Iveco Eurocargo 75e14 95a

(26-08-2017, 11:44 AM)motamees Kirjutas:  Kas selline alaldi peab vastu tühja aku laadimisele? Kui näiteks kongi aku on jooksnud täiesti tühjaks ja siis lülitada ta 24v akude pealt 12v laadima. Vana tüübi akulaadija kipub sellises situatsioonis maha põlema. Muidugi tulevad katsetused, aga huvitav oleks teada, kas peab tulekustuti kõrvale haarama.

Kas loomkatsete ajaks ka piisavalt suure Amper-meetri leiad ? Lihtsam oleks ehk kellegilt laenata alalis-voolu amper-meetri tangid. Info ju alati teretulnud.
Seadme tööpöhimötte järgi, ei peaks tulekustutit vaja olema. Seade peaks end ise kaitsma (netiavarustest proovisin leida, kuid üldlehtedel on kirjas vaid: "Full protection against short circuit, over-load, over temperature."), kas siis mehhaanilise bi-metalliga vöi elektroonikaga (siis ka led-d tavaliselt küljes märku andma). Aga mine sa tea ...
Osades seadmetes kasutatakse veel teistsuguseid kaitsesüsteeme, nagu PTC resistor, kuid vaevalt selles.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

(27-08-2017, 11:38 AM)motamees Kirjutas:  Karbi mõõdud 20x12x6,5cm. Sellest tellisest on toimetavat asja 20x3x2cm.

Päris tõsiste mõõtudega karp ja ainult 16A? Mul on siin 30A karpe, mille mõõdud kõigest 76x50x35mm. Väidetavalt ka igatepidi kaitstud ekstreemse kohtlemise vastu.
 Aga proovi oma karp ära. Kui maha põleb, võid minu käest uue karbi katsetamiseks saada.




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta

Hm, katsetus ebaõnnestus...
Panin õhtul 55w pirni akut koormama. Läksin 16h pärast vaatama, natuke üle 8v oli akuklemmidel. Valmistasin asjad ette ja ühendasin taha - saluut jäi tulemata. Pole suutnud isegi üle 8A koormust täheldada.
Imestama pani asjaolu, et toitevoolu ahelas on natuke alla 8A ja laadimisvoolu ahelas sama. Mõtlesin millegipärast, et 24v poolel on ampreid poole vähem.
Praeguseks on akuklemmidel 12,5v, toitevoolu pool on koormus 6A ja laadimisvoolu pool on 5A. "Tellis" on kergelt soe.

hp
Vasta

(28-08-2017, 12:05 PM)motamees Kirjutas:  Hm, katsetus ebaõnnestus...
Panin õhtul 55w pirni akut koormama. Läksin 16h pärast vaatama, natuke üle 8v oli akuklemmidel. Valmistasin asjad ette ja ühendasin taha - saluut jäi tulemata. Pole suutnud isegi üle 8A koormust täheldada.
Imestama pani asjaolu, et toitevoolu ahelas on natuke alla 8A ja laadimisvoolu ahelas sama. Mõtlesin millegipärast, et 24v poolel on ampreid poole vähem.
Praeguseks on akuklemmidel 12,5v, toitevoolu pool on koormus 6A ja laadimisvoolu pool on 5A. "Tellis" on kergelt soe.

 Järelikult on tegu lihtsama lineaarstabilisaatori, mitte stepdown muunduriga. Kogu sisendpinge ja väljundpinge erinevus läheb soojuseks.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

(26-08-2017, 12:35 PM)v6sa Kirjutas:  Kui sel on lühisekaitse, siis ei põle.

Kui seda pole ja miski ei piira väljundvoolu tugevust, siis saab suitsu. Tühi heas tervises aku ampsab esimestel minutitel 50A  tuuris, kui seda on pakkuda. Voolutugevus langeb küll kiiresti, aga ikkagi pon alguses sisuliselt lühis.

Nagu isegi tead, siis voolutugevust saab edukalt piirata näituseks jadaühenduses pirnigaWink

Kust need amprid võetud on ?
Asi on kinni juhtmes kui läbi ei lähe siis ei lähe.

