Autokummid nõukaajal
#41

Eks siia ongi see koer maetud ! Korralik autoomanik vaatab ju juhendist järele millise rehvirõhu tootja sellele mudelile ette on näinud. See, et sul all teist tüüpi rehvid kui manualis, selle peale tavaliselt keegi ei mõtle.
Vasta
#42

Nüüd on ju kena targutada. Iga lapski teab, et kummil käib üle kahe ati sees. Siis aga es teatud R kummidest midagi. Igavesed sitad pidid olema, sest teed ei pea. Paku nüüd kellegile diagonaali, naerdakse välja. Nii, et ka seda kummirõhku peab aja kontekstis vaatama.

hp
Vasta
#43

Vahetatava protektoriga veokakumme veel mäletab keegi? 
[Pilt: fc3d9as-960.jpg]
Шина типа РС (радиальная со съемным протектором).

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#44

Krt mul suvel tuttav leidis sellised rõngad kuurist ja me ei suutnudki välja toona mõelda mis asja jaoks nad on. Arvasime,et ju kellegil oli rehviribasid vaja Smile
Kas neid reaalselt kasutati ka või? Et kui rehv tühjaks läheb,siis kaob ka muster Smile
Mis ajal sellised kasutusel olid? 80`

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta
#45

60ndad. Ribasid oli erineva laiusega.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#46

(08-11-2019, 08:35 AM)wagoneer Kirjutas:  Krt mul suvel tuttav leidis sellised rõngad kuurist ja me ei suutnudki välja toona mõelda mis asja jaoks nad on. Arvasime,et ju kellegil oli rehviribasid vaja Smile
Kas neid reaalselt kasutati ka või? Et kui rehv tühjaks läheb,siis kaob ka muster Smile
Mis ajal sellised kasutusel olid? 80`

Mäletan, et '80. aastatel vähemalt mõne kaljavaadi all olid sellised küll. Kas ka autodel - pole kindel. Masslevinud polnud nad vähemalt tol ajal enam kindlasti. Minu kunagises töökohas läksid kõik GAZ-veokad "kõige liha teed" selle sajandi alguses, mõni aasta enne minu sinna firmasse tööle minekut. Nondest jäi hoovile veel mitmeteks aastateks vedelema suurem kogus kumme ja nende hulgas olid ka mõned sellised, erinevates kulumisastmetes. Võib olla kasutati ehk varuratastena.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#47

Mul on keldris veel täitsa tutikaid vitsasid kui huvi kellegil.
Aga tore on ikka neid tekste lugeda. Toungue
Vasta
#48

(08-11-2019, 08:15 AM)Mossemees Kirjutas:  Vahetatava protektoriga veokakumme veel mäletab keegi? 
Jah, need olid nõukogude autotööstuse esimesed R kummid. Äärmised lindid olid väljapoole laiemad. Sõitmisel muud vahet polnud, kui pidi iga peatuse ajal jälgima, et kummid ikka täis oleks. Kui kumm tühjaks läks, hakkaksid lindid ära kaduma. Tee ääres oli neid tihti näha. Samas see polnud väga mure, kuna laost sai neid päris vabalt uusi. Äärmiseid vitsasi oli ka kaldu mustriga. Nii sai teha kalasaba mustrit.
Kulunud vitsasi kasutati massiliselt käru konksu lõtku likvideerimiseks.

hp
Vasta
#49

Huvitav, kas läänes ka samalaadseid kumme kasutati või on siinkohal tõesti tegu millegi maailmas analooge mitteomavaga?

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#50

Ja kas keegi oskab rääkida ka rehvirõhust vitsadega sõitmisel? Smile
Vasta
#51

Mäletan kui ema veokale GAZ-51-le pandi sellised alla. Isa oli marus ja pidas pika loengu sellest kuhu ja millal nende vitstega sõita tohib. Kuna mind tatina ikka kaasas veeti siis mäletan et nii kui pori vahele läks võis koormaga liikuma hakkamise unustada, sama oli ka vihmaga. Talveks saadi õnneks tavalised rehvid sest kui lumega jäid õhtul soojenenud rehvid pakase kätte seisma siis hommikul auto enam kohalt ei liikunud sest jääkiht oli vitste vahelSmile
Vasta
#52

Paljud on rääkinud rehvide maksumusest, aga kas saaks välja tuua ka konkreetsed rahanumbrid. Samuti oleks huvitav teada, kui levinud olid ketid ja kas neid ka kasutati. Loen praegu Lada manuaali, seal on kirjas, et iga 5000-10000 km järel on soovitatav rattad ümbeer tõsta, alustades varurattast. Järgis keegi seda õpetussõna?
Vasta
#53

Üks 60ndatel Jõgeva autobaasiga seotud härra meenutas, et vahepeal oli veokate rehvikriis nii suur, et käidi Tartu sõjaväelennuväljalt vanu lennukirehve toomas ja pandi neida autodele ka kärudele alla.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#54

(08-11-2019, 12:40 PM)Ri-Q Kirjutas:  Paljud on rääkinud rehvide maksumusest, aga kas saaks välja tuua ka konkreetsed rahanumbrid. 

Mälu järgi oleks öelnud, et umbes 60 rbl kaheksakümnendate algul-keskel, ni VAZ kui mosse.
Siin vähe detailsemalt https://avtotema.mediasalt.ru/skolko_sto...ina_v_sssr
Vasta
#55

(08-11-2019, 12:50 PM)Aspelund Kirjutas:  Üks 60ndatel Jõgeva autobaasiga seotud härra meenutas, et vahepeal oli veokate rehvikriis nii suur, et käidi Tartu sõjaväelennuväljalt vanu lennukirehve toomas ja pandi neida autodele ka kärudele alla.

A.

Lennukirehvidega veokat tahaks lausa ise näha. Mõnda pilti ei tea kuskil olevat? Mõnda üheteljelist traktorikäru nagu ähmaselt mäletaks, millel olid kuidagi imelikult ümarad rehvid all ja mis tagantjärele mõeldes võisid äkki tõesti lennuki omad olla. Sõjaväeosas käidi ehk ikka autokummidega mingit diili sebimas? Kuna armee pidi saama, mida tahtis ja tsiviilidele jagati, mis üle jäi, siis polnud vast väga keeruline õigetele nägudele natuke meelehead viia ja vastutasuks kasvõi autokumme saada?

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#56
Photo 

   
Vasta
#57

   
Vasta
#58

Kaheksakümnendate  keskel noore insenerina  pärisautot endale lubada saanud ja liiklusvahendiks oli  kakskümmend aastat vana M408. Enamus rehve selle auto all olid  vähemalt neli korda protist läbikäinud ja sõit käis kuni rehv pauguga ribadeks lendas. Mingil  hetkel oli õnn tutvuste kaudu hankida ainult kuupalga eest kaks uut rehvi.
Tegemist  oli 6,40-13 mõõtu ehk piruka rehvidega ,mis olid toodetud Jerevani rehvitehases ?. Peale  kaht  nädalat uute kummidega  sõitu sattusin auto alla  vaatama ja pilt mis sealt avanes oli küllaltki huvitav. Tundus ,et rehvid koosnesid enamjaolt tahmast ,sest sisekumm punnitas mitmest kohast rehvi küljepealt koordiniitide vahelt välja . Võtsin uued rehvid muidugi alt ja viskasin vihaga  pagasnikusse. Paar päeva hiljem oli mingid pätid paneelikate vahel seisnud auto pagasniku lahti  kangutanud ja mõlemad rehvid tuuri pannud.  Midagi pole õelda ,olid ilusad ajad.
Vasta
#59

Päris huvitav teema ning nii mõnigi asi meenus omale lapsepõlvest, näiteks see protti viimise teema. Aga alles mainiti lennukirehve- mul oli isal umbes 30 aastat tagasi üks platvormiks tehtud sõnnikulaotaja ning algul, kui selle rehve nägin, mõtlesin, et mis pagana rehvid sellel all on, täiesti kiilakad. Hiljem siis kuulsin, et tegu oli lennukirehvidega.
Vasta
#60

Autodele pandi 60-ndatel alla ka põllumajanduse rehve, ainult et siis tehti veljed ringi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne