Teema on suletud

KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri

Eelmine aasta ostsin Saksamaal müügiplatsilt ühe Alfa. Olin netis välja valinud ja olin suht kindel ostus, palusin müüjal eksportnumbrid ette ära teha juba. Kohapeal tegime saksa ostu-müügilepingu ja palusin Eesti oma ka ära täita et Eesti ARKis lihtsam oleks. Hiljem õhtul hotellis hakkasin vaatama et Saksa pass on eelmise omaniku nimel aga müügileping on platsiga, vahepealset lepingut ei olnud. Eesti arkis vist ei pandud seda tähelegi, võeti eestikeelne ostu-müügi leping ja anti Eesti pass autole.

Ei pea olema mölemad osapooled kohal,kui sul köik paberid ja numbrid kaasas siis
sellest aitab.. Aga kui on midagi puudu vöi kadund siis tahavad küll vana omaniku
näha..Köikide paberite all mötlesin Teh.passi mölemad pooled ja numbrid..
Kui aga tahad auto löplikult arvelt kustudada siis möni kord on tahtnud aadressi
kus auto seisma hakkab vöi kellele müüsid ,kirjutad seal formulaaris mingi nime
ja valmis..
Kuskil teises Itleri nurgas vöib ju olla teisit ei vaidle.Ntx Jenkist toodud auto arvele
vötmine Bayer maal raskendatud vöi asja tundmatu inimese jaoks lausa vöimatu.
Mul enamus autod olnud köik Usast toodud,esimene kord proovisin Nürnbergis
aga sain önneks ruttu aru et on vaja ohverdada üks päev söita Siegburgi seal
kuskil Hageni ligidal.Näitasin esmaspäeva hommikul asja ette.kogu ülevaatus
toimus ca10 min.Vähe inises et kui kerenumbri ise sisse lööd siis jäta sinna ette ja taha
ruumi et sinna Tüvi märk lüüa,ma löin sinna tärnid nagu orig... Big Grin
Vanasti ei tahtnud nad seda TÜVi märkigi sinna lüüa..
Kes ei tea siis Usa masinatel pole sisse lödud kere numbrit...
Esmaspäeval käisin,reedel töi kuller juba valmis Saksa paberid koju..Oli selle aja
jooksul juba olnud isegi päeva arvel ja järgmine päev arvelt maha vöetud
et saaks kohe ilusti oma nimele panna.Vanasti ei pidand isegi üheks päevaks
arvele panema,aga nüüd enam ei väljastata dokusid ilma omaniku nimeta.....

Impreza 2,5 07 chrysler 200 2.4 2013 gaz 51 rat rod Shineray 250 ATV

(01-03-2018, 13:15 PM)impreza Kirjutas:  ...
Kes ei tea siis Usa masinatel pole sisse lödud kere numbrit...
...


Siiski ainult vanematel ei pruugi olla. Uuema aja asjadel ikka VIN on. Big Grin Huvitav muidugi, et sealmaal niimoodi diferentseeritakse suhtumist. Aga ikkagi vana riik, eks neil on olnud aega oma asju säädida.

Isand Viplala õigustamatu pahameele kohta kommenteerin nii. MNT LRB (mida veel vanast harjumusest ARK kutsutakse) on repressiivorgani Eesti Vabariik avalikus liikluses oslevate sõidukite registri pidaja. Iga riik on oma pinnal kehtestanud teatud reeglid. Meil on reegliks, et omanikuvahetuse registreerimiseks peavad kas mõlemad omanikud end büroosse vedama või tuleb esitada kahepoolselt allkirjastatud vormikohane leping. Kui lepingus on vigu, siis tekib ju küsimusi, ons leping kogemata vigane juhtunud või on siiski tegemist sulitsemisega. Pohhui-nahhui võib ju paukuda, aga pärast küsitakse esmalt vormistanud ametnikult, miks võltsitud lepinguga auto vargus legaliseeriti...

Kui riigis kehtivad reeglid ei sobi, siis on kaks võimalust: kehtestada oma reeglid (paraku tuleb selleks riiki juhtima asuda Toungue ) või riiki vahetada sellise vastu, kus reeglid on vastuvõetavad.

(01-03-2018, 13:37 PM)v6sa Kirjutas:  
(01-03-2018, 13:15 PM)impreza Kirjutas:  ...
Kes ei tea siis Usa masinatel pole sisse lödud kere numbrit...
...


Siiski ainult vanematel ei pruugi olla. Uuema aja asjadel ikka VIN on. Big Grin Huvitav muidugi, et sealmaal niimoodi diferentseeritakse suhtumist. Aga ikkagi vana riik, eks neil on olnud aega oma asju säädida.

Isand Viplala õigustamatu pahameele kohta kommenteerin nii. MNT LRB (mida veel vanast harjumusest ARK kutsutakse) on repressiivorgani Eesti Vabariik avalikus liikluses oslevate sõidukite registri pidaja. Iga riik on oma pinnal kehtestanud teatud reeglid. Meil on reegliks, et omanikuvahetuse registreerimiseks peavad kas mõlemad omanikud end büroosse vedama või tuleb esitada kahepoolselt allkirjastatud vormikohane leping. Kui lepingus on vigu, siis tekib ju küsimusi, ons leping kogemata vigane juhtunud või on siiski tegemist sulitsemisega. Pohhui-nahhui võib ju paukuda, aga pärast küsitakse esmalt vormistanud ametnikult, miks võltsitud lepinguga auto vargus legaliseeriti...

Kui riigis kehtivad reeglid ei sobi, siis on kaks võimalust: kehtestada oma reeglid (paraku tuleb selleks riiki juhtima asuda Toungue ) või riiki vahetada sellise vastu, kus reeglid on vastuvõetavad.

Köige uuem auto mida ma ise olen Euru nöuetele kohandand oli Chevi Impala 2016 ja Ford Raptor 2014,sisse
löödud kere nr.puududub endiselt ja veel et enamus uuemal Usa toodangul puudub roolilukk kah.Vörreldes vanadega
on küll igale poole topitud neid Vin kleebekaid....

Impreza 2,5 07 chrysler 200 2.4 2013 gaz 51 rat rod Shineray 250 ATV

(28-02-2018, 22:49 PM)viplala Kirjutas:  Kui ARK ei tunnista lepingut tänu kuupäevade puudumisele, peab ta toetuma mingile seadusele mis kuupäeva puudumise ostu-müügi lepingult kehtetuks tunnistaks. 

Midagi ei ole vaja "kehtetuks" tunnistada, ilma kuupäevata on see lihtsalt paber, mis ei ole veel dokumendi staatust saanud, kuupäev teeb sellest paberist dokumendi. 
Mida sa arvad näiteks ilma kuupäevata abielutunnistusest...

(01-03-2018, 14:28 PM)spitfire Kirjutas:  
(28-02-2018, 22:49 PM)viplala Kirjutas:  Kui ARK ei tunnista lepingut tänu kuupäevade puudumisele, peab ta toetuma mingile seadusele mis kuupäeva puudumise ostu-müügi lepingult kehtetuks tunnistaks. 

Midagi ei ole vaja "kehtetuks" tunnistada, ilma kuupäevata on see lihtsalt paber, mis ei ole veel dokumendi staatust saanud, kuupäev teeb sellest paberist dokumendi. 
Mida sa arvad näiteks ilma kuupäevata abielutunnistusest...

See viimane oleks ju äge Big Grin Big Grin

Impreza 2,5 07 chrysler 200 2.4 2013 gaz 51 rat rod Shineray 250 ATV

(01-03-2018, 13:00 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Eelmine aasta ostsin Saksamaal müügiplatsilt ühe Alfa. Olin netis välja valinud ja olin suht kindel ostus, palusin müüjal eksportnumbrid ette ära teha juba. Kohapeal tegime saksa ostu-müügilepingu ja palusin Eesti oma ka ära täita et Eesti ARKis lihtsam oleks. Hiljem õhtul hotellis hakkasin vaatama et Saksa pass on eelmise omaniku nimel aga müügileping on platsiga, vahepealset lepingut ei olnud. Eesti arkis vist ei pandud seda tähelegi, võeti eestikeelne ostu-müügi leping ja anti Eesti pass autole.

Kui müüjaks on automüügiga tegelev ettevõte siis nad aksepteerivad. Eraisiku puhul minuarust mitte.

(01-03-2018, 14:28 PM)spitfire Kirjutas:  
(28-02-2018, 22:49 PM)viplala Kirjutas:  Kui ARK ei tunnista lepingut tänu kuupäevade puudumisele, peab ta toetuma mingile seadusele mis kuupäeva puudumise ostu-müügi lepingult kehtetuks tunnistaks. 

Midagi ei ole vaja "kehtetuks" tunnistada, ilma kuupäevata on see lihtsalt paber, mis ei ole veel dokumendi staatust saanud, kuupäev teeb sellest paberist dokumendi. 
Mida sa arvad näiteks ilma kuupäevata abielutunnistusest...

Just mingit sellist juttu mulle seal aetigi. Ja kohapeal kuupäeva kirjutamist nad ei lubanud, kuna juriidiliselt oleks pidanud kuupäeva kirjutama juba lepingu sõlmimise ajal mõlema osapoole juuresolekul vms.

Eks see kõik on ilmselt just sellepärast, et ARK ametnik ei satuks löögi alla kui mingi jama tuleb pärast. Mida ei saa talle ka pahaks panna.

Mul oli OM lepingul ka kuupäev puudu, selle kirjutasin hiljem, et mahuks 5 päeva sisse, kuid kuna teenindajal tekkis kahtlus, siis helistas eelmisele omanikule, et kas kõik on OK.
Telefoni teel kinnitati müügitehingu õigsust ning anti uued paberid kätte.

(01-03-2018, 13:37 PM)v6sa Kirjutas:  Isand Viplala õigustamatu pahameele kohta kommenteerin nii. MNT LRB (mida veel vanast harjumusest ARK kutsutakse) on repressiivorgani Eesti Vabariik avalikus liikluses oslevate sõidukite registri pidaja. Iga riik on oma pinnal kehtestanud teatud reeglid. Meil on reegliks, et omanikuvahetuse registreerimiseks peavad kas mõlemad omanikud end büroosse vedama või tuleb esitada kahepoolselt allkirjastatud vormikohane leping. Kui lepingus on vigu, siis tekib ju küsimusi, ons leping kogemata vigane juhtunud või on siiski tegemist sulitsemisega. Pohhui-nahhui võib ju paukuda, aga pärast küsitakse esmalt vormistanud ametnikult, miks võltsitud lepinguga auto vargus legaliseeriti...

Kui riigis kehtivad reeglid ei sobi, siis on kaks võimalust: kehtestada oma reeglid (paraku tuleb selleks riiki juhtima asuda Toungue ) või riiki vahetada sellise vastu, kus reeglid on vastuvõetavad.

No johhaidii, räägi nagu seinale. Loomulikult on ARK'il õigus omi seadusi kehtestada kui tegemist on ARK'is toimuva registreerimisega või mõne muu toiminguga. Mina aga rääkisin omast arust üsna selgelt, auto ostu-müügi lepingust, mille osapooledpooled omavahel sõlmivad. Ja siin ei saa ARK seda lepingut kehtetuks tunnistada kui kuupäev puudub. Osapoolte vaheline ostu-müügi leping kehtib ka ilma ARK nõusolekuta, ning on ka kohtus täiesti juriidilist jõudu omav dokument ka ilma igasuguse kuupäevata. Selle lepingu allkirjastamise hetkest on läinud vallasvara omandus üle ühelt omankult teisele, kui nii on osapooled omavahel kokku leppinud. Selle vallasvara registreerimine ARK'is, et autot saaks liikluses kasutada, on juba täiesti teine ooper.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!

(01-03-2018, 19:44 PM)viplala Kirjutas:  Selle lepingu allkirjastamise hetkest on läinud vallasvara omandus üle ühelt omanikult teisele, kui nii on osapooled omavahel kokku leppinud. 
See hetk peakski olema see puuduv kuupäev?

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)

(01-03-2018, 19:44 PM)viplala Kirjutas:  on ka kohtus täiesti juriidilist jõudu omav dokument ka ilma igasuguse kuupäevata
Oletame, et Sul on õigus. Kuidas suhtuda vahepeal tekkinud kiiruse ületamise ja valesti (maksmata) parkimise eest määratud nõuetesse? Ehk proovid selle teema veel kord läbi arutada iseendaga?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.

(01-03-2018, 20:19 PM)Marko Kirjutas:  
(01-03-2018, 19:44 PM)viplala Kirjutas:  on ka kohtus täiesti juriidilist jõudu omav dokument ka ilma igasuguse kuupäevata
Oletame, et Sul on õigus. Kuidas suhtuda vahepeal tekkinud kiiruse ületamise ja valesti (maksmata) parkimise eest määratud nõuetesse? Ehk proovid selle teema veel kord läbi arutada iseendaga?

Tunnistajad? Elektrooniline rada, kus on näha kirjavahetus või sõnumid vms, mis viitavad ostusoovile ja kohtumise kokkuleppimisele?
Eks pead oma jutu ära tõestama.

Kui on tõesti ainult ühe mehe jutt vs teise mehe jutt  ja paber, kus pole midagi asjalikku kirjas, siis on raske.

(01-03-2018, 20:19 PM)Marko Kirjutas:  
(01-03-2018, 19:44 PM)viplala Kirjutas:  on ka kohtus täiesti juriidilist jõudu omav dokument ka ilma igasuguse kuupäevata
Oletame, et Sul on õigus. Kuidas suhtuda vahepeal tekkinud kiiruse ületamise ja valesti (maksmata) parkimise eest määratud nõuetesse? Ehk proovid selle teema veel kord läbi arutada iseendaga?

Tegelikult ei pea olema isegi lepingut, piisab kui vallasasja korral kas osapoolt suusõnaliselt kokku lepivad ja rahad liiguvad ühest taskust teise. Vastavalt võlaõigusseadusele on ka taoline kokkulepe täiesti juriidilist jõudu omav. Kiiruse ületamine ja muu taoline ei puutu üldse siia teemasse. 

Point on selles, et kuupäev ei tee õigustühiseks osapoolte vahel sõlmitud ostu-müügi lepingut, kas siis kirjalikku või suulist. Tegemist on kahe isiku omavahelise kokkuleppega nende endi tingimustel. Nüüd kui selline asi on nii nende silmis, kui ka tegelikult juriidiliselt ok, siis ARK peab seda aksepteerima. Loomulikult teeb ARK omi seadusi ning sätestab jõupositsioonilt omi tingimusi. 

Oletame näiteks sellist asjade arengut. Sina ostad minult auto. Me sõlmime ostu-müügi lepingu ja sa kannad mulle rahad üle. Kuupäev aga jääb lepingusse märkimata. Kas sa oled nüüd auto uus omanik või mitte?

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!

(01-03-2018, 21:10 PM)viplala Kirjutas:  Tegelikult ei pea olema isegi lepingut, piisab kui vallasasja korral kas osapoolt suusõnaliselt kokku lepivad ja rahad liiguvad ühest taskust teise. Vastavalt võlaõigusseadusele on ka taoline kokkulepe täiesti juriidilist jõudu omav. 

Suusõnalise kokkuleppega võivad kaks osapoolt mäletada väga erinevalt seda leppet. 
Võlaõigusseadus peaks minuteada toimima koos mingi teise seadusega, näiteks tarbijakaitse seadusega.
Pole ikka päris nii nagu võlaõigusseadus ütleb, et sina müüd minule auto ja pead andma mulle vaidlustamis aja umbes 24 kuud.
Ega ükski seadus ei kehti ilma teiseta minuteada.

(01-03-2018, 21:10 PM)viplala Kirjutas:   Me sõlmime ostu-müügi lepingu ja sa kannad mulle rahad üle. Kuupäev aga jääb lepingusse märkimata. Kas sa oled nüüd auto uus omanik või mitte?

Ma ei jäta allkirjastamisel lepingusse kuupäeva panemata. mul on pohh kas uus omanik tahab skeemitada. Kangemad vennad vormistavad ainult ARKis. Ülejäänud oinaste probleeme lahkavad juristid.
Tegelikult kui olen muidugi omanik aga ei viitsi iial selles hallis alas esineda võivate muredega maadelda.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.

(01-03-2018, 21:46 PM)Marko Kirjutas:  
(01-03-2018, 21:10 PM)viplala Kirjutas:   Me sõlmime ostu-müügi lepingu ja sa kannad mulle rahad üle. Kuupäev aga jääb lepingusse märkimata. Kas sa oled nüüd auto uus omanik või mitte?

Ma ei jäta allkirjastamisel lepingusse kuupäeva panemata. mul on pohh kas uus omanik tahab skeemitada. Kangemad vennad vormistavad ainult ARKis. Ülejäänud oinaste probleeme lahkavad juristid.
Tegelikult kui olen muidugi omanik aga ei viitsi iial selles hallis alas esineda võivate muredega maadelda.

ARK ei oma mitte mingit tähtsust vallasvara omaniku vahetusel. Eseme omaniku vahetuse dikteerib kahe osapoole vaheline kokkulepe. ARK reguleerib lihtsalt liikluses toimuvat. On siis sellest nii raske aru saada, või ma seletan halvasti... tõenäoliselt siiski seletan halvasti.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!

Oh kui sobiv teemaarendus üles kerkinud Smile 

Küsin juriidilise vaakumi kohta, mille otsas juba aastaid istun. Elas-oli härrasmees, kellel oli auto, naine ja kolm last. Ühel päeval võttis ta heaks meie hulgast parematele jahimaadele minna. Mina ostsin selle auto ära, tegin lesega lepingu. Samas on peale tema veel kolm pärijat (pärimisdokumendist tegin kah koopia). ARK keeldus vormistamast, juriidiliselt õige kah. Leti tagant öeldi, et kõik pärijad peavad veelkord notari juures käima ($$$) ja ühe kasuks kokku leppima. ARK infotelefonist öeldi, et piisab, kui kõik pluss mina ilusti käsikäes kontoorasse tuleme.

Kindlustuseteemas vihjas hr Sirk, et antud juhul oleks justkui neli omanikku, samas praktikas see nii olla ei saa.

Mis saama, kui ma kiiruskaamerasse sõidan (praktiliselt olematu võimalus)? Valesti pargin? Või ükskord jätan aparaadi seisma? Keegi ei saa ju ainuisikuliselt seda minu selja taga registri "alumisse sahtlisse" lükata, et kindlustuskürva anaalavasse tungimist vältida. Lõplikult arvelt maha kah ju ei saa.

Ja tehtud leping on tühi paber???

Kuupäevata ostu-müügi leping. Avarii surmajuhtumiga, jalgratturiga pimedal maanteel. Tellimusmõrv konkurendi kõrvaldamiseks või nii, mobiili juhil kaasas polnud, jättis meelega koju. Kõik sõrmejäljed pühitud, veel parem auto süüdatud. Kes on avariis süüdlane? Kõik lepingupooled hakkavad tõestama, et tema pole elevant? On ikka inimestel julgust omale sekeldusi otsida, mitte meelega vaid hea meelega!

Olen vist liialt krimkasid vaadanud, luban üle minna mehhiko või india nutukinodele.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.

Vallasvara on nagu nuga, haamer, või auto või naine kui ta on surnu ja palsameeritud. Juhul kui sa müüd haamri oma naabrile, kas sa siis jooksed ka ARK'i seda registreerima, et äkki naaber paneb segast ja tapab täis peaga kellegi ära ning pühib haamrilt sõrmejäljed...
Vallasvara on vallasvara ja ARK on ARK, olenemata kuda seda kutsutakse. Auto on vallasvara. Vallasvara ostu-müügi lepingu sõlmivad kaks osapoolt omavaheliste kokkulepete järgi. Kõik muu, mis selle varaga korda saadetakse, näiteks vanaisa haamriga tapetakse uudishimulik vanamutt, kuulub kuhugile teise kategooriasse, ning ei puutu sellesse teemasse.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 42 külali(st)ne