Projekt: JuMZ-6L Soolokad

(02-07-2016, 22:19 PM)Laurimetall Kirjutas:  Tere

Ma huvi pärast uuriksin, et mis huvitav purustaja see jumpsil järgi on? Tundub isetehtud olema. Mõtlen, et peaks ka midagi sellist endale tegema.

Siinsamas foorumis sellest väike teemaarendus.

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=52414

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Selline küsimus, et palju jumz i mootori tööressurss on? kas 5000 tundi on palju? jutt siis uuematest kandilise kabiiniga jumzilistest, kuigi ma ei tea palju neil mootorid muutunud on.
Vasta

(03-07-2016, 10:22 AM)kylminaator Kirjutas:  Selline küsimus, et palju jumz i mootori tööressurss on? kas 5000 tundi on palju? jutt siis uuematest kandilise kabiiniga jumzilistest, kuigi ma ei tea palju neil mootorid muutunud on.

5000 on paras.  Wink   Mootoritel suurt vahet pole kas uus või vana kabiin. 
Eelmise riigikorra ajal oli jumzile ette nähtud 7000 töötundi, selleni jõudsid ka need masinad mida ei hooldatud.    Normaalse hooldusega masinad käisid kõvasti rohkem. Isa 88aasta ekskavaatoril oli 11 000 töötundi ja mootorit prakiliselt ei puutunud, plokikaant polnud isegi maha võtnud.  Sellel sinisel oli ostes natuke üle 5000 tunni kellal, aasta lõpuks viskab vast 7000 ette ning kapitaali ma küll veel ei kavatse seda mootorit panna, ressurssi veel piisavalt.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

See et vahepeal jumze lisandunud on ei tohiks enam kedagi üllatada, aga täna oli üldiselt edukas kaubapäev ja hommikul lisandus paar mootorit....
... ja õhtul veel mõni.....   

Nüüd peaks pimedateks sügisõhtuteks piisavalt muterdamist olema.... kuid kus sa sellega, ühel kinnijäänud katlal juba kaas pealt ning silindrid likku pandud. Hülsid olid kergelt roostesed kuid lapi ja liivapaberida tuli maha, selle saab homme vast liikuma. Teine mootor on lugupeetud ksf. jumzi pealt pärit katel mis pidi isegi häält tegema...   siis üks oli samuti kinni jäänud kuid peale kaane eemaldamist ja leotamist sain kummiheebliga hammasvööst keerates liikuma ning viimane maasikas on täiesti tutikas vanatüübi D65 kusagilt kolhoosi laost. 

Noo mis teha kui mõne mootori hääl kohe eriti meeldib... 




[Pilt: 20160712_161259.jpg]

[Pilt: 20160712_204904.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Selline vaatepilt D65 mootori osade varu teeb,kergelt kadedaks.


Vasta

Seda ladu vaadates tekib tunne, et kas see jumzi-ihalus enam mõistuse piiresse jääb. Big Grin

Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Vasta

Sa võiks Konse motelli ürituse ajaks panna mõne D-65 kenasti tuksuma ja Pärnu suvitusrahva jaoks välja tuua. Seal jääbki sellisest pisut moodsamast mootorivärgist puudu.

http://www.konse.ee/meie-hobid/vanatehnika-paevad/

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

(13-07-2016, 10:29 AM)hannest Kirjutas:  Seda ladu vaadates tekib tunne, et kas see jumzi-ihalus enam mõistuse piiresse jääb. Big Grin

Einstein väitis kunagi et inimmõistus on piiritu... Wink

(13-07-2016, 11:27 AM)Aspelund Kirjutas:  Sa võiks Konse motelli ürituse ajaks panna mõne D-65 kenasti tuksuma ja Pärnu suvitusrahva jaoks välja tuua. Seal jääbki sellisest pisut moodsamast mootorivärgist puudu.

Endal jääb aega puudu et sellega tegeleda, kuigi ideel on jumet.
Eks varem või hiljem tuleb mootorile korralik alus teha et neid nö maas käima panna..

