Teema on suletud

KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri (osa 2)

(26-03-2019, 21:32 PM)diesel Kirjutas:  hmm, mul haagis 3,8 x 1,5 x 0,5. 
viis senti "kuhja" ka ja ongi juba kolm ruumi.
seega sinu mälestustes on kala sees.
ja antud mõõtudega tuleb 10 ruumi sul mahuks.

Ja jah,hakkasin ka arvutama oli siis jah pea 10 ruumi peal,pidigi siis lowrider olema Smile

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983

Ah ma siin ikka kaalun c-kat lubade tegemist. 3x suurema kandevõimega man8.160 või volvo fl6 saab sama hinnaga kui selle pisikese veoautolaadse toote...
Tuttav rääkis küll, et vaja hullult bürokraatiat teha, et üldse võiks sõita. Ega load mööda külge maha ei jookse Big Grin korraliku traktori haagise hinnaga saab juba päris tibens veoka. Seega jääb veel ainult vajadus valida kus linnas lihtsam sõidueksamit teha, Paide tuttav, aga Viljandis tunduvad laiemad tänavad olevat kus eksamit teha

(27-03-2019, 09:13 AM)maisalup Kirjutas:  Ah ma siin ikka kaalun c-kat lubade tegemist. 3x suurema kandevõimega man8.160 või volvo fl6 saab sama hinnaga kui selle pisikese veoautolaadse toote...
Tuttav rääkis küll, et vaja hullult bürokraatiat teha, et üldse võiks sõita. Ega load mööda külge maha ei jookse Big Grin korraliku traktori haagise hinnaga saab juba päris tibens veoka. Seega jääb veel ainult vajadus valida kus linnas lihtsam sõidueksamit teha, Paide tuttav, aga Viljandis tunduvad laiemad tänavad olevat kus eksamit teha
Eksamisõidust veidi infot. 
Paides olen vaid auto/tsikli/traktoriga kärutanud. 
Aga Viljandis tegin nii C kui CE eksamisõidud ja täitsa hüva oli.
Sõit oli MB actrosega, millel on too veider robotkast?(käik eelnevalt sisse ja siis siduri lahutamisega pani masin ise käigu sisse ja muu säärane nõidus). CE ajal oli samal actrosel järgi euruvasikas(furgoonialuse tiisliga krüsa). 
Muud seal pole, kui need ühesuunalised, millede pealt on veidi veider keerata ja vahest tahavad märkidega ära peedistada. Käruga oli mõnusalt ruumi manüüverdada ja tänavatel ruumi jagub tõesti. Tookord üks aps tekkis, kus jäähalli tagant tulles tahtsin keerata linnapoole tagasi. Ühe nurga peal miskised pensionäärid seletasid, ei saanud aru kas tahtsivat üle minna või mitte, aga peale õhkpidurite sutsu nad elavnesid ja jooksid laiali.  Aga üldmulje oli Über gut! Soovitan soojalt!

Almost Again

(27-03-2019, 09:13 AM)maisalup Kirjutas:  Ah ma siin ikka kaalun c-kat lubade tegemist. 3x suurema kandevõimega man8.160 või volvo fl6 saab sama hinnaga kui selle pisikese veoautolaadse toote...
Tuttav rääkis küll, et vaja hullult bürokraatiat teha, et üldse võiks sõita. Ega load mööda külge maha ei jookse Big Grin korraliku traktori haagise hinnaga saab juba päris tibens veoka. Seega jääb veel ainult vajadus valida kus linnas lihtsam sõidueksamit teha, Paide tuttav, aga Viljandis tunduvad laiemad tänavad olevat kus eksamit teha

Loe sõidumeeriku teema siin foorumis kõigepealt läbi jah igaks juhuks. Big Grin Üldiselt kui arvestada kuni 7,5T täismassiga, siis veel. Sellest raskema veoka peale mina tänasel päeval oma panuseid ei paneks.

Astu Viljandi kutsekasse ja saad load täitsa ilma rahata kätte. Ainult et aega läheb rohkem võrreldes niisama autokooli minekuga. 
Ma olen vaikselt c kat masina ostumõtted maha matnud. 500 euri teekasutusmaks+sõidumeeriku kasutamine on paras peavalu, mis korralikult pidurit tõmbab.

No 500 rakendub ju alates 14000kg kaaluvale ja sõidumeerikut ei nõuta kui alla 50km sõidud on. Samas masinad millel silm peale on jäänud omavad ilusti meerikut ja kaal jääbk sinna 7500 kanti. 3500 oleks täitsa piisav. Kuiva puud tähendab see 8...9 ruumi märga 5, täitsa tiba-toba ja ehitusmaterjali läheb ka korraga 3 alust peale, ikka suur võit juba võrreldes 1 alusega, ning tavapärase 2.4 mootori asemel on juba ligi 6 liitrine mootor, man pihul juba 6,8 liitrine millel on resurssi ja jõudu

(27-03-2019, 11:41 AM)maisalup Kirjutas:  No 500 rakendub ju alates 14000kg kaaluvale ja sõidumeerikut ei nõuta kui alla 50km sõidud on. Samas masinad millel silm peale on jäänud omavad ilusti meerikut ja kaal jääbk sinna 7500 kanti. 3500 oleks täitsa piisav. Kuiva puud tähendab see 8...9 ruumi märga 5, täitsa tiba-toba ja ehitusmaterjali läheb ka korraga 3 alust peale, ikka suur võit juba võrreldes 1 alusega, ning tavapärase 2.4 mootori asemel on juba ligi 6 liitrine mootor, man pihul juba 6,8 liitrine millel on resurssi ja jõudu

Alates 3501 kg on teekasutustasu 500 eur aastas. https://www.teetasu.ee/rates
Alates 12000 kg lisandub veel ka raskeveokimaks.
50km erand kehtib ainult juhul kui kauba saatja, vedaja ja saaja on sama isik. Ehk kui vead puid müügiks, siis selle erandi alla enam ei lähe.

eks need üle "kolmekomaviiesed" on põhjusega kole odavaks läinud ja laias valikus saadaval.

See Iveco on ju N2 ja tehpassis 5tonni täismass, kandevõime 2775kg. See pole B-kati kaubik kahjuks... 
Aga vaat see LT on küll B-kat ja ka heas hinnas. Kandejõud küll 1370 kg aga tagaluugi eemaldamisega (passis kirjas) saab ruumi jagu kandejõudu juurde. Piduritega hagis 2tonni juurde. 70kW jõuab ka sõita, see pole too õudne 55...

Kallur on muidugi tore aga juba väljatoodud kaaluprobleem, lisaks hind. Omal on üks mõte peas olnud haluveol kasti kiirtühjendamisele, selline kerge, lihtne ja odav lahendus.

Noo seda teekasutusmaksu saab 1 päeva kaupa ka maksta, kui masin liigub ainult mõned päevad kuus on see 9eur/päev. Kui rohkem tööd ees, siis 50eur kuu pole teab mis hull tasu...Selle hoiab juba selle aja pealt mis hoiad kokku 3x väiksema masinaga käimise pealt, ja need suured rüüpavad täislastis 15...20l/100km, pisikesega läheb keskmiselt 3x väiksema koormaga 10l/100km
Nii vaadates hoiaks suurega tegutsedes maksudele kuluva osa kokku...

(27-03-2019, 12:48 PM)maisalup Kirjutas:  Nii vaadates hoiaks suurega tegutsedes maksudele kuluva osa kokku...

Loogiline, kui C-kat olemas. Muud kulud ülalpidamisel suurt vast ei erinegi.  Ehk siis a'la selline ehe küttepuuärika auto  Big Grin 
Aga väike multilift kõlab ikkagi ägedamalt. Ega sellisest väiksemaid vist palju ei ole, FL6 Rootsis. Samalaadne magamiskohaga ja kraanata, odavam... Rootsis/Taanis on selliseid palju, just kraana/kopp/haarats omal peal. 
Kõige pisemad on muidugi sellised peamiselt kommunaalis kasutatavad aga pole needki odavad. Seal vähemaks ei tasu kaaluva tõsteseadme paigaldus ennast ära, ei jää kandejõudu. Ja siis tõeline küttepuuärika unistuste masin oleks selline 4X4 ...aga kolepalju peab müüma ja omal "tasuta" metsa olema.  Maailmas on kõigeks õiged asjad olemas aga osturaha pole  Sad

(27-03-2019, 12:18 PM)PlyVal64 Kirjutas:   Omal on üks mõte peas olnud haluveol kasti kiirtühjendamisele, selline kerge, lihtne ja odav lahendus.

Vintsiga liikuv "sein" puude taga, mis kasti puhtaks teeb?  Rolleyes

(27-03-2019, 11:53 AM)olli Kirjutas:  Alates 3501 kg on teekasutustasu 500 eur aastas. https://www.teetasu.ee/rates

Kuidas see 3501kg pluss kaalus sõiduki mõiste täpsemalt kehtib? Ütleme, Volvo V70 2170Kg ja Respo 1500Kg. Ehk siis üle 3501Kg ja sõidan selle kooslusega kood 96 loaga. Kas peab ka selle koosluse pealt teetasu maksma?

(27-03-2019, 20:29 PM)meli666 Kirjutas:  
(27-03-2019, 11:53 AM)olli Kirjutas:  Alates 3501 kg on teekasutustasu 500 eur aastas. https://www.teetasu.ee/rates

Kuidas see 3501kg pluss kaalus sõiduki mõiste täpsemalt kehtib? Ütleme, Volvo V70 2170Kg ja Respo 1500Kg. Ehk siis üle 3501Kg ja sõidan selle kooslusega kood 96 loaga. Kas peab ka selle koosluse pealt teetasu maksma?

Alates 1. jaanuarist 2018 tuleb maksta teekasutustasu kõikide üle 3,5 tonniste veoautode eest, mis sõidavad avalikult kasutatavate teede võrgustikul.  
Allikas:  https://www.teetasu.ee

(27-03-2019, 20:29 PM)meli666 Kirjutas:  
(27-03-2019, 11:53 AM)olli Kirjutas:  Alates 3501 kg on teekasutustasu 500 eur aastas. https://www.teetasu.ee/rates

Kuidas see 3501kg pluss kaalus sõiduki mõiste täpsemalt kehtib? Ütleme, Volvo V70 2170Kg ja Respo 1500Kg. Ehk siis üle 3501Kg ja sõidan selle kooslusega kood 96 loaga. Kas peab ka selle koosluse pealt teetasu maksma?

Teekasutustasu kehtib N-kategooria sõidukitele. M1 mingit teekasutustasu pole, isegi kui on üle 3500kg (näiteks autoelamud).

Ameerika kastikatel pakutkase mingit "kaltsu" mis kasti käib ja mida saab siis välja tirida vändaga mehanismiga.

(27-03-2019, 20:35 PM)zazik Kirjutas:  
(27-03-2019, 20:29 PM)meli666 Kirjutas:  
(27-03-2019, 11:53 AM)olli Kirjutas:  Alates 3501 kg on teekasutustasu 500 eur aastas. https://www.teetasu.ee/rates

Kuidas see 3501kg pluss kaalus sõiduki mõiste täpsemalt kehtib? Ütleme, Volvo V70 2170Kg ja Respo 1500Kg. Ehk siis üle 3501Kg ja sõidan selle kooslusega kood 96 loaga. Kas peab ka selle koosluse pealt teetasu maksma?

Teekasutustasu kehtib N-kategooria sõidukitele. M1 mingit teekasutustasu pole, isegi kui on üle 3500kg (näiteks autoelamud).

Mu meelest oli isegi veel eraldi välja toodud, et ainult N2 ja N3 on maksustatud. Ehk N1 + haagis samuti ei lähe maksu alla. Hetkel paragrahvi otsida ei viitsi.

(27-03-2019, 17:47 PM)Alts Kirjutas:  
(27-03-2019, 12:18 PM)PlyVal64 Kirjutas:   Omal on üks mõte peas olnud haluveol kasti kiirtühjendamisele, selline kerge, lihtne ja odav lahendus.
Vintsiga liikuv "sein" puude taga, mis kasti puhtaks teeb?  Rolleyes
Peaaegu! Aga pehme/painduv põrand ja sein koos. Ei sobi meeletute koormate jaoks ja kasti tagumised väravapostid peavad tugevad olema. Meeletute koormate jaoks, kaaluga "vabamalt" toimetavale masinale, on ju liikuvad taha rullitavad põrandad olemas.

Kas on kusagilt võimalik leida varuosi HPG muruniidukile. Lõin kogemata õhupuhastaja küljest maha. Jalg puru. Mark HPG 139 cc.

Aquila captas non muscas.

(30-03-2019, 20:29 PM)Daff Kirjutas:  Kas on kusagilt võimalik leida varuosi HPG muruniidukile. Lõin kogemata õhupuhastaja küljest maha. Jalg puru. Mark HPG 139 cc.

Ostad uue HPG, sealt saad.
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 6 külali(st)ne