õhtut kõigile ja rahulikku meelt
mina olen omal plaaninud teisipäeva selleks päevaks, mil saan tegeleda sisuliste ettepanekute tegemisega sellele eelnõule.
olen teiste minsiteeriumide poolt osalenud õigusloome alal vastavates töörühmades viimase 15 aasta jooksul, seega vastava valdkonna protseduurid on tuttavad.
---
kindlasti on siin võimalusi palju, kus ja kuidas sekkuda.
MKM ametnikud on rahanäljas valitsuse jaoks mugavalt võtnud sahtlist materjali, mis seal juba 2015 valmis oli... aga see ei tähenda veel siiki midagi lõplikku.
suurel kooskõlasturingil on teised ministeeriumid ja kaasatud huviggrupid, kes võivad avaldada arvamust (nt kaubandus-tööstuskoda jt). mida rohkematest kohtadest tuleb ARGUMENTEERITUD KRIITIKAT JA KONKREETSEID ETTEPANEKUID, seda parem.
ning siis lõpuks jääb veel MKM ise, mis pärast suurt ringi hakkab viimast versiooni tootma, tehtud ettepanekuid kas arvestama või mitte.
ning alles siis, kui asi juba kindlalt hakkab RK põrandale jõudma, jääb veel võimalus teha tööd RK fraktsioonide ja komisjoni kaudu.
---
olen hetkel eelnõu ja seletuskirja vaid diagonaalis läbi vaadanud, ei ole mahti olnud veel süüvida.
esmamulje:
N2 tuleks lüüa kaheks. 3,5-7,5 ja 7,5-12.
selles väikeveokite klassis, kui ei õnnestu ka päris vältida uut tasu, tuleb saavutada praegusest plaanist oluliselt madalam tasu.
siinkohal oleks erinevad argumendid väga teretulnud, samuti erinevate võimalike kasutusvaldkondade näited jne.
N3 tuleks samuti diferentseerida palju enam, sest 12 ja 44 tonni ei ole sugugi ühesuguse koormusega teedele.
pragu on ametnikud löönud lauale sellise variandi, mis nendele ja maksude kogumiseks kõige lihtsam.
tegelikult pole registrimassi või täismassi järgi paari alamkategooria loomine midagi rasket.
---
kindlasti tuleb mängu lõpuks ka rahaline külg.
kui minister on läbirääkimistel nõrk, siis see planeeritud maksusumma millest praegu jutt 2018 eelarve puhul, selliseks ka jääb.
see tähndab puhtalt antud eelnõu kontekstis, et kui alla 7,5 taotleme summade olulist vähendamist, siis kusagil suuremate veokite puhul peaks see tõusma...
---
OK, summa summarum, ootaks teisipäeva hommikuks nende poolt kes soovivad asjalikult kaasa mõelda, keelutsoon@keelutsoon.ee asjalikke ettepanekuid, mida sisendi kirjutamisel arvestada.
eeskätt pean ma silmas kuni 7,5 tonni valdkonnale leevenduse saavutamist.
emotsioonid siin ei aita, tööd tuleb teha