Teema on suletud

KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri

Kas keegi härrastest oskab soovitada head puiduliimi? Lappisin üht vana tooli PVA-ga, aga mõne aja pärast läks jälle tappidest lahti Sad  Kusjuures ei teinud 150 kg kaaluv tegelane toolile räiget väärkohtlemist Big Grin

Ega liim väga kaua seisnud polnud ja aegunud juba?
Kui vähegi võimalik, siis ise panen lisaks liimile ka kruvid, ei usalda liimi nii palju. Voodi tahtis ka ära laguneda kui mööbli tegija ainult liimiga tegi. Rolleyes

(12-12-2017, 22:24 PM)oltsberg Kirjutas:  Kas keegi härrastest oskab soovitada head puiduliimi? Lappisin üht vana tooli PVA-ga, aga mõne aja pärast läks jälle tappidest lahti Sad  Kusjuures ei teinud 150 kg kaaluv tegelane toolile räiget väärkohtlemist Big Grin

Kui tapid loksuvad, siis ainult liimist ei piisa, tihendad tapid ära ja kasuta vanamoodsat kondiliimi, leidub kaubanduses ja suht tsiviliseeritud kujul. Paksema liimikihi korral tundub kõvem olema, kui PVA. Kui muidu kasu ei ole, siis järgmisel korral liiteid kergem lahti leotada.

(12-12-2017, 22:29 PM)veix__ Kirjutas:  Ega liim väga kaua seisnud polnud ja aegunud juba?
Kui vähegi võimalik, siis ise panen lisaks liimile ka kruvid, ei usalda liimi nii palju...
Liim võis tõesti vana olla, ei mäleta, millal ostetud Sad  Kruvidega ei tahaks jamada, rikub stiili, a la Pobeda ja valuveljed Big Grin  Kui kuidagi muidu pidama ei jää, siis tuleb jah kruvida Sad

Millega enne liimitud oli, kui kondiliimiga, siis pva niisama sinna peale ei hakka, ja kui pvaga siis see ei hakka ka enda külge niisama lihtsalt.
Üldiselt kui esemel on mingigi musealne väärtus siis ikka kondiliimiga, kui ei siis mis iganes korraliku pvaga, aga enne tapid puhtaks ja liivakaga üle ja vajadusel proteesid, et liigset loksu poleks.
igasugused epod ja polüuretaanid jäägu õuetingimustesse ja metalli ning puidu liitmiseks.

(12-12-2017, 22:24 PM)oltsberg Kirjutas:  Kas keegi härrastest oskab soovitada head puiduliimi?

Soudal 60A
Liimib kõike ja kõigega kokku. Isegi klaasi. Veekindel pealekauba. Ainult kuuma kardab.
Tappide vahele hea niisama, mujal tahab pressi all kuivamist. Paisub kuivades.
Kasutan juba 15+ aastat puidu liimimiseks.

Pva, kaseiin, ka kondi ning nahaliim ja teised taolised (ka kunagine kontoriliim, vist oli tänapäevase vesiklaasi baasil, keemilimńe nimi ei meenu), on loodud töötama ainult siis kui pindade vahel vahet ei ole Smile. Vajalik ka ka suur surve pindadele. Kõik tapid mis kunagi on kokku pandud peavad olema sama tihked kui algselt. Häda on selles, et ka puidu poorid peavad olema puhtad ja tühjad vanast liimist (mis on aga võimatu). Juhul kui aastad on materjalidega teinud oma töö, peaks vaatama igasugu kahekomp liimide või muude tänapäevaste liimide poole, mis oma omadustelt on ise tugevad ja nakkuvad teiste materjalidega. Samodlkini poolt soovitatud liimi olen ka ise kasutanud, hea on. Üks kuradi hea liim on veel Casco Fix-it, mitte igasugu 
muud fix-teemekõike,  ega muud sarnased. Kah võtab kinni kõik millele ainult aega on anda, et liim kuivaks. Kui on kuivanud, siis lahti saamisega on ikka kuradi palju tegemist.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!

pva liimib puitu piisavalt hästi.nagu juba mainitud peavad pinnad puhtad olema ja liited tihedad.kunagi võsa pets liimis ka end saabastega lakke,aga saapatallad puhastamatta ja hüper super liim lasi lahti ja peapõrutus.

vene ajal sai tisleriks kellus õpitud ja tollal olid kondiliim,kaseiin ja pva.kõik peavad kui tehnoloogi õige.

Ahoi.
Küss puksiirauto massite kohta.
Mõttes üks masin vana vw lt, millel täismass 5500kg.
Reg mass on piiratud 3500 peale aga ikkagi on N2 kategooria. Kus point?
kuni 3500 on ju N1 või milleks piirata, kui ikkagi N2 ?
Kuidas registritoiminguega viisakalt N1ks saaks. Tartu arkis saab igakord erinevat ja ulmelist infot. Nagu naistel kingapoes juba.


Või kui kellegil on pakkuda normaalset N1 kategooria puksiirautot normaalse vintsiga ( automoto foorumi uuniksuunanlusele viidates iis karta on, et 10 000 euriseid autosi eisoovi)
Vastu pakuks Tutikat Boro treilerit 2.1T kandevõimega



Mul puidust trepi tegemine käsil , astmele on trepi põsepuudesse 13mm sügavused pesad freesitud , aste läheb pesasse sunniga ( ehk siis koputan läbi puutüki kummist haamriga ) , lugesin seda liimiteemat ja milline liim siis ?  Põsepuudes olevad nö. emased tapid on puhtad , isased tapid ehk trepi astmed on lakitud .

mina väljaõppinud tislerina kasutan puidu juures pva liimi.

PVA on hea ja tore liim küll , aga minu arvates liiga kiire "võtmisega" , trepi montaazil võiks midagi aeglasema toimega olla .

Lakitud astmete puhul PVA ilmselt ei sobi.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.

Kas keegi teab, et millisest kohast saada Tartus v. Pärnus 100 x 100 x 20 mm teras- või roostevaba plaati? Tallinnas saaks kohe netist ära tellida ja järgi minna (Link), aga Tartu/Pärnu kohta ei leidnud midagi analoogset. Transport sealt Tallinna firmast maksaks rohkem kui plaat ise.

Nõustun .
   Ka pole erilist soovi astmetelt tapi sügavuselt lakki eemaldada , kui ka laki maha kratsin , jääb PVA liiga äkiliseks , ma ei taha tormata , panen astme paika , pean kontrollima , kas konstrui vinklis ehk täisnurga all asetseb , kuigi trepp sai enne "võõpamist" kuivalt kokku pandud ja paika proovitud , siis oli küll vinklis .
  Mis muidugi veel hingel kriibib , see on puidu kuivus ehk vee sisaldus - müüjad kirjutavad kuivast puidust kodulehtedel : veesisaldus mitte üle 18% , reaalselt , kui põsepuudesse astmete jaoks tappe freesisin , siis käega puud silitades tundus puit kaunis niiske .

(13-12-2017, 18:21 PM)Jossu Kirjutas:  Ahoi.
Küss puksiirauto massite kohta.
Mõttes üks masin vana vw lt, millel täismass 5500kg.
Reg mass on piiratud 3500 peale aga ikkagi on N2 kategooria. Kus point?
kuni 3500 on ju N1 või milleks piirata, kui ikkagi N2 ?
Kuidas registritoiminguega viisakalt N1ks saaks. Tartu arkis saab igakord erinevat ja ulmelist infot. Nagu naistel kingapoes juba.


Või kui kellegil on pakkuda normaalset N1 kategooria puksiirautot  normaalse vintsiga ( automoto foorumi uuniksuunanlusele viidates iis karta on, et 10 000 euriseid autosi eisoovi)
Vastu pakuks Tutikat Boro treilerit 2.1T kandevõimega

Ei olegi pointti. Ja enam ei saagi N1-ks seda legaalselt. Nüüd enam ei loe kui on kandevõime arvelt saadud B lubadele auto. Ehk siis vähendatud 5500 pealt 3500 peale. Asi ainult puhtalt täismassi järgi käib. Osadel vist isegi ostu/müügi vormistamise käigus kaotati see vähendus ära sealt. Seadus ise juba mitu aastat tagasi vastu võeti ja anti nii öelda ülemineku aeg. Selle aasta algusest vist äkki jõustus see,et enam B lubadega nendega sõitta ei tohtinud.
Aga sellest siin vist jahutud kusagil teemas pikalt kah.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)

(13-12-2017, 20:56 PM)edvard Kirjutas:  Nõustun .
   Ka pole erilist soovi astmetelt tapi sügavuselt lakki eemaldada , kui ka laki maha kratsin , jääb PVA liiga äkiliseks , ma ei taha tormata , panen astme paika , pean kontrollima , kas konstrui vinklis ehk täisnurga all asetseb , kuigi trepp sai enne "võõpamist" kuivalt kokku pandud ja paika proovitud , siis oli küll vinklis .
  Mis muidugi veel hingel kriibib , see on puidu kuivus ehk vee sisaldus - müüjad kirjutavad kuivast puidust kodulehtedel : veesisaldus mitte üle 18% , reaalselt , kui põsepuudesse astmete jaoks tappe freesisin , siis käega puud silitades tundus puit kaunis niiske .
Soovitaks seda.Tapi tihedusel pole tähtsust ,paisub kõik pilud kinni ,Nagu makrofleks.
[Pilt: 0111397739281da.jpg]

(13-12-2017, 21:27 PM)wagoneer Kirjutas:  
(13-12-2017, 18:21 PM)Jossu Kirjutas:  Ahoi.
Küss puksiirauto massite kohta.
Mõttes üks masin vana vw lt, millel täismass 5500kg.
Reg mass on piiratud 3500 peale aga ikkagi on N2 kategooria. Kus point?
kuni 3500 on ju N1 või milleks piirata, kui ikkagi N2 ?
Kuidas registritoiminguega viisakalt N1ks saaks. Tartu arkis saab igakord erinevat ja ulmelist infot. Nagu naistel kingapoes juba.


Või kui kellegil on pakkuda normaalset N1 kategooria puksiirautot  normaalse vintsiga ( automoto foorumi uuniksuunanlusele viidates iis karta on, et 10 000 euriseid autosi eisoovi)
Vastu pakuks Tutikat Boro treilerit 2.1T kandevõimega

Ei olegi pointti. Ja enam ei saagi N1-ks seda legaalselt. Nüüd enam ei loe kui on kandevõime arvelt saadud B lubadele auto. Ehk siis vähendatud 5500 pealt 3500 peale. Asi ainult puhtalt täismassi järgi käib. Osadel vist isegi ostu/müügi vormistamise käigus kaotati see vähendus ära sealt. Seadus ise juba mitu aastat tagasi vastu võeti ja anti nii öelda ülemineku aeg. Selle aasta algusest vist äkki jõustus see,et enam B lubadega nendega sõitta ei tohtinud.
Aga sellest siin vist jahutud kusagil teemas pikalt kah.

Mul pole probleemi asja täismassini tagasiviimiseks, see ei pidand olema probeem. Load endal olemas aga igapeävaselt ei kavatse sõita. Ehk tuttavatel vaja, kellel niipalju lube antud pole. Lisaks pidi uuest aastast meil Läti majandusministri poolt väljastatud tulevat ka c1 maks. Hobikorras autole mötetu ...



(13-12-2017, 18:21 PM)Jossu Kirjutas:  Ahoi.
Küss puksiirauto massite kohta.
Mõttes üks masin vana vw lt, millel täismass 5500kg.
Reg mass on piiratud 3500 peale aga ikkagi on N2 kategooria. Kus point?
kuni 3500 on ju N1 või milleks piirata, kui ikkagi N2 ?
Kuidas registritoiminguega viisakalt N1ks saaks. Tartu arkis saab igakord erinevat ja ulmelist infot. Nagu naistel kingapoes juba.


Või kui kellegil on pakkuda normaalset N1 kategooria puksiirautot  normaalse vintsiga ( automoto foorumi uuniksuunanlusele viidates iis karta on, et 10 000 euriseid autosi eisoovi)
Vastu pakuks Tutikat Boro treilerit 2.1T kandevõimega


  Ise olen seda teed enamvähem lõpetamas praegu. On Ford Transit 2005a. millel täismass 3550kg ja registrimass 3500kg.  Praegu N2 kategooria. 
   Juhuse tõttu sattusin rääkima kellegiga kes oli teinud samast mudelist(reg. nr. erines ühe numbri võrra) ka n2-st n1-e. Sain õige inimese kontakti Info-Autost(Fordi esindaja), helistasin ja rääkisin oma loo ära ja pärast saatsin meilile vajaliku info. Umbes aasta aega asi ei edenenud ja endal ka kiiret väga ei olnud, sai C kat ära tehtud suvel. Teoreetiliselt ei oleks sõita tohtinud alates 01.01.2016. Politsei küll pidas kinni ja trahvis kiirusületamise pärast aga C kati puudumist ei näinud.
 Seoses teemaksu tulekuga mõtlesin et uurin kuidas lood on ja siis sai nädalaga uus andmesilt koos muudetud täismassiga ja margiesinduse nõusolekuga(maksis umbes 50 euri). Nüüd läksin arki ja sai tehtud ümberehitusetaotlus, selllele tuli positiivne vastus paari nädalaga ja nüüd on asi minu taga et minna arki autot ette näitama ja ongi korras.

[quote pid='438468' dateline='1513191020']
Jossu

Mul pole probleemi asja täismassini tagasiviimiseks, see ei pidand olema probeem. Load endal olemas aga igapeävaselt ei kavatse sõita. Ehk tuttavatel vaja, kellel niipalju lube antud pole. Lisaks pidi uuest aastast meil Läti majandusministri poolt väljastatud tulevat ka c1 maks. Hobikorras autole mötetu ...
[/quote]

Tagasi saab jah lihtsalt. N1 ja 3500 kahjuks ei saa. Selle pärast endalegi just puhta tõulise N1 otsisin. No jah,mul pole ka suuremaid lube ja jube laiskus,et mitte ka teha neid.
Nii,et pead edasi otsima. Neid õigeid 3500kg ikka vahest ujub välja kusagilt. Ja väidetavalt hakatakse ka kaalumajandusega uuest aastast rohkem tegelema. Ja seda just silmas pidades kuidagi vähendatud kaaludega autosid.
Või vaata 3500kg kastikas ja tee sellest puksiir. Kastis võid ju vedada mida tahes. Olgu siis auto või heinapall.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 63 külali(st)ne