Akude tark laadimine

Osadel volkaritel ja Audidel on jah mingi värk selle akuga. Akut vahetades tuleb uus aku arvutiga sisse kodeerida. Mahtuvus, CCA jne. Väidetavalt ta peab arvet pidevalt, palju voolu akus alles on ja selle arvelt oskab vähem vajalikku lisavarustust "kuivale jätta".
Vasta

(15-06-2020, 12:48 PM)olli Kirjutas:  Osadel volkaritel ja Audidel on jah mingi värk selle akuga. Akut vahetades tuleb uus aku arvutiga sisse kodeerida. Mahtuvus, CCA jne. Väidetavalt ta peab arvet pidevalt, palju voolu akus alles on ja selle arvelt oskab vähem vajalikku lisavarustust "kuivale jätta".

Jah, aga see rehkendus on teadaolevalt vajalik auto enda geneka juhtimiseks ja ahnema lisavarustuse mahalülimiseks voolupuuduse ähvardamisel. Lisalaadimisest ei peaks see miskit teadma.
Vasta

Aku laetuse hindamisel on see informatsioon kuigivõrd kasulik küll, et sinna vahepeal väliselt voolu juurde pandud. Konkreetselt kokku pole puutunid sellise autoga, nii et ega täpsemalt ei tea mida ja kuidas seal tehakse.
Vasta

(15-06-2020, 12:48 PM)olli Kirjutas:  Osadel volkaritel ja Audidel on jah mingi värk selle akuga. Akut vahetades tuleb uus aku arvutiga sisse kodeerida. Mahtuvus, CCA jne. Väidetavalt ta peab arvet pidevalt, palju voolu akus alles on ja selle arvelt oskab vähem vajalikku lisavarustust "kuivale jätta".
Bmw l juba 20 a tagasi vaja kodeerida laadimine.

Kasutatud ja uued jupid enamus uutele ja vanadele  ka väga vanadele husqvarna,stihli,jonsered ja partner saagidele.Saagide ja võsalõikajate remont/hooldus.5297816
Vasta

Sai siis soetatud järgmine laadija:
https://www.automaailm.ee/et/Eshop/Produ...a_4a_6v12v

Jätsin ööseks järgi ja vilgutab 13.5 13.9 14.4 ja FUL peale mida hakkab sama protsess uuesti, kas see on normaalne või ei hoia aku pinget?
Tegemist kevadel soetatud Exide 95Ah akuga, vaevalt juba õhtal omadega on, mingeid probleeme pole esinenud ja sõidetud pigem pikemaid otsi, kuid kuna vahetan esituledel projektoreid siis sai võetud ka mingi automaatne laadija et toas katsetada ja ka enne talve aku korralikult täis laadida. Aku manuaal ütleb ise et aku peaks laetud olema kui pärast kahte tundi seismist on pinge 14,4. Ehk siis see laadija ei suudagi akut laadida või viga kuskil mujal?
Vasta

(16-11-2020, 15:59 PM)wwatu Kirjutas:   Aku manuaal ütleb ise et aku peaks laetud olema kui pärast kahte tundi seismist on pinge 14,4. Ehk siis see laadija ei suudagi akut laadida või viga kuskil mujal?

????????????
Täislaetud pliiaku pinge on 12,6V
14,4 V on enamvähem max laadimispinge auto peal. Oled kindel, et midagi valesti ei vaadanud? Millega mõõdad?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Veel üks jõudis kammini:
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=2672&pid=490174#pid490174

Mina andsin ämmamammale - tal hea vahel akut  turgutada. Päris täis ilmselt ei lae, aga vähemalt ei lase tühjaks vajuda. Lühisekaitse, esimene vihm ka ära ei tapa - mida veel tahta.

Minu akupargis oli ka vaid üks-kaks isendit, mille puhul FUL ette jäi. Ikka vilkusid järgemööda FUL ja voldid. Samas akud käivitasid küll, mingit häda laadija suutmatus seisukohta võtta ei tundunud põhjustavat.

Kusjuures voldid olid mõne kümnendiku täpsusega isegi õiged.
Vasta

(16-11-2020, 16:23 PM)Marko Kirjutas:  
(16-11-2020, 15:59 PM)wwatu Kirjutas:   Aku manuaal ütleb ise et aku peaks laetud olema kui pärast kahte tundi seismist on pinge 14,4. Ehk siis see laadija ei suudagi akut laadida või viga kuskil mujal?

????????????
Täislaetud pliiaku pinge on 12,6V
14,4 V on enamvähem max laadimispinge auto peal. Oled kindel, et midagi valesti ei vaadanud? Millega mõõdad?
https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/exide...Manual.pdf
Charging is sufficient to allow battery to be refitted when the voltage has been stable (14.4 volts) for two hours or more.

Multimeetriga mõõdetuna kerkib pinge üle 14,4 korraks, ilmub kiri FUL, lõpetab laadimise, pinge langeb alla 13 algab uuesti laadimine ja tsükkel kordub.
(16-11-2020, 16:35 PM)v6sa Kirjutas:  Veel üks jõudis kammini:
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=2672&pid=490174#pid490174

Mina andsin ämmamammale - tal hea vahel akut  turgutada. Päris täis ilmselt ei lae, aga vähemalt ei lase tühjaks vajuda. Lühisekaitse, esimene vihm ka ära ei tapa - mida veel tahta.

Minu akupargis oli ka vaid üks-kaks isendit, mille puhul FUL ette jäi. Ikka vilkusid järgemööda FUL ja voldid. Samas akud käivitasid küll, mingit häda laadija suutmatus seisukohta võtta ei tundunud põhjustavat.

Kusjuures voldid olid mõne kümnendiku täpsusega isegi õiged.
Nojah, ehk parem ikka kui autopeal, autolt maha võttes näitas 12,52V, eks võtan laadija järelt ja vaatan mis pinget hoidma jääb ja läheb autosse tagasi.
Vasta

Eks nende Onroad käsnadega ongi nii.

Kõigepealt vaatad poes hinda ja siis asja ning ohoooo ja asi läheb ostukorvi. Hiljem kui asja aku peal proovid siis vaatad akut ja asja ekraani ning pljääääd ja asi lendab prügikasti.
Vasta

Selle 14,4 peale ei maksa ära ehmatada. See on laadimisvool. Kui laadimine lõppeb siis akud omavad pinge taastumise koha pealt väikest inertsi enne kui nad oma tegeliku pinget näitama hakkavad.
Ma vaatan oma suure auto pealt seda pulli sageli. Kui mootori seisma jätad siis on näit olenevaltt tujust 30,1- 20,9 ja see langeb aeglaselt. 26,4 juurde jääb pidama alles mingi 10 minuti pärast.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(16-11-2020, 18:50 PM)Daff Kirjutas:  Selle 14,4 peale ei maksa ära ehmatada. See on laadimisvool. Kui laadimine lõppeb siis akud omavad pinge taastumise koha pealt väikest inertsi enne kui nad oma tegeliku pinget näitama hakkavad.
Ma vaatan oma suure auto pealt seda pulli sageli. Kui mootori seisma jätad siis on näit olenevaltt tujust 30,1- 20,9 ja see langeb aeglaselt. 26,4 juurde jääb pidama alles mingi 10 minuti pärast.
See 14,4V on siiski pinge, mitte vool.
Ja ei ole võimalik, et pinge on kas 30,1V või 20,9V.
Vasta

(16-11-2020, 19:35 PM)virks Kirjutas:  
(16-11-2020, 18:50 PM)Daff Kirjutas:  Selle 14,4 peale ei maksa ära ehmatada. See on laadimisvool. Kui laadimine lõppeb siis akud omavad pinge taastumise koha pealt väikest inertsi enne kui nad oma tegeliku pinget näitama hakkavad.
Ma vaatan oma suure auto pealt seda pulli sageli. Kui mootori seisma jätad siis on näit olenevaltt tujust 30,1- 20,9 ja see langeb aeglaselt. 26,4 juurde jääb pidama alles mingi 10 minuti pärast.
See 14,4V on siiski pinge, mitte vool.
Ja ei ole võimalik, et pinge on kas 30,1V või 20,9V.
Paljudel, väga paljudel autodel on see siiski võimalik.
Size matters  Wink
Muidugi, 20,9 asemel kasutaksin pigem nummert 28,9, aga mõte jääb samaks.
Vasta

(16-11-2020, 19:35 PM)virks Kirjutas:  
(16-11-2020, 18:50 PM)Daff Kirjutas:  Selle 14,4 peale ei maksa ära ehmatada. See on laadimisvool. Kui laadimine lõppeb siis akud omavad pinge taastumise koha pealt väikest inertsi enne kui nad oma tegeliku pinget näitama hakkavad.
Ma vaatan oma suure auto pealt seda pulli sageli. Kui mootori seisma jätad siis on näit olenevaltt tujust 30,1- 20,9 ja see langeb aeglaselt. 26,4 juurde jääb pidama alles mingi 10 minuti pärast.
See 14,4V on siiski pinge, mitte vool.
Ja ei ole võimalik, et pinge on kas 30,1V või 20,9V.
huvitav miks ei ole võimalik?

Kasutatud ja uued jupid enamus uutele ja vanadele  ka väga vanadele husqvarna,stihli,jonsered ja partner saagidele.Saagide ja võsalõikajate remont/hooldus.5297816
Vasta

(16-11-2020, 20:46 PM)diselist Kirjutas:  
(16-11-2020, 19:35 PM)virks Kirjutas:  
(16-11-2020, 18:50 PM)Daff Kirjutas:  Selle 14,4 peale ei maksa ära ehmatada. See on laadimisvool. Kui laadimine lõppeb siis akud omavad pinge taastumise koha pealt väikest inertsi enne kui nad oma tegeliku pinget näitama hakkavad.
Ma vaatan oma suure auto pealt seda pulli sageli. Kui mootori seisma jätad siis on näit olenevaltt tujust 30,1- 20,9 ja see langeb aeglaselt. 26,4 juurde jääb pidama alles mingi 10 minuti pärast.
See 14,4V on siiski pinge, mitte vool.
Ja ei ole võimalik, et pinge on kas 30,1V või 20,9V.
huvitav miks ei ole võimalik?
Sorry, trükiveakurat on siin. Pinge peab olema näidatud 29,9-30,1, Ja vool ja pinge on ka sassis aga mõte oli arusaadav.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(16-11-2020, 18:50 PM)Mart69x Kirjutas:  Eks nende Onroad käsnadega ongi nii.

Kõigepealt vaatad poes hinda ja siis asja ning ohoooo ja asi läheb ostukorvi. Hiljem kui asja aku peal proovid siis vaatad akut ja asja ekraani ning pljääääd ja asi lendab prügikasti.

A miks prügikasti? Tühja aku laadib päris kenasti peaaeagu täis. Lisaks näitab päris peedi aku ka kätte.

Samas sel ON põhjus, miks Onroad maksab 24 ja korralik "viieamprine" seitsekenpluss.
Vasta

(16-11-2020, 20:46 PM)diselist Kirjutas:  
(16-11-2020, 19:35 PM)virks Kirjutas:  ...
Ja ei ole võimalik, et pinge on kas 30,1V või 20,9V.
huvitav miks ei ole võimalik?

Sest 20,9 V on 12V süsteemi jaoks kohutavalt palju (ehk aku on juba pall) ja 24V süsteemi jaoks lootusetult vähe. Ju seal 0 asemel 9 peab olema ehk 29,9. Säärast näpukat olen isegi teinud...
Vasta

(16-11-2020, 20:45 PM)Janka Kirjutas:  
(16-11-2020, 19:35 PM)virks Kirjutas:  
(16-11-2020, 18:50 PM)Daff Kirjutas:  Selle 14,4 peale ei maksa ära ehmatada. See on laadimisvool. Kui laadimine lõppeb siis akud omavad pinge taastumise koha pealt väikest inertsi enne kui nad oma tegeliku pinget näitama hakkavad.
Ma vaatan oma suure auto pealt seda pulli sageli. Kui mootori seisma jätad siis on näit olenevaltt tujust 30,1- 20,9 ja see langeb aeglaselt. 26,4 juurde jääb pidama alles mingi 10 minuti pärast.
See 14,4V on siiski pinge, mitte vool.
Ja ei ole võimalik, et pinge on kas 30,1V või 20,9V.
Paljudel, väga paljudel autodel on see siiski võimalik.
Size matters  Wink
Muidugi, 20,9 asemel kasutaksin pigem nummert 28,9, aga mõte jääb samaks.
29V olen nõus.
Aga kui pinge on peale mootori seiskamist 20V, siis on üks aku suure tõenäosusega lühises ja teine üle laetud.
Vasta

Mina ostsin selle:
https://pood.magaziin.ee/product/akulaad...4a-6v-12v/
Oli piisavalt odav et riskida ja ei kahetse - täitsa toimetab. Ma ei julge muidugi reklaami teha et ostke kõik ja 100% töötab. Kust mina tean, võib olla sain partii ainukese töötava.  Toungue
Sisse-välja pendeldamist laetud aku puhul ei ole täheldanud. Kui on FULL siis jätab rahule. Meeldib just väikeste mõõtude poolest, saab vihmase ilmaga õues laadida, sest saab kapoti kinni lasta.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

(17-11-2020, 09:55 AM)Basilio Kirjutas:  Mina ostsin selle:
https://pood.magaziin.ee/product/akulaad...4a-6v-12v/

Mida tähendab sõna ujuklaadija?

Aquila captas non muscas.
Vasta

(17-11-2020, 10:03 AM)Daff Kirjutas:  
(17-11-2020, 09:55 AM)Basilio Kirjutas:  Mina ostsin selle:
https://pood.magaziin.ee/product/akulaad...4a-6v-12v/

Mida tähendab sõna ujuklaadija?
Tõenäoliselt on keegi poeneiu tõlkinud ise,usun et mpulsslaadijast on saanud ujuv Big Grin

Kasutatud ja uued jupid enamus uutele ja vanadele  ka väga vanadele husqvarna,stihli,jonsered ja partner saagidele.Saagide ja võsalõikajate remont/hooldus.5297816
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne