Tervitus! Ei saamitte vaiki olla.Teema on hakanud vaikselt oma elu elama, ehk sellepärast, et Isand Forminka pole mõned päevad midagi postitanud ja parema puudumisel siis see teema. Vähemalt ei risusta me kellegi teemat. Tegin autost paar klõpsu.Auto hakkab sõitma kui omanik vastava kategooria sõiduõiguse saab ja väljas on talv lahkunud ja sool läinud.Tõsi see teine tingimus jõuab kätte esimesest varem kaldun arvama.Eks see jääb vastavate ametkondade otsustada millal ja kas lubatäht väljastada, aga miski pole võimatu kui huvi on. Ja paistab, et on.Tõsi kui kiiresti kellegi unistused realiseeruvad on iseasi.Aga kas on unistamine halb? Kui meeldivad teatud marki autod mille omamine kunagi ehk praegu ebarealsena tundub, noh nendest unistamises ka midagi halba pole. Konkreetne VAZ 2105 on ostetud mitte õppesõiduks vaid esimeseks autoks ja nagu aru sain, talvel sellega sõitma ei hakata, vaid üritatakse hoida originaalina ja tehniliselt korras. Kõrvaldada pisivead. Natuke autost.Heas säilivuses originaal 05, aastast 83.Mootor1,3, rihmaga.Kere originaalvärvi all, vähemalt kiire visuaalne kontroll ei suutnud tuvastada vastupidist.Tõsi parempoolsed uksed üle värvitud (õnneks toon hästi tabatud)ja eelmise omaniku väitel kriimustada saanud ja seepärast.Ise kahtlustan väikest liikluskahju kas parklas või mujal väikestel kiirustel juhtunut.Uksepost sirge, ei suuda mingit kahju tuvastada.Auto esimene omanik naisterahvas sünd 1936, töökoht kool nr13 gorod Narva. Kogu kaasa saadud paberipahna uurimisel tundub, et auto leidnud aktiivset kasutust aastani 1989 ja seejärel mingil põhjusel seisma jäänud (võib-olla näiteks kaasaegsema kõlavama nimega sõiduki soetamine).Pärast 89 aastat kasutatud harva(tõenäoliselt) Kindlustuspoliis näiteks 1990 august kümneks päevaks... jne.Veel autost. Visuaalselt kere sirge, sile, väikeseid lohke kriime, ebatasasusi leiab, ega rebane ennast hästi näidata taha, aga kui hästi otsida (ja kui tead kust otsida ka) siis ikka leiad kus ta end peidab, õnneks ta noor alles ja väike veel.Mootor hämmastavalt esteetiline, puhas (arvestades eluiga)käivitub normaalselt, torust valet konsistentsi välja ei aja ka külmalt ja töötab ühtlaselt.Põhja all leiab mille kohta pisimärkusi teha, aga ei midagi, mis poleks väikese vaevaga kõrvaldatav.Pidurid võtavad korralikult siis kui pedaal suht põranda lähedal, õnneks läbi ei vaju ja stend näitas ka rataste ühtlast pidurdusjõudlust.Kui paar korda pumbata võtavad ülevalt, seega kas õhk süsteemis või ka liigselt kulunud klotside katted.Kässar ok. Tuled viled kah.Soojenduskraan eeskujulik, liigub ka hoovast, nagu peab, trossi abil.Vanust arvestades kaldun arvama, et vahetatud. Salong üsna korralik, mõned asjad vajaksid tähelepanu.Teelpüsivus ideaalilähedane, sõidab otse, ei kisu, veermik vaikne, samuti ei kosta mootorist võõraid hääli, klõbinaid.Seega leian esimeseks autoks mitte halb valik, lihtne auto ehituses natuke selgusele jõuda, odavad varuosad ja saab ka proovida kuidas mutrivõti kätte sobib.
Minu soovitus oleks teha nimekiri asjadest tähtsuse järjekorras ja vastavalt sellele siis tasapisi neid asju ellu viia. Hammasrihma vahetus, mootoriõli ja filter, pidurid üle vaadata kulunud klotsid vahetada, vajadusel õhutada,veenduda kõikide pidurisilindrite kerges liikuvuses, hea oleks vahetada ka pidurivedelik ja jahutusvedelik. Rebase peidukohad kaardistad ja rebane sealt minema peletada, kosmeetilised parandused, korrosioonitõrje, vähemalt väheselgi määral, pesu, puhastus, vaha.Puuduvate originaaltööriistadega komplekteerimine,korras varuratas. Ja siis kõik avastatud pisipuudused.Pärast seda kõike kardan ei tundu tahhomeetri lisamine enam nii esmatähtis ehk, rääkimata siis elektroonilisest käiguindikaatorist