Tänasest alates liikluses nalja ei ole.
#61

(02-11-2016, 19:06 PM)ZIL 131 Kirjutas:  
(02-11-2016, 15:31 PM)JaakH Kirjutas:  Sai ka siis sellest sõust ka oma osa võetud!!! Ma olin pealt vaataja, oi kuda linna vahel (Viljandis) uisutati ja kelgutati Big Grin Politseiautogi lasi pidurduse pikaks. Peamine mis silma jäi olid hädas veokad.

Siis tuleb õpetada, kuidas kette kasutada Big Grin
https://www.youtube.com/watch?v=QfI6BhjF4TU&ab_channel=O2175

5+

Nalja ka sel teemal:  

Blondiin istub taksosse ja palub juhul sõitma hakata. Veidi aja pärast kihutab takso lumme ja jääb kinni. Taksojuht lausub ärritunult: 
"Nüüd hakkab nuss peale." 
Blondiin tagaistmel muidugi mõista äärmiselt närvis. Taksojuht proovib paar korda autot liikuma saada, kuid ei midagi. Lausub siis tõsimeeli: 
"Peab kummile ketid peale panema!" 
Blondiin on nüüd juba kabuhirmus ja küsib lubivalge näoga: 
"Kas kuidagi ilma kettideta ei saa?" 
Taksojuht: 
"No sellisel juhul nussime siin homikuni!" 

Veel pole maha löödud
Vasta
#62

(02-11-2016, 11:33 AM)v6sa Kirjutas:  
(02-11-2016, 11:15 AM)_rein_ Kirjutas:  ...
Just ostsin komplekti nimetatud velgi:sobivad Cadillacile talvel sõita küll.

Ning selles rahulolus ei ole kübetki süüdi see, et cadi kaalub märkimisväärselt rohkem ja on häälestatud enam mugavusele?
Ma ei usu et lume ja lopa sees oleks hea,mugav sõita 255x45x18 rehviga.On plaan panna alla Conti naelad mõõduga 215x55x18.Eelmainitud praktiliselt uued veljed sain 330€.Alla läheks ka 17",aga sobivate andmetega soodsat ei leidnud.
Vasta
#63

Meil tööjuures parklale tehti linna nõudmisel parkimisplatsile liigendatud muruplatsid vahele. Paar ägedamate autodega venda kellel uljad mõtted peas said külg ees kenasti äärekivile pihta kuna oli vaja ju vajutada maja ees ja plats oli tuisuga igatpidi silmale tasane. Smile

Loo moraal. Isegi suvalise asutuse parklas võid oma auto ära lõhkuda kui mõistust pole ning poisikese kihkusid alla suruda ei suuda.
Vasta
#64

Tartus oli nii tund-poolteist sadanud, kui eile öösel Ülenurmelt liikuma hakkasin. Sai tehtud paar proovipidurdust erineva lumekattega ja ikka sai nii mitmelgi hilisemal pidurdusel enne ringteid ja ristmikke armatuuris "Tracktion Control" tuld nähtud. Eks see nii olegi, kes väsinum või uljam või lihtsalt mõttesse vajunud, võib esimese libedaga "otse minna". Selle sügise esimene libe tõi endaga kaasa hulga maha sõidetud märke ristmikel ja paneks ka need samasse kategooriasse.
Vasta
#65

(02-11-2016, 22:35 PM)_rein_ Kirjutas:  Ma ei usu et lume ja sopa sees oleks hea,mugav sõita 255x45x18 rehviga...
Ma ka ei usu, sellepärast kasutan naelkummi mõõduga 155 või isegi 145.

hp
Vasta
#66

Minu kogemus täna tööjuurest hoopis selline, et kaks poolhaagisega juhti kolmest keerasid sita kokku. Üks jäi asfaltplatsil kinni, väidetavalt pidid uued rehvid nii sitad olema.
Teine härra valis hooldamata kõrvalteel tiba liialt suure liikumiskiiruse ning pidurdades lohistas end teelt välja, ei midagi hullu kuid lähim traktor ka välja sikutada ei suutnud.
Kolmas mees samades oludes sõitis nagu tavalisel päeval.
Vasta
#67

