Viimane KGB-lane


Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

(19-03-2020, 20:24 PM)hobiautod Kirjutas:  Jäi kõrvu seal eelpool olnud videost, et seoses selle sarasaga jäävad ka seal üritused ära?
Just kiitlesin, et näe saab rahulikult foorumit lugeda, keegi haigusest vähemalt siin ei räägi.

Tõde on kusagil olemas! Tõenäoliselt sügaval pahtli all Wink
Vasta

Kõrvalfoorumis sai argumenteeritud renoveerimist vajavate autode hinnapakkumiste üle. Näide elust enesest. Nüüd töö käigus selgus, et 31013 käigukasti jahutus on lahendatud hoopis teisiti kui eelkäiatel (Gaz 23, Gaz 2424). Kuna autol puudus originaal radikas, siis ei osanud mitte keegi seda ette näha. Nüüd tuleb radikas lahti võtta ja selline vidin
   
sinna sisse monteerida. Ma ei usu, et mul õnnestub selle operatsiooni maksumus tegija kraesse sokutada, kuigi töö hind on eelnevalt kokku lepitud. Kuigi kokku sai lepitud, et ettenägematud kulutused tuleb mul kinni maksta. Aga neid on nii kuradi palju ja alati saab ju vaielda, milline kulutus on ettenägematu milline mitte.
Vasta

   
Vasta

Oleme jõudnud faasi, kus on vaja paigaldada eritehnika (alarmsüsteem Tesla ja raadiosaatja Altai) aga probleem selles, et pole õrna aimugi, kus nimetatud süsteemid autol paiknesid.
GAZ 23-l oli lihtne. Loogiliselt paiknes see kõik keskel.
   
Aga 31013 on keskel see ala hõivatud. Seal paikneb raadio ja muid vidinaid. Pole õnnestunud ühtegi pilti ka leida nende autode sisemusest. Kui kellelgi on mingit informatsiooni sellest, siis võiks jagada. Kuigi see vähe tõenäoline, sest seda tüüpi autod vist Eestisse enam ei jõudnud. Aga äkki oli 3102 mudeleid sellise varustusega. Tõenäoliselt tuleb lasta ratsionaalsel kujutlusvõimel lennata.
   
Vasta

Klaasi ja tulede pesur, paak katki, pumbad õhtal. Paagi sain, õnneks sama mis 3102 varasematel mudelitel.
   
Vasta

(25-03-2020, 14:21 PM)Formika Kirjutas:  Oleme jõudnud faasi, kus on vaja paigaldada eritehnika (alarmsüsteem Tesla ja raadiosaatja Altai) aga probleem selles, et pole õrna aimugi, kus nimetatud süsteemid autol paiknesid.
GAZ 23-l oli lihtne. Loogiliselt paiknes see kõik keskel.

Aga 31013 on keskel see ala hõivatud. Seal paikneb raadio ja muid vidinaid. Pole õnnestunud ühtegi pilti ka leida nende autode sisemusest. Kui kellelgi on mingit informatsiooni sellest, siis võiks jagada. Kuigi see vähe tõenäoline, sest seda tüüpi autod vist Eestisse enam ei jõudnud. Aga äkki oli 3102 mudeleid sellise varustusega. Tõenäoliselt tuleb lasta ratsionaalsel kujutlusvõimel lennata.
Võmmiladal olen Altaid näinud nii pardatšoki all kui ka kardaanitunneli kundepoolsel küljel püsti... Vast sellest olenevalt, kas oli kahemehemasin igal juhul või pidi juht ulatuma opereerima
Vasta

Vene keeles selle kohta materjale on. Aga kas ma olen võimeline need uuesti üles otsima, ma väga kindel ei ole. Olen lugenud mingi vana memuaare kes toimetas doganjalka peal ja ta kirjeldas ka selle sidesisteeme ja nende kasutamise eripärasid. Päris elust fotosid vaevalt leiab, sest omal ajal sellise auto eritehnika pildistamine oli võrdne kuklalasuga, või vähemalt üleviimisega jõukohalemale tööle. 

