Akudest tibake.
#1

Puutun tänu autoremondile kokku pidevalt akudega. Viimasel ajal on mind hakanud painama küsimus, et huvitav kas tõesti on ka autoakude tootjad meelega sitta hakanud tootma? Igatahes on teema ikka väga kahtlane oma olemuselt. Nimelt lõppeb enamus akude eluiga 3-4 aastaga tänapäeval. Paljudel juhtudel isegi veel kiiremini. Originaal akud aga mis tulevad salongist koos tutika autoga, kestavad kui kurat. Käis siin just üks klient kes vahetas igaks juhuks välja oma 8 aastat vana Renault originaal aku, mis siiani käivitas kenasti diislit. Samas hakkavad lagunema akud mis ma ise olen klientide autodele toppinud paari kolme aastaga. Bosch, Exide, vahet pole mis mark, lihtsalt annavad otsad, jäävad nõrgaks, surevad maha. Palju kiidetud ja palju raha tahtev punapea jätab oma jõudluse samuti kolme aastaga, edaspidi kestab veel sajandi aga jõudu pole enam kiiresti mootorit ringi lasta.  Endal just lendas aasta vana Sznajder. Jäi autoga seisma, läks tühjaks ja enam voolu sisse ei võta. Sznajdereid on viimase kuu jooksul tulnud vahetusse kaks tükki, mõlemad minu paigaldatud paar aastat tagasi. Sõbral kaks ühesugust traktorit. Ühel peal originaal aku, kestab siiani juba 5 aastat, teisel aku vahetatud juba kolmas kord viie aasta jooksul. See, et enam ei saa akuga üle kolme aasta läbi kipub saama pigem tavaliseks trendiks kui erandiks.  Eriti puudutab teema just diislite peal olevaid akusid, sest nendel tuleb kohe välja kui aku nõrgaks jääb. Bensukaga lased rahulikult edasi selle nõrga akuga.

Huvitav oleks teistelt sama ala peal töötavatelt inimestelt kuulda nende arvamust asjast, sest eraisik ei päde lihtsalt oma paari aku kogemusega.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#2

(23-11-2016, 22:39 PM)viplala Kirjutas:  Puutun tänu autoremondile kokku pidevalt akudega. Viimasel ajal on mind hakanud painama küsimus, et huvitav kas tõesti on ka autoakude tootjad meelega sitta hakanud tootma? Igatahes on teema ikka väga kahtlane oma olemuselt. Nimelt lõppeb enamus akude eluiga 3-4 aastaga tänapäeval. Paljudel juhtudel isegi veel kiiremini. Originaal akud aga mis tulevad salongist koos tutika autoga, kestavad kui kurat. Käis siin just üks klient kes vahetas igaks juhuks välja oma 8 aastat vana Renault originaal aku, mis siiani käivitas kenasti diislit. Samas hakkavad lagunema akud mis ma ise olen klientide autodele toppinud paari kolme aastaga. Bosch, Exide, vahet pole mis mark, lihtsalt annavad otsad, jäävad nõrgaks, surevad maha. Palju kiidetud ja palju raha tahtev punapea jätab oma jõudluse samuti kolme aastaga, edaspidi kestab veel sajandi aga jõudu pole enam kiiresti mootorit ringi lasta.  Endal just lendas aasta vana Sznajder. Jäi autoga seisma, läks tühjaks ja enam voolu sisse ei võta. Sznajdereid on viimase kuu jooksul tulnud vahetusse kaks tükki, mõlemad minu paigaldatud paar aastat tagasi. Sõbral kaks ühesugust traktorit. Ühel peal originaal aku, kestab siiani juba 5 aastat, teisel aku vahetatud juba kolmas kord viie aasta jooksul. See, et enam ei saa akuga üle kolme aasta läbi kipub saama pigem tavaliseks trendiks kui erandiks.  Eriti puudutab teema just diislite peal olevaid akusid, sest nendel tuleb kohe välja kui aku nõrgaks jääb. Bensukaga lased rahulikult edasi selle nõrga akuga.

Huvitav oleks teistelt sama ala peal töötavatelt inimestelt kuulda nende arvamust asjast, sest eraisik ei päde lihtsalt oma paari aku kogemusega.

Võin sekundeerida väikeste valvekeskuste akudega. Vanasti pidasid akud soojas ruumis vastu 7-8-9-10 aastat, nüüd vahetame suvel peale äikesekatkestusi akusid kümnete kaupa. Kuidagi umbes nii et kui voldid kukuvad pikema voolukatkestusega alla 6-7 siis enam voolu sisse ei võta ja amprid on siis juba nullis. Ultracellide puhul peab seda erilise hoolega jälgima. Ilmselt on tegemist ikkagi tehnoloogia muutumisega.

Meelis
Vasta
#3

Tsitaat:   Originaal akud aga mis tulevad salongist koos tutika autoga, kestavad kui kurat. 

Eesti on koht maailma peal, kus kõik fekaal läheb müügiks alates banaanidest, mis peale oksjonit on jäägid, mida kap riigi diilerid ei taha ja Eesti autod ootavad lõppu, sest siis saab TASUTA  ja külmikusse ja Eesti poole kiiruga. 
  Sama akudega.  Kui valmistaja tehas on valmistanud aku ja see on laos seisnud üle poole aasta, siis seda täis hinnaga müüa ei tohi.   Kui aga üle aasta, siis kuulub see juba hävitamisele, mis on jällegi kallilt maksustatud, sest ohtlik loodusele.  siin aga tulevad "appi" Eesti ärigurud ja saavad selle toodangu odavalt kätte. Paberid tehakse ringi ja uued kleebised peale ja vastutab nüüd juba Eesti firma garantiiga   1 aasta.  Paljud hoiavad ostutseki alles, või nõuavad garantiitalongi täitmist?  see on aga esmane, mida kaupmees nõuab sest seaduses on see nii kirjas.  peale 1- 2-3 aastat aga pole sellest firmast haisugi, kuhu pretensioon esitada.   konkreetsed inimesed on neid ise vedanud, sest logistik suunab ju.

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#4

täpselt sama kogemus on olnud ka omal
uue auto aku kestab 5...8....a
aga asendus ?
ise olen läinud ja jäänud Varta peale mille puhul olen ka kogenud positiivset kogemust garantiiga - kehtis s.t. vahetust enne kahte aastat koolenud aku vahetati peale testimist välja.
Vasta
#5

Autode tehaseakud ongi oluliselt paremad, kui jaekaubanduses saadaolevad, paraku ei oska öelda miks. Minu auto originaalaku lõppes täpselt 10 aastaselt. Praktiliselt igale masinale on võimalik tellida tehaseaku aga see maksab umbes 3-4 korda rohkem kui suvaline Varta/Bosch/Exide. Esinduste kaudu on võimalik originaalaku soetada.
Vasta
#6

(23-11-2016, 23:09 PM)MeelisV Kirjutas:  täpselt sama kogemus on olnud ka omal
uue auto aku kestab 5...8....a
aga asendus ?
ise olen läinud ja jäänud Varta peale mille puhul olen ka kogenud positiivset kogemust garantiiga - kehtis s.t. vahetust enne kahte aastat koolenud aku vahetati peale testimist välja.

Mul on konkreetne kogemus tsikli akuga.
Tsikliga tehasest kaasas olnud aku kestis ilma talveks eemaldamata ja laadimata 6 aastat. Ja läks koos tsikliga müüki.
Poest soetatud aku oli 2 aasta pärast läbi.

Tervitades, Mehann
Vasta
#7

Kas mitte uute akude plaadid pole mitte vähe õhemaks tehtud ?
Väga lihtne kontrollida, kaalu originaal aku ära ja võtta samasuur ja samasuguse apmriga aku ja kaalu see ära. Kui erinevus on üle 5% pole ju küsimus milles asi.
Kuskilt olen nagu kuulnud.
Vasta
#8

No´,kui see akude teooria  õige on.
Kas siis roostsist ostes saab uue aku?
Ma muidugi hetkel pole kursis mis seal hinnad oleks.
See on jah tõsi,et mõned akud annavad kiiremini saba.
Lasin auto üle kontrollida ja laadimine oli ok.
Vasta
#9

Teoorias peaks olema akule löödud numbrite alusel( ja need on korpusse sisse trükitud numbrid) võtta välja, aku tootmise aeg? Rehvidega sai küll nii teha usun,et sarnane loogika kehtib ka mujal. Rääkides vanadest akudest,siis viimase 5.a jooksul ostetud akud on järjest viletsamad. Osta uus aku aga 1-3.a on ta kutu juba. Ma ei saa aru,kas on veneaeg tagasi tulnud või müüakse,kuskilt odavalt saadud, ära seisnud laojääke.


Vasta
#10

(23-11-2016, 23:42 PM)kopraonu Kirjutas:  Teoorias peaks olema akule löödud numbrite alusel( ja need on korpusse sisse trükitud numbrid) võtta välja, aku tootmise aeg? Rehvidega sai küll nii teha usun,et sarnane loogika kehtib ka mujal. Rääkides vanadest akudest,siis viimase 5.a jooksul ostetud akud on järjest viletsamad. Osta uus aku aga 1-3.a on ta kutu juba. Ma ei saa aru,kas on veneaeg tagasi tulnud või müüakse,kuskilt odavalt saadud, ära seisnud laojääke.

Kui sa oskad ütelda kuidas neid numbreid seal tõlgendada oleksin mina sulle igatahes tänulik. Originaal akudel olen kohanud aastat ja kuud kelmmil kuid aftermarket akul ei oska kuskilt seda infot lugeda
Vasta
#11

Järelturu omasid ei oska ma kahjuks desifreerida, see on ka minu jaoks paras Enigma kood. Sad


Vasta
#12

Mingi aeg tagasi oli korpuse põhjal kaks ringi numbritega, nool osutas ühel kuule ja teisel aastale. Nüüdisajal ei ole enam vaadanud.
Vasta
#13

Millegipärast on kõrvu/silma jäänud, et aku elueaks ongi märgitud 4-5a. Üle selle on juba luksus.

Olen ka enda liikuritele soetanud ja üks hakkas täpselt ennem garantiiaja lõppu hapet välja ajama vaikselt. Sai mindud kohta kust ostetud ja no vägisi ei taheta vahetada akut. Pika vestluse tulemusel võeti siiski garantiisse kus nemad (ametlik testija eestis - väidetavalt) viga ei tuvastanud. Siiski vahetati see kaupluse omade rahade eest minul aku välja.

Mootoratta akud (6V) ei taha 2a. vastu pidada. Olgugi, et talvel rattalt maas ja soojas. Lisaks sellele ka iga kuu-kahe järel laen.
Vasta
#14

Passati originaalaku kestis 15 aastat Big Grin Viimased 3 aastat on  Varta aku peal ja siiani pole probleemi olnud. Tegu muidugi bensukaga kah. Seatil just eelmine talv sai no name aku peale pandud. Ju näeb kaua kestab. Tegu dislaga.
Vasta
#15

Huvitav oleks teada kuidas need NASA tehnoloogial ümarate nurkadega Optima-d jm. vastu peavad.
Vasta
#16

(23-11-2016, 23:14 PM)ivoalaska Kirjutas:  Autode tehaseakud ongi oluliselt paremad, kui jaekaubanduses saadaolevad, paraku ei oska öelda miks. Minu auto originaalaku lõppes täpselt 10 aastaselt. Praktiliselt igale masinale on võimalik tellida tehaseaku aga see maksab umbes 3-4 korda rohkem kui suvaline Varta/Bosch/Exide. Esinduste kaudu on võimalik originaalaku soetada.

Küsimus on lihtsalt kogustes ja rahas. Tehas on suurklient, kes ostab korraga tonnide viisi ntx. Varta käest akusid. 
Mööda bensukaid neid ära müüa võtaks hiiglama aja. Ja jaemüüki tehaksegi nad mitte nii kvaliteetsed.

Autoesindusel on palgal nö. "akumees", kes igal jumala hommikul siseneb enne salongi avamist ja mõõdab oma graafiku alusel salongiautode akude pinged üle. Kui on 12,49V (vist oli selline väärtus) - läheb intelligentne akulaadija ööpäevalks peale.
(autyod on enamasti nii pargitus, et 220V pistikupesa jääb auto alla või lähedusse)

Rahas ka - sul on ntx 10a vana Phaeton. 
Kas sa oleksid nõus 10% auto väärtusest (mugavusaku maksab 435€ ja käivitus- 195€) akude alla panema? Tõenäoliselt sa ju ei valmistu teda järgmised 10a pidama....
Suvalise väikseautoga sama.

....................

Analoogiline seis on ka ntx katalüsaatoritega. Kes ikka 1,2k€ maksvat originaali tahab osta. Ikka lõigatakse originaal välja ja ostetakse 80€ maksev järelturu oma. Mis, kuna ta ei ole väärismetalle paksult nii täis, ka ei maksa nagu OE.

...............

viplala, kui Sa järgmine kord mõne peetis akuga autole diagnoosi paned, siis huvi pätrast küsi, et kas tellime 200€ maksva originaali või võtame riiulist 80€ maksva milleiganes.
Vaata, mis vastatakse....Smile



.
Vasta
#17

Oleme jõudnud tarbimis ajastusse seda ei maksa unustada.
Igasugune seade peab kestma garantii aja. Peale seda tuleb see uue vastu välja vahetada.

Üsna populaarne on taas kasutus ja paljud uued akud on tulnud läbid taas kasutuse, võimalik et sellest tuleneb uute akude lühem eluiga.
Sellest üks video:

https://www.youtube.com/watch?v=0kjvjZKSn7k
Vasta
#18

Akude vastupidavuse kohta on tekkinud küsimusi ka endal. Audile peale ostetud Bosch pidas vastu alla aasta, siis tegi lihtsalt väikese plõksu ja enam mingit voolu raasu. Hädatapuna peale pandud mingi Korea aku aga müttab praegu juba 3 aastat. 
Aga veel suurem mure on veoauto akudega. Eriti kuulsaks on saanud uued Volvod millel on juba peale 6 kuud akud kõslad. Kui aasta vastu peavad on kõva sõna. Huvitaval kombel kaob neil ära mahtuvus. Kui vanasti 220A/h aku pidas julgelt ööpäeva vastu siis nüüd tuleb hommikul esimese asjana vaadata palju veel voolu järgi on. 

Volvo ise väidab, et akud vajavad iga 3 nädala pärast järellaadimist. On proovitud aga kui auto näitab, et aku on täis pole abi ka järellaadimisest. Ampermeeter vajub 5 minutiga ära nulli ja kõik. Kui aga sundida vägisi keedab lihtsalt aku tühjaks ja kõik.
Nende uute akude juures on veel üks konks. Kas on muudetud akuplaatide koostist või on mingi muu küsimus asja juures aga vene ajast pärit happe tiheduse tabelid siin ei kehti. Uue täis aku happe tihedus ei vasta veneaja tabelite järgi isegi mitte tühja aku happe tihedusele. On toimunud mingi tehniline revolutsioon millesse pole meid pühendatud.
Enda Volvol pidasid akud vastu alla aasta siis üks aku lausa sulas üles. Pluss poole akul esimesed kolm purki lühistusid järsku ja purgid läksid ümmarguseks. Hea, et veel pauku ei teinud.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#19

Tootearendus Big GrinNagu ei ole võisaias juba palju-palju aastaid võid...
Vasta
#20

Mina olen oma viimased akud ostnud tondi tn.vist akukeskus nimeks.Seal paneb A tangid ikka peale ,enne kui müüb.4..5 a.tagasi ostsin 2 Varta akut.Toimivad siiamaani , nii suvel kui talvel.Mõlemad disladega maasturile.(100 Ah)Vaatasin passi,ühel juba 6 es.aasta jooksmas.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne