15-11-2019, 21:15 PM
(17-11-2019, 20:19 PM)TeeTL Kirjutas: lõiguke seebikarp sapaka kuulutusest:Nagu kuulutuseski kirjas, on see auto elektromagnetsiduriga. Just sellesamaga, mida kõik teavad, aga mida vist pea keegi näinud ei ole. Aga nüüd karistusest rääkides, siis omal ajal jagas riik invaliididele selliseid autosid tasuta, tänapäeval ei saa invaliid kusagilt tasuta keppigi. Tahad tasuta, pead ise oma kätega tegema... Ainult Vabadussõja veteranidele oli Tartus bussisõit veel mitte just väga ammu tasuta. Kuniks keegi ärksam kodanik avastas, et viimane inimene, kes seda õigust kasutada saanuks, juba õige mitu aastat mullas.
Väga eriline invaliidi mudel,mis tehti invaliidile ilmselt karistuseks, sellist varjanti mina veel teist kohanud pole,
(18-11-2019, 01:57 AM)Mossemees Kirjutas: sellesamaga, mida kõik teavad, aga mida vist pea keegi näinud ei ole.Olen pulbersidurit näinud mingi Subaru pisiauto küljes, mingi valemiga õnnestus see isegi korda saada. Sellest on aastakümneid möödunud ja see pole naljanurga teema.
(18-11-2019, 23:35 PM)spitfire Kirjutas: Võimalik, et need nn. invaliidikad olid tasuta, aga minu mäletamist mööda neid sapikaid ja mossesid ikkagi tasuta ei jagatud. Kui sul oli vastav puue, siis sa said (vist iga) 5 aasta tagant (teoreetiliselt) taotleda uue autoostuloa, aga auto eest pidid ikkagi pleki välja käima. Kui ametnikud määritud ja autoga lõpuks joppas, siis tuli see mingis tootmiskoondises kohandada peategelase puudega. TÜV-il alati jälgiti, et invakana arvel oleval mossel kõik kangid ikkagi funkaksid nii nagu peab. Ühesõnaga seda invavarustust ei tohtinud eemaldada.Neid invaautosid valmistati siiski otse autotehastes, nt. Mosse 2140 käsijuhtimisega variant kandis indeksit 21403. Sapakatel käisid mudeliindeksi järgi tähed, mis näitasid siis, mis versiooniga täpsemalt tegu. Vastavalt puudele olid ka autode juhtimisseadmed erinevad. Olid autod kahe käe ja ühe jalaga inimestele, kahe jala ja ühe käega tegelastele, neile, kel vaid üks jalg ja üks käsi jne. ZAZ-is töötati välja isegi auto inimestele, kel null jalga ja üks käsi ja isegi katsetati seda üllatavalt edukalt, aga NSVL kõrgemas juhtkonnas leiti, et igaks juhuks selliseid inimesi ikka rooli lubada ei riski.
Aga see kõik on teooria, võimalik et said ainult perliini all käinud veteranid tasuta, kel olid kuuliaugud rinnas aga mitte tagumikus ja ega seda ei reklaamitud, kes oskas küsida ja määrida, eks see sai. Kes täpsemalt teab/mäletab võiks tegelt kirjutada. Nalja no näed nüid ei tulndki.
. Mis põhjusel, seda ma ei teagi. Võimalik, et nt. tehn. passi väljastamise tasu vmt. Tollel Zapakal oli olemas siduripedaal, gaas ja pidur käisid käsitsi. Samas omanikul endal olid käed-jalad täiesti olemas ja liikus vabalt omal jalal ringi. Kas ta keppi kasutas, seda enam ei mäleta, aga mingit suurt liikumispuuet tal igatahes polnud. Olid vist ainult mingid sõjaaegsed rauakillud kusagil keres. Igatahes oleks vabalt ka tavalise auto juhtimisega hakkama saanud, aga kuna tasuta jagati ainult käsijuhtimisega sõidukeid, siis sellise omale mingitpidi välja sebiski. Kusjuures, kui uskuda lehel denisovets.ru olevat infot, siis tasuta jagati ainult invakärusid ja Zaporožetseid. Kes Mosset tahtis, sellele kompenseeriti auto maksumus Zapaka hinna ulatuses, hinnavahe tuli seltsimees invaliidil omast taskust kinni maksta. ![[Pilt: 0112273543882c6.jpg]](https://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/449/47/0112273543882c6.jpg)
![[Pilt: 011227354501e44.jpg]](https://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/449/47/011227354501e44.jpg)
![[Pilt: 01122735498df68.jpg]](https://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/449/47/01122735498df68.jpg)
![[Pilt: 0112273551f40aa.jpg]](https://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/449/47/0112273551f40aa.jpg)
![[Pilt: 0112273553584d4.jpg]](https://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/449/47/0112273553584d4.jpg)
![[Pilt: 0112273557c60fc.jpg]](https://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/449/47/0112273557c60fc.jpg)
