Postitused: 116
Teemad: 28
Liitus: Apr 2005
Maine:
0
Rattad ilusti paraja laiuse peal, ei hakka neid küll ühe päevase künni pärast ringi sättima. Kui muidu ei saa tuleb ilmselt atra ringi teha. Kõigepealt paigaldan homme originaal tõmmitsa ja siis vaatab edasi mis saab.
Postitused: 3,290
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
60
Ei ole vaja hakata nüüd adra tahapanekust raketiteadust tegema ja põkat jälle halvustama, saame üle kompleksidest.
Ja ei ole vaja neid rattaid ühe päeva pärast hakata ümber tõstma. Tavaliselt on põka rataste vahe seatud parajaks vaheltharimise jaoks. See rataste vahe on selle adra jaoks piisav. Kui selle konkreetse adra raam eest lühemaks lõigata siis kannatab ader niipalju paremale välja tõmmata et jääb kenasti viilu laius ratta servast tera osani, 35 cm. See ader on nii kerge vedada, et see mõni sent mis ader on keskteljest kõrval ei anna ennast tunda.
Popsipõllupidajal, kes oma 0,2 hektari peal majandab on lihtsam kui asjad on unifitseeritud, et kui agregaate vahetada siis võimalikult ruttu ja lihtsalt.Sellepärast on mõistlik teha mõned ümberehitused enne asja ekspluatatsiooni võtmist. See on muidugi minu subjektiivne seisukoht.
Ise tegin eelpool mainitud adral sellised ümberehitused.
Raam eest lühemaks.Lõikasin maha vahetult adra veovõlli eest.
Kesktõmmitsa kinnituse adra küljes tegin ca 8 cm pikemaks. Võib kasutada ka russi tõmmitsat, see on paras pikkuse poolest aga see eeldab jälle lisatööd.
Adra nihutasin veovõllil võimalikult paremale.
Veovõllil on reguleerimisvõimalus. Kui adra tõmbad paremale välja siis annab poltidega atra liigutada nii, et ader jääb pikiteljega paralleelseks.
Samuti annab kalde paika panna nii, et kui veolatid on ühel kõrgusel siis ader on taga umbes 25 cm künnisügavuse jaoks.
Mina näiteks võtan purustaja tagant ära, panen adra taha ja pole vaja mingeid seadistusi rohkem teha saab asuda kohe kündma.
Aquila captas non muscas.
Postitused: 3,290
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
60
See konkreetne vaidlusalune adralaadne toode on veel sellepärast ainulaadne, et selle raami peal lasti tehasest välja nii ühe kui kahehõlmalisi atru. Raamid on identsed, vaid ühehõlmalisel on vannas veits teistmoodi kinnitatud ning paikneb tagaotsas umbes seal kus kahehõlmalisel teine vannas ja veolatt on raami küljes pisut ebaloogiliselt.
Sellepärast ka see raam eest segab. Ning siin aabitsatarkus ei aita. Tuleb läheneda talupojalikult. Ader pole saanud päris see mis peab.
Künni kvaliteedi üle ma ei nurise. Kui põkal esimese käiguga pooled pöörded hoida siis jääb ilus mure viil nagu klassikalise kultuurhõlmaga kombeks.
Aquila captas non muscas.
Postitused: 1,183
Teemad: 23
Liitus: Aug 2011
Maine:
28
06-10-2017, 21:40 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-10-2017, 22:24 PM ja muutjaks oli
Wiki432.)
Mõtlesin, et tema oma analoogist ka pildid enne, kui lumi peale sajab. Raami on lõigatud ja keevitatud, ülemise tõmmitsa silma modifitseeritud. Miks, kes või kuidas, ei tea. Niipalju kui mina mäletan, on see ader alati selline olnud, pole ükski keevitus järgi andnud. Kaks lehte on küll vastu kivi kõveraks aetud.
Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Postitused: 1,192
Teemad: 105
Liitus: Nov 2004
Maine:
8
On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.