Opel Ascona Irmscher 1988

ma ei pannud eile tähelegi - Sul on NE-mootor (st hargpritse), aga kütusevõtturil vaid üks toru küljes? Tagasivool on ometi olemas - kuhu see siis läheb?

XE-kadetil olid mõlemad mälu järgi koos - nagu Devili toodud lingil.

sõltumatu tagasillaga Vectratel (XE, LET, 4x4 NE) on see muidugi teistsugune (imede ime - on isegi saadaval!) - neil on paak teise ehitusega ja paikneb sillast tagapool.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

[Pilt: ta4.jpg]
Leidsin mehe kes viitsis jamada ja sain selle mure väga kiirelt korda. Tõsi ta pidas targemaks keevitada, minul vahet pole. 

Ebay ja kõikvõimalikud netipoed said läbi tuulatud ning sellist detaili nagu minul ma ei leidnud. Miks neid üldse niipalju erinevaid on jääb mulle arusaamatuks. Küll on neid ühe ja kahe toruga ning ka üldse ilma torudeta, ujuki varsi on ka mitmeid erinevaid, nagu ka ujukeid, lisaks veel vähemalt kahte tüüpi eri pistikuid. See pole ka veel kõik, osad andurid tuleb paagile külge keerata, nagu minul, mõned variandid on polditavad.

Võibolla on minevikus seda andurit juba vahetatud ja see polegi üldse õige. Varem töötamisest ma ei tea ka midagi, originaalkellaplokil polnud vist mitte ühtegi töötavat seierit.

Paagi külge käiva kola otsin homme välja ja siis vaatab edasi kuhu mis läks, loodetavasti oli lammutamise ajal oidu midagi üles ka pildistada sellest.

Edit: Õnnestus natuke ühte Asconat kergemaks teha mõningate asjade võrra, samuti leidus pagassis päris hea saak, sidurikomplekti üle olen eriti õnnelik.

[Pilt: kraam.jpg]
Vasta

Ei ole alla andnud. Tõsi on olnud perioode kus väga midagi teha pole saanud, kuid vaikselt ikka nokitsen. Auto üleni värvimise tahaks ikka jätta kellegi teise kaela, kuid senikaua kuni raha kogun siis vähemalt üritan eeltöid teha. Võibolla teen sellega iseendale karuteene, kuid vähemalt iseloomu kasvatab hästi ja arusaam kereremondist saab olema täielikum. 

 Esimene asi mida õppinud olen on see, et plekitöödega tuleb ikka rohkem vaeva näha, tegelikult saab seda ju teha nii, et pahtlit väga vaja polegi. Teine õppetund on see, et kui pahteldamist ja lihvimist varem teinud pole siis see võtab pea sama kaua aega kui plekitöö. Veidi pilte ka.

Kivikaitse sai mäletatavasti üle värvitud, lasin sellele veel Dinitroli miskist vaha ka veel peale. Kütusepaak on põhimõtteliselt samamoodi töödeldud, kuid altpoolt saab selle vahaga kokku kunagi hiljem kui seda rattakoobastesse lagastan. 
[Pilt: pohi3.jpg]
Toa lasin peale hermeetikutiiru kergelt karedamaks karukeelega ja üleni valgeks. Pagasiruum sai mingiks suva tooni tumehalliks, ei viitsinud otsida mis ta täpselt tehasest oli, midagi sarnast igatahes. 
[Pilt: tuba5.jpg]
See kraam on kõik kusagil riiulis juba üle aasta ootel olnud. 
[Pilt: pustakud.jpg]
[Pilt: sadulad.jpg]
[Pilt: latt.jpg]

Kere eeltöödest pole mõtet mingeid pilte teha, kuid läinud nädalavahetusel värvisin mootoriruumi. Käisin just oma üllitist uurimas ja kohe ilmnesid ka lohakusvead. Tuleb korra veel proovida, nagu ikka Big Grin
[Pilt: motoruum.jpg]
[Pilt: motoruum2.jpg]
Küljekarpide liitekohad hakkavad peaaegu haihtuma ja üldine kuju on juba peaaegu selline, et loodetavasti tulevikus väga tähele ei panda. Ühtlane krundikiht paljastab aga ka siin vigu, niiet tuleb vähe veel nühkida.  
[Pilt: paremkylg.jpg]
[Pilt: vasakkylg.jpg]

Vaikselt hakkan otsima kedagi kes oleks pädev ja nõus mootoriremondi teostama. Oluline oleks ilmselt, et üks inimene selle lahti võtaks, hinnangu annaks ning hiljem ka kokku paneks, vahepeal võin vajaliku puhastamise ja värvimisega ise tegeleda.
Vasta

Peaaegu valmis ju Smile Vaikse nokitsemise kohta kõva sõna.
Kas mootorit ei taha sellepärast ise teha, et rohkem tõesti aega pole panustada, või on nii peen töö, et ei riski?
Vasta

Täna pole enam eriti vahet kui palju siia veel aega läheks Big Grin 
Mootorit ei taha ise teha sellepärast, et see ruum on mul veel mōnda aega küllalt räpane teiste, tolmuste tööde tõttu. 
Peen töö on see ka kindlasti, kuid kogenud inimesele samas ilmselt piisavalt lihtne.
Vasta

Selle mootori remont on nii lihtne,et ei käi sullgi ülejõu.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta

Keretööga võrreldes on mootor lihtne ülesanne. Ning hõlbus paksu riidega ka tegemise vahepeal tolmu eest kinni katta. erinevalt autokerestWink

Igatahes tubli töö: neid enam juurde ei tehta.
Vasta

Uskumatu kuidas tõesti on kannatust. Varsti j4 aastat juba nokitsetud. Ma ise ei jaksaks nii - võtan ette ja siis peab kogu aeg tuli rauas olema, muidu jääb seisma ja läheb osa asju meelest ära. Samas jälle on kogu aeg midagi teha. Mis sa selle valmis elukaga ikka teed, hakkad ikka vaikselt järgmist projekti piiluma.

Tõde on kusagil olemas! Tõenäoliselt sügaval pahtli all Wink
Vasta

Mõni ütleb, et kui pahteldamist ja nühkimist pole enne teinud siis ehk ei olegi mõtekas seda teha. Maaler peab ehk kõik üle tegema ja siis kulub sellele jälle hulga rohkem aega(ja sinu raha) kui oleks algusest teinud. Aga samas kust sa muidu tegemeise kogemust saad kui ise oma käega ära ei katseta. 
Aga jaksu ja kannatlikkust jätkamiseks.
Vasta

(05-02-2020, 00:01 AM)sven1 Kirjutas:  Uskumatu kuidas tõesti on kannatust. Varsti j4 aastat juba nokitsetud. Ma ise ei jaksaks nii - võtan ette ja siis peab kogu aeg tuli rauas olema, muidu jääb seisma ja läheb osa asju meelest ära. Samas jälle on kogu aeg midagi teha. Mis sa selle valmis elukaga ikka teed, hakkad ikka vaikselt järgmist projekti piiluma.
4 aastat pole inimese vabast ajast vanaauto taastamises tegelikult küll veel mingi eriline näitaja.
Näitena võib kohe tuua 9 aastase Lada ja 20 aastat tehtud Ford TT.
See on võimalik muidugi kui ehitada ise ja enda ruumides. Rendipind ja (osaliselt) tellimustöö ajaks eelarve ja ajaplaani sellise lähenemisega igatpidi lõhki. Samas tundub, et käesolev masin on just kodus ise nokitsetud variant.

Kiidan kõrget töökvaliteeti. Kapoti alla jääva tulederaami üksikute pahtlikohtade uuesti tegemise soov näitab juba suurt pühendumust ja töö korralikust. Odavaima hinnapakkumisega keretöökojas ei nähtaks sellises asjas tõenäoliselt mingit probleemi - see jääb ju kapoti alla peitu. Lisaks ega "normaalsed" inimesed selliseid luukide alla jäävaid kohtasid väga pahteldama ja lihvima ei kipugi.

Vaadates keretööde kvaliteeti võiks sellise lihtsa mootori remont ka kindlasti omal käel õnnestuda. Tegelikult on mootoriehitus analoogne kui maja ehitus, et esimene tee müügiks ja teine alles iseendale.

Aga igal juhul edu!
Vasta

Tänud julgustamast ja ka kiitmast! Kahtlemata on õigus Svenil, koguaeg oleks vaja tuli rauas hoida, võimalusel teeks ise ka seda. 

Pikk tee on veel käia ei maksa lasta harvadest edusammudest end eksitada lasta. Täna sai veidi uksi nühitud. Paar pildikest siia sellest.
[Pilt: uks2.jpg]
[Pilt: uks4.jpg]
[Pilt: uks5.jpg]
Kokkuvõtteks niipalju, et neljast uksest üks oli enamvähem sirge, kuid jällegi alumise serva valts küllalt roostes. Kolm ust siis loppis ja mõlkis ning roostes. Vasaku külje uksed on päris närused, parema poole omad ilusamad. Arvestades, et osad härrad siin kaevavad maa seest sõjaaegseid tükke välja ja taaskasutavad siis võimalik, et peenutsen liialt, kuid võimalusel peaks ikka proovima leida paremaid uksi, vähemalt vasakule poole.  

 Kinnitust sai ka kahtlus, et Irmscheri töökojas on uste küljest tavamudeli ukseliistude kinnituseks mõeldud nagad tuimalt maha lõigatud, muidu ei saaks ju laiendeid külge kleepida. 

Keretükke on ju tegelikult veel terve hunnik, küljes pole veel esipõlle ega esitiibasid. Lisaks on igal uksel oma liimitav laiend, küljekarbi katted/laiendid, antitiib, stanged. Need on kõik plastik ja mitte just kuigi sirge. Kõigele sellele mõeldes tahakski vähemalt mootori kellegi teise kaela lükata. Kui lõpuks peabki ise tegema no sitta siis temaga.
Vasta

Eks neid uksi ikke leidub,kuid sellel vasakul tagumisel pole veel katastroofilist midagi,selle lohu saad sa sealt välja.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta

Lõikad vanad koha välja ja uus plekk asemele.
Vana bemmi uksi taastatakse samuti sest pole ilma roosteta neid enam saada.
Selline must koht on läbi roostetanud ja see tuleb välja lõigata, midagi ei aita.

Muidugi võib varuosapäringusse saata küsimuse, et kas kellegil on ascona kere sees.
Aga ukrainas liigub neid veel !
Vasta

Mootori jutule lisakaks veel,et pane sinna peale 1,8e mootori nukk,saad natuke särtsu juurde.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta

oleneb kui vanadest autodest jutt on, aga bmw puhul leiab eestist küll suhteliselt mõistliku hinnaga ilma roosteta uksi. nii e28le kui e30le. ideaalsed on muidugi 100 eur tk. asconal ei olnud uksed suurim murekoht. kui veits otsida siis kindlasti leiab suht olematu raha eest. isegi jumala korralike ascona uksi emexisse saatnud kuna mitte keegi ei tahtnud.
Vasta

100 eur tk on jah välja ilmunud mitte väga ammu.
See on ka ainuke pakkuja.
Ja nn "ilma roosteta" asjade pakkujaid olen isegi näinud, need ei tea roostest midagi Big Grin
Vasta

Ei ole see nii roosiline midagi et vanadele pemmidele neid korralikke uksi saada on eestist,sõber siin alles ajas taga,sai alles hullu otsimise peale lätist.Ja asconad on kõik liiklusest kadunud,need mis kuskil veel jäänud on üsna kindlalt ussipudi aga vahel muidugi võib jopata ka nende asjadega.

IZ-56 61a,IZ-ju2k 71a,Dnepr MT-9 74a
Vasta

Tulen veel korra tagasi uste juurde. Tegelikult ma teadsin juba ammu kus garaazis siin kodulinnas neid peidus on, ja juba suhteliselt eelmise postituse kandis ajaliselt ma sealt neid ka ostmas käisin. Õnnestus saada vasaku poole uksed ja seda säästuprojektile kohase hinnaga 10€ tk. Lootus oli, et nüüd vajalik olemas ja tuleb vaid koopasse sulguda ja valu anda. 

Esimesena võtsin ette parempoolse esiukse, eesmärgiga pahtlikoorma alt välja tulnud mõlk välja kuumutada/kahandada/taguda. Hea mitu päeva kolistasin tema kallal,  kuid ega sirgeks ma teda ei saanud. Muidugi olin veel nii loll, et lootsin seda ust taaskord pahtliga sirgu ajada, kuid ühel hetkel oli selge, et ka see ei vii kuhugi. Lõpptulemina oleks mind selline kinnimätsimine päris kindlasti närima jäänud. Õnneks oli veel üks variant. 
[Pilt: uksevahetus.jpg]
Selle auto küljest ma eelmisel kevadel juba sain päris hulga asju ning eks see uks oligi üks viimaseid tükke mis sealt võtta kannatas. Asemele riputasin enda auto ukse. Rahalises vääringus see uks mulle midagi ei maksnudki, mahavisatud aeg on lihtsalt järjekordne kooliraha. 

Kahtlemata olen tänulik inimestele kes selle igavikulise teekonna käigus omalt poolt seda ettevõtmist toetavad kas tasuta või odavate varuosadega!


Mis veel tehtud on vahepeal? Päris tõsine palverännak oli näiteks ukselukkude ja voolikuklambrite leotamine ja lägast puhastamine. Terve hunnik polte/seibe/mutreid ja muud mudru on ka galvaanikasse viidud. Teosammul edasi nagu ikka.
Vasta

"Toodan sisu", pildid on olemas ja mis neist siis omale hoida. 

[Pilt: uks8.jpg]
[Pilt: uks7.jpg]
[Pilt: znzn.jpg]
Galvaanikas oleks peaaegu alusetult rikastunud kellegi võõraste detailide arvelt, olid minu kasti sattunud. Huvitav kas nad Võrus teenuse hinda tõstnud? Arve oli üpris üllatav seekord.
Vasta

(04-05-2020, 18:40 PM)otipoiss Kirjutas:  ... Galvaanikas oleks peaaegu alusetult rikastunud kellegi võõraste detailide arvelt, olid minu kasti sattunud. Huvitav kas nad Võrus teenuse hinda tõstnud? Arve oli üpris üllatav seekord.
Sedasi on ka mulle peotäis võõraid juppe sattunud. 
Aga hinna poole pealt olen kuulnud, et pärast viimaseid omanike või juhtkonna vahetusi on seal kallimaks läinud jah. Olja asemel on vastu võtmas-välja andmas ka üks eesti tüdruk. Meie oma tellimus on veel kätte saamata ja arve nägemata.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 6 külali(st)ne