Projekt: JuMZ-6L Soolokad

(29-01-2017, 14:18 PM)mlsluik Kirjutas:   Lihtsalt hetkel on tähtsamaid tegemisi niivõrd palju et kõigele ei jätku aega, usun et igaüks meist saab aru et pere ning korralik kodu perele ning töökoht nii endale kui teistele on tähtsam kui mõni tükk rauda. See las ootab oma aega.

Eks see olegi rohkem nagu säändne valikuteküsimus. Kusjuures iga valik on õige, kuna iga valik on individuaalne Smile

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Ise ka loodan jah et liivapaberiga hõõrun hülsilt kõrgema rooste maha.
Katsun kodus oleva peene teraga paberiga enam vähem
samale tasapinnale saada kui ülejäänud peegelpind.

Mul vanem vend käib u korra nädalas Tartu ja Elva vahet.
Mõtlen et paneks talle selle plokikaane kaasa et põikaks
msluige poole sisse. Ehk katsuksid mõistliku tasu eest seda
pesa freesida.
Vasta

(12-11-2016, 00:06 AM)mlsluik Kirjutas:  On keegi üldse mõnel jumzil sellist JJV siduri ketast näinud, enamus vist ikka nuutidega? Igatahes HPM'is oli ka selline variant olemas.
[Pilt: 1]

Oleks nagu enda jumzil näinud sellist kettalahendust, sinna peaksid kuulid käima ja siis nuutmuhv.
vahetasin suvel sidurit-terve korvi koos ketastega. Ühel komplektil oli peaketas kuulidega ja teisel jõuvõtuvõlli ketas kuulidega. Enam ei mäleta, kumb  jumz6ak oma ja jumz6akl oma.
Vasta

(30-01-2017, 01:41 AM)heikkip2rn Kirjutas:  Ise ka loodan jah et liivapaberiga hõõrun hülsilt kõrgema rooste maha.
Katsun kodus oleva peene teraga paberiga enam vähem
samale tasapinnale saada kui ülejäänud peegelpind.

Lööd puupakule raudvarda sisse. Paned seda kaudu treipinki ja treid paku natuke väiksemaks, kui silinder. Siis saed käsisaega pikisoone paku sisse. Soone sisse pistad liivapaberilehe otsa, ülejäänu keerdub niisama paku ümber.
Vajad vaid trelli, millega puupakku silindris keerutada.
Muidugi on selle jaoks müügil ka luisud, millega saab igat mõõtu silindreid teha.

hp
Vasta

http://fixus24.ee/?st=5;info=;toode=291-...178_M.html

ei maksa just hinge hinda
Vasta

(30-01-2017, 11:21 AM)MeelisV Kirjutas:  http://fixus24.ee/?st=5;info=;toode=291-...178_M.html

ei maksa just hinge hinda

Ning sellest täiesti piisab, polegi rohkem vaja kui suurem rooste maha lihvida ja ära puhastada.  Mõni sügavam ebatasasus jääb nagunii ning ei tasu sellest suurt numbrit teha, ega lamborghini ei paranda vaid traktorit mille mootor töötati välja ca 50 aastat tagasi ning mis käib iga ilmaga igast asendist... 

Mitmed traktori mootorid kinniroostetanud ja surnuks tunnistatud olekust üles äratatud ilma erilise kärata, sama topeltratastega jumzi mootorigi oli alguses nii kinni kui kinni, sai pihustid maha võetud ja leotatud kuid tulemus 0, käivitusmootor vedada ei jõudnud, trossiga tõmmates ei suutnud ka mootorit ringi ajada ei edaspidi ega taguspidi, siis sai ühe pihustil ots ära võetud ja hakatud ükshaaval teise masina hüraulikaga läbi pihusti silindrisse õli suruma et kolbi liikuma saada, kui juba paigast ära liikus läks teine traktor ette ning edasi tagasi nõksutades sai varsti ringi peale, veidike sai lastud ringi käia ning pihustid peale tagasi ja voila, käib seniajani, jõudu on ning käivitub esimesest pöördest siiani. Plokikaan sai siiski hiljem korra maha võetud selle sama klapi pärast.  
Garaasis hetkel 2 sellist mootorit tagavaraks mis olid kinni jäänud, peale väikest pusimist ärkasid mõlemad ellu ja läksid orginaaljuppidega kokku tagasi. Jumzil olen vaid ühel mootoril hüllsse vahetanud, see mootor oli aga vett täis olnud ja prooviti käima vedada eelmise omaniku poolt, vett teatavasti kokku väga ei suru ja nii hülss pooleks lastigi. Läksid ühe russi kolvid-hülsid sisse ja voila...  künnab ja kultiveerib nagu poleks midagi juhtunud. 




Seda pesa võib poovida üle teha, too siia siis mõni õhtu võin üle vaadata mis teha annab. Olen paar nädalat eestis täitsa olemas.
Tasu? Noo kuule nüüd, parim tasu on see kui üks jumz jälle elu sisse saab.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

A tuli meelde, et roostes silindris said luisud väga kähku otsa. Puupakul liivapaberit vahetada pole eriline küsimus. Muidugi sai ka uued luisud välja lõigata ja liimida.

hp
Vasta

ka kive on eraldi müügis

http://fixus24.ee/?st=5;info=;toode=291-...PEENE.html
Vasta

(28-01-2017, 16:30 PM)heikkip2rn Kirjutas:  Küsimus siis selle klapipesa kohta.

[Pilt: 1]
Kas saab seda freesida või vahetada? Teistel saab soveldamisega
piiruda, veekahjustusi pole.


Traktoril jäi vesi sisse u 2006 a sügisel. Selle nn külmapunni sain tagasi.
Korgi pesa kuumutasin, korki külmutasin, haamriga läks ilma erilise vastupanuta.
Sellele klapipesale kuuluv silindri hülss on kah parajalt roostene. Ehk on kellelgi
mõni üle?

Nii, kuna täna oli valida kas hakata vannituba plaatima kohe hommikul või kuidagi proovida sellest ära viilida siis otseloomulikult valisin selle teise variandi sest suurem asi ehitusmees ma endaarust ei ole...

Ütleme nii et olen näinud palju hullemas seisus klapipesasid ning senini olen kõik ilusti häälde saanud. Kuna jumzi mootori jaoks mul õiget komplekti klapipesafreese pole siis kasutan seda mida on, nagu piltidelt näha siis selleks sobivad nii gaz 51-53 ning ka kasvõi zis 5 freesid... Wink
Väljalaskeklapipesad said enamvähem päris head, 75° sai kenasti vormi, 45° ehk siis tööpind sai ka nii sügavale sisse väetud et suuremaid tälkkeid ei jäänud tööpinnale. Viimase viimistluse annab muidugi soveldamine aga sa kurat ei saatnud klappe ju kaasa. Üldiselt oli näha et klappide tööpind oli 3-4mm lai mis on paljuvõitu, 2mm on paras. Seega sellest järeldan et klapid tuleks lasta üle lihvida. Enda tarbeks olen treipingis ka klappe treinud aga üldiselt on seda teha üsna vilets kuna padrun pole selleks tööks vastav. Klappide lihvimispink on vähe teise ehitusega ja seal läheb töö lihtsamalt. Neid klappe sellises seisus tagasi panna pole mõtet. Väljalaskeklappide viimane pind ehk 15° tegin ka kergelt üle, kergelt just sellepärast et sinna pole mul päris õiget mõõtu ehk vaja oleks 45mm ning 15° freesi. Aga see ei ole oluline, kui äär jääb segama siis ühel enda mootoril lasin treipingis klapi serva millimeetri jagu väiksemaks, tööpind jäi sama. 

Sisselaske klapid oleks võinud üldiselt isegi külge jääda, tööpind oli küll üsna lai kui arvatavasti veel pidasid. Igatahes kergelt said ka need üle lastud sest roostekohad olid siiski sees. Jällegi viimase ääre jaoks oleks vaja 50mm/15° freesi kuid tegin nii 47mm kui ka 53mm freesiga ära seega midagi segama ei jää. 
Kui klapid ka veel oleks olnud siis saaks need kohe ka sisse soveldada, pastat vahele ja natuke hirmu ning valmis ta ongi. Pastat võib osta poest kõva raha eest või siis ise olen rohelise vene määrde ära seganud käia lihvtolmuga ning ajab ka asja ära, hiljaaegu tegi sellest ka keegi foorumis juttu. 

Selles suhtes on sul haruldane plokikaas et nii kõveraid klapisääri pole varem näinud, klapipesa ja klapisäär on silmnähtavalt eri joonel aga noo käib ka nii... Klapisäärte ümbert lõin ka tahma minema, oli teist juba üsna palju ja tulevikus see hakkab segama juba klappide tööd. Eks mingil määral sääred jooksevad läbi aga midagi hullu pole olnud seda kanalid olid siiski puhtad. Mul üks mootor oli selline kus väljalaske kanalid piikasin ja puurisin kivipuuriga puhtaks. 

Eks nüüd vaatad ise edasi, kas lased klapid ära lihvida või otsid uued või paneb need samad sisse tagasi. Üldiselt saab ka need uuesti sisse sovedada hädapärast aga usun et on parem lahendus olemas.  Nii et kas saadad mingid klapid ka veel siia või siis teed ise lõpu ehk soveldamise, sinu valik.  Pesasid vahetama igatahes ei pea, need käivad veel aastataid.