Sama nagu ühelt autolt teisele täkku andmine s.t. peene juhtmega laed kaua jämedaga käivitad kohe ja ega siis peenike maha põle kui sellega käivitada vaid lihtsalt ei lähe käima.
Vasta

Amprid on võetud ühest Varta kunagisest materjalist, kus just juhtmetet tähtsusest räägitigi: käivitusjärgselt on aku nõus sööma väga suuri  voolutugevusi, mis peavad juhtmetest ja liitmikest läbi mahtuma. Kust ei mahu, seal läheb kuumaks. Ja veel kitsamaks. Ja veel kuumemaks, kuni see koht hakkab ninaga tunda ja silmaga näha olema...

Seega märkus juhtmete kohta on väga õige. Mul on kogemus, kus säästumarketist värskelt toodud käivitusjuhtmed sõna otseses mõttes üles sulasid: pigistatud liitekoht kuumenes üle ja võttis tuld.

Ääremärkusena: minu hübriidrussil on 30A ampermeeter. KST, kui täpne, aga peale käivitamist on alati põhjas. Mõne minuti, siis rahuneb. Voolu toodab Mazdalt pärinev 37 A nimivooluga genekas.
Vasta

(28-08-2017, 12:05 PM)motamees Kirjutas:  ...
Imestama pani asjaolu, et toitevoolu ahelas on natuke alla 8A ja laadimisvoolu ahelas sama. Mõtlesin millegipärast, et 24v poolel on ampreid poole vähem.
Praeguseks on akuklemmidel 12,5v, toitevoolu pool on koormus 6A ja laadimisvoolu pool on 5A. "Tellis" on kergelt soe.

Kas ma saan õigesti aru, et seade tarbib 24*6=144 W ja laadimiseks panustab 5*12=60 W võimsust? Seega on hetkel küttevõimsuseks 144-60=84W? Peaks olema rohkem tunda, kui "natuke soe".
Vasta

No laias laastus on Võsa arvutus õige, aga tegelik elu on teine.
Mõõteseadmed ei ole taadeldud ja võivad eksida. Toitevoolu mõõtsin läbival meetodil ja laadimisvoolu induktiivmeetodil. Radiaator oli pandud püstiasendisse ja vabalt tuule käes. Nii, et kadu võis olla 80w või rohkem või vähem. Fakt oli see, et kadu on olemas, käega katsusin.

hp
Vasta

(28-08-2017, 12:05 PM)motamees Kirjutas:  Hm, katsetus ebaõnnestus...
Panin õhtul 55w pirni akut koormama. Läksin 16h pärast vaatama, natuke üle 8v oli akuklemmidel. Valmistasin asjad ette ja ühendasin taha - saluut jäi tulemata. Pole suutnud isegi üle 8A koormust täheldada.
Imestama pani asjaolu, et toitevoolu ahelas on natuke alla 8A ja laadimisvoolu ahelas sama. Mõtlesin millegipärast, et 24v poolel on ampreid poole vähem.
Praeguseks on akuklemmidel 12,5v, toitevoolu pool on koormus 6A ja laadimisvoolu pool on 5A. "Tellis" on kergelt soe.

(28-08-2017, 14:58 PM)v6sa Kirjutas:  
(28-08-2017, 12:05 PM)motamees Kirjutas:  ...
Imestama pani asjaolu, et toitevoolu ahelas on natuke alla 8A ja laadimisvoolu ahelas sama. Mõtlesin millegipärast, et 24v poolel on ampreid poole vähem.
Praeguseks on akuklemmidel 12,5v, toitevoolu pool on koormus 6A ja laadimisvoolu pool on 5A. "Tellis" on kergelt soe.

Kas ma saan õigesti aru, et seade tarbib 24*6=144 W ja laadimiseks panustab 5*12=60 W võimsust? Seega on hetkel küttevõimsuseks 144-60=84W? Peaks olema rohkem tunda, kui "natuke soe".

(28-08-2017, 16:18 PM)motamees Kirjutas:  No laias laastus on Võsa arvutus õige, aga tegelik elu on teine.
Mõõteseadmed ei ole taadeldud ja võivad eksida. Toitevoolu mõõtsin läbival meetodil ja laadimisvoolu induktiivmeetodil. Radiaator oli pandud püstiasendisse ja vabalt tuule käes. Nii, et kadu võis olla 80w või rohkem või vähem. Fakt oli see, et kadu on olemas, käega katsusin.