Mina suutsin eile kahveltõstukiga nii mitugi korda lumme kinni jääda Big Grin kulus tükk aega, et liikuma saada ilma pakita. Meil rehvid siledad kuna ülemuste arvates muster ei mängi rolli. Aka kui talvel ära harjub, siis on päris hea külg ees libistada Rolleyes
Sõidu autoga liikluses korra tekkis olukord kus pidurid ei toiminud hästi, vesi oli asfaldil ära jäätanud ja paks lumekiht oli peal nii, et rehv teepinda ei puutunud, sellistel juhtudel ei aita isegi ülihead talverehvid kui ikka teega kontakti rehvil ei ole.
Aga märgid olid kõik püsti ja tuli lihtsalt tagasi tulla ristmikule uuele katsele, et ära pöörata. 
Teel oli päris mitmes kohas näha, et rahvas oli piruette teinud, juhtub ikka, ega keegi ei osanud ju oodata et lumi võib maha sadada ja meie teede hooldus on nagu ta on... Võiksid vähemalt lume ära lükata, soola ei tahagi, aga see lobjakas on isegi hullem kui kiilasjää
Vasta
#68

(03-11-2016, 05:58 AM)maisalup Kirjutas:  ...
Teel oli päris mitmes kohas näha, et rahvas oli piruette teinud, juhtub ikka, ega keegi ei osanud ju oodata et lumi võib maha sadada ja meie teede hooldus on nagu ta on... Võiksid vähemalt lume ära lükata, soola ei tahagi, aga see lobjakas on isegi hullem kui kiilasjää

Kui kiiresti härra jaoks siis sahk ilmuma peaks, et ei oleks põhjust nuriseda?

Tallinn-Pärnu nühiti igatahes 2-tunniste vahedega, kohalik kõrvaltee oli kella üheks esimest ja kuueks teist korda sahka näinud. Minu arvates päris hea tulemus olukorras, kus mingid ülijuhtivad jobud siinkandis õige mitu Kollast Sahka on remonti saatnud.

Vähem vingumist ja rohkem arvestamist, tavaline talv ju. Cool
Vasta
#69

Seoses teehooldega... lepingud sõlmitud aga masinaid selle lumega igatahes veel tellitud ei ole, ainult mõned kõnniteed lasti ära lükata. Eks tegelikult õige ka, mida neid mõtsateid ikka nühkida kui antud hetkel pääseb veel kasvõi siguliga läbi. Tihtipeale on näha kuidas resurssi raisatakse mõtetult, talve lõpus aga lutsutakse pöialt. 
Põhi ja tugimaanteed tuleb muidugi puhtaks saada aga igat teejuppi hõõruda vist ei tasu paari lumehelbe pärast... või mis?

See ongi talv, talvel on lumi ja jää, teinekordki võib libe olla... Kui ilm ei meeldi siis keda siin süüdistada, Peep Taimlat või?
Sander Õigus võttis ükskord väga hästi selle libeduse teema kokku

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#70

(03-11-2016, 09:23 AM)v6sa Kirjutas:  
(03-11-2016, 05:58 AM)maisalup Kirjutas:  Võiksid vähemalt lume ära lükata, soola ei tahagi, aga see lobjakas on isegi hullem kui kiilasjää

Kui kiiresti härra jaoks siis sahk ilmuma peaks, et ei oleks põhjust nuriseda?

Vähem vingumist ja rohkem arvestamist, tavaline talv ju. Cool

Huvitav miks hr v6sa alati turja kargab kui keegi midagi riigi või valla tegemiste kohta sõna võtab? Minu arust tulebki vinguda, sest teisiti lihtsalt asjad ei liigu ja kui ei vingu, siis näitab elu, et kumm hakkab aina rohkem ja rohkem venima. Nähtud siin korduvalt, kuidas kuu aja sees liigub lumelükkaja korra läbi, kui inimesed peavad tellima eraldi traktoristi, sest valla oma ei tule lihtsalt. Või kui kevadel on paari talu juurde minev valla tee nii auklik, et sõiduautoga sealt läbi lihtsalt ei lähe. Minu arust tulebki kisada ja vinguda kohe kui põhjust on. Ja ärge hakake ajama midagi 'money talks' või minge linna elama... Lobjakas teel on sama klassi turvalisus nagu purjus peaga sõit või arutu kihutamine. Kui ühe jaoks eraldatakse hiigel summasid, et liiklust turvalisemaks muuta, siis lobjaka lükkamisest on kõigil poh, kuna see ei too pappi tagasi ning tänu sellele tehakse seda tööd ainult äärmisel juhul ja vastu tahtmist. Kõige hullem on sellise tegevuse juures  ajupesu, kus räägitakse hommikust õhtuni inimestele, et just nemad ongi kõiges süüdi ja ärge vinguge. Hoidke need kuradi teed puhtad.... Tehku seda suvise haljastuse arvelt või bürokraatia vähendamise arvelt aga teed peavad puhtad olema kogu aeg, iga ilmaga. Inimestele on halvad teeolud üks suurimaid riske üldse teedel liigeldes. Eile oli 200 pauku + teine niipalju millest ei teatatud. Surma sai üks inimene ja seda kõike ühe päeva jooksul. Ärge vinguge...my ass

