(07-09-2020, 12:36 PM)maisalup Kirjutas: Soomest oli toodud see masin kasutatuna. Käigukasti imifiltri kaane poldid olid veel tehase värviga kinni ning seal firmas kõige kauem olnud töötaja kinnitas, et nii kaua kui seal firmas see trakror on olnud ca4000tt pole mitte keegi neid filtreid vahetanud.
Kogu tehnika poldid olid värvi all.
See hoolduse teema on mingites piirkondades kuidagi väga käest ära jah. Mitmed kasutatuna siia jõudnud masinad on sama käekirjaga olnud. Oma koduküla põhjanaabrist talupidajal on T171-l käigukasti õli ja filtritega ka sama lugu. Vahetatakse aastaid ainult mootoriõli. Täitsa huvitab millal see valtra tema majapidamist ümbritsevas rohus maasse vajuvate vanemate New Hollandite jt liitub...
Aga kui filtri ummistuse tuluke armatuuris on nõrganärvilistele, mis siis teha. Kes maksab, see tellib ka muusika.
Mis puutub sellesse puuduliku hooldusega masina probleemivabasse käekäiku, siis imestama paneb see küll. Enda ringkonna üks vanemaid ja vist viimane seni originaalkastigaT-190 jõudis ka hiljuti miski 11 000 töötunni kandis vahekäikude remonti. Kusjuures samuti valikulis-loomingulise hooldusgraafikuga viimased 6000+ tundi. Reeglina ülemõõdulisi haakeriistu kasutavate põllumeeste seas nii kaugele remondita ei jõuta. Selles mõttes ülemõõdulisi et kui näiteks haakeriista tootja on märkinud et haakeriista miinimum võimsustarve on 200 hj, siis ette pannakse tihti traktor, mille tippmudelil on 180-190hj, ja siis küsitakse et äkki saaks kuidagi mõnikümmend hobust juurde...
Aga lõpetaks OT.
Kui tõesti viimase arutelu algataja tahab omale kompositsiooni Valtra või Valmeti traktorist ristatuna Zili/Urali baasil käruga, siis aastate jooksul olen näinud seda komplektsustes, kus traktori rollis on olnud vanematest mudelitest V6550, V8150, V8400, V8550, N141, T130 ja T170. Viimasel ajal Türi hoolduse piirkonnas figureerinud ainult üks. Vist 8150. Ja see suutis selle reduktori mis käru ja traktori ülekanded sobima pidi panema korduvalt ribadeks lammutada peremehe väitel. Muidugi võis olla ka konkreetse insenööri valearvestus.
Aga ise arvan et väljaveotraktoril peab olema GS PTO(ülekanne käigukastilt kärule), soovitavalt tagurpidi juhtimis süsteem(et saaks ninaga käru poole istudes sõita ja istet pidevalt keerutama ei peaks) ja kuna jõuvõtuvõlli otsa enam pumpa ei pane, siis ilmselt ninapump(väga metsatraktorlik lisa mida leiab ainult seda tööd tegema mõeldud masina küljest) ka. Liigutab ka originaalhüdraulika pealt aga suurema tõstuki ja osavama juhi käes jääb tootlikust ilma pöördeid lakke ajamata väheks. Korraliku läbimõeldud põhjasoomuse vajalikkust ei pea ilmselt rõhutama.
Töökindlam ja lihtsam oleks mingi näiteks 8400 sinna ette, kuid mugavam oleks ilmselt elektrohüdraulilise suunavahetiga traktor.