Head Jaanipäeva kõigile kaasfoorumlastele ja kaasaelajatele või kaasatundjatele. Tänasega proovin teemale enam-vähem kriipsu alla tõmmata, kuigi järelhüüdeid tuleb veel kindlasti. Ühesõnaga GAZ 23B on valmis ja näeb välja selline
Autoga on kaasas ka GAZ 23 raamat
Jätsin ka originaalse kapotialuse sildi
Kohal käis ka tõupuhtuse hindamise komisjon, kuigi nad ausalt tunnistasid, et pole sellist autot elus näinudki, prooviti läheneda asjale hübriidselt, ehk Volga ja Tsaikalikult, kuigi paljud asjad on ainuomased GAZ 23-le
Komisjoni üksmeelne otsus oli, et auto on peaaegu ideaalne. Eriti meeldis neile proovisõit, kus eriliste pingutusteta saavutasime kiiruseks 140 km/h. Kuigi autos oli 5 meest. Rohkem spidomeeter ei näita, kuid oleks andnud vajutada veel küll aga ei julgenud. Kirjandus annab 23 maksimumkiiruseks 160 km/h ja see pole liialdus.
Leiti ka mõned pisivead, mis osalt sai parandatud osad selgeks vaieldud ja osad jäigi momendil parandamatta ja lähevad aktile kirja märkustena.
Mis siis jäid ja leiti
Relee regulaatori kaan on aastast 1971 kuigi auto 1963. Tegelikult 63 a Tshaika kaant pea võimatu leida, kui kellelgi on pakkuda olen nõus kaupa tegema. Regulaatori kaane pilt allpool.
Esitiival VOLGA kiri uuem, juba kaheosalise tähti ühendava osaga, on kellelgi vanemaid pakkuda
Tagatiiva iluliistud sellel aastakäigul olid kaheosalised, mul ühest tükist
Radiaatori klambrid teistsugused. Peavad olema keskelt piludega ja kruvidega keeratavad.
Akuklemmid tänapäevased
Kapotialune tuli uuemast ajast, õige juba olemas aga Ukrainas
Jagaja kaane kummilutid uuema aja omad, saavad ka kunagi vahetatud
Veel mõned pildid auto sisemusest
Nii palju siis veel, et komisjoni hämmastas salongi ehituseks kasutatud originaalsed materjalid, isegi lagi on originaalne, kellelgi aastakümneid kotis hoitud.
Lõpetuseks võib kindlalt väita, et tegu on maailmas kõige originaalsema GAZ 23-ga. Olen peale minu auto veel kuut tänapäeval eksisteerivat ja sõidukorras isendit näinud (väljaarvatud üks Moskvas, millest olen näinud ainult pilte). Kaks neist on ehitatud ümber GAZ 21 st ja paigaldatud Tshaika mootor, üks originaalne 23, kuid ka Tshaika mootoriga. Üks auto Kiievis renoveerimata, kuid originaal mootoriga, kuid remontide käigus siiski palju originaalsust kaotanud. Ülejäänud kaks on originaalsed, kuid nii mõnegi asjaga patustatud (vahelduvvoolu genekad, valed salongid ja värvid ja veel palju pisiasju. Tervitusi Markole, kes on seda postitust väga oodanud.