Olen lugenud mitmeid memuaare, mille autor on olnud teenistuses Doganjalka peal, kirjutan siis nii nagu meelde on jäänud, aga eks tõlkes läheb ka osa kaduma: 
Kõik saateautod olid välisel vaatlusel eristatavad, ja kuna igal autol oli korteežis oma roll, siis oli ka igal autol oma eritunnus mis näitas ära tema koha ja rolli korteežis. Mulle tundub, et ka need sidevahendid ja nende paigutus olenes auto rollist. Sama tegelane sõitis reeglina alati samas rollis ja sama maršuuti. Igal maršuut oli peensusteni läbi töötatud, kõik pöörded, pidurdusmaad ja kiirused olid pähe taotud. Millegi pärast me mäletame, et kiirused sellistel korteežidel olid suured, aga vana väidab vastupidist. Ja tõepoolest, kui vaatame vanu pilte siis korteežis on ju külkaga motod. Hiljem soolod, aga need poisid pidid püsti jääma ka märja ilmaga. Munakivisillutis. Vana kirjeldas detailselt oma igapäevast marsuuti Moskvas ja, et sellel trassil oli ainult kaks pidurdamise kohta. Ja seal pidi hoo maha võtma. Üks neist oli sama koht kus paar aastat tagasi Nemtsov maha löödi. Kui korteež liikus ühe Doganjalkade meeskonna piirkonnast teise, siis olid ettemääratud kohad kus saateautod andsid Vipi teisele meeskonnale üle. Vahetus toimus märkamatult, selleks kasutati peale ja mahasõite, üks auto lisandus ja teine eemaldus.

Okei kui küsimuseks on side, ja selle paigutus, siis milleks jahuda nii pikalt korteežist ? Siin tuleb mängu auto roll. Kuna peategelase auto on GAI värvides, siis sellele autole rolle palju pole. Vanadelt fotodelt näeme, et Gorba ja teiste suurte ninade täistuledega korteežis on kasutusel Mersud. Ilmselt sobib peategelne ainult üksikuks poliitbüroo või selle kandidaadi saateautoks. Neid oli vist kaks. Või oli hoopis nii, et täisliikmel kaks ja kandidaadil üks saateauto. Nüüd jõuame sideni. Täiskorteežis oli must Doganjalka plommitud pagassiga, milles oli eriside. Memuaaride autor pole väidetavalt seda kunagi näinud. Sellega tegeles eriosakond. Probleem sidemeeste ja sohvrite vahel oli konkreetne: sohvrid tahtsid pagassi saada umbes 100kg lisaraskust, aga seda said sinna panna ainult sidemehed. Sohver andis sidemeestele koti liivaga, (ja pol litra), aga kas sidemehed selle sinna panid ? Hui jevo znajet. No katsu sa vaadata. Kui sohver oli suutnud omale koti ikkagi pagassi kombineerida, siis järgmise sidekontrolli ajal visati see kott sealt tavaliselt välja, kuna Nje polozeno. Põhiline põhjus, miks need kotid ikka välja visati olevat olnud selle aparatuuri suurus ja s*tt ligipääs. Aga eks see aparatuur kaalus ise ka. 
Ok see oli eriside. Side teine ja vähe prostam pool, olid patrullid tee ääres, kes olid "maskeeritud" gai postimiilitsaks, kogu maršuut oli kaetud. Nende ülesanne oli mõõta korteeži kiirust ja autode vahesid. Ilma naljata. Kuna GAI esimese otsa autod sõidavad korteeži ees vahega 2-3min, siis nende autodega visuaalset sidet pole ja tont teab kui pikk see vahe tegelt on. See info anti edasi konkreetsele autole, kes peab järgi pressima või vastupidi. Vana kirjeldas päris konkreetselt mida pidi vajutama ja mida mitte, a vot ei mäleta kas ta ka side marki mainis. Aga sidevahend pidi olema käeulatuses. Igatahes tema pagass ei olnud plommitud. Altai ja Rosa ei olnud plommitud. Sai liivaga vabalt opereerida. 

