Lada 2107
#81

Sellised arutelud ja vaidlused on vajalikud selleks, et saada targemaks ning leida nõrku kohti erinevates teooriates. 

Kui tegemist oleks taastatud autoga, siis vajaksid väited mitut tüüpi velgede kasutamise kohta rohkem tõestust, kui kulunud väide, et tehases tehti komplekteeriti neid masinaid suvaliselt ja poes võidi ka mida iganes vahetada. Säilinud masina puhul on aga see väide koos velgedesse pressitud valmistamisajaga usutav ning ilmselt eksperdid loeksid need veljed ka originaalseks. Kuid aktile tehakse kindlasti märkus, et kataloogi järgi sellised veljed ei olnud ette nähtud, kuid välistatud ei ole komplekteerimine ka teise mudeli velgedega. Punkte ei vähendata. 

Omanikul ongi nüüd otsustuskoht nagu muuseas oli kadunud Raivo Hannusel 1948. aasta Willyse Overlandi taastamisel - vaata pilte http://vvm.vanatehnika.ee/?p=232 . Tema pidi aastaid selgitama, miks "sõja-villis" on sellist kummalist värvi. Aga oligi, sest valmistati pärast sõda tsiviilotstarbel. Kataloogid olid istme all kogu aeg valmis, kui keegi tuli jälle näpuga näitama. 

1. leida ikka kataloogile vastavad veljed ja juhinduda tehase kataloogides ettenähtud originaalsusest (eeldades, et kataloog ikka nägi ette vaid üht tüüpi veljed) VÕI
2. kasutada olemasolevaid velgi ning selgitada korduvalt ja korduvalt, et kuigi need veljed ei vasta kataloogile, siis on need siiski loetud originaalseks, kuna tehases oli bardakk

Teise variandi puhul tuleb jääda lootma, et 2107 taastajad ei võta seda autot kui autentsuse tippu taastamisel eeskujuks ning ei hakkagi kõik kasutama neid teise tüübi velgi. 

Kogu eelnev arutelu oli huvitav ja hariv.
Vasta
#82

(30-09-2020, 10:48 AM)Sm.Autojuht Kirjutas:  Vot väliselt 06 velg ja 05 markeering väga haruldlane minu silmis. Estoonia müsteerjum võib oodata.
Ma ei näe 05 markeeringut, on vaz tehas, 05 kuu ja 84 aasta
Vasta
#83

Nõustun Indrek Sirgi seisukohaga.
Huvitav on lugeda seda teemat, sest see kõnetab lugejaid. Olen siinkirjutajatest üks väheseid, kes on VAZ-i keskusest uue VAZ-2107 ostnud (aastal 1985). Autot kasutasin ja hooldasin rohkem kui 12 aastat ja müüsin llõpuks Venemaale tagasi.
1. Miks ma nõustun Indrekuga? aastal 1984 oli VAZ-2107 tehase lipulaev ja autosid valmistati küll erineva komplektsusega (laternapesijad olid rohkem välituru teema), kuid sellist lohakust tehase kontroll läbi ei lasknud. Algusaastate autodel olid all ainult need 05/07 veljed. Jah talverehvide levikuga hakati kasutama ka vanemate mudelite omi. Huvi pärast küsisin ka Googlilt pilte näha - pealiskaudsel vaatlusel küll mitte ühtegi 06 kilpidega fotot ei suutnud tuvastada. Kõik varase  VAZ-2107 ja VAZ-2105 kohta trükitud raamatud kujutavad ainult ühte tüüpi velgesid.
2. Restaureerimise teoorias kasutatakse taastamisülesande püstitamise juures eseme elukaare mõistet. Sellega eristatakse eseme erinevaid seisukordi tema "elukaarel". Teooria kohaselt on kõik need erinevad seisundid samaväärsed taastamise tähenduses. Siiski on teoorias märgitud, et vanasõidukite puhul on tavaks restaureerida sellisena, nagu see tehasest väljus (nagu värskelt vermitud münt). Seega võib taastada nii tehasest/töökojast väljunud esemena kui ka mingi hilisema/kasutatud/tuunitud esemena (nagu Priit Veski pakkus). Seega võivad autol olla all need veljed, kuid alati peab olema valmis vastama minusuguste vanameeste pärimisele nende päritolu kohta (nagu põder Volga kapotil või selle puudumine). Nõustun, et väikeseid erinevusi/üllatusi tuli ette, sest meie pere esimesele poest ostetud VAZ-2101le  (1974.a.) olid paigaldatud 011 reflektorid gabariidipesadega, kuid need polnud ühendatud.
Vasta
#84

[Pilt: 9MAAAgN14-A-1920.jpg]
Vasta
#85

Uskumatu, kuidas saab sellisel teemal nagu veljed 5 lehekülge arutleda. Aga lisan siiski veel ühe enda poolse variandi, mis võis juhtuda- kunagi heal ajal ostis Ded endale tutika 07, koos uhkete 07 velgedega. Samal ajal ostis ka Dedi naabrimees uue 06. Kuna naabrimees oli paras autopede, siis tegi Dedile ettepaneku, et teen sulle "pooliku" välja kui oled nõus autodel rattad ära vahetama. Ja kuna Ded oli praktilise meelega külamees, siis loomulikult oli ta selle pakkumisega nõus (enne muidugi kauples kaks "poolikut" välja). Nüüd istuvad nad kahekesi pilvepiiril ja peavad peenikest naeru kui näevad, mis nende omaaegne tehing põhjustanud on.
Vasta
#86

Minu kadund tädimees müüs oma 03-e, olles eelnevalt soetanud uue 07-e. Vahetas autodel rattad ära, sest 07- l olevat ilma ilukilpideta veljed justkui "alasti".
Vasta
#87

Mina olen nende sigullide arutelusid igalt poolt lugenud ja aru saanud,et mingit korda tehases polnud,vanjad ja kassid toppisid igasugu juppe igasugustele sigullidele,võeti see mida teine vanja ette lükkas.Tõesti aitab juba nendest velgedest võtke näiteks kapoti hingede poldid ette vahelduseks.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#88

Netiavarustest üks selline pilt: [Pilt: lada-1985.jpg]
https://tobytheteacher.blogspot.com/2009...-tour.html

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#89

Mina panin omalajal ise 05 velgedele 06 kilbid külge -- müüdi selliseid aasu mis läksid kahe vabaks jäänud tsentreerimis ava külge teises otsas oli vargapolt -- veljele auk sisse ja poldiga kinni. Sellisel asjal oli ka praktiline tähtsus, ei saanud nii kergelt velgi varastada. 82 aastal vaz keskusest ostetud uus 82 oli ikka väga kõva sõna -- tehase väravas tulid kohe mustad ligi ja pakkusid 8100 maksva autu eest üle 9 tuhande, pärast litsid jooksid auto järel,  -- vene ajal hinnati asju, see praegune lõputu rämpsuuputus ja planeedi reostamine on ikka kohutav.
Vasta
#90

Kui olidki all niinimetaud originaalveljed, siis võidi need juba esimestel päevadel, kui autu jäeti maja ette tänavale poosetamiseks ja kaotati valvsus, lihtsalt pihta panna. Hommikul oli masin heal juhul telliste peal. Ei jäänudki muud üle kui uued osta, mis tõenäoliselt olid samuti kellegi poolt pihta pandud.

Natuke nendest sildi peal olevatest variantidest ka. Tean isegi, et minu poolt siia teemasse lisatud variandid pole päris see, mis sildil kirjas, kahjuks pole veel leidnud tarkpead, kes oskaks lahti seletada nende nulliga algavate (013, jne) koodide sisu.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#91

Tegelikult tuleb otsinguga päris palju pilte välja, kus 07-l on 06-tüüpi veljed all. Ainuke häda, et enamasti pole pildil olev auto päris uus. Aga et 07 omanikud nii massiliselt 4 või 5 auguga velgi teiste vastu välja vahetasid, pole ka usutav. Seega ilmselt:
a) algusaastatel komplekteeritigi autod vanematüübiliste velgedega, või siis vähemalt need, mis ekspordiks või näitusele ei läinud;
b) pandi külge see, mis parajasti laos olemas oli;
c) asi käis kuidagi mootori töömahtu arvestades, nagu teemas juba välja pakuti e. 1,2 ja 1,3l mootoriga autod ühtede, 1,5 ja 1,6l mootoriga teiste velgedega (kuigi ma ei taipa, mis selle mõte oleks).

