(31-10-2020, 12:50 PM)PlyVal64 Kirjutas: ... See 4X4 on lihtsalt erisus, muidu ikka seesama "pirukamosse". Sõidetakse maanteedel pikka maad - just see on ju peamine eesmärk! Teine teema ongi maantee-vedur suuremale haagisele ja ka siis ei ronita kuumaastikule. ...
Ma suures piires mõistan otsitava kastika vajadust aga just nii, et see on moodne lisadega sõiduauto-laadne asendaja, mis siis kõige muu hulgas omab ka kasti, kuhu saab midagi pisikest panna nii, et "toas" ei haise. Reaalselt, kui tahta midagi tõsist teha (ka metsast puid tuues...), tuleb ikkagi õige tehnika tuua! Rendist. ... Tilu-liluga võib hobiks tegeleda (mõnuga näiteks suvekodus) ja kõnealuste kastikatega veoautot mängida, tööks tuleb ikka õiged riistad soetada. Ja maanteele on SÕIDUauto õigem valik...
No Priit on ikka valesti mõistnud vajadusi. Mulle vajalik ikka väikeveoauto, mida
muuhulgas saab ka
sõiduauto asendajana kasutada.
4x4 on oluline, kuna põhiline liiklemine toimub "teedel", mis väga tihti, eriti talveperioodil on sõiduautoga läbimatud või raskesti läbitavad, sh õue pääsemine elik viimane 100 m. (
Suviti olen alati mõelnud osta väiksema kütusekuluga pooleveolise auto, nö piruka ja niikui sügis kätte jõuab saab jälle selgeks, et see pole hää mõte, kogu mu autopark on neliveoline juba pikki aastaid).
Käru vedamine on hoopis harvaesinev (E-katti niikuinii ei ole ega tule) ja kastika mõte ongi mugavus elik käru asendamine olukorras kui käru hakkab nö teed oma tagatalaga hööveldama ja temaga manööverdamine on keeruline.
Rendist masinate toomine eeldab ka seda, et rendiajaga saab midagi ka tehtud, aga ei ole ei piisavalt pikalt vaba aega ega tervist ... oma pisikeste asjadega teed iga vaba õhtu tunnikese tööd peale riigitööd ja ei ole muid kulusid. Nt sõidad metsa, lõikad ühe metsakuiva 2-3 m juppideks, ajad auto nii juurde kui saad puude vahel ja jupid kasti ning koju. Võib-olla alles järgmine päev on niipalju tervist ja jõudu, et maha laadida ja lõhkuda.
Maanteel - Sõiduauto on äärmiselt ebamugav, sisse istuda ja välja ronida madalast august, ka roolis olles ei näe madalast asendist suurt midagi, kõrgel istmel on parem vaade ja istuda mugavam, jalad ei kisu krampi. See on ainuke põhjus nn linnamaasturi ostmiseks elik iste kõrgus. Kui sõita tõesti pikki otsi, a la 1500 km roolist tõusmata, siis küll võib sõiduautol mõtet olla, samas viimane kord tegin seda kastikaga ja oli hea kindel tunne. Aga seda pole mul enam viimased 6-7 aastat vaja olnud, naise vanemad on surnud ja neid otsi rohkem teha ei tule.