Postitused: 10,737
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
129
08-03-2019, 22:48 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-03-2019, 22:48 PM ja muutjaks oli
v6sa.)
Pigem on küsimus selles, et neid ei ole metsa vaja.
Meist lääne poole pehmesse ei ronita ja kui minnakse, siis päris asjaga. Kõval pole jälle roomikul eelist.
Poolroomikute komplekt maksab sedapalju, et mingi väheväärtusliku metsa jaoks ei hakka keegi seda soetama. Või tegema, nagu meie foorumiski on näha.
Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
no võib-olla.
minevi pühapäe vedasin omal veidi palke välja.
täiesti arusaamatult läksid mõned pätsuaegsed männid kuuse kombel koos mättaga pikali.
tuli kätte saada kuni lumi maas, et saaks puhtana raami viia.
krdi lund oli üle põlve ja see raibe kandis riigimetalli.
osaliselt.
kolm ja pool tonni tagaveollist, ilma kettideta.
kümme meetrit sai sõita, siis kukkus mõni nurk läbi. edasi pidi kogu masina maapinnani laskma lahti kaevates.
natuke hoovõtuks ruumi ka. siis sai liikuma ja ronis jälle lumele peale. ikka selleks, et nõks hiljem jälle läbi vajuda.
suht nüri oli, aga palgid sai lagedale.
selles olukorras oleks mingi kerge lintidega asi ehk tõesti parem.
aga veel parem oleks ilmselt pikema ohelikuga vints olnud.
Postitused: 3,717
Teemad: 30
Liitus: Feb 2013
Maine:
64
Kui ma siin enne rääkisin kummiroomiku vastupidavusest, siis ma ei mõelnud kindlasti seda, et sellega metsas hea majandada oleks. Lihtsalt ma ei usu, et see seal katki läheks. Kui vaadata kummiroomikut mingi aparaadi all, siis selle erisurve pinnasele on ju nii pisike, et seal ei saa olla erilist veovõimet. Pargis kus sile pinnas, kõva maapind ja kus alla sadanud männiokkad on metsaaluse tenniseväljakuks meisterdanud, suudab loomulikult igasugune roomik nagu haldjas üle kastmese niidu lennelda nii et ühtegi jälge maha ei jää. Kuid kui tegelikku elu vaadata, siis kipub keskmises metsas ikka kamar veits pehme olema, ning tahes tahtmata peab see kummiroomik käru vedades ringi end all tõmbama, füüsika teeb ju oma töö. Kui pidamist ei ole (kandepind liiga suur massi kohta) siis nii ongi. Kui aga kummiroomik hakkab muda peal ringi käima, on asi ikka päris peppus juba. Pigem suudab hoida ühe korraliku rögiseja ringikujuline ratas end vastu maad, surub mustri kamara sisse ning ei lõhu ja saab ka tööga hakkama.
Eks metallist lintidelgi on nagad olemas mis haagivad end kamarasse. Ilma nendeta oleks pidamine kui ekskavaatoril külgepidi. Kummilindi muster aga ei suuda ennast maapinda vajutada, seda on liiga palju seal lindi peal. Kui kummilindil oleksid aga metallist nagad küljes, nagu natil umbes, siis oleks juba vähe mõnusam toimetada, samas jääks ka konkreetne jälg maha mille peale kõik padurohelised koheselt surnult pikali kukuvad. Kui roomik on paigaldatud rataste asemele, esimesed keeravad ja tagumised ei keera, siis võid pöörderaadiusest und vaid näha. Tekib ükskõik mil viisil korralikult pisike pöörderaadius lindile, haaratakse sellega kogu kamar kaasa. Tõenäoliselt, samuti nagu natiga, annab keerata ka nii, et kamar kaasa ei tule, kuid seda mitte siis kui töö on taga ja aeg jalaga tagumikku peksab. Taoline keerutamine ja nõksutamine rohkem erametsas toimetamiseks, kui aega mängida ja soov hoida igat lillekest ja sipelgapoisikest.
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Postitused: 2,275
Teemad: 11
Liitus: Oct 2008
Maine:
65
Lint lõhub maad pöörangutel rohkem, kui teeb seda ratas. Niikui läbi vajub, keerab väliskurvis kamaral pealsed väegade kenaste alaspidi. Vahet pole, kas on keskliigendiga masin või mitte. Kui väljavedu koosneb ühel ja samal pehmel rajal kahest-kolmest koormast hooaja jooksul, siis olen nõus, et lint on hää. Metsa ilu poolest. Tehniliselt poolelt ütlen veelkord, et näidake mulle seda väikest lintmasinat, millel laagrid porist ja veest ummistatud ei saa. Suuri on, tean, aga väikseid?
Muus osas pääseb lindi eelis (ikkagi vaid järelilu poolest) esile ainult otse liikudes. Näiteks tuues kõva pinnasega saarelt üle raba materjali järgmisele kõvale pinnale - vahelaoplatsile, kust auto või mõni mürakam ratasveok juba suure koormaga on võimeline startima.
Justnimelt soo ja raba. Sest mida hekki sul lindiga kõvale pinnale asja on, kui seal saab ka rattaga kenasti toimetatud?
Postitused: 5,274
Teemad: 71
Liitus: Oct 2011
Maine:
130
Need alt nurgelised roomikud jäävad koos masinaga rappa... Ja üleüldse on jäle fekaal käia neid roomikutega masinaid välja vintsimas, eriti kombaine...
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
Ulila Jäärada FB
Postitused: 3,290
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
60
09-03-2019, 22:47 PM
Juttu oli kummilindi haardumisest ja sellest,et need lindid on siledad ja pole millega haakida.
Nendel masinatel tõesti millel eriti haardumisega mifagi peale pole hakata. Kulgevad oma raskuse abil.
Kuid on ju väga korraliku kalasaba mustriga linte. Ja kui juba muster korralik siis pole suurt vahet kas mets või põld.
Nagin oma silmaga kuidas Claas nelja lindiga samast kaalukategooriast mis K-701 demonstreeris oma veovõimet. Ratasmasinad olid ammu puksima jäänud aga Claas vedas rahulikult seni kuni aed vastu tuli. Langes küll kiirus aga linte ringi ei tõmmanud.
Aquila captas non muscas.
Postitused: 3,717
Teemad: 30
Liitus: Feb 2013
Maine:
64
Lindid vs rattad...Neid asju ei saa võtta ühe või kahe näite põhjal. Tegemist on väga laia alaga kus mängus on nii pinnased, massid, olukorrad tööle ja rahale, samuti ka ilmad seadused, inimressurss ja soovid ning tahtmised ning kõik muu mis inimeste või maa ja vara omadusi puudutab. See on umbes nagu poliitika, pole olemas lihtsat tõde. Vaja on igale olukorrale ja tööle eraldi lähenemist. Ainult sellisel juhul saaks olla võimalikult parim lahendus võimalikest. Täna siin üldistades linti rehvile või parimat ja kiiremat lahendust tööle, on paras kohvipaksu pealt vaidlus. Kuniks pole paika pandud probleemi olemust ja selle tingimusi, pole seda ka võimalik lahendada ei objektiivselt ega spetsiifiliselt
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Postitused: 2,374
Teemad: 9
Liitus: Feb 2010
Maine:
13
10-03-2019, 02:41 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 10-03-2019, 02:41 AM ja muutjaks oli
maisalup.)
Ja juhtusin vaatama kinetic8x8 videot. Rööbas oli metsas sama röögatu nagu suurtel masinatel.
Suured vähemalt liiguvad üht teed pidi kuna mujale ei mahu, kinetic oli terve metsaaluse persse keeranud...
Postitused: 3,290
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
60
Ma ei kiida ei üht ega teist. Sõna sundis võtma lihtsalt paar seisukohta mis olid esitatud stiilis roomik on scheisse aga ratas on ainuõige. Teoorias ehk.
Olin kunagi metsamajandis tööl. Siis kui metsaas lagedat veeti veel metsapullidega ja ülejäänud peenemad tööd tehti 40 või 52 mis vintsi või muraveiga varustet.
Selliseid songermaid nagu praegu tol korral näha polnud kui nüüd. Lint küll pudistas pealispinna peeneks aga meetriseid rõõpaid polnud näha.
Pealt muresstatud pinnas oli isegi kasulik. Looduslik külv hakkas kenasti külge. Aga need praegused vaod seisavad vahvalt ja alt välja keeratud leete peale ei hakka peale sambla midagi.
Ma ei ülista linti aga nii must valge see teema pole nagu mõned väidavad.
Aquila captas non muscas.
Postitused: 2,275
Teemad: 11
Liitus: Oct 2008
Maine:
65
10-03-2019, 08:21 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 10-03-2019, 08:36 AM ja muutjaks oli
Janka.)
Tol ajal tehti metsa õigel ajal.
Täna on nii, et niikui tellija kaheksat ratast masina all näeb, lähevad tal silmad ruutu ja kõrvad rõngasse ning peas vasardab ainus mõte, et tegemist on uppumatu tehnikaga ja, nui neljaks, tema hindamatud kaikad peavad selleks kuupäevaks metsa veerel riidas olema.
Teine aspekt on see, et kui palju neist perssekeeratud veoteedest on palja rattaga tehtud?
Ikka on ju nii, et algul minnakse rattaga peale ja päält esimest uppumist öeldakse, et ei õnnestu, mispeale omanikuhärra arvab, et ikkagi (vt. eelmist punkti) võiks nüüd lindid alla panna ja tööd jätkata.
Kolmas tegur on tänapäeval meeletu oksaväärindamise tuhin.
Kui lank on ilmselgelt pehmel pinnasel, siis vaatamata sellele peab seesama tühmapeast omanik jälle nui neljaks sealt ka oma oksapuru eest lisa hammustama ja ära sa jumala eest tema kallist oksa allapanekuks tarvita! Sihuke seakisa läheb lahti, kui nendest teed tahad ehitada!
Mäletan aegu, kui saemeeste tehtud lageraidel oli vaalud nii kõrged, et neid andis Valmet 862-ga maha rünnata. Said esimese vaalu tühjaks, vedasid oksa kõik teele täiteks. Ja nii toimisid ka järgmiste vaaludega. Vajadusel langi lõpuni välja...
Ei olnud meil tol ajal veel linte ega midagi.