Kas ka need suured ilukilbid tehases paigaldati, on juba iseküsimus.

P.S. Üks minu sugulane ostis millalgi kaheksakümnendate keskel uue 06, aga nii palju kui mina mäletan, olid tollel algusest peale 5 avaga veljed all.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#92

(30-09-2020, 20:50 PM)Mossemees Kirjutas:  c) asi käis kuidagi mootori töömahtu arvestades, nagu teemas juba välja pakuti e. 1,2 ja 1,3l mootoriga autod ühtede, 1,5 ja 1,6l mootoriga teiste velgedega (kuigi ma ei taipa, mis selle mõte oleks).

Lada velgi oli erineva laiusega. Ma pole piisavalt Ladaekspert, et teada kui mitme eri laiusega, aga üks ekspert nädalavahetusel just muu jutu käigus mainis (enne kui siin see arutelu lahti läks), et kuue veljed olid viie omadest pool tolli laiemad. Ja kuskil on meelde jäänud, et ka kolme veljed olid ühe velgedest laiemad. 
Nelja tuulutusavaga seitsme veljed tunduvad üldse üsna haruldased olema, see seletaks minu arust vanema tüübi laiemate velgede kasutamist varjastel suure mootoriga seitsmetel.  Ilmselt polnud tehaselgi neid õigeid kuskilt võtta.

Muidugi on mu arvamus puhtalt spekulatiivne.
Vasta
#93

Veel 1 meeleolu pilt, mis ei kvalitseeru 1984.a väljalaske kohta:
Обращаем внимание на 2107 на .. фото: она на РОДНЫХ РЕДКИХ дисках 2107-3101015, выпущена всего одна партия в 1983 году.
[Pilt: d529ec23c37e.jpg]

Ma saan aru, et nendel otsakorkidega 03 velgedel peaks keskava olema 60,5mm ja alla läksid nad ca 10 a. hiljem.

Võibolla on nende 03 velgede tehasest alla sattumise põhjus see, et 175/70R13 oli isegi tehasele defka Smile
Vasta
#94

Ajame loo veelgi sogasemaks ja väidame oma silmamälu ja mõningate .ru lõppevate infoallikate põhjal, et üldjoontes keriti tehases seitsmele alla rehvid markeeringuga ИН-251.
Mis nüüd küll saab?  Big Grin
Vasta
#95

(30-09-2020, 22:13 PM)zazik Kirjutas:  üks ekspert nädalavahetusel just muu jutu käigus mainis (enne kui siin see arutelu lahti läks), et kuue veljed olid viie omadest pool tolli laiemad. Ja kuskil on meelde jäänud, et ka kolme veljed olid ühe velgedest laiemad. 

Jutt täitsa õige vast, sest 01-011-013 veljel oli tehasest 155 laius, 03-06-le 165 laius. Need tundusid igatahes juba parajad balloonid Smile
Vasta
#96

Üks omalaadne küsimus 07 kohta - kus sellel n.ö. originaalis raadio antenn asuma peaks? 01, 02, 03 ja 06 puhul oli see vasakul esitiival. Mäletan, et isegi raamatus "Sõiduautod Žiguli" oli mingi skeem, kuidas täpselt õige koha peale auku teha. Aga samas oli ka ära mainitud, et kuna esitiival paikneb antenn suhteliselt süüteseadmete lähedal, siis tegelikult parem asukoht oleks tagatiival (samas jälle kaabel tuleb sel juhul pikem ja raadiosignaal sumbub sedavõrd rohkem). Vaatasin netist pilte ja märkasin, et enamus autosid on üldse ilma antennita. Mõnel üksikul on esi-, mõnel tagatiival ja sealgi üsna suvalises kohas. Tehasest ju ometigi osa autosid raadioga tuli. Või kasutati nendel viimaks üldse salongipeegli taha kinnituvat aktiivantenni? Näiteks seda: [Pilt: aa3w.jpg]
http://www.rw6ase.narod.ru/00/awto/aa3w.html

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#97

(01-10-2020, 00:05 AM)Mossemees Kirjutas:  Üks omalaadne küsimus 07 kohta - kus sellel n.ö. originaalis raadio antenn asuma peaks? 01, 02, 03 ja 06 puhul oli see vasakul esitiival. Mäletan, et isegi raamatus "Sõiduautod Žiguli" oli mingi skeem, kuidas täpselt õige koha peale auku teha. Aga samas oli ka ära mainitud, et kuna esitiival paikneb antenn suhteliselt süüteseadmete lähedal, siis tegelikult parem asukoht oleks tagatiival (samas jälle kaabel tuleb sel juhul pikem ja raadiosignaal sumbub sedavõrd rohkem). Vaatasin netist pilte ja märkasin, et enamus autosid on üldse ilma antennita. Mõnel üksikul on esi-, mõnel tagatiival ja sealgi üsna suvalises kohas. Tehasest ju ometigi osa autosid raadioga tuli. Või kasutati nendel viimaks üldse salongipeegli taha kinnituvat aktiivantenni? Näiteks seda: [Pilt: aa3w.jpg]
http://www.rw6ase.narod.ru/00/awto/aa3w.html
Minu 05 tuligi ilma antennita ja raadiota --sinna sai pandud ise 3 antenni, aga raadio ikka ei tahtnud mängida eriti. Tkujuline valge antenn läks tagaaknale, pikk viiber kundepoolsele veerenni külge ette ja üks antenn sai pandud sisemise tahavaate peegli jala asemele, tundub, et pildil olev käis ka peegli jala asemele
Vasta
#98

(01-10-2020, 02:48 AM)jurkman Kirjutas:  [url=http://www.rw6ase.narod.ru/00/awto/aa3w.html][/url]
Minu 05 tuligi ilma antennita ja raadiota --sinna sai pandud ise 3 antenni, aga raadio ikka ei tahtnud mängida eriti. Tkujuline valge antenn läks tagaaknale, pikk viiber kundepoolsele veerenni külge ette ja üks antenn sai pandud sisemise tahavaate peegli jala asemele, tundub, et pildil olev käis ka peegli jala asemele
Ei käinud mitte peegli jala asemele, vaid kinnitus peegli jala alla, antenn jäi peegli taha vastu esiklaasi. Oli omal ajal kaunis levinud vidin, mäletan, et päris paljudel autodel oli see küljes. Kas tehase poolt paigaldati, ei oska öelda. Selles suhtes huvitav, et kõigil tagaveolistel mossedel alates 402-st on antenn juba tehase poolt paremal esitiival, GAZ 24-l sama, isegi RAF 2203-l on esinurkades koguni mõlemal pool antennikohad pleki sisse välja stantsitud (auk puurida ja antenn paigaldada tuli endal, samuti raadio jaoks koht kuhugi tekitada), aga eranditult kõigil VAZ-tüüpi autodel on raadio koht armatuurlauas olemas, kõlari koht samuti (01, 02, 011 küll vaid vastavad augud paremal pool armatuurlaua all kunde jalgade juures küljepapi sees), aga antenni jaoks ettemärgitud kohta nagu polegi.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#99

Minu aparaadil on antenn vasakul tagumisel poritiival, kindlasti vale, sest on elektriline. Milline see antenn originaalis välja nägi, kui oli tehase poolt paigaldatud.
Vasta

Minul oli kunagi ammu 07.  Olen üsna kindel, et sellel oli originaal antenn tagumisel juhipoolsel poritiival. Antenn oli nii umbes 45-50cm pikk kergelt kandiline ja lapik kummist jublakas.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne