(23-10-2017, 14:20 PM)kopraonu Kirjutas: Saan ma õigesti aru,et buss korrastatakse nii nagu ta oli viimasest kapitaalremondist alates?
Jah. Selguse huvides tuleb selgitada, et viimase kapitaalremondi käigus ei tehtud bussile kapitaalremonti, vaid valmistati täiesti uus buss. Aasta oli siis 1985. Heal juhul kasutati sama riikliku registreerimismärgiga raami, aga samas ei ole see ka väga kindel, et raam just selle numbriga kokkukäiv raam oli. Seega tuleb tõdeda, et bussi identiteet pärineb aastast 1960 aga buss nr 1312 on valmistatud aastal 1985 detsembris. No mõnel lihtsalt õnnestub mitu korda sündida.
Hetkel on buss ikka rapitud rääbis ja seetõttu sai võetud plaani, et buss tuleb teha vaadeldavaks ja veerevaks. See et ta väljus tehasest poolikult paigaldatud elektrisüsteemiga, vähemalt ei ole tal kunagi küljes käinud näidikuid, sest kõik paigaldamise keermed on värvised, ei ole minu meelest piisavalt pädev põhjus jätta teda selliseks, et ongi poolik. Kui meil oleks juba mitu sellist TA 6 bussi, mis sõidavad ja loovad õiget bussimeeleolu, siis oleks ka mõeldav, et see eksemplar jääb selliseks. Ehk siis mittesõitmisest olid puudu näidikud, generaator, starter, aku (akust teeme hiljem eraldi peatüki, sest see on lihtsalt väga naljakas) ja lülitid. Alla lähevad ka uued rehvid, sest vanad on vales mõõdus, käivad vastu keret ja liiga lopergused, erinevad ja õhku mittepidavad. Tava programm on igasugu pihkumised ja õlilekked ja muud sättimised, aga see ei ole mingi restaureerimine vaid tavaline seadmete käitlemine.
Teine teema on Kuusakoski kahjustuste likvideerimine. Kopa nahka on läinud katuseplekk, seinte plekk, seina ja katuse karkass, sisemised kattematerjalid, millest on kõige suurem kahju insulac plaadist, mida enam ei toodeta ja mille saamiseks ma olen ilmselt sunnitud ostma korteri Tamsalus, kus köögi ja vannitoa seinas on sobivas suuruses tükk seda kunagi levinud materjali. Puruks on paar puust liistu ja nendest koopiate valmistamine on kõige keerulisem, sest ma ei oska jalgadega höövlit ja freesi kasutada ning kätega tehes tuleb liiga hea. Välja tuleb vahetada ka mõned vasaku külje klaasid, aga see on lihtne üritus, sest sirget triplexi lõigatakse kusagil ikka ja kummist tihendid on jäänud terveks. Hunnikusse tõstmisega on puruks laamendatud ka tagumise otsa tuled ja ülemised gabariidid ja kaks sisemist laetuld, Kõveraks on väänatud mütsiriiul ja sisemised lae plekid. Hetkel ei ole veel teada, kas alumise serva lömmi vajutatud plekke saab taastada nii, et originaal värv peale jääb. Neid on plaanis kahe villase teki vahel toksida, kas õnnestub, anname teada. Kopp on teinud ka paari sentimeetri suuruse augu originaal kardinasse, mis iseenesest on ka veits jama, sest kõik kardinad olid alles ja trippidega ühte värvi ja praktiliselt pleekimata. Ilmselt tuleb selle auguga leppida.
Venemaal asuva gabariiditule osas võtavad meie inimesed nende inimestega ühendust ja vaatavad mis saab. Ilmselt sõidetakse üks Aston Martin puruks, põrutatakse tankiga läbi maja ning sooritatakse ohjeldamatult muid meinstriim etteasteid, mis ühe puuduva kristalli kättesaamiseks ikka tehakse.