keerad rattad otseks ja latist krutid nii, et esimesest ratta servast rataste vaheline kaugus on 1-5cm väiksem kui tagumine, suurem ei tohi olla, muidu muutub lahkujooksuks ja eriti talvel hakkab kiskuma senna poole kus ratas paremini kaakub teega...
(23-03-2016, 20:55 PM)maisalup Kirjutas: keerad rattad otseks ja latist krutid nii, et esimesest ratta servast rataste vaheline kaugus on 1-5cm väiksem kui tagumine, suurem ei tohi olla, muidu muutub lahkujooksuks ja eriti talvel hakkab kiskuma senna poole kus ratas paremini kaakub teega.
5cm päris ränk, rehvi välisküljed kuluvad esimese 5 km peal ära. isegi üks cm palju. Ksf vast mõtles millimeetreid. Ise ei paneks ei kokku ega lahkujooksu, võrdselt, rehv kulub ka normaalselt. Mõõta tuleb veljeservast ja kindluse mõttes veljet vahepeal keerates, et mingi lopergune koht ei oleks sattunud.
Ärge ajage nüüd asja nii keeruliseks, hea, et veel sillastendi ei saada Mõõdulindiga rehvide keskelt mõõdad ja saab hea. Kui on palju tee peal sõitmist siis proovi nii kokku kui lahkujooksu(või toimib kõige paremini hoopis kui nulli jääb). Lahkujooksuga saab teravalt kurve võtta
Minu arvates on russi esirattad originaalis nii jõhkra külgkaldega, et rehvid sööb niikuinii väljast ära. Aga võimalik, et ma olen lihtsalt selliseid isendeid ainult kohanud.
Russaga nagunii keegi 100 ei sõida ja peenhäälestust vaja pole aga kokkujooks on kõige õigem kui on 0 siis on kulumine kõige väiksem kuna Belladel on rattad niigi kaldu ja kokkujooksu andes hakkab veel rohkem serva järama. Kui on veljed sirged siis mõõdad lepa tokiga kahelt poolt vahed ära ja südametunnistuse rahustamiseks võid masinat poole rattatiiru jagu liigutada ja uuesti mõõta. Siis on kõik aabitsa järgi.
OT aga isegi veoautodel üritatakse kokkujooks võimalikult 0 lähedane panna.
Eelajalooliste Belarusside huvilistele paar pilti. Sattusin eile juhuslikult ühe vana MTZ-50 jäänustele. Asi tundus algul tavalise vanarauana kuniks silma jäi kapott mille sarnast varem ise polnud kohanud. Taluniku väitel oli tegu kunagi majandist ostetud 50 mis dokude järgi olla aastast 1963. Traktor oli tehasest tulnuna starteriga ja D-50 mootoriga, huvitavaks tegi selle leiu aga asjaolu, et õhupuhastaja oli tavapärase parempoolse asetuse asemel vasakul pool starteri kohal ja erinevalt hilisematest 50 oli sellel variandil hüdropaagi õlitaseme mõõtevarda augu asemel lausa õli sissevalamise kork. Küljel aga ilutses tavapärases "Беларусь " asemel pikem venekeelne kiri "Беларусь МТЗ 50".
Traktor oli saanud hiljem mitu "pisikest" ümberehitust mille käigus oli paigaldatud uus mootor, tagasild ja käigukast. Originaaliks olid jäänud kuni maise teekonna lõpuni ainult kapotid, millel uuetüübilise väljalaskekollektori tõttu oli kinni keevitatud kapotti läbiv korstna auk.
Nii et tihendi osas ei ole kellelgi midagi? On silma jäänud poritiiva tihend mis läheb UAZile.Kas see sobiks 52le? Asjaga suht kiire sest masin vaja kokku panna.
Tööriistamarketis oleks ainult üks sobiv aga see liiga kitsas ja paks.see ajaks turvapuuri suhte paigast ära.ega neid originaale vist kusagilt saada ei olegi.läheb käiku ilmselt UAZi oma.
Võid mõne hüdraulika paigaldusega tegelevast ettevõttest või siis veoauto varuosade poest küsida kütuse- või hüdraulikapaagi ja vitsa vahelist kummi see ka ühelt poolt sile ja teiselt poolt kõrgemad servad, äkki saab meetri kaupa ka osta, kui on olemas.
Järsku kellegil on varudes ja on nõus müüma mõned MTZ-i esisilla kiilud. Ostsin jaanuaris poest uued ja ei olnud hea kvaliteediga. Kaks kuud hiljem oli soone sisse tõmmanud juba.
(17-03-2016, 17:42 PM)52mees Kirjutas: Kas keegi teab kust saada tihendit, mis käib põranda ja poritiiva vahele,tiiva ja kabiini vahele. Masin millele selline käib on 52.Tihendit läheb u 6,3 meetrit.
Erinevaid tihendeid ja kumme, voolikuid, plastmasse müüakse siin http://www.etra.ee/. Pood asub Tallinnas, Rakveres ja Tartus
Las keegi oskab kommenteerida MTZ80 jahutuse efektiivsust 4 ja 6 labaga ventilaatorit kasutades. Ühesõnaga kui raskel tööl tükib keema minema, siis kas selline vahetus aitaks sutsu kaasa või mitte? Hetkel 4 labaga peal.
Kui adekvaatne on ollus mis jahutussüsteemis ringleb? Pigem ennem peseks süsteemi läbi puhastaks radika ära et õhk läbi käiks. Ülekuumenemise põhjus võib olla ka umbes õhufilter.
(18-04-2016, 21:13 PM)52mees Kirjutas: Kas keegi teab kuhu kinnitub MTZ52 istme amort. Üks pool läheb istme raami aga kuhu teine?
Kas 80 amort sobib või on liiga lühike/pikk?
Tänud kõigile juba ette!
Üks ots istme külge ja teine ots käib põranda külge kronsteiniga. Kronstein asus tagasilla peal küllaltki ligi paaki. Need kronsad visati tavaliselt minema kuna siis oli parem lindi riistakasti istmealla mahutada. Aga amort käib sinna igavene pikk. Sobis vist Volga tagumine amort.
Mnjah, kuidas nüüd võtta. Saab ka nii kuidas Daff kirjeldas, aga see rohkem oma rats või siis ekspordi edasimüüate ümberehitus.
Aga tehasest seades oli amort lühike ja peenike. Üks ots kinnitus paremal istmeraami külge eest ja tagumine kronsteiniga porilaua külge.
Praktikas murdusid need amordid pooleks ja oma otstarvet nad ei täitnud.