Teema on suletud

KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri

Miks teeb mõni turbodiisel kiirendamisel gaasi maha lastes sellist häält, nagu videos see Golf IV?

https://youtu.be/9QKHx-43Zwc?t=1m33s

Meil siin üks turboga Bellaruss teeb täpselt samamoodi.

(25-11-2017, 17:53 PM)Romka Kirjutas:  Miks teeb mõni turbodiisel kiirendamisel gaasi maha lastes sellist häält, nagu videos see Golf IV?

https://youtu.be/9QKHx-43Zwc?t=1m33s

Meil siin üks turboga Bellaruss teeb täpselt samamoodi.

Turbo laagrid?

(25-11-2017, 17:53 PM)Romka Kirjutas:  Miks teeb mõni turbodiisel kiirendamisel gaasi maha lastes sellist häält, nagu videos see Golf IV?

https://youtu.be/9QKHx-43Zwc?t=1m33s

Meil siin üks turboga Bellaruss teeb täpselt samamoodi.

Sest see on turbo mootorite eripära?
Mida vähem summutit ja torusid segamas, seda paremini kostab. Volvo 7l td veokimootor teeb samast häält, kui koormuse alt pääseb. Suured mootorid veel kõvemalt.
Samas VAG R5 on nii ära summutatud, et kuuled seda häält vaid siis  kui tuletoru puudub.

(25-11-2017, 17:53 PM)Romka Kirjutas:  Miks teeb mõni turbodiisel kiirendamisel gaasi maha lastes sellist häält, nagu videos see Golf IV?

https://youtu.be/9QKHx-43Zwc?t=1m33s

Meil siin üks turboga Bellaruss teeb täpselt samamoodi.

Wastegate

https://en.wikipedia.org/wiki/Wastegate

(25-11-2017, 23:55 PM)trtr Kirjutas:  Wastegate

https://en.wikipedia.org/wiki/Wastegate

Ei ole õige vastus.
Kui mootor koormusega töötab on heitgaasid kuumad ja turbo pöörleb kiiresti.
Kui nüüd gaas maha lasta langeb hetkega väljalaskegaaside temperatuur ja sellega väheneb ka nende ruumala.
Turbo võll aga pöörleb inertsiga edasi ja kuumaosa tiivik hakkab tööle pumbana ning väljalaskesse tekib vaakum.
Sellest ka selline hääle muutus.
https://www.youtube.com/watch?v=s-2IgBMZCsc

Pole suurt turbode ekspert, aga loogika ütleb, et tegu on viletsa väljalaske summutamise ja suurt mõõtu turboga.Sellist heli oli vanasti sagedasti kuulda, tänapäeval enam mitte. Vanasti olid turbod suure massiga ja turbot ennast loetigi summutiks.
Nii, et eelnev postitus oleks nagu kena vastus olnud, mida lihtsalt kinnitan oma versiooniga.

hp

Kuidas sellistega sõideti, 2 kabiini, ühest kabiinist ei paista piisavat vaatevälja olema sõitmiseks. Kas mõlemas kabiinis oli juht ja kuidagi jagati juhtimist? Rolleyes 

[Pilt: d8985e5ba0751d0177a2b0fda59daa27--semi-t...trucks.jpg]

(26-11-2017, 17:31 PM)veix__ Kirjutas:  Kuidas sellistega sõideti, 2 kabiini, ühest kabiinist ei paista piisavat vaatevälja olema sõitmiseks. Kas mõlemas kabiinis oli juht ja kuidagi jagati juhtimist? Rolleyes 

Tsitaat:https://cargolink.ru/ls/blog/1450.html
Кабина тягача расположена довольно высоко, а все приборы для управления расположены примерно так же, как в автобусах. Очень много дополнительных рычагов и тумблеров, за которыми следят уже другие члены экипажа.
.....кабина водителя находится в самом левом углу авто.

Моделью «МЗКТ-79221» тяжело управлять при парковании. Даже опытные водители таких военных тягачей не обходятся без помощи остальных двух членов экипажа при парковке машины. Обучение водителей для обслуживания этих тягачей составляет 1 год.
Kolmene ekipaaž, üks on juht, teised näpivad arvukaid tumblereid. Juht vasakus kabiinis, ülejäänud siis mujal, ilmselt paremas kabiinis.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.

Huvitav elukas. Koos raketiga 120 tonni. Kütusekulu 3 L/km. Rolleyes

mis seal vahet, enamus juhte sõidavad pea uksest väljas tagurdades, peeglid võiks küljest lüüa, parempoolset külge ei jälgi keegi  Big Grin

(27-11-2017, 09:03 AM)maisalup Kirjutas:  mis seal vahet, enamus juhte sõidavad pea uksest väljas tagurdades, peeglid võiks küljest lüüa, parempoolset külge ei jälgi keegi  Big Grin

See väide lausa nõuab faktide najal tõestust.
Gaz-ide, Zil-ide ajastul oli see tõesti nii, aga viimased paarkümmend aastat pole nagu kedagi uksest aknast välja küürutamas näinud, peeglid on suuremad, paremad ja neid on rohkem.

Maz- Uragan jm sellise tehnika manööverdamisel oli kohustuslik juhendaja(te) olemasolu. Juht oli kohustatud liikuma ainult nende juhiste järgi.
Üks põhjuseid oli kaasteenistujate ja ka tehnika kõrge kadude protsent, kui selliseid monstrumeid "tunde" järgi liigutati.

(19-11-2017, 19:12 PM)diesel Kirjutas:  veeautomaadil mädanes hüdrofori paak ää paari aasta eest. feb leidis kuskilt lao tagumisest nurkadest veel asenduspaagi. sellel keik mudu kena, aga nii kuu või paari takka peab õhku juure pumpama. täna võtsi jälle selle töö ette ja kuna esiti läks veidi liiast sisse, siis pidin natuke survet vähemaks laskma ja avastasin, et koos õhuga tuli lahinal ka vett välja. mis krdi moodi see võimalik on? samas asi töötab kenasti.
ja kui suure truki üldse peab kotile sisse puhuma ja kuidas see õigesti peaks käima? praegu olen pumbal voolu ää võtnud ja siis kraanist sisteemi rõhu maha last ja seejärel tunde järgi pumbanud.

Samal teemal: olen neid Marina pumpasid aastate jooksul paar tükki läbi pidanud ja tahaks midagi muud. 
See koti vahetus või õhu juurdepumpamine juhtub tavaliselt just praeguste ilmadega. Kas keegi oskab ja viitsib mingit suht hooldusvaba ja vastupidavat asja soovitada, et paned paika ja unustad? Vesi tuleb 13m puurkaevust.

Danfossiga pole pidanud vähemalt ise aastaid kaevu minema.

(27-11-2017, 09:03 AM)maisalup Kirjutas:  mis seal vahet, enamus juhte sõidavad pea uksest väljas tagurdades, peeglid võiks küljest lüüa, parempoolset külge ei jälgi keegi  Big Grin

vastavalt õpitule
https://photos.google.com/share/AF1QipNC...5fTG02V3FB

mäletan isegi õpikut, kus oli pilt tagurdades astmelaual seisvast juhist - ainuõigest tagurdamismeetodist.

(27-11-2017, 09:03 AM)maisalup Kirjutas:  mis seal vahet, enamus juhte sõidavad pea uksest väljas tagurdades, peeglid võiks küljest lüüa, parempoolset külge ei jälgi keegi  Big Grin

Sellist tegevust pole aastaid näinud kuid viimasel ajal on seda pea väljas sõitmist  jälle näha. Reeglina on kõõritaja akna peal Ukraina lipp. Isegi BG ja RO ei sõida niimoodi. Miks Ukraina nii teeb jääb mõistatuseks.

Aquila captas non muscas.

(27-11-2017, 15:30 PM)Peeter2 Kirjutas:  Samal teemal: olen neid Marina pumpasid aastate jooksul paar tükki läbi pidanud ja tahaks midagi muud. 
See koti vahetus või õhu juurdepumpamine juhtub tavaliselt just praeguste ilmadega. Kas keegi oskab ja viitsib mingit suht hooldusvaba ja vastupidavat asja soovitada, et paned paika ja unustad? Vesi tuleb 13m puurkaevust.


Kui paak seestpoolt pole roostes, siis peale uue koti paigaldamist paned ÕIGE rõhu sisse ja poole aasta tagant kontrollid ja vajadusel korrigeerid seda, muud midagi. Paraku ükski kummikott ei ole 100% õhutihe, õhk lekib neist välja kõigist (just nimelt lekib, rõhu kadumine ei tähenda katkist kotti) ja rõhku peab kontrollima nii nagu juhendis kirjutatud (üldiselt 2x aastas). Kui paak on seest roostes, siis peaks välja vahetama kuna kott hõõrub vastu roostet end katki.

Mul on puurkaevust vett pumpav sama veeautomaat kasutusel 21-22 aastat juba, eks veidi kohendada (sh. kotti vahetada) on olnud ikka vaja, aga päris välja pole veel pidanud vahetama.

(27-11-2017, 15:30 PM)Peeter2 Kirjutas:  
(19-11-2017, 19:12 PM)diesel Kirjutas:  veeautomaadil mädanes hüdrofori paak ää paari aasta eest. feb leidis kuskilt lao tagumisest nurkadest veel asenduspaagi. sellel keik mudu kena, aga nii kuu või paari takka peab õhku juure pumpama. täna võtsi jälle selle töö ette ja kuna esiti läks veidi liiast sisse, siis pidin natuke survet vähemaks laskma ja avastasin, et koos õhuga tuli lahinal ka vett välja. mis krdi moodi see võimalik on? samas asi töötab kenasti.
ja kui suure truki üldse peab kotile sisse puhuma ja kuidas see õigesti peaks käima? praegu olen pumbal voolu ää võtnud ja siis kraanist sisteemi rõhu maha last ja seejärel tunde järgi pumbanud.

Samal teemal: olen neid Marina pumpasid aastate jooksul paar tükki läbi pidanud ja tahaks midagi muud. 
See koti vahetus või õhu juurdepumpamine juhtub tavaliselt just praeguste ilmadega. Kas keegi oskab ja viitsib mingit suht hooldusvaba ja vastupidavat asja soovitada, et paned paika ja unustad? Vesi tuleb 13m puurkaevust.

Hüdrofoori päris tunde järgi ei maksa pumbata. Praktika on näidanud, et 1,5 atti nagu raamat ütleb on kõige õigem rõhk. Aga kui rõhk nii tihti kaob siis on fakt, et kusagilt ta välja pääseb ja vesi koos õhuga näitab leket. Kinnisesse ruumi ei pääse ju kondents ka ligi. Kuo aga on soovi kazutada vett suht murevabalt siis on olemas veeautomaadid mis ei oma rõhuaaki vaid mootor hoiab süsteemis rõhku. Mugav, murevaba ja konstantne rõhk kogu aeg käepärast. Kuigi tugrikuid tuleb jah selle masina eest letile rohkem laduda.

(27-11-2017, 16:47 PM)Daff Kirjutas:  Hüdrofoori päris tunde järgi ei maksa pumbata. Praktika on näidanud, et 1,5 atti nagu raamat ütleb on kõige õigem rõhk. Aga kui rõhk nii tihti kaob siis on fakt, et kusagilt ta välja pääseb ja vesi koos õhuga näitab leket.

Ei nii see kepp ei kõnni kui tuimalt 1,5 sisse pumpad. Sisse pumbatav rõhk oleneb vee rõhust ja see võib erinevatel pumpadel erinev olla, samuti on võimalik seda ise seadistada. Mul peab õhu rõhk olema 2,3 bar.


Ventiilile tasub korralik kork panna, siis oleks vähemalt välistatud et ventiili kaudu õhk kaob. vahel on sellised mänguasjad seal peal, mida ei saagi tihedalt sulgeda. Mingi rõhukadu on loomulik ja paratamatu, küttesüsteemi paisupaakidel üldiselt 30% rõhku aastas. Tarbevee omadel praktika põhjal tundub rõhukadu suurem olema kui küttesüsteemi paisupaakidel. Seepärast peabki minimaalselt 6 kuu tagant kontrollima.

Mitte tuimalt aga nii nagu raamat ütleb. Kui on erinevad pumbad siis on ka erinevad raamatud. Kui piibel ütleb 2.3 siis ei pumpa ju keegi sinna 1.5. Kuigi enamusel standart just see viimane.

Aquila captas non muscas.

Enda hüdrofoori paagil niimoodi kirjas:
   

Ehk siis surve peab olema väiksem 0.2 Bari võrra siiselülitusrõhust. Enne kontrolli muidugi ikka pump välja lülitada ja kraanist veesüsteemi surve nulli lasta.
Olen niimoodi seda järginud ja asi toiminud 2004 aastast saadik ilma kummimembraani vahetusteta.. Vahel ei ole ka üle aasta survet kontrollinud, siis juba sagedase sisse väljalülituse järgi asi jäänud silma, et vaja rõhku juurde lüüa.
Paak asub köögis koos survelülitiga ja siis klõksude järgi kuulda.
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 28 külali(st)ne