Akudest tibake.

(04-01-2018, 11:38 AM)ZIL 131 Kirjutas:  Varta Blue D24
Välistemperatuur + 1 C. Auto seisnud mitu päeva. Aku pinge 12,28 V. Käivitades kukkukus korra 10,66 V peale. Käivitudes tõusis mõne sekundiga 14, 00 V peale.
Lähi-, ääre- ja numbrituledega 13,92 V. 
Peaks hea küll olema?

Aku on elus, laadimine korras.

Kas genekas jaksab seda 14 V hoida ka pööretel, kui lisada kaugtuled, salongiventilaator täisvõimsusel ja kõik muud elektritarbijad?
Vasta

Seoses külmade (niivõrd-kuivõrd  Toungue ) ilmade tulekuga, jäin mõtlema, et mis variante oleks erinevat akude pealt käivituvat tehnikat kodusest vooluvõrgust või siis mingi mobiilsema seadmega kaasa aidata. Tihti peale erinevatel hobi masinatel (ka rasketehnika) pole peal enam just uueväärsed akud ja külmal hommikul kipub jaksu väheks jääma. Alati pole ka võtta teist akut, eriti 24V süsteemi tarvis. Ehk on kellelgi kogemust koduse stardiabi ehitamisega, näiteks keevitustrafost vms? Kas on mõnda sellist (keevitus) trafot üldse liikvel, mis enamvähem sobiva väljundpingega oleks, et vältida muu elektroonika läbi põletamise ohtu? Ja 12/24V lülitus oleks lihtsasti tehtav vist ainult kahe eraldi trafo kasutamisega.
Valmis aparaate on igasugu erinevaid, võib ka nende kohta kogemust jagada. 

Näiteks Telwin DYNAMIC 620
Hind on mõistlik ja mu arusaamist järgi see aparaat ise akusid ei sisalda, mis on masina kestvuse osas väga hea. Samas 1F toide, seega lubatud 10+kW väljund (24V 570A) tundub pehmelt öeldes kaheldav. Võibolla kondekate abil? Samas superkondensaatoreid sisaldavad aparaadid juba hoopis teisest hinnaklassist.

Sarnased 3f masinad, mis lubavad juba ka ~1000A voolt, on aga 1000 euro kanti, mis on liiga kallis.

Või näiteks Telwin PRO Start 2824
Hind samas suurusklassis, aga sisaldab akut, mis eedatavasti vajab aegajalt laadimist jne. Lubatakse väga head käivitusvoolu, aga reaalsuses kardan, et külmal ilmal veokat ikka naljalt käima ei tõmba?

Ja kolmas variant oleks ise ehitada liitium akudest. Üsna mõistliku kuluga oleks võimalik ehitada väike akupakk, mis ~1000A välja annaks, aga sel juhul oleks nokitsemist kõige rohkem. Ning jällegi tahavad need akud hella kohtlemist et igal hetkel stardivalmis oleksid.

Et siis äkki kellelgi kogemust, kuidas saada võimalikult universaalne aparaat, mille abil nii 12V sõiduauto kui 24V 10-liitrise diisliga veokas käima aidata.
Vasta

(08-01-2018, 14:29 PM)olli Kirjutas:  ...
Samas 1F toide, seega lubatud 10+kW väljund (24V 570A) tundub pehmelt öeldes kaheldav.
...

http://www.telwin-slovenia.si/en/product..._620_start andmetel on see 10 kW siiski sisendvõimsus. Huvitav, mitmes majas on võimalik seinakontaktist 45+ A võtta? Isegi juhul, kui vilistada ohutusnõuetest tuleneva 16A piiri peale. Rolleyes

Kardetavasti 24 V peal siiski ei saa seda 570 A väljundvoolutugevust kätte.

Samas olen ma säärast karpi mõnes kohas näinud - ehk keegi jagab teadmist arvamise asemel.

