Viimane KGB-lane
#1

Nüüd siis aeg panna üles ka minu GAZ 31013 saaga. Sai teine muretsetud kolm aastat tagasi Saksamaalt, kuhu üks Vene emmigrant  oli selle isendi kaasa võtnud, sealse tolli ja registeerimise kadalipu läbinud ja lootuses suurele rahale müüki paisanud. Tuli välja, et Saksa seltsimehed sellest isendist vaimustuses ei olnud ja isend tuli alla omahinna , nagu õnnetu seltsimees väitis, Eestisse, ehk mulle müüa. Kuna minu suur unistus oli kogu KGB autode rida kokku ajada, siis tõin isendi koju. Muidugi meie Autoregistri töötajatel vajus karp lahti, et selline isend Saksa passiga Eestisse tuli. Kohe ära ei registreeritud, vaid tehti Saksamaale päring, kust saadi vastus, et asi igati aus. Enne kui asjaga edasi lähen, siis mõne aasta tagused pildid Saksamaalt, enne auto laadimist treilerile, sest omal jalal ma küll sellega sõita ei riskinud.
   
   
   
   
   
Välimus on väga petlik, auto on üle värvitud ja ainult jumal teab mis siit veel välja tuleb. 
  Natuke ka GAZ 3102 baasil ehitatud KGB autodest. Olen pikalt otsinud andmeid ja tootmis mahte selle isendi kohta aga tuleb välja, et see veel kõige salastatum kõigist KGB-lastest. Teada olen saanud, et GAZ 3102 baasil toodeti neid kahte varianti. Gaz 31011-d Gaz 13 195 hj. mootoriga ja Gaz 31013-d Gaz 14 220 hj. mootoriga. Kokku umbes 300 tk. Neid esimesi, ehk 31011-d pole kuskil kohanud, vist kõik hingusele läinud. Hilisemaid, ehk 31013 on isegi Eestis 3 tk. Mis on ikka väga kõva sõna, sest Moskva meeste arvates neid autosid ongi ainult umbes 30 tk. säilinud. Väga raskelt järeletehtavaks teeb ka selle auto teistsugune mootor võrreldes GAZ 14-ga. Kui 14-l on kaks karbussi, siis 31013 üks nelja lõõriline. Seega on ämblik ka teistsugune. Eks kui töö käigus targemaks saan, siis proovin ka teisi informeerida. Praeguseks on selge, et paigaldatud on Mersu roolivõimendi (originaal oli pagasnikus kaasas, tõenäoliselt kutu), juhtmestik küllalt näruses seisus. Tõenäoliselt tuleb lasta uus teha. Autol on olnud peal omajagu spets lisavarustust, nii et igasugu juhtmeid jalaga segada. Ühesõnaga midagi kerget pole aga kes ütles et kerge peab olema. Kuna 3 kõige raskemat projekti momendil seisavad (Gaz A, GAZ M1V8 ja GAZ 11-40) siis on vähemalt millegagi tegeleda. Big Grin
Vasta
#2

Kui kõiki KGB masinaid kokku tahad saada, siis pead ilmselt ka Tatra 613 kusagilt hankima. Muus osas jääb üle ainult jõudu ja edu soovida.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#3

Täna sai siis autole 7 ringi peale tehtud ja kõvasti kubet kratsitud. Esiteks siis roolivõim, mis peaks Mersu oma olema. Märkused panin juurde inglise keeles, et ka mujale saata. 
   
Juhtmestik ka küllalt armetu. Seda igalt poolt lapitud ja keegi ei tea, mis seal 30 aasta jooksul korda saadetud. Uurisin, Ukrainast ja Venest aga keegi ei tea midagi. Mõni auto on taastatud, isegi siin Eestis Volga klubi meeste poolt 2 tükki aga kõik on teinud nad sellisteks sõidu/lux autodeks aga mul on plaan taastada ta ikka Kremli saateautoks, sinna kõige juurde kuuluvaga. 
   
   
   
Istmed on ka kannatada saanud ja ei tea, kas see on originaal istme katte materjal. Volga klubi mehed hankisid GAZ 14 -ne materjali. Tehti neid autosid küll koos Tshaikadega samal liinil aga kas neil kasutati sama istmekatte materjali, ei tea.
   
Autol on kunagi koost lahti võetud ja uuesti kokku pandud. Millegipärast on kasutatud kokkupanekul mingeid imelikke detaile, nagu need radika kinnitused.
   
Kere on üle värvitud ja 3 meetri pealt üsnagi seeditav. Lähemal vaatlusel on kvaliteet kohe näha.
   
Küsimusi tekitavad ka peeglid, kas ikkagi õiged ja turva rihmad.
   
   
Kui kellelgi on mingit tarkust jagada, siis kõik pärlid on teretulnud eelnevalt, et hiljem poleks vaja ümber teha. Samuti oli sellel autol müüja sõnul kunagi Tsehhi päritolu alarmtuled (suuremad, lamedamad, punane ja sinine) ja keskel valjuhääldi. Need tahaks tagasi panna. Kui kellelgi on ideid, kust neid saada või isegi fotosid, kõik on teretulnud.
Vasta
#4

(18-05-2019, 16:57 PM)Mossemees Kirjutas:  Kui kõiki KGB masinaid kokku tahad saada, siis pead ilmselt ka Tatra 613 kusagilt hankima. Muus osas jääb üle ainult jõudu ja edu soovida.

Kas sa mõtled sellist isendit.
   
Prooviks jääda GAZ tehase toodangu juurde, but never say never.
Vasta
#5

(18-05-2019, 17:20 PM)Formika Kirjutas:  
(18-05-2019, 16:57 PM)Mossemees Kirjutas:  Kui kõiki KGB masinaid kokku tahad saada, siis pead ilmselt ka Tatra 613 kusagilt hankima. Muus osas jääb üle ainult jõudu ja edu soovida.

Kas sa mõtled sellist isendit.

Prooviks jääda GAZ tehase toodangu juurde, but never say never.

Just täpselt! Kunagi leidsin Youtubest isegi mingi mustvalge videojupi, kus oli näha samasuguseid Moskvas sõitmas. Tippkiirus 190 km/h, 0-100 11 s. Pole just paha? GAZ 14-l samad näitajad vastavalt 175 ja 15. Huvitav, kas V8 Volgat oleks mõtet Tatraga "joonele panna"? Selle kiirusomadusi pole mul veel kusagilt leida õnnestunud.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#6

Ei või kôrvalt mainimata jätta, et tatikana Talinas käies seokest Tatrat täitsa lives nägema trehvasin...  Jättis mulje küll, välismaa auto ikkagi...

loll on loll olla.
Vasta
#7

Tasapisi hakkab varustust kogunema. Raadiotelefon ALTAI, pidi olema kasutusel 80-ndate lõpus ja 90-ndate alguses. Kohe enne murdmatu ja jagamatu hingusele minekut.
   
   
Kas keegi on selle värgiga rohkem kursis?
Vasta
#8

Aparaati ei tunne, aga juriidilise poole pealt on nii, et kuulata võid, saatenupu vajutamiseks peab vböivbökhvbövövbhöbv ja võimalik, et seda sagedust siin kasutada enam ei tohigi.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#9

Tänapäeva mõistes seal sees ehk nn.wolki tolki sagedus. Nüüd GHz id.Vaevalt ,et "kinni "pannakse. Smilee
Vasta
#10

(22-05-2019, 18:57 PM)linnuke Kirjutas:  Tänapäeva mõistes seal sees ehk nn.wolki tolki sagedus. Nüüd GHz id.Vaevalt ,et "kinni "pannakse. Smile

Kindlasti ei ole seal "wolki tolki sagedus". Ma olen üsna kindel, et ametlikult käivad need endiselt lubade alla.
See ülemine karp tundub mulle tuttav tavasides kasutatud nn. raadiotelefoni seadmena, vist oli sagedusala 300 millegagi MHz ja paarikümne kilomeetri taha töötasid.
Vasta
#11

Minu vastus oli pigem põhimõttelist laadi.Tollal oli iga jumala sagedus (kiirabi .pollar .taksod  jne.) mingi "organi "kontrolli all.Tänapäeval loomulikult kooskõlastatakse ,et omavahel arusaamatusi ei tekiks ...nt.kõikvõimalikud võsalendurid ja droonid jne...
Samas ei keelata ju .Teatud piirangutega enamik üldlevinud sagedused lubatud.
Vasta
#12

(22-05-2019, 21:53 PM)linnuke Kirjutas:  Minu vastus oli pigem põhimõttelist laadi.Tollal oli iga jumala sagedus (kiirabi .pollar .taksod  jne.) mingi "organi "kontrolli all.Tänapäeval loomulikult kooskõlastatakse ,et omavahel arusaamatusi ei tekiks ...nt.kõikvõimalikud võsalendurid ja droonid jne...
 Samas ei keelata ju .Teatud piirangutega enamik üldlevinud sagedused lubatud.

Päris jama ei ole ikka mõtet ajada...
Raadiosagedused on piiratud loodusvara, mille üle teostab kontrolli  Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet

--------

Mis puutub raadiotelefoni АЛТАЙ-АС-3С, siis ta töötas, nagu siin juba mainiti sagedsuribas 343,... MHz Oli kasutusel 4 varianti jaamadest. Kõik variandid omasid 20 kanalit ehk siis väga lihtsustatult oli võimalik pidada kuni 20 üheaegset kõnet tugijaama piires. Saatja võimsus oli (vist???) ligi 20W  ja sidet sai Tallinnas "tugeva taganttuulega" vast 30 km kauguselt telemastist. Millal ilmus välja see mudel, seda kahjuks enam ei mäleta, aga minu meelest oli ta olemas juba 1983 ?
Vasta
#13

"Teatud piirangutega enamik üldlevinud sagedused lubatud. " Mida mina siis mainisin.
Vasta
#14

Telefonid Altai olid populaarsed ka muuga aedlinnas. Kuna teleletorn oli lähedal sai neid kasutada päris seadusllikult
Vasta
#15

(22-05-2019, 19:51 PM)Raivo Kirjutas:  
(22-05-2019, 18:57 PM)linnuke Kirjutas:  Tänapäeva mõistes seal sees ehk nn.wolki tolki sagedus. Nüüd GHz id.Vaevalt ,et "kinni "pannakse. Smile

Kindlasti ei ole seal "wolki tolki sagedus". Ma olen üsna kindel, et ametlikult käivad need endiselt lubade alla.
See ülemine karp tundub mulle tuttav tavasides kasutatud nn. raadiotelefoni seadmena, vist oli sagedusala 300 millegagi MHz ja paarikümne kilomeetri taha töötasid.

Kõrgepinge võrgu meeste põhiline töövahend. Levis tõesti mitukümmend km, ja kui korralik antenn küljes, siis sai Mustveest Tartuga räägitud.
ps. Isegi kui oleks CB (voki-toki) sagedusel, siis kasutamine vaid loaga, võimu rohkem kui 4W mis on CB-le lubatud.


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: jänkuonu, 1 külali(st)ne