29-11-2019, 11:27 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 29-11-2019, 11:36 AM ja muutjaks oli v6sa.)
(29-11-2019, 09:58 AM)MeelisV Kirjutas: https://tehnika.postimees.ee/6674037/pun...sest-romud
Tsitaat:Väga halvas seisukorras rehvid, paarikümne aasta vanune auto, olematud pidurid, vaevu valgust andvad tuled, sisuliselt läbipaistmatu esiklaas, lõtkudega sillad, ribadeks rattalaagrid – need ja teised tehnilised probleemid on põhjuseks üüratule kogusele liiklusõnnetustele igal aastal.
Selliste autode juhid on teinud kõik selleks, et ühel päeval õnnetusega lõpetada, tõdeb ka saatejuht Madis Kimmel.
ARK andmeil tuvastati möödunud aastal Eesti sõidukeil tehnoülevaatuste käigus kokku ligi 460 000 viga.
Maanteeameti tehnoosakonna juhataja Jürgo Vahtra hinnangul mõjub liiklusohutusele kõige enam just rikkis pidurisüsteem, aga ka roolisüsteemi vead.
Lahe: õnnetuses olid süüdi auto vanus, kulunud rehvid ja vihmasadu. Mitte kiirus, mis väidetavalt oli enne asja käestminekut 170 (SIC!) km/h. Ma julgen arvata, et sel kiirusel vihmasajus oleks olnud päris kõrge tõenäosus lasta käest ka selleaastane isend. Aga see on oleksoloogia, mis ei too juhikohale sattunud juhmi poolt tapetud inimest tagasi.
Sama tark on rääkida suverehviga lörtsivaalu sõitmise tõttu käestläinud tühja kaubiku õnnetuse juures targa näoga, et istme põranda küljest lahtitulek oli õnnetuse traagilise järelmi põhjus. Mitte juhi ränk viga oma sõiduki ohjamisel! Paraku kaubik oli ka risu, sellest ei pääse kuhugi.
Rehvirõhu katse oli hea, aga valusalt hakkas silma, et juht isegi ei üritanud korrigeerida. Ei siduri vajutust, ei juurdekeeramist. No vähemalt ei pressinud pidurit põhja.
Mind ikkagi huvitaks, mitu LÕ Eestis on olnud põhjustatud reaalselt rikkest, mida oleks saanud tehnoülevaatusel tuvastada. Ja kui palju on neid LÕ, mille korral rike on olnud vaid soodustav tegur, mitte vältimatu põhjus!
Pidurivõimendi kaotamine on hea nipp. Ma olen oma tuttavaid ka nii kiusanud suletud alal. Silmad on päris suured olnud