Parima hinna-kvaliteedi suhte saab ilmselt kahe võrdse 12V aku kärutamiseks sobiliku infra loomisega sooja ruumi. Vastavalt vajadusele siis kas tarvitad ühte või mõlemat jadas. Ning VÄGA HEAD abivoolukaablid. Sest mingite paeltega pole mõtet VOOLU pakkuma minna Tõsiste Asjade käimaajamisel.
Vasta

(08-01-2018, 14:29 PM)olli Kirjutas:  Seoses külmade (niivõrd-kuivõrd  Toungue ) ilmade tulekuga, jäin mõtlema, et mis variante oleks erinevat akude pealt käivituvat tehnikat kodusest vooluvõrgust või siis mingi mobiilsema seadmega kaasa aidata. Tihti peale erinevatel hobi masinatel (ka rasketehnika) pole peal enam just uueväärsed akud ja külmal hommikul kipub jaksu väheks jääma. Alati pole ka võtta teist akut, eriti 24V süsteemi tarvis. Ehk on kellelgi kogemust koduse stardiabi ehitamisega, näiteks keevitustrafost vms? Kas on mõnda sellist (keevitus) trafot üldse liikvel, mis enamvähem sobiva väljundpingega oleks, et vältida muu elektroonika läbi põletamise ohtu? Ja 12/24V lülitus oleks lihtsasti tehtav vist ainult kahe eraldi trafo kasutamisega.
Valmis aparaate on igasugu erinevaid, võib ka nende kohta kogemust jagada. 

Näiteks Telwin DYNAMIC 620
Hind on mõistlik ja mu arusaamist järgi see aparaat ise akusid ei sisalda, mis on masina kestvuse osas väga hea. Samas 1F toide, seega lubatud 10+kW väljund (24V 570A) tundub pehmelt öeldes kaheldav. Võibolla kondekate abil? Samas superkondensaatoreid sisaldavad aparaadid juba hoopis teisest hinnaklassist.

Sarnased 3f masinad, mis lubavad juba ka ~1000A voolt, on aga 1000 euro kanti, mis on liiga kallis.

Või näiteks Telwin PRO Start 2824
Hind samas suurusklassis, aga sisaldab akut, mis eedatavasti vajab aegajalt laadimist jne. Lubatakse väga head käivitusvoolu, aga reaalsuses kardan, et külmal ilmal veokat ikka naljalt käima ei tõmba?

Ja kolmas variant oleks ise ehitada liitium akudest. Üsna mõistliku kuluga oleks võimalik ehitada väike akupakk, mis ~1000A välja annaks, aga sel juhul oleks nokitsemist kõige rohkem. Ning jällegi tahavad need akud hella kohtlemist et igal hetkel stardivalmis oleksid.

Et siis äkki kellelgi kogemust, kuidas saada võimalikult universaalne aparaat, mille abil nii 12V sõiduauto kui 24V 10-liitrise diisliga veokas käima aidata.

Mul on see telwin 2824. Alguses oli ikka pettumus, kuid harjus ära. Krokodillid on eriliselt viletsad, on küll plaanis ära vahetada aga esimene aasta ei tahtnud teha, muidu garantii ei kehti vms. Maksin 220 umbes koos km-ga Tööriistamarketis, sõbrahinda tehti, muidu seal ka 299 vist.
 Ma vanemat elektroonikavaba tehnikat(45a. vana tõstuk perkinsiga ja 92.a discovery tdi) käivitan 24v pealt, 12v ei aja piisavalt kiirelt ringi(krokodill vilets või on muu viga).
 Enam ei ostaks seda. 

 See teine on ka paras õnnetu minu arust, tuttav ostis analoogse Tööriistamarketist ja ei ole rahul. Tohib korraga käivitada 5 sekundit korraga luges välja kuskilt. Vana diisel saab hoo üles alles selle aja peale, külmaga ei saa sedagi.

 Korralik aku kus ühel pool on korralik ühendus ja teisel pool krokodill oleks vast tõhusam. Ise mõtlen et võiks kõigile massinatele Andersoni pistikud panna ja stardiabile ka selline pistik, et siis poleks krokodilli probleemi, aga eks näe.
Vasta

Eks akude peamine probleem ongi see, et nende suutlikkus on ajas vähenev, olenemata sellest, et tegelikult saaks üsna vähest kasutuskoormust. Liitium akud on muidugi selles osas palju paremad, aga mulle tundub, et enamus neid akudega käivitusabisid ikkagi endiselt pliiakude peal. Mis omakorda seab kahtluse alla nende suutlikkuse veoka jaoks vajalikku voolu väljastada (arvestades kui pisikesed need akud seal sees on). Kaks suurt veokaakut käru peal oleks seda arvestades tõesti päris mõistlik variant. Samuti lihtne ümber tõsta 12/24V. Kaablite pärast ma väga hetkel ei muretse, aga point on õige. Selge on see, et "krokodillid" on pea iga sellise süsteemi nõrgim lüli voolu läbilaskvuse osas. Isiklikele masinatele saab lihtsa vaevaga lisada akude lähedusse korraliku suure pistiku (näiteks Anderson SB350 koos 50mm2 kaablitega) või kasutada hoopis poltühendusi ja kaablikingasid juhtmete külge panekuks.

Edit,
Tänud, Kult, hea info!
Vasta

Kas sellisest ei jätku? https://www.stokker.ee/akulaadija-starte...-635040711
Vasta

Endal raskema tehnika ehmatamiseks üks Ungari täkk. Asi on sama vana kui ma ise, aga täiesti toimiv lahendus. Eeliseks see, et aku võib suht küpse olla, aga starteri paneb rõõmsalt ketrama. Laadida saab kuni 150A vooluga.
Miinuseks see, et igavene raske kolakas ja üldjuhul petab ikka Start laadijaga asja ära.
Mõned pildid ka, mis kunagi tehtud.
                     

Aga oleks ka endal üks ostusoov. Nimelt ikka ja jälle loen, et need tänapäeva targad laadijad igati asjalikud.
Mõte oleks ka selline soetada, kuid mis firmat eelistada. Ctek oleks kindla peale minek?
Veel on küsimus võimsuses ja sobivuses. Ütleme, et russi 180Ah aku oleks kõige suurem antud hetkel. Selline 10A isend oleks täitsa ok?
5A vist jääb andmeid vaadates lahjaks:
https://patareid.ee/est/ctek-mxs-5-0p-po...ah-laadija
Vasta

Laeb ära ikka, aga kui on päris tühi, siis laeb kaua. Teoreetiliselt: 180 Ah laadides 5 A-ga: 180/5= 36 tundi. Kui on pooltühi (mahtuvuse mõttes), siis 18 tundi. Ilmselt reaalne aeg on veidike pikemgi, sest eks ikka kaod on ka, kogu energia ei salvestu akusse.
Vasta

Nagu juba öelda: lahjaks jääb ainult siis, kui on kiire.

Mul on endal C-TEK, seega teisi ei oska soovitada. Paaril tuttaval on miskised hiinakad ja nad on ka rahul.
Vasta

(08-01-2018, 21:44 PM)meli666 Kirjutas:  Endal raskema tehnika ehmatamiseks üks Ungari täkk. 

See tundub küll üks vinge aparaat. Tänapäevane nii võimas masin ikka päris kallis. Küll oluliselt kergem. Aga selles ma polegi kindel, sellise masina juures, kas kergsus (vase vähesus) on hea või halb.
Vasta

Aastat paarkümmend juba valgustusvoolu keevitusest ümbermähitud seade trakrorite käivitamiseks.Tehtud kahefaasiline,sekundaarmähis asendatud tõsise keevituskaabliga,volte-16,5. Kaks dioodi,käiviti.Ühendan kohe starterile poltliitega.Taktori aku tegeleb ainult tõmbereelega,käiviti nupplüliti võtan kabiini.Süütelukust pendiksi klõps ja käivitile nuppu,ei koorma ega riku akut ja starteri kontakte.
Vasta

