#81

(26-09-2019, 20:31 PM)t4rio Kirjutas:  Ostsin talve lõpul (2019 veebruari kanti) ühe odavamapoolse auto (alla 1000 euro), millel talverehvid all. Hiljem rehve lähemalt uurides leidsin rehvi tootmisaastaks 2000 olevat, nädalat ei mäleta . Väga vanad michelin ivalod, iseenesest naastu nagu oli ja mustrit ka, aga pidamise seisukohta silmas pidades sai muidugi kähkukähku ära vahetatud. Mõnele põllujäärajakale vast kõlbaks veel alla panna, aga liiklusesse nii vana rehviga ei roniks. Eks siinkohal tuleks ka kasutatud rehvide müüjatele otsa vaadata, teinekord üritatakse üsna kõrgete hindadega müüa täielikku jama.

Ostsin mõned nädalad tagasi sedasorti Omega zafiirikule asenduseks ja tegelen just praegu rehviteemaga. 16 tolli. Peale pikemaid uuringuid kipub vist kaalukauss langema uute aga odavama otsa lamellide kasuks. Igaks juhuks on alles ka zafiiriku 15-tolli talverattad, kus 2 kummirõngast tuleb ikka ümber vahetada, 2 on korralikud Nokianid. 
Tegelikult mõtlesin juba aasta tagasi, et prooviks all-seasonid ära. Aga kvaliteetsete eest tahetakse arutult palju raha, odavam on kahed rattad soetada. Tagaveoga ei tahaks päris kõigil jalus ka olla ehk migi lihtsalt märgistusega (M+S) ei viitsiks mürada, sellised uued saab kätte 35-40 €/tk. Lamelli hind on sinna 50-60 €/tk kanti, näiteks midagi sellist ja XL ehk tugevdatud, sest eks oomega on ka samamoodi (haagise)veo autoks mõeldud Wink   Jah, 625€ maksnud autol on vahe, kas jooks maksab 140€ või 240€, "soti" eest saab ikka igasugu muud kraami soetada ja tõesti puuduolevad 2 naastu "asendada".
Vasta
#82

Tegeleme ka rehvimüügiga ja siin paar talve tagasi tulid ühed lamellid sisse, mis olid venemaal toodetud. Hind oli väga soodne ja tagasiside hea. Oma sõber, kes paras autopede pani prooviks alla ja kiitis. Krt nime praegu ei mäleta aga saan homme järele vaadata mis toode oli. Muster meenutas Nokiani oma igatähes. Seega saab odavalt ka ok asju.
Ise olen naelte peale pidama jäänud, kuna eelmine auto oli tagavedune ja Pirelli lamellidega istusin pidevalt maja ees kinni. Parklas lihtsalt lund väga tihti ei lükatud ja suuremate külmadega olin isegi väikeste jääküngaste taga kinni. Kui naelad alla läksid, siis probleem kadus. Eks pigem harjumuse asi nüüd edaspidi.
Vasta
#83

(26-09-2019, 19:20 PM)diesel Kirjutas:  3-4-5 aastat ühtede talvekatega.
hmm.
kui suurt sõitmist pole, siis äkki on kavalam takso tellida või rendiauto võtta?
Mul olid kastika all vist oma 5-7 a talviti ühed naastrehvid, läbisõitu tuli kokku suve ja talvega sajatuhande kanti, peamised sõidud sügistalvisel perioodil, oleks veel kestnud aga muhku läksid. Sõit talvel, lumel ja jääl, asfaldile sattus üliharva. Tehasest all olnud kah MS kirjetega nö asfaldirehvid (HT) kulusid selle ajaga samuti ära, st et tegelikult naastrehvidelt jäi kulumise poolest veel varu küll aga Nokiani kvaliteet läks paigast ära teises kohas ehk mustripinnale tekkisid muhud. 
Sõiduautorehvid pole nii hästi vastu pidanud, ikka kuluvad 3 talvega ära, sama tegelikult suverehvidega, ikka üle 45-50 tuhande rehv ei kesta, siis on kulumispiiril või üle selle.
Vasta
#84

(26-09-2019, 08:22 AM)v6sa Kirjutas:  
(26-09-2019, 01:54 AM)Janka Kirjutas:  ...lamellidega pole vesisel jääl muhvigi peale hakata.
...

