ZIM-50 projekt

Täna sain alles peale lõunat natuke nokitseda ja seega ega eriti edasi ei jõudnud. Kollektori värvisin kuumakindla (ahju värv) värviga ära. See jäi nüüd freesimise ootele. Mootori ploki sisse oli murdunud üks veepumba kinnituse polt, mille välja võtmine ei õnnestunud aga eriti hästi, sest osa keeret sai kahjustatud. Nüüd olen kahevahel, kas teha auk ümber 12 mm poldi peale või hoopis tikkpolt liimiga sisse keerata. Originaalis on muidugi kinnituseks polt. Kuid kardan, et poldiga pingutades võib kahjustatud keerme üle tõmmata. Tikkpolt oleks nagu selles mõttes kindlam. Või siis lõigata üldse 12mm keere sisse, kuid siis vajab ka veepumbas olev auk suuremaks puurimist. Tuleb vaadata, kas see on üldse võimalik.
Tahtsin plokki seest puhtaks puhuda rooste tükkidest ja lahtisest katlakivist. Selleks tuli eemaldada veesärgist vee jaotustoru, mis oli parajalt kinni paakunud.Välja kangutamisega lõhkusin toru esiotsa ära, kuid mitte mingisugust liikumist. Lõpuks tõstsin mootori esiotsa üles ja lasin R3 paraja portsu sisse. See toimis ja sain toru kätte. Tagasi panen juba teise, mille võtsin doonorilt.
Eks nüüd tuleb ka suurem pühadest tingitud paus. Soovin kõigile rahulikke jõule ja ilusat aasta-vahetust!


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           
Vasta

(21-12-2012, 20:38 PM)vanemuine Kirjutas:  ... Või siis lõigata üldse 12mm keere sisse, kuid siis vajab ka veepumbas olev auk suuremaks puurimist. Tuleb vaadata, kas see on üldse võimalik...
Kui tõesti pead 12mm vinti kasutama, siis tee astanguga tikkpolt. Veepumpa pole vaja ümber teha.

hp
Vasta

(21-12-2012, 23:48 PM)motamees Kirjutas:  
(21-12-2012, 20:38 PM)vanemuine Kirjutas:  ... Või siis lõigata üldse 12mm keere sisse, kuid siis vajab ka veepumbas olev auk suuremaks puurimist. Tuleb vaadata, kas see on üldse võimalik...
Kui tõesti pead 12mm vinti kasutama, siis tee astanguga tikkpolt. Veepumpa pole vaja ümber teha.

Mõistlikum oleks keere taastada helicoiliga. Kui asud Tallinna ümbruses siis võin ära taastada.
http://www.emhart.com/brands/heli-coil
Vasta

Seal on ju ava servas ruumi küll. Kasuta sellist vidinat ja asi tehtud.
   




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta

See freesimise mõte on õigem küll. Ma jääks keerme puhul 12 mm juurde. See bimetalli ja traadi teema ' et pole enam vaja ju liinile masinat saata', oli hea nagu üks tegelik vanasõna. Jõudu kõigile ja head aastavahetust!


EDIT - ja lisaks kaks pilti masinatest, milledest üks "kohe valmimas väljumiseks liinile" ja teine masina(te)st, mis juba "liinil".

(23-12-2012, 12:35 PM)korvimees Kirjutas:  Seal on ju ava servas ruumi küll. Kasuta sellist vidinat ja asi tehtud.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta

Eile sai kakutud pesadest klapid välja. Õndsal vene ajal oli meil gazi mootorite remondiks hulga spetsiaalseid tööriistu. Kahjuks on neist tänasesse päeva säilinud ainult mõned. Minu õnneks oli klapi eemaldamise abivahend alles, ju ta aimas, et teda võib mul veel vaja minna. Kui veel ka klapi sovelduse drell kusagilt välja ilmuks!!!!! Klappide eemaldamisel avastasin, et originaalis olnud väljalaske klapid on juba asendatud gaz-53 omadega. Et see töö oli nii või teisiti plaanis teha, siis nüüd on jälle selle võrra kergem. Hetkel tunduvad ka nende juhtpuksid korras olema. Sisselaske klappide puksid tuleb veel üle kontrollida. Et uued 53 väljalaske klapid on olemas, siis olenemata välja võetud klappide tööpindade olukorrast, vahetan nad uute vastu. Kolmanda sisselaske klapi välja võtmisel leidsin võõrkeha. Ei ole ta seib ega ka mutter. Ju ta läbi sisselaske kollektori on sinna kunagi kukkunud.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   
Vasta

Nädala sees sai Tallinnas käidud ja tagumise istme käetoed polsterdusse viidud ning üksiti uste papid prooviks tagasi toodud, et proovida sobivust uste külge. Kuna üritan uste katete kinnitused jätta originaalsed(mitte kruviga), siis hiljem oleks aukude parandusi väga vilets teha. Nimelt, traatdüüblid jäävad liimitavate katete alla. Üldiselt on mul neid kinnitusdüübleid puudu. Oleks vaja pikemat sorti ca 15tk. Kui keegi saab aidata, andke teada. Igaljuhul Eestist ei ole siiani õnnestunud ühtegi saada, aga venest kümne kaupa ikka olen leidnud. Kuna zim on hetkel talvekorteris, siis sealse ruumi kitsikuse tõttu ei kannata uksi lahti teha. Ja välja ajada ka nagu ei raatsinud. Kuid arvata võib, et düübli augud ustel on identsed ja siis saigi proovitud lihtsalt teiste uste peal. Kinnitusaugud sobisid nagu valatult. Toomas oli head tööd teinud, arvestades vanade katete viletsat seisu. Mul jäi ainult käepidemete ning väntade augud teha ja veits gabariite siit -sealt vähendada. Nüüd võib rahus lasta polstrid peale liimida.
Jõudsin ka mootorit seest puhastada. On ilmne, et kogu katlakivi ma sealt särgist välja ei saa. Kuigi olen veesärki suruõhuga mitmed tunnid töödelnud, tuleb teda ikka ja jälle, nii et lõppu pole näha. Ilmselt tuleb algul ajutiselt meisterdada võrktoru, enne radikat , et suuremad tükid radikat ummistama ei sattuks. Ka õlikanalist võtsin korgid eest ja puhusin õhuga läbi. Ja ega rohkemat täna ei jõudnudki.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   
Vasta

(26-01-2013, 22:05 PM)vanemuine Kirjutas:  Üldiselt on mul neid kinnitusdüübleid puudu. Oleks vaja pikemat sorti ca 15tk. Kui keegi saab aidata, andke teada. Igaljuhul Eestist ei ole siiani õnnestunud ühtegi saada, aga venest kümne kaupa ikka olen leidnud.

Nendega on kinni ka GAZ 52 kabiini polsterduse papid. Vaata kuusakoskisse. Seal paeks vanade kabiinide küljest saama.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(26-01-2013, 22:24 PM)aavu Kirjutas:  
(26-01-2013, 22:05 PM)vanemuine Kirjutas:  Üldiselt on mul neid kinnitusdüübleid puudu. Oleks vaja pikemat sorti ca 15tk. Kui keegi saab aidata, andke teada. Igaljuhul Eestist ei ole siiani õnnestunud ühtegi saada, aga venest kümne kaupa ikka olen leidnud.

Nendega on kinni ka GAZ 52 kabiini polsterduse papid. Vaata kuusakoskisse. Seal paeks vanade kabiinide küljest saama.

Olla kuulda,et ühel Viljandimaa mehel pidi selliseid terve kast olema. Kokku pole saanud aga järsku mõni mees Nuiast,seal ju oli kõike kraami saada.
Vasta

Peab hakkama maad kuulama, sest suund (Kuusakoski ja Nuia) on ju jumalast õige. Kui hästi läheb, siis võibki komistada õige inimese otsa!
Täna võtsin ette olemas olevate zimi klaaside revideerimise, et kas kolmest komplektist annab ka ühte talutavat kokku korjata. Sai siis nad puhtaks pestud ja päiksepaistel üle vaadatud. Tulemus ei ole kiita- esiklaase korralikke ei olnud-ikka klaasipühkimis harja poolt matid jäljed peale jäetud. See see on, kui õigel ajal ei viitsi harja ära vahetada.Vähem tähtis ei ole ka asjaolu , et zimil puudub klaasipesu süsteemi. Tagumist klaasi, küll väikeste mööndustega, kannatab kasutada kahte. Kui aeg sealmaal, siis teeb lõpliku valiku. Välja valitud uste klaasid on nii ja naa. Kui edaspidi satun paremate peale, siis vahetan välja, aga muidu panen need samad külge.
Natuke sai proovitud ka käiaga mootori sisselaske kanaleid siluda.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   
Vasta

kas klaase poleerida ei kannataks?
Vasta

Siledad/sirged klaasid Marepleksis uued teha ei maksa suurt miskit.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

http://jiis.galleria.fi/kuvat/Tapahtumat...x-0585.JPG

http://jiis.galleria.fi/kuvat/Tapahtumat...x-0584.JPG

http://jiis.galleria.fi/kuvat/Tapahtumat...x-1142.JPG

Et sul ikka südatalve ajal ja jäätunud garaaziukse taga sõidukevadet oodates tööisu kange püsiks Big Grin
Vasta

Ja üks link Nizni Novgorodi linnast, kus üks G12 fänn küllalt imekspandava järjekindlusega üritab tulemusi saavutada. Masin masina järel.... Materjal ja fotod pole kõige paremas järjekorras ja teemad natuke hajuvad, aga pildi-ilu ja rõõmu on ikka kõvasti Big Grin

http://www.drive2.ru/cars/gaz/12/12/nizh.../?sort=asc
Vasta

Head uut 2014 aastat kõigile huvilistele.
Kuigi projektiga edasi minekut pole, lõppes eelmine aasta mulle siiski vägagi edukalt. Nimelt aasta lõpus õnnestus leida zimi aastakäigule vastav raadio-A4. Selle puhul suured tänud Eerole. Neid raadioid paigaldati kuni 53 aasta keskpaigani. Siis toimus vahetus uuema- A5 vastu. Fotol on A4 vasakpoolne.
Nüüd väike palve lugejaile. Ehk on pakkuda jalglülitit starteri käivitamiseks? Kuna poolpidune on juba olemas, siis huvitaks uus!


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       

Vasta

Tegemised jätkuvad ja mõned pildid üle pika aja. 

           


           
Vasta

Kuskil Faatsebuuki kommuunis pakutakse hetkel 2500 eurojeeniga väidetavat kiirabi zim-i
Kõik originaal VA mootor
Komplektne

Bmw 750 ILA Highline 1992
Vasta

(22-12-2016, 17:28 PM)k2rpman Kirjutas:  Kuskil Faatsebuuki kommuunis pakutakse hetkel 2500 eurojeeniga väidetavat kiirabi zim-i
Kõik originaal VA mootor
Komplektne

No see on küll väga hea ja täpne informatsioon. Kusagil sajab täna kõvasti lund ja külma -20C.
Vasta

Ei teeks paha mainida,kus täpselt sotsiaalmeedias seda kuulutust leiab?


Vasta

Peaks olema Hüüru vennaskonna romulast. Stern Ilves kuulutab teda.

Teksti ise on selline: 1958 aasta, must, paberid korras. Kaasa hulgaliselt varosasi. Vajab taastamist!! Vana kiirabiauto. Volga tehnikaga, aga muud originaaldetailid peale mootori olemas. Pilte, kel huvi, küsige.

Hind on 2,5 ühikut.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 9 külali(st)ne