Tahtsingi just küsida, et mis riistadega möötsid koormust. Kadu on, kuid vöiks suurema kasuteguriga olla. Arvutuste valemis on ju öiged, kuid 84W peaks töesti kuumapoolsem olema, mitte kergelt soe. Tuulekäes ja püsti ... jahutusribi otsad vöivad ju jahedad olla, kuid jutt oli et "tellis" ise on vaid soe.
Kas oleks vöimalik näha, mis "tellisel" seal kapoti all on. Kuna elektriskeemi sellele ei leidnud, siis vöibolla saaks silmaga aru.
Kas on vöimalik, et laadimisvoolu amprid valesti näitas ...
Mehed siin räägivad, et kui seade muundab 24V alalispinget 12 V alalispingeks, siis protsess ise vöib toimuda läbi körgsageduse (ca 49 kHz) ja sellise meetodi puhul on olnud juhuseid, kus induktiivmeetodiga mööteriist ei saa öiget näitu kätte, kuna sagedus segab.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

(28-08-2017, 16:35 PM)overspeed Kirjutas:  ... jahutusribi otsad vöivad ju jahedad olla, kuid jutt oli et "tellis" ise on vaid soe.
Kas oleks vöimalik näha, mis "tellisel" seal kapoti all on. Kuna elektriskeemi sellele ei leidnud, siis vöibolla saaks silmaga aru.
Kas on vöimalik, et laadimisvoolu amprid valesti näitas ...
Mehed siin räägivad, et kui seade muundab 24V alalispinget 12 V alalispingeks, siis protsess ise vöib toimuda läbi körgsageduse (ca 49 kHz) ja sellise meetodi puhul on olnud juhuseid, kus induktiivmeetodiga mööteriist ei saa öiget näitu kätte, kuna sagedus segab.

Eks ma pean siis mõõtma mingite klikiaegsete riistadega. Mõtlesin nagunii veel ühe katse teha, see läks kuidagi liiga kergesti.
Tellise sees pole suurt midagi. Imelik, et see üldse midagi teeb.
       

hp
Vasta

(28-08-2017, 19:36 PM)motamees Kirjutas:  
(28-08-2017, 16:35 PM)overspeed Kirjutas:  ...
Mehed siin räägivad, et kui seade muundab 24V alalispinget 12 V alalispingeks, siis protsess ise vöib toimuda läbi körgsageduse (ca 49 kHz) ja sellise meetodi puhul on olnud juhuseid, kus induktiivmeetodiga mööteriist ei saa öiget näitu kätte, kuna sagedus segab.

Eks ma pean siis mõõtma mingite klikiaegsete riistadega. Mõtlesin nagunii veel ühe katse teha, see läks kuidagi liiga kergesti.
Tellise sees pole suurt midagi. Imelik, et see üldse midagi teeb.
See tundub küll lineaarse stabilisaatori (https://et.wikipedia.org/wiki/Lineaarne_...bilisaator) moodi, igatahes sagedust ei oska neist tükkidest keegi muundada. Kui kõige suurem takisti moodi triibuline pulk (hallikasroheline) on stabilitron ehk Zeneri diood, siis ma isegi kujutan ette, kuidas see komplott töötab. Kolm võimsustransistori võiks paralleelselt lülitatud olla.
Vasta

(28-08-2017, 19:54 PM)olevtoom Kirjutas:  See tundub küll lineaarse stabilisaatori moodi...

Ja eesti keeles tähendab see...
Kas tühja akut laadima pannes peaks ta maha põlema?