Loll jutt suhu tagasi. Saab igapäevaliikluses täitsa kenasti hakkama, kui just Haanja mägedes ei pea turnima.
Kas Haanja mägedes polegi igapäevaliiklus???
Honkomees@Haanjamägedevahelt
liikumas igapäevaselt Haanja mägedest Otepää mäestiku servale
Vasta
#85

Mis see tarbitava liikuri soetusmaksumus rehvi hindesse puutub? Elvis jagas vanasti suvalistele vastutulijatele tutikaid sodiläkke, tea kas neile kõigile käidi rehvipunkti tagant hunnikust värskemaid kummirõngaid hankimas edaspidi? Mul külmkapikujulise sabaveduse vulva nüüdseks 1500 kilsa sõitnud Continentali naastud istuvad selgesti vulva endaga samas suurusjärgus, kui korrektsete talvevõluvelgede turuhind ka lisada, siis vaekauss kaldub ümmarguste asjade poole. A kahju polnud rehve tellides mitte üks putsukarv ka mitte, ilgelt tore on ümber mingite lastekodu lendkruiserite ja haapjattide libedaga kaheksaid joonistada.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#86

(26-09-2019, 21:41 PM)honkomees Kirjutas:  
(26-09-2019, 08:22 AM)v6sa Kirjutas:  
(26-09-2019, 01:54 AM)Janka Kirjutas:  ...lamellidega pole vesisel jääl muhvigi peale hakata.
...

Loll jutt suhu tagasi. Saab igapäevaliikluses täitsa kenasti hakkama, kui just Haanja mägedes ei pea turnima.
Kas Haanja mägedes polegi igapäevaliiklus???
Honkomees@Haanjamägedevahelt
liikumas igapäevaselt Haanja mägedest Otepää mäestiku servale

Sama hästi võiks deklareerida, et ilma kettideta pole ikkagi muhvigi teha, sest ka Alpides on elu, eksole.

Valdav enamus Eesti autopargist ei satu esmaspäeva varahommikul Haanjamaa mägedesse seiklema. Ning päeva peale on teed juba paremad.

Aga ma kindlasti ei vaidle, et lamell ei saa vesisel jääl naastrehvi vastu. Ei hakka kunagi saama. Seega kõik, kes peavad rehvi valikul oluliseks pidamist vesijääl, siis teile lamell ei kõlba. Aga jätke teistsugustes oludes sõitjatele võimalus teha teistsugune valik, eksole.

Ma ootan huviga Priidu loomkatse tulemusi. Minu senine kogemus ütleb, et odavama otsa lamell on nigel talverehv, aga võib olla päris hea muda- ja kruusarehv. Eriti säärane, millel lamelli ei ole.
Vasta
#87

(24-09-2019, 19:16 PM)indreksirk Kirjutas:  Liikluses on kolm teemat, millega saab peaaegu iga meestest koosneva seltskonna käima tõmmata ja tülli ajada.....

Aga kuhu jäid udutuled?
Vasta
#88

(28-09-2019, 20:02 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Mis see tarbitava liikuri soetusmaksumus rehvi hindesse puutub?...
Näiteks kui inimese rahaline seis oleks selline, et 500 eurine auto hind ongi lagi, mis ta endale lubada saab, siis ikka puutub küll.
Selle pesumasina parandamise näite tõin ka seetõttu sisse, et kui nt. vana pesumasin ootab juba 2 nädalat varuosi, aga mees teatab naisele rõõmsalt et ostsin tuttuue pesumasina hinnaga autole talverehvid, siis selle mehe nahas ei tahaks küll olla Big Grin

Muidugi võib selle peale kohe igaüks vastuargumendina ratsionaalselt argumenteerima hakata, et kui raha ja vahendeid auto jaoks pole, siis peaks nt. linna kolima kus parem palk või hea ühistransport. Sellest hoolimata reaalsuses  märkab neid väsinud olemisega odavautosid pigem ikka maakonnateedel ja külapoodide ees.

Niiet kokkuvõttes on kindlasti inimesi, kellel auto soetusmaksumus ja sellele ostetavate rehvide hind on omavahelises seoses.
Vasta
#89

(29-09-2019, 10:12 AM)Romka Kirjutas:  
(24-09-2019, 19:16 PM)indreksirk Kirjutas:  Liikluses on kolm teemat, millega saab peaaegu iga meestest koosneva seltskonna käima tõmmata ja tülli ajada.....

Aga kuhu jäid udutuled?

Ja bensiin vs. diisel vs. gaas vs. hübriid vs. elekter
Vasta
#90

(29-09-2019, 11:15 AM)mossepower Kirjutas:  Näiteks kui inimese rahaline seis oleks selline, et 500 eurine auto hind ongi lagi, mis ta endale lubada saab, siis ikka puutub küll.

500 eur eest saab päris palju bussiga sõita. Rolleyes Auto osta saab tänapäeval iga inimene, põhimõtteliselt kuuse all magav pudelikorjajagi võib sellise summa kokku saada. Ei ole aga mõtet autot osta kui selle ülevalpidamine üle jõu käib ja/või puudub adekvaatne arusaamine autoga seonduvate kulutuste osas.
Vasta
#91

(29-09-2019, 11:23 AM)veix__ Kirjutas:  
(29-09-2019, 11:15 AM)mossepower Kirjutas:  Näiteks kui inimese rahaline seis oleks selline, et 500 eurine auto hind ongi lagi, mis ta endale lubada saab, siis ikka puutub küll.
500 eur eest saab päris palju bussiga sõita. Rolleyes Auto osta saab tänapäeval iga inimene, põhimõtteliselt kuuse all magav pudelikorjajagi võib sellise summa kokku saada. Ei ole aga mõtet autot osta kui selle ülevalpidamine üle jõu käib ja/või puudub adekvaatne arusaamine autoga seonduvate kulutuste osas.
See on üsna linnainimese vaatenurgast toodud seisukoht. Kui maakohas elada, siis bussiga iga kell ja igale poole just ei sõida.
Vasta
#92

(29-09-2019, 11:23 AM)veix__ Kirjutas:   Ei ole aga mõtet autot osta kui selle ülevalpidamine üle jõu käib ja/või puudub adekvaatne arusaamine autoga seonduvate kulutuste osas.

Korduvalt läbikäinud teema ja mitte ka väga teemakohane aga neid X5 ja Q7 mehi näha küll ja rohkem siledate rehvidega sõitmas.
See läheb "naabrist parem ükskõik mis hinnaga" valdkonda.Terve elu on rajatud laenude ja järelmaksude peale.
Eluasemelaen,X5 liising,naise iluoperatsioon,igaaastane eksootiline puhkusereis jne.No ei jätku rehvide jaoks enam ja ega naabrimees ei
vaata ka mis rehvid on, tal oma samade asjadega piisavalt tegemist.Lihtsalt küsimus inimeste väärtushinnangutes.Mõni mees hoiab oma
1000.- maksva auto tehniliselt korras ja leiab ka raha rehvide ostuks nagu eespool juttu oli.
Mingi seltskond kellel ongi kõigest pohhui,endast,oma perest kui see tal on ja kaasliiklejatest rääkimata.Kui midagi juhtub siis ruigab kõige
valjemini kui fekaal teehooldus ja kui p... meil kõik on ja kes kõik tema hädades süüdi on.
Vasta
#93

(29-09-2019, 12:22 PM)mossepower Kirjutas:  
(29-09-2019, 11:23 AM)veix__ Kirjutas:  
(29-09-2019, 11:15 AM)mossepower Kirjutas:  Näiteks kui inimese rahaline seis oleks selline, et 500 eurine auto hind ongi lagi, mis ta endale lubada saab, siis ikka puutub küll.
500 eur eest saab päris palju bussiga sõita. Rolleyes Auto osta saab tänapäeval iga inimene, põhimõtteliselt kuuse all magav pudelikorjajagi võib sellise summa kokku saada. Ei ole aga mõtet autot osta kui selle ülevalpidamine üle jõu käib ja/või puudub adekvaatne arusaamine autoga seonduvate kulutuste osas.
See on üsna linnainimese vaatenurgast toodud seisukoht. Kui maakohas elada, siis bussiga iga kell ja igale poole just ei sõida.

Seda kindlasti, aga kui auto ülevalpidamiseks piisavalt raha ei leidu ja peab hakkama kõige elementaarsema turvalisuse arvelt kokku hoidma, siis peaks ikkagi teisi variante kaaluma (buss, jalgratas, tõukekelk...). Ega kõigil maal elavatel inimestel autot pole (pole juhilubagi kõigil) ja saavad hakkama küll. Rolleyes
Kasutatud rehvide puhul on ka see teema, et saad võibolla jah 2-3x odavamalt kätte kui uued, aga kokkuvõttes sõita saab nendega ka 2x vähem. Nii et ma ei näe erilist kokkuhoidu siin. Ja kui veel on eraldi veljed suve- ja talverehvide jaoks, siis kasutatud rehve peab sagedamini vahetama ja vahetamise eest maksma.
Vasta
#94

Ajast mil tuli m+s nõue,ainult naastrehvid kõikidel autodel kuni
kaks suve,kaks talve tagasi ah prooviks mingisugust lamelli,lihtsalt laiskus nii suur ei viitsi enam kevadiste-sügiseste vahetustega jännata.
Üllatus suur et põhjamaale mõeldud lamell võib nii hästi talvel pidada.
Ei soovi enam naastu.
Vasta
#95

Pehme seguga lamell teeb imesid aga suveks ära alla jäta. Kuumal asfaldil saavad kiirelt otsa
Vasta
#96

(26-09-2019, 21:18 PM)ivoalaska Kirjutas:  Tegeleme ka rehvimüügiga ja siin paar talve tagasi tulid ühed lamellid sisse, mis olid venemaal toodetud. Hind oli väga soodne ja tagasiside hea. Oma sõber, kes paras autopede pani prooviks alla ja kiitis. Krt nime praegu ei mäleta aga saan homme järele vaadata mis toode oli. Muster meenutas Nokiani oma igatähes. Seega saab odavalt ka ok asju.
Ise olen naelte peale pidama jäänud, kuna eelmine auto oli tagavedune ja Pirelli lamellidega istusin pidevalt maja ees kinni. Parklas lihtsalt lund väga tihti ei lükatud ja suuremate külmadega olin isegi väikeste jääküngaste taga kinni. Kui naelad alla läksid, siis probleem kadus. Eks pigem harjumuse asi nüüd edaspidi.
Cordiantidega ehk oli tegemist? 
Olen ise nende naastrehve 3 talve peaaegu paaritonnise tagaveolise universaali all pruukind, ei oska ka kurta, näis mis nüüd neljandal talvel saab.
Vasta
#97

Täna nägin Decora parklas ühte eriti ettevalmistunud kodanikku uuema Avensisega. Pole varem juba septembris naelrehvis saanud autot kohanud, selle tegelase naelad kindlasti üle 2 talve ei kesta Smile
Vasta
#98

Trumpan üle  Big Grin  Kümmekond aastat tagasi oskarrehvis töötades tuli ühe eduka proua autole keset augustikuud naastud alla keerata. Põhjus selles, et tagumised suverehvid olid utiiliks sõidetud ja vastu talve ei raatsinud osta ei uut ega kasutatud rehvi. Talverattad olid tal sealsamas töökojas hoiul ja lõpuks me enam ei viitsinud vaielda ja nii ta sealt keset augustikuud minema ragistas. Autoks oli kahekohaline kabriolett-Mersu. Koonerdamine on ikka kokkuhoid küll !  Big Grin
Vasta
#99

(29-09-2019, 21:04 PM)otipoiss Kirjutas:  
(26-09-2019, 21:18 PM)ivoalaska Kirjutas:  Tegeleme ka rehvimüügiga ja siin paar talve tagasi tulid ühed lamellid sisse, mis olid venemaal toodetud. Hind oli väga soodne ja tagasiside hea. Oma sõber, kes paras autopede pani prooviks alla ja kiitis. Krt nime praegu ei mäleta aga saan homme järele vaadata mis toode oli. Muster meenutas Nokiani oma igatähes. Seega saab odavalt ka ok asju.
Ise olen naelte peale pidama jäänud, kuna eelmine auto oli tagavedune ja Pirelli lamellidega istusin pidevalt maja ees kinni. Parklas lihtsalt lund väga tihti ei lükatud ja suuremate külmadega olin isegi väikeste jääküngaste taga kinni. Kui naelad alla läksid, siis probleem kadus. Eks pigem harjumuse asi nüüd edaspidi.
Cordiantidega ehk oli tegemist? 
Olen ise nende naastrehve 3 talve peaaegu paaritonnise tagaveolise universaali all pruukind, ei oska ka kurta, näis mis nüüd neljandal talvel saab.

Cordiandi naastu olen ka ise pruukinud kui need välja tulid. Esimesed 2 aastat olid väga head. Kolmas aasta oli suht fekaal. Nüüd olevat neil rehvisegu uuendatud ja palju parem pidamine ning uus nael.
Vasta

(29-09-2019, 20:58 PM)Maisalup1 Kirjutas:  Pehme seguga lamell teeb imesid aga suveks ära alla jäta. Kuumal asfaldil saavad kiirelt otsa

Tõin kunagi eestisse koorma protirehve. Aasta oli umbes 1999-2000. Oli puhast lamelli ja naela aukudega lamelli.  Sain omale ka jooksu tehasehinnaga neid rõngaid. Lamelle. Esimene märkimisväärne asi pli tasakaal. Kõige rohkem laks tina 25 grammi. Teised rõnhad tahtsid  vähem. Läksid Mazda valukate peale.
Teine üllatus oli pidamine. Tolle aja kohta võttis karbi lahti.
Ja kolmas üllatus. Aprilli lõpuks olid rehvid pea aegu läbi. Mustri sugavus oli piiri peal. Mõned üksikud kontroll augud olid veel alles.
Jäi mulje, et oli unustatud ahju panna rehvid küpsema.

Aquila captas non muscas.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne