Seoses külmade (niivõrd-kuivõrd
) ilmade tulekuga, jäin mõtlema, et mis variante oleks erinevat akude pealt käivituvat tehnikat kodusest vooluvõrgust või siis mingi mobiilsema seadmega kaasa aidata. Tihti peale erinevatel hobi masinatel (ka rasketehnika) pole peal enam just uueväärsed akud ja külmal hommikul kipub jaksu väheks jääma. Alati pole ka võtta teist akut, eriti 24V süsteemi tarvis. Ehk on kellelgi kogemust koduse stardiabi ehitamisega, näiteks keevitustrafost vms? Kas on mõnda sellist (keevitus) trafot üldse liikvel, mis enamvähem sobiva väljundpingega oleks, et vältida muu elektroonika läbi põletamise ohtu? Ja 12/24V lülitus oleks lihtsasti tehtav vist ainult kahe eraldi trafo kasutamisega.
Valmis aparaate on igasugu erinevaid, võib ka nende kohta kogemust jagada.
Näiteks
Telwin DYNAMIC 620
Hind on mõistlik ja mu arusaamist järgi see aparaat ise akusid ei sisalda, mis on masina kestvuse osas väga hea. Samas 1F toide, seega lubatud 10+kW väljund (24V 570A) tundub pehmelt öeldes kaheldav. Võibolla kondekate abil? Samas superkondensaatoreid sisaldavad aparaadid juba hoopis teisest hinnaklassist.
Sarnased 3f masinad, mis lubavad juba ka ~1000A voolt, on aga 1000 euro kanti, mis on liiga kallis.
Või näiteks
Telwin PRO Start 2824
Hind samas suurusklassis, aga sisaldab akut, mis eedatavasti vajab aegajalt laadimist jne. Lubatakse väga head käivitusvoolu, aga reaalsuses kardan, et külmal ilmal veokat ikka naljalt käima ei tõmba?
Ja kolmas variant oleks ise ehitada liitium akudest. Üsna mõistliku kuluga oleks võimalik ehitada väike akupakk, mis ~1000A välja annaks, aga sel juhul oleks nokitsemist kõige rohkem. Ning jällegi tahavad need akud hella kohtlemist et igal hetkel stardivalmis oleksid.
Et siis äkki kellelgi kogemust, kuidas saada võimalikult universaalne aparaat, mille abil nii 12V sõiduauto kui 24V 10-liitrise diisliga veokas käima aidata.