Silindri puurimine
#1

Teadjamad - soovitage mootorratta mootori silindri puurijat Tartus või Lõuna-Eestis.

Tasa ja targu
Vasta
#2

Paar aastat tagasi lasin Tartus Vasara tn. vana ARKi lähedal silindrid puurida ja hoonida. Sealkandis on palju garaažibokse, kus treialid tegutsevad, küllap keegi neist oskab Sind õige mehe juurde juhatada.

Edit: Mälu järgi märkisin kaartil koha, kus mina lasin silindrit remontida, sealtkandist tasub otsida. Pilt
Vasta
#3

Soovitage kus saaks puurida ja hoonida jawa 360 silindrid.
Oleks hea kui asub Virumaal kuid sobib ka Smartposti saatmis võimalusega.
Vasta
#4

Sain kunagi Moskvast või Leningradist osta suht paksu raamatu Remont mototsõklov Jawa. Aga laenasin välja. Sõber kukkus üheksakümnendatel Narvas noa otsa või sattus jääauku ja mina ka raamatust ilma. Niipalju mäletan, et raamatus olid puust hooni mõõdud. Põhimõtteliselt treiti ümar puuhalg, mitu korda silindrist pikem, lõigati pikuti lõhki. Tehti õhuke kiil keskele ja mähiti liivapaber ümber. Kiiluga toksiti parasjagu tihedaks et veel kannatas treipingis pöörleval liivapaberiga halul käsitsi edasi-tagasi silindriga liigelda. Raamatu autorid tsehhid, tõlge ja uustrükk suurelt kodumaalt. Saaks selle uustrüki kellegilt osta.
Vasta
#5

Vöiks ju vanal kolvil veidi maha treida ja liivapaberiga üle kleepida kuid jätaks selle siiski plaan tseeks.
Vasta
#6

Tartus selline koht nagu Astromoto.
Vasta
#7

(25-02-2020, 20:33 PM)laanemees Kirjutas:  Tartus selline koht nagu Astromoto.ee

Tere!
Tartus katseremondi hoovis väike maja.Toimetab seal Urmase nimeline meister.Sissepääs hoovi Sepa tänavalt.
Vasta
#8

(26-02-2020, 18:19 PM)Kihutaja Kirjutas:  
(25-02-2020, 20:33 PM)laanemees Kirjutas:  Tartus selline koht nagu Astromoto.ee

Tere!
Tartus katseremondi hoovis väike maja.Toimetab seal Urmase nimeline meister.Sissepääs hoovi Sepa tänavalt.
1a. tagasi sellst pisikest silindrit nagu voshodi 175cc ehk 65mm diameetriga kahjuks astromoto ei saanud teha... polnud neil siis sobivat puuri/vahendit. suunati mind Tartus Sepa 15d paikneva tegelase juurde, viisin 1.remontmõõdu nõuka tutika kolvi ja tegi tipp-topp töö 1n ära ja hinda küsis seal 30€.
tel nr oli siis 55kuusSeiseViis224

Riga7 (1972), Kovrovets K58 (1958), K58@100, Minsk M103 (1963), Jawa 360 + velorex 560 (1972), Jawa 559(1965), 2x Kovrovets K-175 (1958), Triumph Bonneville T100 (2019)

50+ vanused rattad EU matkad e. FB teema "Lõunasse Päikest otsima":  https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Vasta
#9

Kas keegi paneks kirja jawa 360 silindrite ja kolbide remontmõõdud.
Vasta
#10

Tsitaat:Размер
Группа А
Группа В
Группа С

ЯВА-250 моделей 353/04, 559/02, 559/04, 559/07
Нормальный
65,01+0,01
65,02+0,01
65,03+0,01
1 рем
65,26+0,01
65,27+0,01
65,28+0,01
2 рем
65,51+0,01
65,52+0,01
65,53+0,01
3 рем
65,76+0,01
65,77+0,01
65,78+0,01
4 рем
66,01+0,01
66,02+0,01
66,03+0,01

ЯВА-350 моделей 354/04, 354/06, 360/00
Нормальный
58,00+0,01
58,01+0,01
58,02+0,01
1 рем
58,25+0,01
58,26+0,01
58,27+0,01
2 рем
58,50+0,01
58,51+0,01
58,52+0,01
3 рем
58,75+0,01
58,76+0,01
58,77+0,01
4 рем
59,00+0,01
59,01+0,01
59,02+0,01
http://www.jawaold.su/main.php?sec=books&page=mih-04  

jawa 360 ремонтный размер цилиндра и поршня 
Kui see leht ei sobi, otsi veel selle otsinguga.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#11

Kõik sai alguse 40 aastat tagasi kui isa kinkis esimese võrri. Siis tundus see sõiduk lausa ulme ja 40 kg kehakaalu juures lendas edasi nagu rakett. 10-kond aastat tagasi tuli teema jälle päevakorda ja sai uus võrr ehitatud ja proovitud.Lend aga oli jäänud kuidagi nigelaks ja mis seal salata, poisikese kaal oli ka paar korda suurenenud. Siit sai algus pikk teekond mootori sisikonna kallal.100 vea juures kõitis mind kõige rohkem kolvi ja silindri suhe. Mis selgus, suhe ei toimi.Praktiliselt olid kõik silkud seest ovaalsed, pirnid, pasunad või täitsa pekkis.Selge, tuleb puurida ja hoonida.Sai proovitud igasuguseid lihtsamaid varjante kaigaste ja liivapaberiga aga lõpptulemuseni jõudmine võttis meeletu aja ja energia ja tulemus ei olnud kiita.Nii sündis mõte töötada välja puurimis võimalus ja ehitada ka hoon pink. Kiiret asjaga polnud ja sai otsast alustatud.läks päris pikalt kui esimesed talutavad tulemused hakkasid tulema (2a)Nüü pildid mis räägivad enda eest.                                                 Pilte sai palju tehtud kuid see peaks andma juba ülevaate kahe aastasest hobist. Põnev oli !!
Vasta
#12

Kuvitav, et Tartu kandis on silindri puurijaid rohkem, kui siin Virumaal.
Tõenäoliselt ei oska ma otsida.

Kui sa juba selliste piltide avaldamise ette võtsid, siis ma loodan, et oled mõelnud ka teistele teenuse osutamisest?
Kui palju maksaks vana Jawa silindrite puurimine ja hoonimine?
Vastata võid ka postkasti kui info pole avalik.
Vasta
#13

ksf Valevi piltidel olev voshod2 silku on nüüd mul masinal ja töös.
ladusin selle voshod 3m karterile, tutikas NOS väntvõll teletorni poest (geneka alla panin NJ204 rulllagri), sidurikett kah nos, sidurikorv K175a oma (ehk kergem ja peale on keevitatud vits), Silku ja karteri ülevooluavad viidud samaks - st silkul oli vaja ~2mm laiemaks teha, lisaks sissevõtu ava oli vaja kah 1,5mm alla poole lasta. Ülejäänud aknad jäid samaks.

Täna tiksus masin 3h hoovis 1300-1100 rpmi juures + puhur jahutamas.
Seejärel 1h sõitu linnas, keskmiselt 43km/h, 34km sõitu ning 2200-4000rpmi püüdsin hoida pöördeid, kohati läks jah sinna 4500 kanti aga mitte üle. Linnas 4 käiguga sõitis ilusti 2200 rpm-ga püsivalt ja 2500-st jõudis ka kiirust lisada. 3000 juures oli juba väga hea.
Mul on ülekanded sellised (parempoolne tulp e. sõidan 14z veohammakaga)
   

Seega nüüd vaja korjata 1000-1500km sellist rahulikku sõitu ja siis annan hagu.

Ehk tuleb veel üks mootor kõrvale teha.

Kokkuvõtvaks võin öelda, et hinges on silku puurimisest hea tunne

Riga7 (1972), Kovrovets K58 (1958), K58@100, Minsk M103 (1963), Jawa 360 + velorex 560 (1972), Jawa 559(1965), 2x Kovrovets K-175 (1958), Triumph Bonneville T100 (2019)

50+ vanused rattad EU matkad e. FB teema "Lõunasse Päikest otsima":  https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Vasta
#14

Mootori hääl paranes peale silindri puurimist?
On sul mõni video sellest mootori tööst?
Vasta
#15

Sain puurimisest kätte oma silindrid.
Kas see on normaalne, et kolb läheb silindrisse väga tihkelt, mingit iseseisvalt läbivajumist ei ole, tuleb mõõdukalt takka suruda, et liiguks?
Vasta
#16

Pigem ei ole,peab ikka ise läbi vajuma.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#17

Kui ilma rõngasteta, siis peaks ikka ilma surumata läbi minema.
Vasta
#18

(06-04-2020, 19:12 PM)Raudpats Kirjutas:  Kui ilma rõngasteta, siis peaks ikka ilma surumata läbi minema.
Kui rõngastega läbi vajub siis on juba aamen kirikus  Big Grin
Silinder peaks olema kolvist suurem erinevatel mootoritel 0,35 kuni 0,2 mm
Vasta
#19

Ehk oli see õlikirme või tolm, mis takistas, proovin brake cleaneriga ära pesta ja uuesti proovida.
Aga kui ei kuku läbi siis pole soojuspaisumiseks vajalikku ruumi ka?
Sisse see end ei tööta?
Vasta
#20

(06-04-2020, 20:28 PM)tõnn Kirjutas:  Ehk oli see õlikirme või tolm, mis takistas, proovin brake cleaneriga ära pesta ja uuesti proovida.
Aga kui ei kuku läbi siis pole soojuspaisumiseks vajalikku ruumi ka?
Sisse see end ei tööta?
Ilma rõngasteta ikka proovid? Sel juhul on silindri diameeter liiga väike. Kas silindri puurija kolbi ei tahtnud näidiseks ja kus teha lasid? Sa proovi rõngast silindri sisse panna ja vaata kas luku vahe jääb ok. Ma eeldan, et kolvikomplekt on rem mõõdus ja tehase oma.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne