Postitused: 968
Teemad: 9
Liitus: Dec 2005
Maine:
15
Paar aastat tagasi ostsin talvel auto, millel olid kohe vaja rehvid ära vahetada. Alla said Automaailmast kõige odavamad hiina lammelid, "Hifly" vms. "unustasin" alla nad kaheks aastaks järjest. Sai sõidetud nii asfaldil, kiilasjääl, paksus lumes, suvel, talvel. rehvide poolest kuhugi kohale jõudmata ei jäänud. Nüüd kolmandaks talveks kulusid esirehvide siseküljed ära. Vist lähen jälle lamelli teed, just selle pärast et vahel tahaks äkki üle lõunapiiri ka käia.
Postitused: 1,841
Teemad: 21
Liitus: Aug 2008
Maine:
8
Mul on plaanis (praegu uusi) lamelle 2 talve kasutada, mitte rohkem. Suvel loomulikult ikka suverehevid, lamellidega on lisaks sooja ilmaga veidi kehvemale juhitavusele kütusekulu suurem.
Postitused: 5,825
Teemad: 742
Liitus: Apr 2002
Maine:
31
Lätis pole naelad keelatud. Pole mõtet jama ajada:
"Lätis on naastrehvide kasutamine lubatud 1. oktoobrist kuni 30. aprillini."
https://auto.geenius.ee/rubriik/nutikas-...ega-soita/
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Postitused: 3,290
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
60
Lätimaa ja nael pole veel nii hull saavutus aga kuu aega tagasi nägin Amsterdamis Norra külmikut millel kõik kuus ratast naelrehvidega. Õnneks veel mitte klaasiseguga.
Vot see on juba kõva sõna.
Aga nüüd pidamisest. Mingi Barumi lamell sõitis mul ainult ühe talve korralikult. Tulid koos autoga kaasa. Teine talv olid nagu uisud. Mustrit oli 2/3 veel järel kui läksid kõige kaduva teed.
Aquila captas non muscas.
Postitused: 664
Teemad: 40
Liitus: Oct 2003
Maine:
10
Vaatasin seda tabelit ja Soome ja Norra puhul (võib-olla veel mõnel maal) hakkas silma, et naastrehvide lubatud aeg ei lõppe mitte kindla kuupäevaga vaid on seotud lihavõttepühadega. Lubatud oli lihavõttejärgse esmaspäeva või pühapäevani. Huvitav miks - mingi ajalooline põhjus? Vaevalt, et keegi oma autoga ainult talvel sõidab ja peale lihavõtteid auto garaaži pargib.
Postitused: 968
Teemad: 9
Liitus: Dec 2005
Maine:
15
Hmm, ise uurisin kunagi ja leidsin netist viiteid ainult sellele et keelatud on. Mul praeguseni välismaal vedanud, käisin Austrias õndsas teadmatuses mis tagajärgedeni Poolas ja Saksas naeltega vahelejäämine võib viia aga keegi ei puutunud.
Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
vaidlusele hoo juurde andmiseks mainin, et kunagi ammu, aegade alguses, kui lamellid alles uued ja tundmatud olid, soetasin jooksu blizzak nimelisi lamelle.
olid toona veel suht ainsad saada olevad. ja siiamaani väidan, et mul pole kunagi nii hästi pidavaid talvepastlaid olnud. edaspidi on saand ikka naeltega sõidetud, kuna nad on valdavalt odavamad.
nii, ja kuuldavasti tuttava tuttav roots käib naeltega regulaarselt saksas. kunagi polevat keegi paha sõna öelnud.
Postitused: 3,290
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
60
(26-09-2019, 13:07 PM)v6sa Kirjutas: (26-09-2019, 10:07 AM)Daff Kirjutas: ...
Mingi Barumi lamell sõitis mul ainult ühe talve korralikult. ... Teine talv olid nagu uisud. Mustrit oli 2/3 veel järel kui läksid kõige kaduva teed.
Ma nüüd küsin kahte asja. Esiteks: kus need rehvid suvitasid? Ja teiseks, kas see kunagi võis olla näiteks hilised nullindad? Toonane Barumi lamell oli pehmelt öeldes saast, kui võrrelda sama ajastu Conti CVC3 lamelliga (jah, mudel loeb väga palju). Hind oli muidugi äkki mingi 30 % odavam...
Hoidsin suvel neid vanas taluaidas kus mu ülejäänud rehvidki kogu aeg suvitavad.
Aga mudel inimi oli neil vist Bravuris.
Noid rehve sai tookord alla 4 autole ja järgmine aasta kurtis kogu kamp et ei vea ega pea.
Aquila captas non muscas.
Postitused: 1,584
Teemad: 20
Liitus: Jul 2008
Maine:
28
(26-09-2019, 00:58 AM)Marko Kirjutas: (25-09-2019, 22:51 PM)metsakohin Kirjutas: Naelte pooldajad ei ole ilmselt viimasel kümnel aastal toodetud lamelle proovinud.
Kas tänapäevased lamellid säilitavad oma hea pidamise 3 või 5 talve? 10 aastat tagasi oli selge sott - lamellid on talutavad ainult esimesel hooajal. Mis tänapäeval teistmoodi on? Müügijuttu pole vaja kopeerida, tahan teada, et kuidas kaitstakse lamellide servasid ümardumise eest.
Seisev auto võiks olla pukkide peal, need kestavad ka üle viie aasta. Lamellidest pole haisugi viie aastapärast, isegi siis kui ainult talvel sõita. Õndsal vene ajal võisid (loe: pidid) rehvid kestma igavesti, tänapäeval sõidetakse. Ka naelad ei pea viie aasta pärast mitte s%&&agi, sest neid lihtsalt pole olla enam. Tundub, et rehvid, nii suvised, kui talvised tahetakse ikka kiilakateks sõita. Ka suverehv, mis on sõidetud seadusliku kulumise piirini, ei pea märja ilmaga enam mitte normaalselt.
Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Postitused: 159
Teemad: 0
Liitus: May 2019
Maine:
0
Ega jah, naastki ainult 2 talve peab, 3nda sõidab veel kuidagi ja siis ongi muster seal maal, et naastud välja ja saab veel ühe suve otsa ja uude talvesse välja lasta. Siis jälle uued alla. Lamell peab sama kaua, 2 aastat hea sõita kolmanda sõidab veel kuidagi ja siis suveks alla jätta ja uuel talvel jälle uued alla...
Postitused: 3,312
Teemad: 44
Liitus: Sep 2009
Maine:
38
3-4-5 aastat ühtede talvekatega.
hmm.
kui suurt sõitmist pole, siis äkki on kavalam takso tellida või rendiauto võtta?
Postitused: 1,834
Teemad: 12
Liitus: Oct 2004
Maine:
16
(26-09-2019, 19:44 PM)r.i.h.o Kirjutas: Mul oli siin üks jooks talvekaid mis kestsid 10+ aastat. 3 autot pidasid ära
Mustrit oli piisavalt ja naelu oli ka valdav enamus alles. Pealevaadates oleks võinud veelgi kasutada. Eks nende aastatega kogunes läbisõitu ka omajagu aga alla läksid siis kui lumi maha tuli ja ära võtsin nii, kui lumi läks, ei kärutanud nendega poole maini.
Kahjuks ei mäleta enam mis tootja rehvid olid.
Pole see mingi erand, naise autol kestsid Conti naelad all 11 aastat, ostuhetkel oli kalleim muster turul (nojah, selle aja peale tuli läbisõitu ka ainult 85k tuuri) aga rehv oli aus - jätkus mustrit, pidamist ja naelu kadus ka mõni üksik. Suvekad Bridzud olid selle peale parajad plastmassid ja suurt ei pidanud märja ilmaga ning kumisesid mis kole.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Postitused: 111
Teemad: 1
Liitus: Feb 2013
Maine:
1
Ostsin talve lõpul (2019 veebruari kanti) ühe odavamapoolse auto (alla 1000 euro), millel talverehvid all. Hiljem rehve lähemalt uurides leidsin rehvi tootmisaastaks 2000 olevat, nädalat ei mäleta . Väga vanad michelin ivalod, iseenesest naastu nagu oli ja mustrit ka, aga pidamise seisukohta silmas pidades sai muidugi kähkukähku ära vahetatud. Mõnele põllujäärajakale vast kõlbaks veel alla panna, aga liiklusesse nii vana rehviga ei roniks. Eks siinkohal tuleks ka kasutatud rehvide müüjatele otsa vaadata, teinekord üritatakse üsna kõrgete hindadega müüa täielikku jama.