(22-08-2016, 14:08 PM)alfredo Kirjutas: Kevadel proovisime ühte veneaegset puulõhkujat käivitada ja sellele ei tohtinud küll PE-d külge panna, samamoodi lõi käitsmed välja kohe. N samas oli nagu küll küljes.
Mõni faas lekib korpusesse?
Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
(Seda postitust muudeti viimati: 22-08-2016, 16:17 PM ja muutjaks oli klaave.)
(22-08-2016, 13:43 PM)muska71 Kirjutas:
(22-08-2016, 12:54 PM)alfredo Kirjutas: Panen h2rrale(tänud kaasa mõtlemast) pildi ka värskelt lahti võetud ja kaua seisnud ühenduskarbist. huvitaval kombel seal N ühendust polnudki, kuigi väidetavalt oli tööd teinud aastaid.
Hr.klaave, kas ma saan õieti aru, et N tuleb lahti ühendada? Uuel ühendusel panin N ka ilusti maanduse märgi alla, aga ehk mõtlesin üle?
Mootori maandus e tee kunagi paha.Toas 220v nulli ja faasi vahe kutsuti vist majapidamisvool,faaside vahel 380 ja 3 faasi see juba tööstusvool.Vot seda kolmnurka ja mitte kolmnurka ei oska a mina ja lähen targemate juurde.
N las jääda külge on omal turvalisem, annab kohe märku kui mõni faas kuskil keresse taob ja lööb automaadi välja. B tüüpi lülitiga ei tasu mootorit käivitada, ei pruugi õnnestuda. C tüüpi lüliti on selleks.
Pildil oleval klemmliistul pole muud teha kui panna faasid külge ja proovida käivitada. Kui pöörlemissuund ei sobi, tõsta kaks faasi otsa omavahel ringi ja asi muudab suunda. Y ja kolmnurk ühendust pole sellel mootoril vaja teada, sest kui õigesti mäletan siis mootori sildil oligi nendest märgitud ainult üks variant, ja mootor selles variandis töötabki, teist lihtsalt pole. Vaatasin kaane all olevat skeemi ja tundub et kaas on kuskilt teiselt mootorilt. Sinu mootori klemmliistul ei anna midagi valida ja pannes otsad külge hakkab tööle. Mootori sildil on 15A töövoolu, seega ei ole päris kindel et 16A C lüliti käivitammiseks parim lahendus on, kuna käivitus vool on mootoritel kuni 7 kordne töö vool, oleneb kui raskelt käima läheb muidugi.
Tsitaat:N las jääda külge on omal turvalisem, annab kohe märku kui mõni faas kuskil keresse taob ja lööb automaadi välja.
N keresse ühendamine ei lähe tänapäeva standardite kohaselt mitte kohe. See võib halbade asjaolude kokkusattumisel lõppeda mootori korpuse pingestamisega. Näiteks juhul kui sama liini peale on ühendatud veel mingi muu seade, mis kasutab ühe faasi + neutraali, aga N juhe katkeb tolle seadme ja kilbi vahelt. Ja ongi kogu alles jäänud N juhe hopsti pinge all. Kere külge käib alati ainult PE ehk kaitsemaandus. Ja siis piisab mõistagi juba väga väikesest lekkevoolust, et rikkevoolukaitse rakenduda saaks. 30mA tavaliselt, seejuures alates 100mA loetakse juba eluohtlikuks.
Aga mille külge siis N kruttida, kui mootoril sellist kohta polegi?
Üldiselt lõppes kõik hästi, käisin mootoriga kontrollis, too tundus korras olema. Sealt sain suunised otsejoones Onnineni suunduda, et saada sujuvkäiviti ja K25 tüüpi kaitse õnnelikuks omanikuks. Poes läks muidugi alguses kõik pisut valesti ja peaaegu oleksin ostnud suuresti kasutud asjad. Õnneks leidus seal ka üks päris elektrik, kes oli lahkelt nõus olukorra lahenduse leidmises osalema. Pärast väikeseid eksirännakuid ostsin mingisuguse üsna kalli vidina, täpset nimetust ei mäleta peast, aga seal sai kruttida käivitusvoolu tugevust kuni 25A-ni ja lisaks pidi ta mootorit kõige halva eest kaitsema. Usun, sest maksis 52 eurot. Alternatiiv oleks olnud tavaline 10-12 eurone C20-C25, nagu hiljem selgus, aga lisakaitse maksab ka midagi, tulevikus ehk on kasu, kui elektrivõrgus midagi valesti läheb.
Kodus kruttisin selle jublaka elektrikappi ja proovisin mootorit tühjalt - töötas. Panin rihma peale ja ei juhtunud ka masinaga koostöös midagi. Rattake oli asendis 20A, ei hakanudki seal midagi kruttima.
Edaspidisest ja eelnenust juba ühes teises teemas(ehitame ise puiduhakkuri või midagi sellist), üritan lähipäevadel pisikese kokkuvõtte projekti kohta valmis nikerdada ja kogetu käigus kogutud tarkusi jagada.
Tänud kõigile osalenutele igakülgse abi, ideede ja võimalike vihjete eest.
(22-08-2016, 18:22 PM)alfredo Kirjutas: Aga mille külge siis N kruttida, kui mootoril sellist kohta polegi?
Jätad ühendamata. Ja korpuse külge ühendad kaitsemaanduse. Kui nüüd elektrikilp ise ka korras on, st rikkevoolukaitse ja muud jutud, siis on üsna kõik endast olenev tehtud ohutuse tagamiseks.
(Seda postitust muudeti viimati: 22-08-2016, 20:25 PM ja muutjaks oli aavu.)
Tsitaat:Mingil põhjusel läks mul täiesti meelest ära, et majja tuleb 3X230v, mitte 3x400V.
Hiljuti oli kusagilt lugeda, et viimane või viimased 3X230v alajaamad vahetatakse välja. Asusid vist Tallinnas, sellepärast see mind imestama ei pannudki, kuna postitaja elukohta pole uurinud.
PEN juhtme jaoks vahib kruvi ühenduskarbist vastu.
Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
(22-08-2016, 18:22 PM)alfredo Kirjutas: Pärast väikeseid eksirännakuid ostsin mingisuguse üsna kalli vidina, täpset nimetust ei mäleta peast, aga seal sai kruttida käivitusvoolu tugevust kuni 25A-ni ja lisaks pidi ta mootorit kõige halva eest kaitsema.
Kodus kruttisin selle jublaka elektrikappi ja proovisin mootorit tühjalt - töötas. Panin rihma peale ja ei juhtunud ka masinaga koostöös midagi. Rattake oli asendis 20A, ei hakanudki seal midagi kruttima.
Mootorikaitse - lüliti, ilmselt. Ja mitte käivitusvoolu, vaid töövoolu saad sealt kruttida ja kui mootori nominaalvooluks on 15 A, siis tuleb see "rattake" antud juhul ka 15 A asendisse kruttida, muidu ta seda mootorit "kõige halva eest" ei kaitse!
(22-08-2016, 21:33 PM)ZIL 131 Kirjutas: Kojamehed jonksutavad, kuidas sellisest teguviisist lahti saada?
Kui jonksutamine on klaasil hüplemine, siis tuleb kojamehe varsi näpitsatega väänata. Luud peab olema klaasi suhtes täisnurgas või loksu korral väikse järeljooksuga.
Tsitaat:N las jääda külge on omal turvalisem, annab kohe märku kui mõni faas kuskil keresse taob ja lööb automaadi välja.
N keresse ühendamine ei lähe tänapäeva standardite kohaselt mitte kohe. See võib halbade asjaolude kokkusattumisel lõppeda mootori korpuse pingestamisega. Näiteks juhul kui sama liini peale on ühendatud veel mingi muu seade, mis kasutab ühe faasi + neutraali, aga N juhe katkeb tolle seadme ja kilbi vahelt. Ja ongi kogu alles jäänud N juhe hopsti pinge all. Kere külge käib alati ainult PE ehk kaitsemaandus. Ja siis piisab mõistagi juba väga väikesest lekkevoolust, et rikkevoolukaitse rakenduda saaks. 30mA tavaliselt, seejuures alates 100mA loetakse juba eluohtlikuks.
Kõik õige, ei vaidle aga kui pole elamises veel 5-juhtmelist süsteemi siis on igaljuhul parem see ühendada keresse. Muidu ei saa arugi mis sind mootorit puudutades kuvaldaga lõi kui üks faasike korpusesse annab
Tsitaat:N las jääda külge on omal turvalisem, annab kohe märku kui mõni faas kuskil keresse taob ja lööb automaadi välja.
N keresse ühendamine ei lähe tänapäeva standardite kohaselt mitte kohe. See võib halbade asjaolude kokkusattumisel lõppeda mootori korpuse pingestamisega. Näiteks juhul kui sama liini peale on ühendatud veel mingi muu seade, mis kasutab ühe faasi + neutraali, aga N juhe katkeb tolle seadme ja kilbi vahelt. Ja ongi kogu alles jäänud N juhe hopsti pinge all. Kere külge käib alati ainult PE ehk kaitsemaandus. Ja siis piisab mõistagi juba väga väikesest lekkevoolust, et rikkevoolukaitse rakenduda saaks. 30mA tavaliselt, seejuures alates 100mA loetakse juba eluohtlikuks.
Kõik õige, ei vaidle aga kui pole elamises veel 5-juhtmelist süsteemi siis on igaljuhul parem see ühendada keresse. Muidu ei saa arugi mis sind mootorit puudutades kuvaldaga lõi kui üks faasike korpusesse annab
RVK võiks selle vastu aidata. Ei vaja viit juhet, piisab neljast.
(Seda postitust muudeti viimati: 25-08-2016, 03:07 AM ja muutjaks oli viplala.)
(24-08-2016, 09:50 AM)2715 Kirjutas:
(23-08-2016, 17:58 PM)qwerty009 Kirjutas: Kes valmistaks Eestis kulunud tigureduktori hammasratta alusel uue hammasratta? Diameeter 70mm, 30 hammast.
Mis materjalist see hammasratas olema peaks ja kas on olemas ka tigu ise?
Kas sul on muidu võimalik hammakaid valmistada? Mul ka üks mure ühe pisikese hammakaga, mis peaks ühte suuremat ringi ajama. Suurem on ise selline 800mm raadiusega ja 100mm paks/lai aga puudu just pisem mis võiks olla kusagil 100-200 mm läbimõõdus ja laiust umbes suure järgi. Hamba kõrgus umbes 20 ja hamba laius 30 mm. Viimased mõõdud visuaalse mälu järgi, mitte mõõtes aga ehk saab mingi pildi ette.