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#71

Võtan lahti Eesti ilmakaardid...külma kuni -2,4 C. Minu talupoja mõistus ütleb, et keemiaga peaks olema ühe ja kahenumbri teed SOOLAMÄRJAD. Või on see palju tahetud? Või Eestis kehtivad teissugused loodusseadused?
Vasta
#72

Kas kellegi on infi, et kas see mujal maailmas maapõue peidetav ja keskonnaohtlik kloriid (NaCl ju on kallis) juba visati meil maha või muutusid teed niisama sõitmisest lumelögaseks?
Vasta
#73

Vot seal kus mina sõidan pole siiani teed lükatud, aga täna hommikuks oli lumi õnneks jääks sõkutud/külmunud ja lausa lust oli kohe sõita. 
Selleks kohaks on vana viljandi maantee, seda ei lükata ega remondita, omal vastutusel sõidad, isegi meie riiklik kruusatee on siiani lükkamatta, sõitsin põlvini tuisuvaalud täna kõik madalamaks, et kui külma teeb, siis on meeldivam sealt läbi sõita. Valla teed on paremini hooldatud kui riigi omad. 
Mina tean seadust et 24 tundi peale tuisu lõppu peab olema puhtaks lükatud, nüüdseks on juba 48 tundi möödas... Minu jaoks olekski mõistlik max 24h peale tuisu lõppu plats puhtaks teha. Kuna mul ei ole riista pikenduseks maasturit siis on minu auto lume sügavuse suhtes suht tundlik
Vasta
#74

(03-11-2016, 15:04 PM)viplala Kirjutas:  
(03-11-2016, 09:23 AM)v6sa Kirjutas:  
(03-11-2016, 05:58 AM)maisalup Kirjutas:  Võiksid vähemalt lume ära lükata, soola ei tahagi, aga see lobjakas on isegi hullem kui kiilasjää

Kui kiiresti härra jaoks siis sahk ilmuma peaks, et ei oleks põhjust nuriseda?

Vähem vingumist ja rohkem arvestamist, tavaline talv ju. Cool

Huvitav miks hr v6sa alati turja kargab kui keegi midagi riigi või valla tegemiste kohta sõna võtab?

Sest Auto-Moto foorum pole õige koht säärase vingumise jaoks. Lollust ja saamatust ei tohi kannatada, aga selle vastu tuleb võidelda õiges kohas ja ajal. Ehk lumetõrje seisukohast: igas kuradi KOVs on konkreetse teejupi eest keegi vastutamas. Vat sellele sõidategi pasunasse, kui limuziin kolme helbe taha kinni on jäänud. Samamoodi ka riigiteedel: iga jupp on kellegi hooldada. Lihtne on anonüümselt vinguda, et kõik on perses ja kohe tuleb lõpp. Aga oluliselt keerulisem on ise seda lõppu opereerida. Ehk tulles lume juurde: siinkandis on töö- ja puhkeaeg seadusega reguleeritud, säti siis mehi ja masinaid niimoodi, et kogu aeg oleks vajalik kaetud piiratud ressursside tingimustes.

Endiselt olen seisukohal, et teise pideva lumesajupäeva tingimustes on lumetõrjujad päris hästi hakkama saanud. Vähemalt Harjumaa lõunapiiril. Võib-olla on lõuna pool asjad hullemad - tehke siis teehooldajal elu põrguks!

Mida paraku ei saa öelda liiklejate kohta. Leidub palju idioote, kes paegu sõidavad, nagu suvel. Tullakse ristmikule täiesti suvise kiirusega ja siis libisetakse üllatusest suurte silmadega üle tee. Või olen mina oma 90+ kiirusega selgelt liiga aeglane jäisel teel mingi valge kaubiku jaoks... Me võime teid sahata iga paari tunni tagant, aga vastutustundetud ülijuhid suudavad ikkagi oma oskustest ette sõita avariisid tekitama.
Vasta
#75

Sahk ees autoabi järel on vist tänapäeva autojuhi unistus,mulle tundub nii.Kus see talv on,lihtsalt fekaal suveilm,tõstaks parem seda gaasijalga natuke kõrgemale ja enamus muresid on lahendatud.Kui autojuht rooli taga ei saa oma asjaga hakkama pole mõtet süüdistada ümbritsevat maailma vaid vaatama ikka peeglisse.Mina sain oma õppetunni kätte 30aastat tagasi kui ma kruvisin elu esimesed Nokia naastrehvid alla ja arvasin et olen nüüd maa peale laskunud jumal.Aga ei olnud,viiendal kilomeetril käis lumi üle katuse ja traktoril oli tegu et auto põllult kätte saada.Enne seda sai viis aastat suvekummiga talvläbi sõita ilma kraavis käimata ja pärast jumalastaatuset ilmajäämist on ilma kraavideta hakkama saadud.
Vasta
#76

(03-11-2016, 19:37 PM)roosteuss Kirjutas:   30aastat tagasi kui ma kruvisin elu esimesed Nokia naastrehvid alla

See oli aasta 1986. 
Gorbatšhov polnud veel Ülemnõukogu esimehekski saanud ja mina pidin kahe aasta pärast NL sõjaväkke minema. 
Kust, krt, sa need sommide aretised nõukaajal kätte said?
Vasta
#77

(03-11-2016, 20:02 PM)stihl Kirjutas:  
(03-11-2016, 19:37 PM)roosteuss Kirjutas:   30aastat tagasi kui ma kruvisin elu esimesed Nokia naastrehvid alla

See oli aasta 1986. 
Gorbatšhov polnud veel Ülemnõukogu esimehekski saanud ja mina pidin kahe aasta pärast NL sõjaväkke minema. 
Kust, krt, sa need sommide aretised nõukaajal kätte said?

Mina ostsin 1984 a.l Mosse 2140.Soomest tagasi tulnud.Putka oligi ainult naelkumme täis.Ilmselt tuli kuskilt Lapimaalt Smile
Hind oli 2400 rbl.
Vasta
#78

(03-11-2016, 20:37 PM)linnuke Kirjutas:  Mina ostsin 1984 a.l Mosse 2140.Soomest tagasi tulnud.Putka oligi ainult naelkumme täis.Ilmselt tuli kuskilt Lapimaalt Smile
Hind oli 2400 rbl.

Ok, aga need polnud ju ilmselt uued.
Täna me teame, et rehvi eluiga on umbes 5 aastat ja siis on kööga.

See, et Nokian hakkas talvenaelu tegema aastal 1936 ei muuda asja. Aga ilmselt kodanik kruvis alla mingid samamoodi aegunud rehvid ja siis saigi katus maakeraga üheks.
Vasta
#79

(03-11-2016, 18:17 PM)maisalup Kirjutas:  ...
Mina tean seadust et 24 tundi peale tuisu lõppu peab olema puhtaks lükatud, nüüdseks on juba 48 tundi möödas...
https://www.riigiteataja.ee/akt/964952 
§ 18.  Rasked ilmaolud
 (1) Raskete ilmaoludega piirkonna kehtestab tee omanik talihooldust teostava isiku ettepanekul.
 (2) Raskete ilmaoludega piirkonnas pikeneb hooldustsükli aeg tee omaniku poolt määratud aja võrra.

Kuni 1000 autose ööpäevase liiklussagedusega teedel on 1 (kõige madalam) seisunditase, mis tähendab, et teel võib olla kuni 10 cm lund või kuni 6 cm lörtsi ja seda ei peagi ära lükkama, üle selle tuleb lükata 36 tunni jooksul. Lugege seadust, ka rööpad ja ebatasasused kinnisõidetud lumes on täiesti normaalne asi kõrvalteedel, 4 seisunditaseme teid Eestis ei ole, 3 taseme teed on peamagistraalid ja teised tähtsamad teed on 2 tase, absoluutne enamik teid on 1 tase ja neid hooldatakse paremini siis, kui kõik ülejäänud on nõuetele vastavad ...
Vasta
#80

(03-11-2016, 20:40 PM)stihl Kirjutas:  
(03-11-2016, 20:37 PM)linnuke Kirjutas:  Mina ostsin 1984 a.l Mosse 2140.Soomest tagasi tulnud.Putka oligi ainult naelkumme täis.Ilmselt tuli kuskilt Lapimaalt Smile
Hind oli 2400 rbl.

Ok, aga need polnud ju ilmselt uued.
Täna me teame, et rehvi eluiga on umbes 5 aastat ja siis on kööga.

See, et Nokian hakkas talvenaelu tegema aastal 1936 ei muuda asja. Aga ilmselt kodanik kruvis alla mingid samamoodi aegunud rehvid ja siis saigi katus maakeraga üheks.

OK: Loomulikult polnud uued, Aga ära unusta vaatamast aastaarvu.Siis läks ju kõik peale(ehk siis alla)
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne