01-04-2017, 14:01 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-04-2017, 14:02 PM ja muutjaks oli AsTroSS.)
Kommenteerib MKMi nõunik Mihkel Loide:
Paraku pole võimalik alandada vaid kvartali- ja aastatasu, sest EU direktiiv nõuab ka suhet pikaajalise tasu ja päeva/nädalapiletite vahel.
Tulenevalt direktiivi (1999/62) artikli 7a lõikest 1 on kuine määr kuni 10% aastasest määrast, nädalane määr on kuni 5% aastasest määrast ja päevane määr kuni 2% aastasest määrast. Aastase teekasutustasu määra vähendamisel tuleks vähendada ka kuist ja nädalast määra, sest eelnõus on nädalase (5%) ja kuise (10%) määra suhe aastasesse maksimaalne direktiivis lubatud.
Kvartaalne tasumäär on (1/4) aastasest tasumäärast, mis on väiksem kui kolmekordne kuine tasumäär.
Seega oleks ainus võimalus teekasutustasu määrasid alandada ühetaoliselt, kuid sel juhul väheneks teehoidu suunatud täiendav lisaraha. Nagu artiklistki lugeda võib, peab Kaubandus-Tööstuskoda ka ise oluliseks, et teekasutustasu kehtestamisel kokkuvõttes teehoiu rahastamine suureneks.
http://www.logistikauudised.ee/uudised/2...-vaiksemad
Paraku pole võimalik alandada vaid kvartali- ja aastatasu, sest EU direktiiv nõuab ka suhet pikaajalise tasu ja päeva/nädalapiletite vahel.
Tulenevalt direktiivi (1999/62) artikli 7a lõikest 1 on kuine määr kuni 10% aastasest määrast, nädalane määr on kuni 5% aastasest määrast ja päevane määr kuni 2% aastasest määrast. Aastase teekasutustasu määra vähendamisel tuleks vähendada ka kuist ja nädalast määra, sest eelnõus on nädalase (5%) ja kuise (10%) määra suhe aastasesse maksimaalne direktiivis lubatud.
Kvartaalne tasumäär on (1/4) aastasest tasumäärast, mis on väiksem kui kolmekordne kuine tasumäär.
Seega oleks ainus võimalus teekasutustasu määrasid alandada ühetaoliselt, kuid sel juhul väheneks teehoidu suunatud täiendav lisaraha. Nagu artiklistki lugeda võib, peab Kaubandus-Tööstuskoda ka ise oluliseks, et teekasutustasu kehtestamisel kokkuvõttes teehoiu rahastamine suureneks.
http://www.logistikauudised.ee/uudised/2...-vaiksemad