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Üks õnnetuke jõudis jälle koju... ehk laias laastud sai see 1971a jumz maha müüdud ja vähe uuem asemele vaadatud millel JJV olemas. See kõige vanem oli vanatüübi sillaga millele pole varuosi võtta... 
Hind oli ka hea st. suht hinnakirja alusel...  mootoriplokk lõhki külmunud ja mahlad segamini. Nuu pole viga, mootoreid on jalaga segada  Big Grin    aga sellest hoolimata sai "starterist" käima pandud ja omal jalal treilale aetud.   Starter oli ka selline "omamoodi"    Nii et lähima aasta-kahe jooksul igav ei tohiks hakata. Wink
[Pilt: 1]
[Pilt: 1]
[Pilt: 1]
[Pilt: 1]
[Pilt: 1]
[Pilt: 1]
[Pilt: 1]
[Pilt: 1]
[Pilt: 1]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

See kõige viimasena toodud raibe sai täna õhtul sooja aetud sest üksõhta oli natuke aega ning sai sellele mootor kokku laotud. Nüüd siis vana pealt minema ja uus peale. Vana mootor tuleb plokini paljaks koorida ja plokk utiili viia, sellega pole midagi teha.  
Käisin täna tartust jumzile JJV siduri ketast otsimas aga leidmata see jäigi. HPM-is oli küll üks aga see mingi imelik, polegi sellist veel näinud Big Grin  Big Grin   Seega kui kellegil peaks juhtuma üks jumzi jõuvõtuvõlli siduriketas üle olema siis ärige maha...    Võib olla ka kasutatud aga sisu ehk nuudid peaks korralikud olema, katteid saab ju vahetada. Riiulis valik nigelaks jäänud, üks isend on aga sellel nuudid suht õhtal. 
Kuna JJV ketast ei leidnud siis lohutuseks võtsin paar tavalist ketast jumzile varuks...  Toungue   Eks kui pooleks võtab selle siis on näha mis sel sees on.  
Klaase peaks laskma juurde teha, varud hakkavad lõppema  Big Grin 




[Pilt: 1]
[Pilt: 1]
[Pilt: 1]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

On keegi üldse mõnel jumzil sellist JJV siduri ketast näinud, enamus vist ikka nuutidega? Igatahes HPM'is oli ka selline variant olemas.
[Pilt: 1]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Natuke nokitsemist ning ongi vana katel pealt kadunud ning vähe värskem asemel. Wink
[Pilt: 1]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(12-11-2016, 00:06 AM)mlsluik Kirjutas:  On keegi üldse mõnel jumzil sellist JJV siduri ketast näinud, enamus vist ikka nuutidega? Igatahes HPM'is oli ka selline variant olemas.

Tegu on uuema tüübi kettaga.
Sinna sisse käib nuutidega südamik.
Südamiku ja ketta vahele lähevad kuulid jõu ülekandmiseks ning koos püsib see asi vedrurõngastega.
Asja mõte on nuudi kulumist vältida kasti võlli ja väntvõlli samale joonele mittesattumisel  ja asi isegi toimib ning ei kuluta nuute.
Vasta

(15-11-2016, 00:05 AM)2715 Kirjutas:  
(12-11-2016, 00:06 AM)mlsluik Kirjutas:  On keegi üldse mõnel jumzil sellist JJV siduri ketast näinud, enamus vist ikka nuutidega? Igatahes HPM'is oli ka selline variant olemas.

Tegu on uuema tüübi kettaga.
Sinna sisse käib nuutidega südamik.
Südamiku ja ketta vahele lähevad kuulid jõu ülekandmiseks ning koos püsib see asi vedrurõngastega.
Asja mõte on nuudi kulumist vältida kasti võlli ja väntvõlli samale joonele mittesattumisel  ja asi isegi toimib ning ei kuluta nuute.

Kuna endal ka ühe jumziku ellu äratamine käsil siis küsiks,et mis on kepsu kaanele sobiv pingutusmoment?
Vasta
Photo 

(19-07-2015, 16:09 PM)https://goo.gl/photos/6grAz5EvU6nWjszX6 Kirjutas:  Heh, kuidas see iidne tõstamaa vanasõna oligi, et üks pilt parem kui tuhat sõna Wink

Vaatasin seda mahavõetud plokikaant nii ja naapidi ning tegu täitsa kobeda asjaga veel kui see üks klapipesa nüüd välja jätta, otsisin riiulist üles freesid ning sai ka treitud saba taha sest eelmine on kusagil... noo on kusagil.  Toungue

Uut pesa hetkel panema ei pea, saab sellest veel asja. 

[Pilt: 20150719_154230%255B1%255D.jpg]

[Pilt: 20150719_154239%255B1%255D.jpg]

Ja siin on masinad järjekorras et saada iluravi ning siis värvimisse. Tehniliselt töötavad ja toimetavad nii nagu peab.

Pakkuda võib vanale kabiinile esiklaasi ja parema ukse küljeklaasi. Tänud ette! 

[Pilt: 20150719_155308%255B1%255D.jpg]
Vasta

Küsimus siis selle goo.gl/3WRKy3 (link pildile) klapipesa kohta.
Kas saab seda freesida või vahetada? Teistel saab soveldamisega
piiruda, veekahjustusi pole.
Traktoril jäi vesi sisse u 2006 a sügisel. Selle nn külmapunni sain tagasi.
Korgi pesa kuumutasin, korki külmutasin, haamriga läks ilma erilise vastupanuta.
Sellele klapipesale kuuluv silindri hülss on kah parajalt roostene. Ehk on kellelgi
mõni üle?
Vasta

(28-01-2017, 16:30 PM)heikkip2rn Kirjutas:  Kas saab seda freesida või vahetada? Teistel saab soveldamisega
piiruda, veekahjustusi pole.
Traktoril jäi vesi sisse u 2006 a sügisel. Selle nn külmapunni sain tagasi.
Korgi pesa kuumutasin, korki külmutasin, haamriga läks ilma erilise vastupanuta.
Sellele klapipesale kuuluv silindri hülss on kah parajalt roostene. Ehk on kellelgi
mõni üle?

Ideaalis võiks muidugi välja vahetada.. aga mina isiklikult olen senini ka sellised pesad üle lasknud ja proovinud klapile piisava tööpinna tekitada.   Kuna pesasid riiulis pole kunagi olnud kuhjade viisi siis vanad pesad on läinud maksimumini kasutusse, seni kuni veel pinda jagub ja klappe saab reguleerida on ju tegelikult kõik korras. 

Hülss, tead sellega selline lugu et kui kõva veekahjustus sul siis on? Kui saab niipalju ära lihvida et kolb kenasti käima hakkab siis mina annaks veel  hülsile uue võimaluse, hetkel mitu veekahjustusega kinniroostetanud mootorit käimas orginaal hülside, kolbide ja rõngastega ning ei tee küll vahet... Töömaht suur, pöörded väikesed -  mis see paar täket ikka teeb.... Käivad tuhandeid tunde veel nii ja pole probleemi, eks kõik sõltub muidugi kahjustuse ulatusest.
Neid punne tehes olen lähenenud ka loovamalt, kuna ühte moootorit panin pühade ajal kokku ja parasjagu sellist pronksist korki ei olnud ning pesa oli kahjustatud siis treisin paksemast roostevaba plekist paraja mündisuuruse seibi ja pressisin selle kergelt koonusesse, siis tagurpidi sisse ja torniga lõin koonuse välja ning oligi nii kinni et ei see enam läbi lase. Sinise kopa orginaal plokikaan oli millel sõidupealt punni minema viskas ja mahlad segamini lõi.   

Üldiselt ise lähenen sellistele robustsetele mootoritele vähe loovamalt, alati ei pea kõike välja vahetama ja uut panema, tegemist on tugeva tükiga siiski.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(28-01-2017, 16:13 PM)heikkip2rn Kirjutas:  [Pilt: 20150719_155308%255B1%255D.jpg]

Mis elukas kahe Jumzi vahelt paistab? Vana Kavz-i kohta liiga madala katuse ja esiklaasiga. Kas mõni kohalike kuliibinite aretus või koguni sõjatrofee?

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta

Peaks olema kitsarööpmelise raudtee vedur 51 esiotsaga, kunagi oli sellest teema ka kuid enam ei leidnud.
Eks härra ise parandab kui valesti arvan

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta

(29-01-2017, 05:04 AM)Mossemees Kirjutas:  Mis elukas kahe Jumzi vahelt paistab? Vana Kavz-i kohta liiga madala katuse ja esiklaasiga. Kas mõni kohalike kuliibinite aretus või koguni sõjatrofee?

Täitsa tehasetoodang.  Mark PD-1 ehk passazhirski dresin. Mõledud kitsarööpmelisele raudteele ja sellised olid kasutusel turbarabades ja suuremates tehastes.


(29-01-2017, 13:24 PM)90Deville Kirjutas:  Peaks olema kitsarööpmelise raudtee vedur 51 esiotsaga, kunagi oli sellest teema ka kuid enam ei leidnud.
Eks härra ise parandab kui valesti arvan

Teema täitsa olemas, läks endalgi veidi aega leidmisega..    Projekt PD -1 ehk saunabuss
Seinab mul kenasti platsipeal, ülekended jms on komplekteeritud, järg sealmail et tuleb keretöödega alustada... aga hetkel pole sellleks aega ega ka vajadust olnud. Tolla ajal polnud veel endal ei korralikku sauna ega muud, nüüd on olukord vähe muutunud prioriteedid teised, mis aga ei tähenda et olen mõtte peast viskand. Lihtsalt hetkel on tähtsamaid tegemisi niivõrd palju et kõigele ei jätku aega, usun et igaüks meist saab aru et pere ning korralik kodu perele ning töökoht nii endale kui teistele on tähtsam kui mõni tükk rauda. See las ootab oma aega.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 14 külali(st)ne