[Pilt: 1_1_10482815.jpg]


[Pilt: thumbs_up.gif]

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta

Selline muuvi siis. 
https://www.youtube.com/watch?v=0j1cN5KU6C0&t=710s
Lähen nokin nina edasi Big Grin
Vasta

Olen vaadanud, et (sõiduauto)akudel üldiselt paistab olema mahtuvus antud 20 h tühjenemise juures. Ehk näiteks kui mahtuvus on 60 Ah, siis peaks saama akut tühjendada 3 A vooluga 20 tundi. Väike küsimus tekib, et millist pinget minimaalselt peaks aku välja andma testi lõppedes? Rolleyes Ühe variandina olen kuulnud 11,6 V. On plaanis mõned akud huvipärast ära testida, vaadata mis tegelik mahtuvus tuleb niimoodi.
Vasta

(27-01-2018, 00:47 AM)ZIL 131 Kirjutas:  Selline muuvi siis. 

Oh jessuke Sad
Kui see pidi nüüd reklaam olema, siis hoian eemale. 
Õnneks on veel mõned rubilnikud Big GrinBig GrinBig Grin alles ja saab akud laetud.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(27-01-2018, 01:00 AM)veix__ Kirjutas:   On plaanis mõned akud huvipärast ära testida
Ära tee seda! Uue aku mahtuvus väheneb sügavtühjendusega 10%
Üks tarkur tutvusringkonnast proovis järgi...
Siiani on piisanud aku testimiseks pärast täislaadimist starteri ketramise aja mõõtmisest. See ei anna küll ampertunde, aga kui pärast viite kümnesekundilist krudimist pöörded ei lange, siis võib auto peal veel pruukida. Sädeme või kütuse saab kinni keerata.
Ennetavalt - kõik starterid elasid kõik testid üle. Homme ka ei lagunenud.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Lendas veel üks Sznajder aku. Kaks autot jäid talveks seisma, ühel Bosch, teisel Sznajder peal. Mõlemad tühjenesid ennast alla 7 voldi. Bosch võttis probleemideta elu sisse, Sznajderi närakas andis otsad. Ulme pask. Ma isegi ei viitsi enam kokku arvutada, mitut Sznajderi akut ma olen loojakarja minemas näinud tänu sellisele tühjaks laadimisele. Soovitan soojalt nendest eemale hoida.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Külm võtab iga tootja aku ära kui tühjana vedelema jätta

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta

(27-01-2018, 01:05 AM)Marko Kirjutas:  
(27-01-2018, 00:47 AM)ZIL 131 Kirjutas:  Selline muuvi siis. 

.....................
Kui see pidi nüüd reklaam olema, siis hoian eemale. 
.....................

Eks ta oli ka reklaam aga olles ise kursis selle uue Volvo  hädadega siis tegelikult on see väga vajalik (hädavajalik) asi just nimelt Volvole iseasi kuidas seda kasutada saab kui oled rändava eluviisiga.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(27-01-2018, 00:47 AM)ZIL 131 Kirjutas:  Selline muuvi siis. 
https://www.youtube.com/watch?v=0j1cN5KU6C0&t=710s
Lähen nokin nina edasi Big Grin

Põhimõtteliselt sain jutust aru,et kõik veokamehed kes uue volvoga sõidavad on vaesed lambad,kel 10+ aasta vanused tuhaploki suurused lampidega läpakad autos,mis siis akud tühjaks imevad. Mis siis et 10 aastat tagasi istus ta sama läpakaga scannis ja vaatas samat porri ja see ei tühjendanud seal auto akusid Big Grin
Vana ajab ikka sitta suust välja,kõik peale auto tootja,kel on niipalju uusi vidinaid,mis söövad voolu,on süüdi.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 8 külali(st)ne