Üks huvitav moment veel. Vana mainib, et eriti Vippide puhul olid kasutusel ka paralleel saateautod, mis sõitsid põhimarsuudiga külgnevatel tänavatel. Nende ülesanne oli jälgimine ja tegutsemine eriolukorras. Liikusid kolonniga samas tempos. Sellest lähtuvalt mis rolli keegi täitis ja kes kellega pidi sidet pidama, eks see määras ka selle aparatuuri seadistuse.

Need kirjatükid oleks ilmselt abiks:

   
Vasta

Taksodel oli Altai kus? Seda ma mäletan, et toru rippus neil seal kus juhtus.
Vasta

Eriteenistuse 31013 Volgade sisemusest polegi ilmselt pilte. Keegi vist polnud omal ajal nii rumal, et oleks neid mälestuseks pildistanud... Aga Altai telefon asus 2410 ja 3102 Volgadel traditsiooniliselt kahe istme vahel keskkonsoolis käsipiduri juures. Samas kohas oli ka Rosa telefonitoru tavaliselt. Rosa pult asus 3102-l kõrvalistuja jalgade juures armatuuri küljes, all ja küljega vastu tuhatoosikonsooli. Aga kus see vilkurite-sireenide juhtplokk käis??? Ilmselt seal kus tavalisel mendikate 2410-l. Nendest ehk on mingeid pilte ikka? Raskekahurväe operatiiv 3102 teemal oskan ise ainult need pildid lisada. Ma ei tea mis süsteemid siin peal on? Minule tuttavaid klotse ma siin ei näe. Uuem armatuur ka, aga midagi ehk annab üle võtta?
[Pilt: 350_3102L_1.jpg]

[Pilt: 350_3102L_2.jpg]
[/url]
[Pilt: 350_3102L_3.jpg]

[Pilt: 350_3102L_4.jpg]

[Pilt: 350_3102L_5.jpg]

[Pilt: 350_3102L_6.jpg]




[url=http://www.volga.ee/pildid/3102L_1.jpg]

Seinaleht - www.volga.ee
Vasta

Tänud Martinile põhjalike seletuste eest. Eks need lisaseadmed tuleb loogiliselt ja käepäraselt paigaldada. Tasapisi lähen projektiga edasi. Käigu pealt tuleb neid probleeme lahendada. Praegu veel segadus summutiga. Olen näinud kahte erinevat varianti. Osadel on on tagant väljas kaks osadel üks toru. Kumb nüüd siis õige. Vaatasin Martini ühe auto põhja pilti Volga foorumis, seal nagu üks toru, samas üldpildil kaks toru. Martin, oskad sa seda seletada?
   
   
   
   
   
Vasta

Vaatasid 2 erineva auto pilti. Muud vahet neil polnudki.
Vasta

(26-03-2020, 00:51 AM)hobiautod Kirjutas:  Taksodel oli Altai kus? Seda ma mäletan, et toru rippus neil seal kus juhtus.