Seega üldiselt siis kellel on veneajast jäänud riiulisse seisma klapifreese siis oleks huviline. Eriti oleks vaja 50mm 15ja 45 kraadist ning 45mm 15 kraadist freesi. Pakkuda võib ka teisi mõõte. Praegu omatarbeks asja ajab ära kuid ideaalis võiks neid ikka hulgim olla. 

Iga mootori jaoks on tegelikult ju ette nähtud 4+4 freesi ju... 

Ei mootorite remonti ega muud tehnilist poolt kusagil koolis kahjuks või pigem õnneks õppinud ei ole, niipalju kui vanamehe kõrvalt on silma jäänud ning niipalju kui endal on vaja olnud teha... Elu õpetab! 

Aga nüüd tuleb vist küll minna seda kuramuse vannituba plaatima... Sad


[Pilt: 1]

[Pilt: 1]

[Pilt: 24900561662173_l.jpg]

[Pilt: 1]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

"Kata" ja D 65 klapifreesid peaksid samad olema? Traktorijaama aegsed, KD-35`le
[Pilt: 1]
Vasta

5 + 
Tubli töö.
Mõned klapid paistavad ilusa tööpinnaga,
teisi saab vaadata mis nad teevad.
Hea meelega katsuks kah soveldamist
õppida, vaja vaid sobivaid vahendeid
ja pisut loetu meenutamist.
Vend liigub sinnapoole pühapäeval v esmaspäeval.
annan enda nr ka 56497732

Plaatimine jah on kah selline loominguline, 
ports segu kammile ja muudkui triibutad.
Ladumine peaks see kõige lõbusam osa olema.
Vasta

(10-02-2017, 15:42 PM)pen.skar Kirjutas:  "Kata" ja D 65 klapifreesid peaksid samad olema?


Enamvähem samad jah, sadul võib mingil määral erineda aga need mul nagunii endal ise treitud.
Tänu koonuselisele tööpinnale saab neid loominguliselt ka kasutada, klapi tööpind vene värgil enamjaolt 45 kraadi, mõnede eranditega. Zil 130 seeria mootoritel oli minu mäletamistmööda kas sisse-või väljalaske klapi tööpind 30 kraadi. Kumb- seda enam ei mäleta, kunagi ammu gümnaasiumi ajal tegin ühte mootorit ajaviiteks.... TKR 8.5 läks veel peale ning see on meelest et kuni 1bar kestis... edasi aga...
Juhtus nimelt see et kuna turbokas oli karpa all siis vanaviisi mäest alla sõites süüdet välja keerates ja gaasi põhjas hoides enam vanamutte hirmutada ei saanud,  süüdet taas andes lõi mootori hoopis pealt puhtaks...   Big Grin   Toungue

[Pilt: Facebook-8c77a9.png]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(10-02-2017, 15:42 PM)heikkip2rn Kirjutas:  Plaatimine jah on kah selline loominguline, 
ports segu kammile ja muudkui triibutad.

Põrandaplaat seguga, seinaplaadi panin silikooniga... läheb vähe kiiremini. 

Vaatasin oma varud ka üle ükspäev ja tuleb tõdeda et uusi klappe polegi pakkuda, tuleb siis ikka uued otsida. Neid vanu ei kannata enam lihvida, ääred niigi juba üsna teravaks kulunud.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Rotikas sai nüüd mootori kuumaks ja ka see JuMZ'ist tehtud "aiatraktor" on üsna järjepidavalt kasutuses.

[Pilt: 18813886_1534801263226383_63423097395252...e=599BB78C]


[Pilt: 18920524_1534980599875116_69987393748463...e=59E27CA5]

[Pilt: 18839245_1534980689875107_59726691053362...e=59B32A0B]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Ühele vana kabiiniga jumzile tõin suurema kabiini, pärineb Jonh Deere pealt. Hea hinnaga tuli kätte ning seest üsna avar. 
[Pilt: 19191095_1550693284970514_940791972_n.jp...e=59478C60]

[Pilt: 19357425_1551507594889083_1617657196_n.p...e=5947715F]

[Pilt: 19369802_1551507498222426_590477610_n.jp...e=59471850]

[Pilt: 19239803_1551507511555758_1404308945_n.j...e=59477214]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Mel, ei näe pilte...

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

(20-06-2017, 09:19 AM)saarrand Kirjutas:  Mel, ei näe pilte...

Mina küll näen. Võib viga olla su veebilehitsejas?

Ära tee väsinuna tööd, muidu vead kergelt tulema.
Vasta

Ma nägin aga enam ei näe :/


Vasta

(20-06-2017, 11:20 AM)kopraonu Kirjutas:  Ma nägin aga enam ei näe 

Sama siin. Midagi on muutunud.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Pistsin nüüd kindlamasse kohta üles. 

[Pilt: 1]


[Pilt: 1]

[Pilt: 1]

[Pilt: 1]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 11 külali(st)ne