (nn konn plus sõiduk) 750kg registrimass? Seda ei ole kerge täita - ca 600kg reg massiga sõidukeid on raske leida. Pigem on see ikkagi reaalne mass, mis jutuks? St kas ehk pukseeritava sõiduki reg mass ei loe ja massi määramiseks tuleb konkreetne haakes olev kooslus üle kaaluda? Ning sama kehtib ka piduritega suurema "platehaagise" (kus veetav sõiduk on tervenisti haagisel) puhul?
- pukseeritaval sõidukil peavad põlema gabariittuled või valgel ajal pukseerides peab sellele olema paigaldatud ohukolmnurk

massidest (ümardan numbreid) reaalsete näidetega (ühe mõttega seotult):
1800kg reg massiga veduk (tühimass 1400kg, piduriteta haagist lubatud 700kg) + hinnanguliselt 150kg "konn" + 2100kg reg massiga (tühimass 1650kg, reaalne mass ca 1300kg) veetav masin: kõlab eos väga halvasti? St reg mass rongil üle 4t (=E kategooria autorong), 1,4t tühimassiga sõiduki haakes reaalselt 1,4..1,5t massi (max piduriteta "kerghaakes" olev mass on samas ju vaid 750kg...). Mis oleks vaid B-kat puhul parem variant ehk siis kuidas (kõige mõistlikumalt - ka tehniliselt, sest suur autorong ei ole mõnus roolida...) asju liigutada saab? Smile
...nii tehniliselt (suur nn veoplatvorm on küll rakse, aga omab siiski ju ka ise pidurit - kas on reaalsuses parem mõte?) kui "de jure"?
mulle paistab viimasel ajal E-kat kui asi, mille hankima peaks: mu suurimale masinale tohib sappa panna 1800kg piduritega haagise ja see lubaks ju sikutada 700kg tühimassiga haagist plus sellel asuvat reaalselt (?) ca 1100kg kaaluvat sõidukit: on juba suurusjärk, millesse mahutab erinevas komplektsuses päris paljud sõiduautod.

veel: nn konnadel paistab olevat kandevõime 600kg kanti. See tuleneb ilmselt 750kg (piduriteta kerghaagis) - ca 150kg ("konna" tühimass) tehtest? St see ei ole otseselt tehniline number vaid "administratiivne"?

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#16

Ära üle mõtle! Cool

Pukseerimishaagis on kahepaikne. Nimigi ju säärane - konn.

Kui on tühjalt auto sabas, on tegu kas eriveosena veetava pukseeritava seadmega (ei pea olema kindlustust/ülevaatust, kuid peab olema tuledevarustus, aeglase sõiduki kolmnurk ja kehtib kiiruse piirang kuni 25 km/h. Mistap enamasti on need piiratud kandevõimega haagistena arvel. Et saaks kiiresti edasi (või tagasi, sõltuvalt vajadusest, eksole).

Kui konnal on selgas tõbine, siis on tegu jäiga ühenduslüliga. Kuna see tagab pukseeritava liikumise ja pidurdamise koos veduriga (LS §62 lg. 7), ei pea (ega ka tohi!) olla kabiinis kedagi. Kindlustus peab olema (pukseerimine ikkagi), ülevaatust ei pea olema. Kahju see muidugi ei tee.

Esimesel juhul pädeb kogu haagist puudutav masside segapuder. Ehk 600 kg täismassiga haagist enamuse väikeautodega nagu vedada ei tohiks, eksole... Õnneks kordnikud seda reeglit ei jälgi ja enamasti tühja haagise pärast ka ei koti.

Teisel juhul on tegemist pukseerimisega (LS §62), mille puhul rehkendatakse tegelikke masse (LS §62 lg. 10 p. 4.) Seega: kalkuleeri hoolega, mitu meest peab kaasas olema, et veduk oleks konksusrippuvast raskem. Ning kas nendega kaasnev on odavam liivakottidega jändamisest Toungue
Vasta
#17

tänud - lugesin Su viite peale LSi vastavaid osi ning maailm on palju parem koht Smile
ehk siis tegu on pukseerimisega ning "konn" on lihtsalt jäik ühenduslüli? Ning reg massid võib pukseerimisel kõrvale jätta ja kisub rohkem maamehe mõistusega haakivaks - see "kuni 50kmh"-osa mulle tõttöelda isegi meeldib!

LS (hetkel kehtiv): https://www.riigiteataja.ee/akt/108102014011?leiaKehtiv

siinse teema valguses olulisemad LS osad:
§ 62. Mootorsõiduki pukseerimine
...
(3) Pukseerimisel ei tohi pukseeritavate sõidukite sõidukiirus ületada käesoleva seaduse § 15 lõike 1 punktis 4 lubatud sõidukiirust.
vastav punkt on: 4) pukseerimisel 50 kilomeetrit tunnis;
...
(5) Tehniliselt mittekorras piduritega mootorsõidukit tohib pukseerida jäiga ühenduslüli abil või osaliselt toetatuna pukseerivale sõidukile.
(6) Pukseeritaval mootorsõidukil, autorongil või masinrongil peavad igal ajal põlema ohutuled. Ohutulede puudumisel, või kui need ei tööta, peab pukseeritavale mootorsõidukile, autorongile või masinrongile olema nähtavale kohale paigaldatud ohukolmnurk.
(7) Pukseeritavas mootorsõidukis, autorongis või masinrongis ei pea olema juhti ainult siis, kui pukseeritakse sellise jäiga ühenduslüliga, mis tagab pukseeritava mootorsõiduki, autorongi või masinrongi juhitavuse.
...
(10) Pukseerida ei tohi:
...
4) mis tahes jäiga ühenduslüliga – mootorsõidukit, autorongi või masinrongi, mille tegelik mass on suurem pukseeriva sõiduki tegelikust massist, juhul kui pukseeritaval mootorsõidukil ei tööta sõidupidur;
...

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#18

Parandage kui eksin.
  LE -  järgi ei tarvitata eriti muid mõõtühikuid kui REGISTRIMASS, TÜHIMASS, TÄISMASS. Loogiliselt võttes on see politsei töö kergendamiseks, et lõpetada vaidlused termini "tegelik mass" üle, kuna keegi ei viitsi kaaluda masinaid-haagiseid teel. Pilk reg.tunnistusse ja kaalud selged. Erand on ainult pukseerimine sellepärast ka näiteks kiirusepiirang.
Siit tuleb aga teisi probleeme.
  1.Kaubik registrimassiga (üldjuhul võrdub täismassiga) 3500kg +kerghaagis 750kg (jälle reg.mass ehk täismass) peaksid võrduma juba kraad kõvemad load kui B-kat. kuna "rongi" mass ületab B-katiga lubatud 3500kg.
  2. Samas on ka reegel et haagise reg.mass (täismass) ei tohi ületada veduki tühimassi. Seega autotreiler (platvorm) reg.massiga ~2100kg ei sobi järele kaubikule, mille tühimass on näiteks 1200kg, (kuigi täismass on 3500kg).
Politsei eriti ei ole kottinud kuigi eksin selle reegli vastu peaaegu igapäevaselt, kuid KIRJAS ON SEE NII SEADUSES.
Loodan et ei rikkunud päeva. Big Grin
NB. Mingil arusaamatul põhjusel on tehtud ka erandeid, kuid masinate Teh. passides on see alati ka ära märgitud lubatud haagise massina ja kindlasti piduritega haagise massina
Vasta
#19

LS  § 93.  Mootorsõidukite kategooriad

B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja mis on kavandatud ja valmistatud vedama lisaks juhile veel kuni kaheksat sõitjat; sama auto koos kerghaagisega; sama auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi; sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;
Vasta
#20

Tänud ksf virks. Minu arusaamatud põhjused said lahenduse
Eespool minupoolt toodud punkt nr.1 siis ei ole selline nagu olen aru saanud, aga muu kehtib nüüd küll.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne