(29-01-2021, 11:11 AM)Daff Kirjutas: (29-01-2021, 10:34 AM)Envir Kirjutas: (28-01-2021, 20:54 PM)hendrik Kirjutas: Üldises plaanis veose lubatud suurimad mõõtmeid reguleerib Mootorsõiduki ja selle haagise tehnonõuded kood 1121, mille kohaselt veose maksimaalne laius tohib olla kuni 3 (juhul kui veos on sõidukiga sama lai või kitsam), kõrgus 4,5 ja ei tohi ulatuda ette- ega tahapoole üle kahe meetri.
Olen seni elanud pimedas teadmises, et veose kõrgus ei tohi olla üle 4m. Veosele lubatud kõrgus 4,5m on väga hea! See tähendab siis, et võin ~1,5m multilifti platele 2,7 kõrguse bellarussi peale ajada ja seda rahumeeli (1,5 + 2,7 = 4,2 < 4,5) vedada ...
Aga tehke selgeks kuidas on seotud või mis vahe on koodidel 1102, 1103 ja 1104 ning koodil 1121 ?
Analüüsides veelkord antud olukorda, olen jõudnud järeldusele, et mu eelmises postituses öeldu on veidi vale ja korrigeerisin seda oluliselt.
Hetkel tasub tähele panna, et kui tegemist ei ole eriveoga, siis tasub ära unustada
eriveo määruses kirjutatu ja lugeda tasub ainult
tehnonõuetes öeldut.
Koodi 1121 kohaselt sõiduki või autorongi pikkus koos veosega ei tohi ületada käesoleva määruse koodis 1102 kehtestatud nõudeid, mis tähendab, et kui väljaulatuv veos teeb autorongi pikemaks, kui lubatud, läheb see koheselt eriveo alla, olenemata väljaulatuva veose pikkusest. Näiteks koodi 1102 lg 14 kohaselt veduki haakes veetava täis-, kesk- või tugihaagisega või kaksikautorongi pikkus ei tohi ületada 18,75 meetrit. Kui veduki pikkus on 10 ja haagise oma 8 meetrit ning midagi ulatub haagise tagumisest äärest kaugemale kui 0,75 meetrit ongi tegemist eriveoga.
Koodid 1102, 1103, 1104 räägivad sõiduki, haagise, autorongi mitte veose lubatud gabariitidest. Need koodid on peamiselt vajalikud mootorsõidukite tootjatele ja ümberehitajatele.