hp
Vasta

Vaata nende kaitsmete pealt mitu amprit nad läbi lasevad. Ei usu, et 100A, pigem on seal 16A. Maha põletada pole võimalik kui just raudnelu või suuremaid kaitsmeid ei kasuta. Kui enam kätt vastu panna ei saa nagu keeva vee potile, siis hakkab ehk transistoritele liiga tegema. Ära siis tekki talle peale unusta, et õhk ikka ligi saaks.
Muuseas, lõpuni tühjendatud aku tarbib algul väga väikest voolu. Kodus katsetatud mingi 5-7 aastat tagasi, jäi pikemaks ajaks laetuli põlema ja akus oli 0V. Seni töötab laitmatult ja vanus juba üle 10 aasta.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Tere.
Transistorid on paralleelselt, kaitsmetest paremal pool on kolm takistustraadist 0,2 - 0,5 oomi takistit, mis on ühendatud transistoride emmitterahelatesse, et neid oleks võimalik paralleelselt kasutada. Plaadi paremas servas on plaadi ja radiaatori vahel pingeregulaator, tõenäoliselt LM317 - üleval on näha kinnituskruvi ja all, takistite kõrval kolm auku jalgade jaoks.
Vasta

(28-08-2017, 12:05 PM)motamees Kirjutas:  Imestama pani asjaolu, et toitevoolu ahelas on natuke alla 8A ja laadimisvoolu ahelas sama. Mõtlesin millegipärast, et 24v poolel on ampreid poole vähem.
Praeguseks on akuklemmidel 12,5v, toitevoolu pool on koormus 6A ja laadimisvoolu pool on 5A. "Tellis" on kergelt soe.

Komponentide järgi ta siis üks väikese kasuteguriga seade olegi. Seepärast ka nii suured ribid nii väikesele asjale.
Klemmidel 12,5 V. Peal kirjas 13,5V ... arvatavasti polegi ta laadimiseks möeldud, sellest üle vaevalt et tuleb.
Kui palju oli pinge vabal väljundil (ilma akut laadimata) ?
See keeratav asi seal paremal ääres ... sellest peaks saama pinget reguleerida (eeldatavasti väljundpinget), kuna mainiti et pingeregulaator. Vöibolla eelmine omanik kruttis sealt 13,5V maha 12,5V peale.

(28-08-2017, 20:39 PM)aavu Kirjutas:  Vaata nende kaitsmete pealt mitu amprit nad läbi lasevad. Ei usu, et 100A, pigem on seal 16A. Maha põletada pole võimalik kui just raudnelu või suuremaid kaitsmeid ei kasuta. Kui enam kätt vastu panna ei saa nagu keeva vee potile, siis hakkab ehk transistoritele liiga tegema. Ära siis tekki talle peale unusta, et õhk ikka ligi saaks.
Muuseas, lõpuni tühjendatud aku tarbib algul väga väikest voolu.

Tösi.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

(29-08-2017, 12:17 PM)MadDriver Kirjutas:  Tere.
Transistorid on paralleelselt, kaitsmetest paremal pool on kolm takistustraadist 0,2 - 0,5 oomi takistit, mis on ühendatud transistoride emmitterahelatesse, et neid oleks võimalik paralleelselt kasutada. Plaadi paremas servas on plaadi ja radiaatori vahel pingeregulaator, tõenäoliselt LM317 - üleval on näha kinnituskruvi ja all, takistite kõrval kolm auku jalgade jaoks.

Cher MadDraiver. Soyez gentil et mettez votre texte d’intellectuel dans un langage plus simple, compréhensible pour le peuple, SVP. Ça ne sert à rien de me dire que les transistors sont parallèles ou bien consécutifs. Si vous êtes vraiment fort, vous devriez être capable de prévoir comment il fonctionnera- en cas d’un accumulateur vide, partira-t-il en fumée ou survivra-t-il ?
 
Avec respect et amitié,
Motamees.

hp
Vasta

(28-08-2017, 20:10 PM)motamees Kirjutas:  
(28-08-2017, 19:54 PM)olevtoom Kirjutas:  See tundub küll lineaarse stabilisaatori moodi...

Ja eesti keeles tähendab see...
Kas tühja akut laadima pannes peaks ta maha põlema?

(29-08-2017, 19:19 PM)motamees Kirjutas:  
(29-08-2017, 12:17 PM)MadDriver Kirjutas:  Tere.
Transistorid on paralleelselt, kaitsmetest paremal pool on kolm takistustraadist 0,2 - 0,5 oomi takistit, mis on ühendatud transistoride emmitterahelatesse, et neid oleks võimalik paralleelselt kasutada. Plaadi paremas servas on plaadi ja radiaatori vahel pingeregulaator, tõenäoliselt LM317 - üleval on näha kinnituskruvi ja all, takistite kõrval kolm auku jalgade jaoks.

Cher MadDraiver. Soyez gentil et mettez votre texte d’intellectuel dans un langage plus simple, compréhensible pour le peuple, SVP. Ça ne sert à rien de me dire que les transistors sont parallèles ou bien consécutifs. Si vous êtes vraiment fort, vous devriez être capable de prévoir comment il fonctionnera- en cas d’un accumulateur vide, partira-t-il en fumée ou survivra-t-il ?
 
Avec respect et amitié,
Motamees.

Smile ROFL Pole nii veatut prantsuse keelt ammu näinud ... that's not Google Translate

Kas sul polnud lisaks mitte üks kulla-värvi pingemuundur 24V --> 12V ?
Mis numbreid too näitaks samas testis ja mis "kapoti all" on ?

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

(29-08-2017, 18:48 PM)overspeed Kirjutas:  Komponentide järgi ta siis üks väikese kasuteguriga seade olegi. Seepärast ka nii suured ribid nii väikesele asjale.
Klemmidel 12,5 V. Peal kirjas 13,5V ... arvatavasti polegi ta laadimiseks möeldud, sellest üle vaevalt et tuleb.
Kui palju oli pinge vabal väljundil (ilma akut laadimata) ?
See keeratav asi seal paremal ääres ... sellest peaks saama pinget reguleerida (eeldatavasti väljundpinget), kuna mainiti et pingeregulaator. Vöibolla eelmine omanik kruttis sealt 13,5V maha 12,5V peale.
 Võiks kontrollida mis pinget annab stabilisaator ilma koormuseta.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

(29-08-2017, 21:37 PM)overspeed Kirjutas:  Kas sul polnud mitte üks kulla-värvi pingemuundur 24V --> 12V ?
Mis numbreid too näitaks samas testis ja mis "kapoti all" on ?

Kullast on kirja ja mõõdu järgi väiksem. Katsetused veel ees.
Panen siis pildi ka auto akude laadimise apastraadist.
       

hp
Vasta

Tere.
Austatud kaasfoorumlane motamees.
Mu prantsuse keel on tõeliselt roostes, aga püüan mõne sõnaga vastata.
See minu poolt kirja pandud jutt põhines tüüpskeemidel ja oli suures lootuses, et targemad sõna võtaksid.
Mis ma oskan öelda - see pingemuundur on tõepoolest lineaarne stabilisaator. Järelikult ei toimu mingisugust sageduse muundamist ja kõik, ka kõige odavamad multimeetrid (testrid) peaksid õige näidu üles korjama.
Väga vabandan, kui ma nüüd midagi valesti kirjutan, endal sellist olukorda ei ole veel esinenud.
Kõigepealt ma saan aru, et tegemist on PINGEstabilisaatoriga. Nüüd ma küsikski, millise pingega laevad 12V laadijad akusid? Vastust ma ei oota, sest laadimispinge aja jooksul muutub. Aku hakkab täis saama ja laadimisvool läheneb nullile. Pinge sealjuures akuklemmidel tõuseb. Mida teeb aga see pingestabilisaator - tema püüab oma väljundis hoida ikka +-12V.
Kui palju on laadimispinge töötava mootoriga autol? 13.8V - 14,5V
Kui palju on laadimispinge tavalise akulaadijaga? Kindlasti rohkem, kui 12V.
Minu järeldus on selline, et pingestabilisaator, mis üritab hoida oma väljundklemmidel 12V, üritab sama pinget hoida ka tema külge ühendatud akul. Kui aku tühjeneb, siis teda laetakse pingega mitte rohkem kui 12V. See tähendab, et laadimisvool on suhteliselt väke - aku laadimiseks läheb ullult palju aega ja päris täis ta ei saagi.
Kui nüüd panna tester paralleelselt laetava akuga ja püüda sellest paremal otsas olevast potensiomeetrist pinget tõsta, äkki aitab.
Targemad, palun kommenteerige.
Nende transistoride lubatud maksimaalne voolutugevus on 15A. Rusikareegel on selline, et tegelikult ei soovitata kasutada rohkem, kui 2/3 - see tähendab kolme sellise transistori korral 30A.
Kole segane jutt sai küll, aga mina ajaksin sellist rida.
Edu!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne