Tehnoülevaatus. Jooksev kogumuspõhine arutelu

(29-11-2019, 09:58 AM)MeelisV Kirjutas:  https://tehnika.postimees.ee/6674037/pun...sest-romud


Tsitaat:Väga halvas seisukorras rehvid, paarikümne aasta vanune auto, olematud pidurid, vaevu valgust andvad tuled, sisuliselt läbipaistmatu esiklaas, lõtkudega sillad, ribadeks rattalaagrid – need ja teised tehnilised probleemid on põhjuseks üüratule kogusele liiklusõnnetustele igal aastal.
Selliste autode juhid on teinud kõik selleks, et ühel päeval õnnetusega lõpetada, tõdeb ka saatejuht Madis Kimmel.
ARK andmeil tuvastati möödunud aastal Eesti sõidukeil tehnoülevaatuste käigus kokku ligi 460 000 viga.
Maanteeameti tehnoosakonna juhataja Jürgo Vahtra hinnangul mõjub liiklusohutusele kõige enam just rikkis pidurisüsteem, aga ka roolisüsteemi vead.

Lahe: õnnetuses olid süüdi auto vanus, kulunud rehvid ja vihmasadu. Mitte kiirus, mis väidetavalt oli enne asja käestminekut 170 (SIC!) km/h. Ma julgen arvata, et sel kiirusel vihmasajus oleks olnud päris kõrge tõenäosus lasta käest ka selleaastane isend. Aga see on oleksoloogia, mis ei too juhikohale sattunud juhmi poolt tapetud inimest tagasi.

Sama tark on rääkida suverehviga lörtsivaalu sõitmise tõttu käestläinud tühja kaubiku õnnetuse juures targa näoga, et istme põranda küljest lahtitulek oli õnnetuse traagilise järelmi põhjus. Mitte juhi ränk viga oma sõiduki ohjamisel! Paraku kaubik oli ka risu, sellest ei pääse kuhugi.

Rehvirõhu katse oli hea, aga valusalt hakkas silma, et juht isegi ei üritanud korrigeerida. Ei siduri vajutust, ei juurdekeeramist. No vähemalt ei pressinud pidurit põhja.

Mind ikkagi huvitaks, mitu LÕ Eestis on olnud põhjustatud reaalselt rikkest, mida oleks saanud tehnoülevaatusel tuvastada. Ja kui palju on neid LÕ, mille korral rike on olnud vaid soodustav tegur, mitte vältimatu põhjus!

Pidurivõimendi kaotamine on hea nipp. Ma olen oma tuttavaid ka nii kiusanud suletud alal. Silmad on päris suured olnudSmile
Vasta

Tehnoülevaatusel selguvadki osad vead. Kõik autoomanikud pole spetsialistid. No see on hea, et avastati aga seda väita, et need autod on ka romud..... Seega on ka romu tuliuus auto millel mõni asi loksuma hakanud.  Ja peale avastamist on ju nende autoromude omanikud vead kõrvaldanud ja uuesti ülevaatusele läinud.... kus siis avastatakse , et kõik on korras. Big Grin  Üldiselt mage lugu.

T.
Vasta

Tervist .

 No on ikka saade leitud , mille pärast leili minna ja mida arutada ... . Aga inimeste maitsed ja aja sisustamise võimalused ning huvid on nii erinevad .

Edvard .
Vasta

V6sa, tegelt miks mitte öelda, sest tegu ei ole ju laimuga- Pärnu Autobaasi territooriumil olev ÜV-punkt. Rääkisin sel teemal ka asjapulgaga, kuid tema arvamus oli, et atesteeritud ülevaatajal on õigus.tehnilises seisukorras kahtlemisel suunata auto kodusele, kuigi olukord oli just vastupidine sellele, mis v6sa lõpus ütles- rullid käisid pidurdanud rataste all ringi.

Meelisele- kõik nõuded on õigustatud, samuti nende kontrollimine, kuid antud juhul pole mõtet neile isegi viidata, sest kogu 2018. aasta komplekt hetke läbisõiduga 170.000km on  reaalselt ideaalses korras.
Vasta

(29-11-2019, 16:50 PM)Aare R. Kirjutas:  ...
kuigi olukord oli just vastupidine sellele, mis v6sa lõpus ütles- rullid käisid pidurdanud rataste all ringi.
...

Mis on kenasti ka videolt näha. Konkreetne juhus on ülevaataja teadlik tegu või andestamatu oskamatus.
Vasta

Ma arvan ise ka, et sellistel tingimustel poleks mitte mingil juhul tohtinud kodusele saata, vaid õige oleks olnud käed üles tõsta ja kasvõi koormaga tagasi kutsuda. Aga selle asemel avastasin e-mnt-st korduva. See olukord seab vähemalt minu silmis paljud korduvad suure kahtluse alla.
Atesteeritud ülevaataja või mitte, kuid punkt ise peaks ka korras olema ning koormaga või ilma suutma ülevaatuse ära teha.
Vasta

tõmba vile üles.mina seda asja nii ei jätaks.kui tüv-i punkt ei suuda,või ei oska,siis tuleb see punkt kinni panna!
Vasta

(29-11-2019, 17:52 PM)sturmbannführer Kirjutas:  tõmba vile üles.mina seda asja nii ei jätaks.kui tüv-i punkt ei suuda,või ei oska,siis tuleb see punkt kinni panna!

+1. Ehk siis:
1) küsid punktist kehva teenuse eest makstud raha tagasi
2) teed avalduse MNT-le (kodulehel kastid-vormid): nemad litsentse jagavad ja kaudselt ettevõtete kompetentsi jne eest vastutavad. Ning punktidele on MNT litsents leib, niiet kui sealt küsimus tuleb, on ilmselt natuke sagimist

isegi kui kohe Sinu viite peale asja korda ei saa, siis punkti töömeheni asi kindlasti jõuab. Ning kui veel juhtub ja järgmine mees kah samad kanalid töösse paneb, on juba ühine nimetaja näha. Ma tahaks loota, et MNT peab punktidele statistikat läbimiste ja vigade kohta ning kui süsteem on hästi üles ehitatud, saab statsi ka vaidlustamised.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

(29-11-2019, 17:43 PM)Aare R. Kirjutas:  Ma arvan ise ka, et sellistel tingimustel poleks mitte mingil juhul tohtinud kodusele saata, vaid õige oleks olnud käed üles tõsta ja kasvõi koormaga tagasi kutsuda. Aga selle asemel avastasin e-mnt-st korduva. See olukord seab vähemalt minu silmis paljud korduvad suure kahtluse alla.
Atesteeritud ülevaataja või mitte, kuid punkt ise peaks ka korras olema ning koormaga või ilma suutma ülevaatuse ära teha.

Need härrad seal puha kohtust läbi käinud, mõningased seal ei tohtinud autoallagi minna. Ostsin omale bussi millel istmed katusekruvidega kinni, turvavööd puudu ja nii ka ülevaatus eelnevalt läbitud samas asutuses (muudest põnevatest leidudest ei hakka rääkimagi). Äkki hakkab taas mustalt üv tegemine neil pihta? Vaja näidata kordusele saatmist, et mõni raibe vaikselt läbi upitada?
Vasta

Saatsin maanteeametile meili, tahaks teada, mis sealt tuleb- kas midagi mõistlikku või samasugune tühi mull nagu poliitikud suudavad genereerida Big Grin
Vasta

Ülevaataja peab ka oma vigade protsendi täis saama ja hetkel ju suund sinna, et vanad sõidukid tuleb liiklusest eemaldada.
Hiljutine kogemus kus sõiduk uksest sisse, voolikud külge ja siis oh seda rõõmu:
vana tuli, paber näppus, puha punaseid jooni ja rõngaid täis.
tsee-oo kõrge. Ma siis räägin, et kulla sõber - sa arvutist ikka vaatasid, et see katalüsaatorita auto - vähe teised normid.
Läks nohises arvuti taga ja voila! - saime kohe jonksu. Ma ise küll teise ala mees aga imestama paneb,
et ta seda kohe ise ei näinud.

No vigadeta muidugi ei pääsend, Kui suurt viga kohe pole ette anda siis peab mingi väiksema leidma. Midagi ikka leiab.

sai vist kõik öeldud
Vasta

Nii juhtub, kui diisliga "vanaisa" moodi sõidad ja unustad enne ülevaatust hääled puhtaks köhida.
Ise sain sama asjaga maha, ei sõida ju kogu aeg diisliga 3-4000rpm. Mootor jahe kah ja see moodne diisel suitseb käivitades kõigi autodega rohkem kui varem. Esimese vajutusega kadus õues päike, linnud jäid vakka ja ülevaataja muutus... huvitavaks...? Senikaua kui 5km soojendusringi tegin, oli õues päike tagasi, masinal kopsud puhtad, aga ülevaataja rääkis veel jupp aega venekeelsete mittekonventsionaalsete fraseologismidega.

   


Vasta

Niikaua kui mina ülevaatustel olen käinud ,on minu nn.ülevaataja nagu perearst.Ütleb vead ära ja ex hiljem tohterdame.(loomulikult sellised vead ,mis seadusesilmale näkku ei karga )
PS. Ei mingit suurt sõbrapoliitikat või ülemaksmist.Lihtsalt inimlik suhtumine ellu.Juba mitmes aasta räägib ,et pannakse kaamerad jälgima ,aga senini ainult jutuks asi.
Vasta

(01-12-2019, 21:34 PM)linnuke Kirjutas:  Niikaua kui mina ülevaatustel olen käinud ,on minu nn.ülevaataja nagu perearst.Ütleb vead ära ja ex hiljem tohterdame.(loomulikult sellised vead ,mis seadusesilmale näkku ei karga )
PS. Ei mingit suurt sõbrapoliitikat või ülemaksmist.Lihtsalt inimlik suhtumine ellu.Juba mitmes aasta räägib ,et pannakse kaamerad jälgima ,aga senini ainult jutuks asi.

mul kodustatud vaatajal sama,aga kaamerad üleval juba vähemalt aasta.
Vasta

Üldiselt on korduval ülevaatusel käimine ka üsna mugavaks tehtud, nii et seda otseselt peljata pole nagu tarvidust. Esiteks, antakse korduva puhul 30 päeva pikendust edasisõitmiseks ja teiseks, kontrollitakse ainult kirja pandud puudusi. Viimane kord sai näidatud uute rooliotste arvet, heideti kiire pilk alla, et tõesti on külge pandud ja oligi kogu lugu. Maksma ka ei pidanud. Selles mõttes väga suurt vahet nagu pole, kas saad templi kohe passi ja lubad pühalikult et parandad ära või pead templi saamiseks uuesti korra auto ette näitama.
Vasta

(01-12-2019, 21:47 PM)olli Kirjutas:  ... Selles mõttes väga suurt vahet nagu pole, kas saad templi kohe passi ja lubad pühalikult et parandad ära või pead templi saamiseks uuesti korra auto ette näitama.

ikka on, kui pead tööpäeval töölt end vabaks küsima või laupäeval ekstra 60 km maha sõitma ja kodused tööd ära unustama ning need kuidagi enda ja naise silmis ära tegema.
ülevaatuspunktid ju ei tööta väljaspool tööaega aga ise sõidad kodunt k 7 välja ja k 6 või suveperioodil k 8 paremal juhul jõuad koju ... ega ikka väga ei taha oma väheseid vabu minuteid kulutada mõttetutele sõitudele ÜV punkti.
Mõistlik oleks see, kui ÜV annab sulle vead teada ja edasine on sinu asi ... kui põhjustad avarii, mille põhjuseks on ülevaatusel tuvastatud rike, siis saad 10x karistuse. Mingid tulekustuti templid või mittepõlev numbritule pirn ei ole küll põhjuseks, et muretseda. Samas olen kunagi ühe autoga nii remonditöökodade kui ülevaatuspunktide mehi piinanud, et on probleem aga milles täpselt ja keegi ei leidnud, lõpuks läks vanarauda tuvastamata veaga.
Vasta

Keskusest kaugel elamine ongi tänapäeval luksus, mida igaüks endale lubada ei saa. See pole küll mingi vabandus rontidega nolke liiklusesse lasta. Ja meil vähemasti on punktid 20ni lahti. Kord kuus ikka pärast tööd linna asja on, kasvõi toidu- või ehituspoodi. Kuigi kui töölkäimine 13-14h päevast ära võtab, siis mõni ime et muudeks asjadeks aega ei jää. Ma näen siin igatahes oluliselt efektiivsemat varianti omale vaba aega juurde võita võrreldes selle 15minutiga mis potentsaalselt kord aastas korduva läbimisele kuluks, kui punktist enne poeskäiku läbi hüpata.
Vasta

(02-12-2019, 10:30 AM)olli Kirjutas:  ... Ja meil vähemasti on punktid 20ni lahti. Kord kuus ikka pärast tööd linna asja on, kasvõi toidu- või ehituspoodi. ...  võrreldes selle 15minutiga mis potentsaalselt kord aastas korduva läbimisele kuluks, kui punktist enne poeskäiku läbi hüpata.
meil mitte nii kaua lahti ei ole
Tsitaat:Kontakt ja lahtioleku ajad - Ülevaatus
Roopa 5, 65604, Võru
Tel. 782 0520

Lahtiolek: E-R 8-17, L 9-14
S ja Euro 3 sõidukite ülevaatus: E-R 8-17

Tsitaat:Autovedur OÜ, Pikk 6, Võru, 782 1785 e-post, E-R 8-17. L 9-13.
 Lisaks on mõlemas firmas korduv tasuline, 2/3 esmakordse hinnast, kuuldavasti olla värskelt kolmas ülevaatuspunkt ka Võrru ehitatud, selle aegu ei tea. 15 minutist on asi ikka kaugel, tavaliselt kui järjekorda ei ole elik 1-2 masinat, siis saab tunni-pooleteisega hakkama, aga olen ka järjekorrast ära sõitnud, sest aeg sai otsa.

... eks peale tööd saabki kord nädalas linnast läbi hüpata toidupoodi ja ehituspoodi, ka pakiautomaati, sest enamikke asju ei õnnestu muidu osta kui netist kuna spetsiifilisemad poed ei ole pikalt lahti, st et tunnike-kaks tuleb veel kodunt eemalolekule juurde, suvel on raskusi ka ehituspoodidega, need pannakse ka k 19 või 20 kinni, vanasti olid 22-ni lahti aga suvisel ajal jõuab linna nibin-nabin enne kaheksat õhtul ...
Vasta

bingo. vaheta ruttu ametit. teed uue ülevaatuspunkti võrru.
priske papp enam kui garanteeritud.
kui ikka pidevalt tunnised või pikemad järjekorrad siis on ruumi kohe mitmele uuele ülevaatajale.
Vasta

Maal elamise reaalsus on see, et asjade ajamiseks pead võtma vaba päeva. Ning siis selgub, et aparaat on rikkis või netti ei ole või on keegi tark suutnud kaks klienti samale ajale bronnida. Või jääb laps haigeks...

Samas on üsna mõistetav, et vaid mõne võimaliku kliendi pärast ei hakka keegi äri lahtiolekuaega pikendama.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 12 külali(st)ne