(24-08-2016, 08:43 AM)MeelisV Kirjutas: mis selle teemaga sooviti saavutada ?
kui ka teised autofoorumid on seda täis pritsitud ja igalt poolt tuleb põhimõtteliselt sama vastus, et auto oli katki ja pidigi katki minema ise süüdi
Teema oli mõeldud inimestele hoiatuseks ja mõtlemiseks, kui "tatipritsijad" oleks viitsinud algusest lõpuni selle rahulikult läbi lugeda, siis saaks aru, et teema ei olnudki ülevaataja süüdistamises - rikke tekkimise põhjus oli ka meile endile selge ning osaliselt enda lollus, osaliselt tootjapoolne praak. Ainsa asjana saame ette heita eksperdi hoolimatust ning tähelepanematust ja ka võib-olla veidi vähest tehnilist taipu. Pealegi eilses pikas jutus Maanteeametiga leiti ka seda, et siiski klient ei pruugi ja sisuliselt ei peagi teadma võimalikest sõiduki riketest ning nende ja ülevaatupunktide vahel tehtud lepingutes on siiski kogu vastutus autoga juhtuva eest sisuliselt sellel, kelle käes sõiduk hetkel on.
Antud ülevaatuspunktiga pole see mitte sugugi esimene kokkupuude ning ausalt öeldes ma olen päris mitu aastat enda isiklike autodega seal käinud, sest noored poisid, kes seal töötavad tunduvad olevat tehnikahuvilised ja alati on naeratanud, kui mõni ameeriklane sisse sõidab. Blazeri puhul võttis sildade kontroll päris omajagu aega, sest ülevaatajad imetlesid selle põllumajanduslikku veermikulahendust ja robustsust. Pidurite kontrolli juures tõmmati katki käsipiduri vabastamise tross, kuigi seda on paras piin vahetada, kiitsin ma ainult takka, et las olla, ju oligi vaja vahetada ning näitasin, kus on avariilink, mis piduri vabastab. Ka päris paljudel mu tuttavatel on nende teenuse koha pealt põhjus olla rahuloluks.
Küll aga olen ma eelnevalt aastate eest jagelenud konkreetse ülevaatajaga kusagil mujal teemal, kas täiesti legaalselt põlevad kollased ääretuled üle 20 aasta vanuse USA päritolu auto küljes on ohtlik viga või mitte ning minu mäletamist mööda päädis see üheskoos tehnonõuete lugemisega ning sellega, et mõlemad tunnistasime, et tuled siiski on täiesti legaalsed.
"Oleks" on alati tore väljend. Reaalselt oleks võinud tõesti ka hullemini minna ning kodanik keeva jahutusvedeliku endale kanalis krae vahele saada. Õnneks seda ei juhtunud ja kõik läks niigi hästi. Aga minu seisukoht ühtib endiselt Maanteeameti seisukohaga - ülevaatus tuleb koheselt katkestada, kui on oht inimese tervist või sõiduki tehnoseisukorda kahjustada ja elementaarne oleks lisaks seinal olevatele numbritele ka pilk armatuurlauale visata. Oleks auto lihtsalt keema läinud, see õigel hetkel avastatud ning meid ülevaatuseta tagasi saadetud, viisaka palvega auto korda teha ning tagasi tulla, siis ilmselt oleks need hoiatavad teemad siia ja paari teise foorumisse ka tekkimata jäänud. Oleks paar päeva hiljem võetud ülevaatuspunktist omanikuga veidi vähem üleoleval toonil ühendust ning vähemalt tunnistatud, et KA ülevaataja on inimene ja vahest eksib, oleks sama lugu. Selleks ajaks oli ka omanik rahunenud ning saanud aru, et pikka pidu poleks selle radiaatoriga nagunii olnud, küll aga solvas teda justnimelt see, kui üleolevalt teatati, et tegelikult keegi teine ei tea tuhkagi ja et konkreetne persoon, kes toru otsas oli, on "tegelenud võistlusmootorite ehitamisega". Lisaks on kummaline kuulda eksperdi suust, kes peaks kontrollima auto vastavust kehtivatele normidele soovitust see ümber ehitada, kuigi eelnevalt oleks justkui tema kolleeg viidanud sellele, et sellised ümberehitused on keelatud (mida nad ka reaalselt seaduse silmis on).
Ma ei pea ennast maailma kõige targemaks inimeseks, oh ei. Aga on asju, mis on alati mulle vastukarva olnud ning üks neist on see, kui keegi, kes töötab olulisel ametikohal teeb ennast tähtsaks ning arvab, et tema seisukoht on ainuõige. Ennast antud spetsialisti asemele asetades ma siiski suudaksin oma eksimust tunnistada, kui ma tõesti unustaksin näidikuid vaadata ning midagi sellist juhtuks. Ja ausalt öeldes oleksin ka nõus tekkinud kahjud silmagi pilgutamata hüvitama, sest tegu oli siiski minu hoolimatusega. Ning mind teeks vägagi ettevaatlikuks see, kui punkti veereb sõiduk, mis on silmnähtavalt värskelt suures ulatuses remonditud ja mitte just kõige igapäevasemalt kohatav. Seda enam juba puhtalt ajaloolise tehnika säästmise huvides ma oleksin sellega topelt ettevaatlik. Aga... ma olen ka entusiast, igasugune tehnika on mulle hobi, mis aitab lõõgastuda ning ma hindan asju, mis sündisid enne kui mina. Ma ei pretendeeri selle arvamusega absoluutsele tõele ning leian, et üks fundamentaalsetest inimõigustest on õigus ka oma arvamusele. Ja just seda ma hetkel olen ka avaldanud.