Altaist taksodel ei tea ma midagi. Aga kui 80.-te lõpul teenisin leiba veotakso peal, siis me paigaldasime sinna raadiojaamad "Ljon". Ka sõidutaksodes olid samad Ljonid, aga töötasid teisel sagedusel. Igal erineval sagedusel olid omad saatjad, oma kutsung ja ka  nn. emajaam, mis antud juhul asus dispetšeri putkas. Pärnus oli sõidutakso kutsungiks "Mikk" (ilmselt häälduskohandusega eesti keelde vene sõnast "Mig"-hetk), millega pöörduti emajaama ehk dispetšeri poole  Taksojaamad olid lisaks numbrilised: Mikk 1, Mikk 2, Mikk 3 jne. Veotakso emajaama kutsungiks oli "Arnika", selline ilus lille nimi. Autodesse paigaldatud jaamad siis vastavalt Arnika 1, Arnika 2 (see oli minu autosse paigaldatud  saatja kutsungiks), Arnika 3 jne. Kuuldavuskaugus sõltus emajaama antennist, selle paigalduskõrgusest ja võimsusest.
Jah, toru võis vedeleda, kus iganes, kuid õige paigalduskoht oli raadiojaama peal  kahe "kõrva" vahel. Pilt õigesti paigaldatud toruga Ljonist: https://www.auto24.ee/products/product_p...22&view=10
Vasta

Minule teadaolevalt kasutati neil autodel ikkagi ühte summutitoru. Kindlalt ei väida, kuid ise pakun, et 2 toruga variandid on ikkagi hilisemate aegade (era)omanike kätetöö. Meil on täna mõlemad autod tagant ühe summutiga. Ostuhetkel oli üks viidud eraldi torudele, kuid see oli selgelt omalooming, sest torude läbimõõdud ja väljanägemine ei olnud tehasetöö.

Seinaleht - www.volga.ee
Vasta

Leidsin ka paar vaadet enda auto kõhu alla:
[Pilt: 350_DSCN2386.JPG]
[Pilt: 350_DSCN2387.JPG]

Seinaleht - www.volga.ee
Vasta

http://album.ee/node/10197413/50054237  Kaevasin netiavarustest ühe oma vana pildi välja. Aasta 2007....
Vasta

Kusagil vene foorumis oli ka nendest torudest juttu. Loomulikult on see jutt jälle netti ära kadunud, aga ma justkui mäletan, et auto mida ei olnud mõtet (ega vajadust) maskeerida, ka ei maskeeritud. Võimalik, et see tähendas seda, et algselt tehasest tulles küll olid ühe toruga, aga hiljem remondi käigus autol millel maskeeringut vaja ei olnud selle nimel ka ei pingutatud. Gai värvides autot mida kasutatakse ainult vipi saateautona pole ju mingit mõtet maskeerida. Ma ei tea kui palju (ja kas üldse) see võimsust või väänet lisab kui torusid kaks on, aga juhul kui lisab, siis on täiesti võimalik, et pandi hiljem remondi käigus teadlikult kaks toru.
Vasta

Seesama auto 570MFM numbriga on samuti tänaseks meie töökojas taastatud. Need jämedad otsad eemaldasime suht kohe kui auto meie kätte jõudis ja tavaliste torudega nägi ta väljast isegi üsna autentne välja. Aga põhjus miks ma väga ei usu, et tegu oli tehaselahendusega peitub auto all. Panen mõned pildid samast autost enne osandamist. Kui nüüd vaadata kui palju on ruumi summutitorule tavapärases paremas nurgas ning kui vähe jääb sellele torule ruumi vasakul pool... Lisaks on ta besniinipaagile kuidagi minu meelest ohtlikult lähedal ja boousena on veel paagi täitetoru sisuliselt summuti vastas. Seega ma pigem tahaks uskuda, et küsimus ei olnudki niipalju varjamises, kuivõrd see kokku viidud torulahendus oli pigem lihtsalt loomulik ja tehniliselt õigem.  
[Pilt: 350_IMG_6742.jpg] [Pilt: 350_IMG_6743.jpg]

[Pilt: 350_IMG_6761.jpg] [Pilt: 350_IMG_6762.jpg]

Seinaleht - www.volga.ee
Vasta

See kui v8l mõlemad pooled otsast lõpuni eraldi jooksevad on gaaside voolule üldse üsna kahtlane lahendus. enamus mootoritel jooksevad need x või Hna kokku ja siis uuesti lahku kuskil alguses.
Vasta

Ma tooks üldse kaheksa toru läbi kapote välja...  Rolleyes

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne