Lada 2107

(09-01-2021, 00:24 AM)ZIL 131 Kirjutas:  Võtaks sõnasabast kinni.
 1. Tuleb välja, et vale mõõtu rehvid all. Peaks olema 175/70R13, ma isegi ei tea mis mul seal on. kuna all olid o6 veljed, siis tõenäoliselt selle omad. Kuigi komisjoni mehed oleks originaalseks lugenud ka all olnud 06 veljed, sest sai ju tõestatud, et tehasest välja veeres see auto ikka 06 velgede ja ilukilpidega.

Kuue velje on täpselt samade mõõtudega kui seitsme velje. Välimus vaid teine. MIKS siis ei ole kuue velgedele pandud 175/70R13 rehve? Kaldun arvama, et ikkagi valed rehvid sattusid auto alla koos VALEDE velgedega Rolleyes

Komisjoni  seisukoht ei ole nii jäik ja on  järgmine: kui omanik oleks esitanud auto algsete (2106) velgedega, oleks komisjon pidanud need õigeks koos nendel olnud 165 mõõdus rehvidega. Et aga omanik otsustas 2105 velgedele ikkagi üle minna, siis nendel velgedel peame õigeks 175 mõõdus kumme.
Lisan siia leheküljed kirjandusest. Üks tõmmis on raamatust" Kratkij avtomobilnõi spravotchnik" 1984 ja teine VAZ 2105 tehase käsiraamatust 1979.
Kahjuks puudub mul 2107 tehase käsiraamat. Kui ksf. Robi juhtub seda postitust lugema ja tal on ehk olemas see raamatuke, siis ehk võtab vaevaks ka sealt skännida vastav lehekülg rehvide kasutamisest. Ma olen sisimas veendunud, et seal analoogne jutt. Võimalik spekulatsioon, et 165 kummid monteeritigi ainult 06 veljele ja nende rehvide ja velgedega varustati neid autosid siis, kui 175 kumme nappis.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta

Et teemat veelgi sogasemaks ajada, sirvisin oma pildibaasi 2105-st, et ehk on mõni pilt , kus ka neil on "valed" veljed all. No ja paar tükki ka leidsin selliseid. 
       
Vasta

(10-01-2021, 22:36 PM)taruvaras Kirjutas:  Et teemat veelgi sogasemaks ajada, sirvisin oma pildibaasi 2105-st, et ehk on mõni pilt , kus ka neil on "valed" veljed all. No ja paar tükki ka leidsin selliseid. 
Nendel on veel lisaks ka 06 esimärk ninal. Nii et tõenäoliselt eriti varajased prototüübid.
Vasta

kui raamatu mõõt on näiteks 175/70SR13, mis see "S" seal näitab ?
Vasta

(26-09-2020, 22:55 PM)Raivo Kirjutas:  
(26-09-2020, 19:32 PM)Brrr Kirjutas:  Deem need tulidki 03 mootoriga, arvasin, et 06 motoga.

82.a tulid need tehasest 03, 04, 05 ja 06 mootoriga.

Ehk on see velje teema sõltuv alla läinud rehvi laiusest?

[Pilt: 119.gif]
Veljed ei anna mulle ikkagi rahu. Raivo, tead miks on muist varuosanumbrid läbi kriipsutatud? Sellepärast, et varuosa arendati/kaasajastati. Nüüd otsi raamatu tagumistelt lehtetelt vastavad numbrid välja ja vaata mis kuu ja aastani toodeti läbikriipsutatud velgi Cool

taruvaras
Kas autosi toodeti raamatu järgi või raamatud trükiti autotootmise järgi? Kahtlustan viimast. Seega peaks olema antud auto raamat antud trükki (ladumine võttis päris mitu kuud) hiljem kui 06. 1984.
Vasta

Vene kataloog 1985.a annab kaks rehvimõõtu.
5 keelne kataloog 1982.a - ei leidnud sellist kirjeldust, kus oleks rehvid toodud.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               
Vasta

(10-01-2021, 23:18 PM)spitfire Kirjutas:  kui raamatu mõõt on näiteks 175/70SR13, mis see "S" seal näitab ?

Kas see pole mitte kiirusindeks?
[Pilt: kiirusindeks-tabel-900x782.png]
Vasta

(11-01-2021, 12:14 PM)hotwing Kirjutas:  
(10-01-2021, 23:18 PM)spitfire Kirjutas:  kui raamatu mõõt on näiteks 175/70SR13, mis see "S" seal näitab ?

Kas see pole mitte kiirusindeks?
...

Kui seda allikat uskuda:
https://www.longstonetyres.co.uk/vintage-tyres.html

Siis jah.

Koormusindeks peaks siis olema tähise lõpus.
Vasta

Jah, see kiirusindeks hulkus nähtavasti mingil ajaperioodil kahtlaselt ringi, kuni viimaks leidis omale koha koormusindeksi lõpus.


Tsitaat:
  • Индекс скорости может располагаться в разных местах маркировки: 225/50SR16, 225/50SR16 89S, 225/50R16 89S



https://ru.wikipedia.org/wiki/Автомобиль...ильных_шин
Vasta

kas rehvi mõõt ei võinud erineda veel ka tagasilla ülekandearvust
Vasta

Vene ajal olenes rehvimõõt sellest mis hunnikus võtta oli.
Vasta

(09-01-2021, 19:42 PM)robi Kirjutas:  Minu 1986. a 2107 varuratas on selline:

Täitsa õige 2107 rehv

https://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=78822
Vasta

Leidsin oma 07 tehasekäsiraamatu ka üles. Auto ise on tehtud 1982. aastal, tootmise esimes(t)el nädala(te)l. Kere nr. 0000810, for spares kastikeses 0000609 (see number pidavat näitama reaalselt ringlusesse läinud auto arvu), variant 05.
Autoga kaasnes käsiraamat, mis koguni on trükki läinud juba 1980.  aasta lõpul ja vastavalt siis 1. juuni 1980 tehniliste dokumentide alusel. Tegin mõned tõmmised ka siinseid teemasid käsitlevatest lehekülgedest.
       
Hilisematel väljalasetel oleva ökonomeetri asemel on õlirõhu näidik. Ka kindalaeka nupp kolis õige pea luugi keskele. Sama nupu teema toimus ka 05-l
   
Siin 165 mõõdus rehve variandina ei pakuta veel.
   
Rõngad,rõngad rõngad...
   
Vasta

taruvaras
Autoga kaasnes käsiraamat, mis koguni on trükki läinud juba 1980.  aasta lõpul ja vastavalt siis 1. juuni 1980 tehniliste dokumentide alusel. 
Väidate, et 1984. aasta kevadel/suvel toodetud VAZ 2107 juures ei võinud olla tootearndusi? Nelja aasta jooksul?
Vasta

Mina usun pigem siin must valgel kirja pandut aastast 1985. Neljanda foto tekst palun läbi lugeda.
https://krsk.au.ru/3341270/
Vasta

(12-01-2021, 18:15 PM)ZIL 131 Kirjutas:  Mina usun pigem siin must valgel kirja pandut aastast 1985. Neljanda foto tekst palun läbi lugeda.
https://krsk.au.ru/3341270/
Mina palun tõlget. 

Osa inimesi pingutab, et esitada tõendusmaterjali kirjandusest, kus on kirjas tehases ettenähtud tehnilised andmed. Teine pool aga jaurab edasi tehases ja üldse NSVL-s valitsenud bardakist, mis lubab originaalseks lugeda igasugused kõrvalekalded tehase nõuetest. Ebavõrdne vaidlus, kus ainult üks pool peab tõendama oma väiteid. 

Tänan kõiki kannatlikkuse eest.
Vasta

Aga mis kuradi vahet seal on, need ju kergelt vahetatavad  detailid vastavalt tujudele ja sellest lehekülgede viisi heietada?! Hallooo! Omanikule kiidusõnad .
Vasta

(12-01-2021, 15:36 PM)ZIL 131 Kirjutas:  taruvaras
Autoga kaasnes käsiraamat, mis koguni on trükki läinud juba 1980.  aasta lõpul ja vastavalt siis 1. juuni 1980 tehniliste dokumentide alusel. 
Väidate, et 1984. aasta kevadel/suvel toodetud VAZ 2107 juures ei võinud olla tootearndusi? Nelja aasta jooksul?
 
Ei, absoluutselt ei väida. Kuust kuusse, aastast aastasse kogu aeg toimusid muutused. Võtame näiteks kas või sellesama kindalaeka nupu, mis ksf . Formika autol on juba luugi keskel. Mulle endale meeldivad ka just "ülimasslevinutest" eripärasustega isendid. Minu 07 tootmise ajal on otsa saanud 07 originaalrool ja auto on komplekteeritud 05 rooliga, ikka see vanem tüüp, sile ja libe. Hiljem oli 05 rool kärnane. Veel omab ta näiteks 2107 algupäraseid tuleklaase, mille väline perimeeter on seestpoolt "kroomitud", sellistega toodetigi vaid 82. aastal. Sarnased klaasid olid ka varajastel 2105-tel, 1980-82.
Et ei tekiks arvamust, et ma niisama lahmin ja eriti matsugi ei jaga, siis avaldan, et mul on tekkinud kogu VAZ klassikute kollektsioon alates mudelist 2101 lõpetades 2107-ga. Peale 2101 on kõik isendid esimesest tootmisaastast ja oma kordumatute erisustega hilisema aastakäigu väljalasetest. 
2101 on 1972. a. kere nr. 0281000, originaalvärv helesinine, nagu nõukaaegsel "Marati" pikal soojal aluspesul- "keskea rõõmudel", värvitigi sellise tooniga vaid 1971-72 aastal. Esitulede elemendid Siem Eurolux, pirni varjestuskulp kinnitub kolme kodaraga, nagu mersu märgil. Paksud stangepuhvrid. Esitiibade külgmised suunatuled eurotähistuseta, samuti pole neid tagatulede klaasidel ega eesmistel suunatuledel.
2102 on 1971. a.  vl., kere nr 0070200.  See number on ebareaaalselt suur ja tulenes sellest, et värske mudeli puhul ei löönud alguses tehas kerenumbreid 2101-st lahku. Andmesildil kastis "dlja tšaptšastej" on number 0000008. Nii kerele löödud number kui birka on kõrvuti ja asuvad mootoriruumi valgusti all tulemüüril. Mingi aeg hakkas tehas VAZ 2102-te oma numeratsiooniga loendama, ilmselt 1972. aastal.
Ka sama "Marati" helesinine, kuid korra üle värvitud. Esilaterna elemendid Carello. Carello klaasi mustri võttis aluseks venelane, kui hakkas žigulile ise tootma laternaelementi FG-140. Kuna venelasele oli see siis alles uus mudel, siis kogu kuudiosa klaasistus, mis jääb esiustest tahapoole on imporditud itaallastelt, nende sõsarmudelilt Fiat 124 Familiare. Samuti tagatuled ja numbrituli firmalt STARS. Tiivasuunatuled "Sdelano v SSSR, kuid euromärgiseta. Generaator FEMSA, mille pinguti kronstein on tavapärasest erinev,kuna fikseeriv polt läbib kronsteini horisontaalselt. Paksud stangepuhvrid. Veljed kitsad 4 1/2J, nagu 2101 omad, kuid ümarate avadega nagu 03-l. See jällegi kataloogist erinevus, kuna kataloog näeb ette 2102-le allapanekuks vaid 2103 5J velgi ja diagonaalrehve Prostor, millega Moskvich 412 väljus tol ajal tehasest. Et aga 1971. polnud VAZ 2103-st lõhnagi veel tehaseliinil, sestap ka velgede kummalisus.
VAZ 2103 1973  kere number 27600, helehall originaalvärv, esipõlles on juba 25 peenikest pilu jahutuse parandamiseks. Sellise iseärasusega valmistati neid veel 1975. a. alguses, kui selle vahetas välja "ülimasslevinud" kahe suure avaga põll, nagu ta on ka mudelil 2106.  2103-d piludeta põlledega tehti miski kerenumbri 24000 alla. Mootoriruumis on iseärasuseks kolme ühesuguse pidurivedeliku anuma kasutamine, üks sidurile ja 2 pidurile. Pidurianumatel on kummalgi nivooandur, mille juhtmestik on sillatud. Salongis on karburaatori õhuklapi trossi käepide roolisambast vasemal. Näidikuteploki plaadi välisserv on terves perimeetris kroomitud. Alates 1974 kõikidel 2103-del ja kogu 2106 toodangul on näidikuploki aluse serv must plast. Parempoolsel päikesesirmil on daamide jaoks peegel, nagu ka varajastel 2101-del. Pakiruumi luugi embleemil on värvid vastupidised "ülimasslevinuile": taust hõbevalge, kiri Žiguli aga must. Eesmistel suunatuledel ja tagatuledel valmistajatehase nimi "Krasnõj Oktjabr" pikalt täht tähelt välja kirjutatud (selliseid paigaldati vaid 1973-74), kusjuures tagatuledel helkurid veel itaalia ALTISSIMO valmistatud. Stangel prisked puhvrid, juba alates  1974 on "ülimasslevinud" kõhnad.
Hiljuti tuli kollektsiooni veel üks 2103, samuti 1973. a. väljalase, valget värvi, kerenumbriga 0006700. Andmesilt ei ole tavapärase koha peal kapoti toe taga ninaraamil, vaid aste madalamal, radika esist ümbritseval ülemisel plekil paremal pool.  Ehki ta on korra viletsasti üle värvitud, ei ole ta kere sugugi lausmäda ja plekkidest midagi välja vahetada ei tule, aga vajaks ikkagi korralikku uut värvkatet. See 2103 oli minusugusele friigile veelgi põnevam leid. Eeskätt nr. 1  on lisa jahutusavadeta esipõll, venemaal kutsutakse sellist põlle 03-l "gluhoj fartuk". Sealsed huvilised on koostanud ja üles loetlenud internetis üle venemaa leidunud "gluhoj fartukid" ja kerenumbrite järgi nad üles laadinud sellele lehele, alates sellest  https://vk.com/photo-99115852_402031222  ja lõpetades  sellega  https://vk.com/photo-99115852_439198825?..._220556752 , nende vahele jääb siis veel 458 isendit, suure venemaa kohta ikka väike arv aga head vaatamist. Lisaks eelmise 03-e iseärasuste loetule on sellel tagatuled, tagurpidikäigutuli ja esiuste pisikesed punased tuled ALTISSIMO kirjadega. Vasakpoolne esisuunatuli on ka algupärane STARS. Pagasiruumi plastid on pruunid! Esilaternate päritolu on veel teadmata ja pole jõudnud veel süveneda, igatahes euromärgistuse sertifitseerimine on toimunud 72. aastal. Ilmselt Jugoslavia, sest Vene, Saksa DV, Tšehhoslovakkia klaasidel on päritolumaa kirjutatud. Salongis aga on sellel üliharv leid. Lisaks näidikuploki aluse välisperimeetri kroomosale on sel kroomitud ka aluse koonused, kuhu "kellad" kinnituvad. Sellist kohtab üksikutel juhtudel vaid esimesest tootmisaastast ja ainult "kurdi põllega" isendite seast. Reeglina on need koonused samuti spoonitud. Lisan näidise
 
   
Eestis ma sellist varem kohanud ei olnud, ei ilmsi ega ka piltidel.  Ja ega ma Eestis "kurdi põllega" 2103-sid rohkem teagi, kui üks Tartus unarusse lastud tunnustatud vanasõiduk ja nüüd ka see. Võib ju olla, et on mõni ehk veel. Tundub, et tükimaad kergem on siin leida kultuslikku "viisnurgaga" vana Volgat, kui sellise põllega 2103-e. 
VAZ 21011 1975 valge originaalvärv  kere nr. 1491500. Jällegi tundub, et kohutavalt suur arv. Aga ka selle mudeli puhul ei hakanud tehas number ühest peale loendama, vaid lasti läbisegi koos 2101-ga. Väliselt tunneb varajase "üheteistkümne" ära stange ja selle peale pandud kaitsekummi järgi, mis algaastatel ulatus otstest üle stange nurkade, hiljem lõpetati viisakalt plastotstega. C piilaril on veel kroomrest nagu 03-l samuti 1975. aastani. Salongis on  põrandakinnitusega gaasipedaaal, 1976 läks juba kogu toodang "ülimasslevinud" rippuva gaasipedaali peale. Ustel aknavändad mudelilt 2101. Mootori ploki värv on hall. Teatavasti 21011 ja 2106 plokid on sinist värvi, siin on see hall värv erandiks, sest siniseks hakati nendel plokke värvima 1977. 1975. aasta VAZ-idel ei ole veel C-piilaril veerenni kõrval seda teatavat stantsitud vagu, mis kõigil hiljem toodetuil oli juba sees.
VAZ 2106 1976 tumeroheline originaalvärv, kere nr 20650. Mootori plokk veel halli värvi, nagu ennist mainisin juba. Stange puhvrid erinevad hilisematest oma teravate servade poolest. Hilisematel on need servad ümardatud raadiusega ehk passiivse ohutusega. Tahtsin ühe kergelt vigase eesmise välja vahetada, aga kõrvutades oli nii suur erinevus, pidin loobuma. Tagatiibadel olevad küljehelkurid kollased, mitte punased, nagu järgnevatel aastatel. Salongis on rudimente 2103-lt: pika liistuga käetoed, suured "kellad" ilma sümboltähistuseta nende alaservas asuvate tulukeste kohal, 1977 juba sümbolid juures. Ohutulede lüliti erineb hilisematest.
VAZ 2105 1980 , ka jälle valge, originaalvärv. Selle mudeli tootmise esimese päeva isend. Või teise päeva. Kere number 0000120, "for spares" 0000072 . Millegipärast on andmesildil trükitud kirjale 2105 järgi löödud 02. Aga siiani ei ole suutnud välja uurida mida see 02 seal järel tähendab. Mootor on puhasmudeli oma rihmaga 2105. Omab elektrilist jahutusventikat. Niipalju, kui ma neid varajasi 2105 olen jälginud, rääkimata hilsematest, ei ole ma rohkem elektrilist ventikat neil kohanud. Küljekarbil on keset iluliistu allapoole jääv osa värvitud mustaks. Iluliiist on plastikust, profiililt meenutab 2103 oma. Liistu profiili ülemine ja alumine paun on "kroomitud", keskosa, mis madalam on must. Liist on kaitseks kaetud pealt kilega, mis mul ühest otsast pisut lipendab. Liistul puuduvad lõpetavad plastotsad, nagu hilisematel aastakäikudel. Tagapaneel on stantsitud veel tol ajal kasutuses olnud musta numbri formaadis kolme kruvi kinnitusega. Tagatuled on paigaldatud otse kereplekile, hiljem tekkisid tihendid tende alla. Tule klaasidel on väline rant, mis läheb kere ligi, seespoolt kaetud kroomiga. Tuled ei ole läbinud veel E-sertifitseerimist. Klaasile on kantud pisikeselt E tähis, kuid selle juurde käivad numbrid ja muud kirjad veel puuduvad. On olemas üks hilisem varuosaklaas, ka kroomservaga. seal juba kõik tähistused peal. Salongis on uksepolstrid "puhta viie" omad, reljeefsed saepuru massist pressitud. Näidikute klaasid on koonused, nagu GAZ 24-10-l, nn. "tissid", paigaldati kuni 1982. Kindalaeka nupp kaanel vasakul.
VAZ 2107 1982 värv on piimaga kohvi tooni, küljed korra üle värvitud, katus tagaluuk ja tagapaneel orginaalvärv. kere nr. 0000810. Selle masina kummalisi asju tutvustasin juba eelnevalt.
Vaz 2104 1984 liivakarva beež, akendest saati saanud korra ülevärvi, kere number 0000216, "for spares" 0000150. Nende tootmisarv võrreldes sedaanidega oli väga väike, aga usun, et nädala jooksul see 216. ikka valmis sai. Mootor rihmaga 2105, ventikas jäik veepumba küljes. Küünlajuhtmed ikka need roosad originaalid ja kummirõngastega. Omab tulepesureid, mis 2105-le ja 2107-le paigaldatud ei olnud. Iseärasuseks on see, et tagatiiva külgedele ei ole paigaldatud kirjeid vastavalt mootori kubatuurile 1300, ei ole isegi valmidust paigaldusaukude näol. Ka reklaampiltidel varajastest 2104-dest ei ole neid kirjakesi seal. Kindalaeka luuk on veel varajane vasemal asuva nupuga. Olen kuulnud, et esimene partii 04-sid saadetigi rongiga Baltikumi. Eks seepärast ole neid väikse numbriga ka siin varemalt kohatud.

Vot selline eriskummaline Žigulide kollektsioon nende miljonite toodetute seast. Ei ühtegi Ladat, kõik otseselt Žigulid ja vastavate venekeelsete kirjakestega. Iga mudel sai Ladaks siis, kui mudeli tootmise raskused lahendati ja "lastehaigusi" oli ravitud ja juleti ka välisturule müüma hakata. 
Võimalik, et suur osa siin lugevaid foorumlasi pole mu kirjeldatud erisustest kuulnud-näinudki ja hakkavad ka nüüd teatud isendite juures juba detaile uurima ja jälgima.

Vabandan ksf. Formika ees tema teema risustamise pärast, kuid tundub, et iga postitus siin on kuidagi teemaga seotud ja annab omamoodi selgust või vastupidi sogasust juurde.
Vasta

(11-01-2021, 00:12 AM)ZIL 131 Kirjutas:  
(26-09-2020, 22:55 PM)Raivo Kirjutas:  
(26-09-2020, 19:32 PM)Brrr Kirjutas:  Deem need tulidki 03 mootoriga, arvasin, et 06 motoga.

82.a tulid need tehasest 03, 04, 05 ja 06 mootoriga.

Ehk on see velje teema sõltuv alla läinud rehvi laiusest?

[Pilt: 119.gif]
Veljed ei anna mulle ikkagi rahu. Raivo, tead miks on muist varuosanumbrid läbi kriipsutatud? Sellepärast, et varuosa arendati/kaasajastati. Nüüd otsi raamatu tagumistelt lehtetelt vastavad numbrid välja ja vaata mis kuu ja aastani toodeti läbikriipsutatud velgi Cool

taruvaras
Kas autosi toodeti raamatu järgi või raamatud trükiti autotootmise järgi? Kahtlustan viimast. Seega peaks olema antud auto raamat antud trükki (ladumine võttis päris mitu kuud) hiljem kui 06. 1984.

Tean, et läbikriipsutatud detailid on tootmisest maha läinud ja muudatused on kuupäevaliselt kataloogi lõpus. Ma oleksin ise ka huvitatud just sellest ksf. Raivo kataloogist, arvan selle välja antud oleva mingi 80.-te lõpus 90.-te alguses. Oleksin huvitatud seal kajastatud muudatustest ka muudel lehekülgedel. Antud leheküljel on huvipakkuvaim 2105 veljetopsiku kadumise aeg. Kahjuks on mul omal vaid täpselt samad 2 kataloogi , mille velje lehekülgedest tegi pildid ksf. robi. ja seal on muudatuste jada veel üsna väike. Nendes kahes 2105 topsikut üldse ei kajastata, ometi varajased seitsmed tulid just nendega.

(12-01-2021, 18:15 PM)ZIL 131 Kirjutas:  Mina usun pigem siin must valgel kirja pandut aastast 1985. Neljanda foto tekst palun läbi lugeda.
https://krsk.au.ru/3341270/

See ongi üks mul olmasolevatest kataloogidest. Kuid muudatuste koha pealt on see halb kataloog, kuigi aastast 1985.
Lisan sealt pildi ka ühest vaidluse all olnud objektist, ikka need rõngad, rõngad rõngad..., detailide läbikriipsutusi ei ole.

   
 Hea meelega tutvuks sama leheküljega ksf. Raivo kataloogist.
Vasta

(13-01-2021, 02:50 AM)taruvaras Kirjutas:  
(12-01-2021, 15:36 PM)ZIL 131 Kirjutas:  taruvaras
Autoga kaasnes käsiraamat, mis koguni on trükki läinud juba 1980.  aasta lõpul ja vastavalt siis 1. juuni 1980 tehniliste dokumentide alusel. 
Väidate, et 1984. aasta kevadel/suvel toodetud VAZ 2107 juures ei võinud olla tootearndusi? Nelja aasta jooksul?
 
Ei, absoluutselt ei väida. Kuust kuusse, aastast aastasse kogu aeg toimusid muutused. Võtame näiteks kas või sellesama kindalaeka nupu, mis ksf . Formika autol on juba luugi keskel. Mulle endale meeldivad ka just "ülimasslevinutest" eripärasustega isendid. Minu 07 tootmise ajal on otsa saanud 07 originaalrool ja auto on komplekteeritud 05 rooliga, ikka see vanem tüüp, sile ja libe. Hiljem oli 05 rool kärnane. Veel omab ta näiteks 2107 algupäraseid tuleklaase, mille väline perimeeter on seestpoolt "kroomitud", sellistega toodetigi vaid 82. aastal. Sarnased klaasid olid ka varajastel 2105-tel, 1980-82.
Et ei tekiks arvamust, et ma niisama lahmin ja eriti matsugi ei jaga, siis avaldan, et mul on tekkinud kogu VAZ klassikute kollektsioon alates mudelist 2101 lõpetades 2107-ga. Peale 2101 on kõik isendid esimesest tootmisaastast ja oma kordumatute erisustega hilisema aastakäigu väljalasetest. 
2101 on 1972. a. kere nr. 0281000, originaalvärv helesinine, nagu nõukaaegsel "Marati" pikal soojal aluspesul- "keskea rõõmudel", värvitigi sellise tooniga vaid 1971-72 aastal. Esitulede elemendid Siem Eurolux, pirni varjestuskulp kinnitub kolme kodaraga, nagu mersu märgil. Paksud stangepuhvrid. Esitiibade külgmised suunatuled eurotähistuseta, samuti pole neid tagatulede klaasidel ega eesmistel suunatuledel.
2102 on 1971. a.  vl., kere nr 0070200.  See number on ebareaaalselt suur ja tulenes sellest, et värske mudeli puhul ei löönud alguses tehas kerenumbreid 2101-st lahku. Andmesildil kastis "dlja tšaptšastej" on number 0000008. Nii kerele löödud number kui birka on kõrvuti ja asuvad mootoriruumi valgusti all tulemüüril. Mingi aeg hakkas tehas VAZ 2102-te oma numeratsiooniga loendama, ilmselt 1972. aastal.
Ka sama "Marati" helesinine, kuid korra üle värvitud. Esilaterna elemendid Carello. Carello klaasi mustri võttis aluseks venelane, kui hakkas žigulile ise tootma laternaelementi FG-140. Kuna venelasele oli see siis alles uus mudel, siis kogu kuudiosa klaasistus, mis jääb esiustest tahapoole on imporditud itaallastelt, nende sõsarmudelilt Fiat 124 Familiare. Samuti tagatuled ja numbrituli firmalt STARS. Tiivasuunatuled "Sdelano v SSSR, kuid euromärgiseta. Generaator FEMSA, mille pinguti kronstein on tavapärasest erinev,kuna fikseeriv polt läbib kronsteini horisontaalselt. Paksud stangepuhvrid. Veljed kitsad 4 1/2J, nagu 2101 omad, kuid ümarate avadega nagu 03-l. See jällegi kataloogist erinevus, kuna kataloog näeb ette 2102-le allapanekuks vaid 2103 5J velgi ja diagonaalrehve Prostor, millega Moskvich 412 väljus tol ajal tehasest. Et aga 1971. polnud VAZ 2103-st lõhnagi veel tehaseliinil, sestap ka velgede kummalisus.
VAZ 2103 1973  kere number 27600, helehall originaalvärv, esipõlles on juba 25 peenikest pilu jahutuse parandamiseks. Sellise iseärasusega valmistati neid veel 1975. a. alguses, kui selle vahetas välja "ülimasslevinud" kahe suure avaga põll, nagu ta on ka mudelil 2106.  2103-d piludeta põlledega tehti miski kerenumbri 24000 alla. Mootoriruumis on iseärasuseks kolme ühesuguse pidurivedeliku anuma kasutamine, üks sidurile ja 2 pidurile. Pidurianumatel on kummalgi nivooandur, mille juhtmestik on sillatud. Salongis on karburaatori õhuklapi trossi käepide roolisambast vasemal. Näidikuteploki plaadi välisserv on terves perimeetris kroomitud. Alates 1974 kõikidel 2103-del ja kogu 2106 toodangul on näidikuploki aluse serv must plast. Parempoolsel päikesesirmil on daamide jaoks peegel, nagu ka varajastel 2101-del. Pakiruumi luugi embleemil on värvid vastupidised "ülimasslevinuile": taust hõbevalge, kiri Žiguli aga must. Eesmistel suunatuledel ja tagatuledel valmistajatehase nimi "Krasnõj Oktjabr" pikalt täht tähelt välja kirjutatud (selliseid paigaldati vaid 1973-74), kusjuures tagatuledel helkurid veel itaalia ALTISSIMO valmistatud. Stangel prisked puhvrid, juba alates  1974 on "ülimasslevinud" kõhnad.
Hiljuti tuli kollektsiooni veel üks 2103, samuti 1973. a. väljalase, valget värvi, kerenumbriga 0006700. Andmesilt ei ole tavapärase koha peal kapoti toe taga ninaraamil, vaid aste madalamal, radika esist ümbritseval ülemisel plekil paremal pool.  Ehki ta on korra viletsasti üle värvitud, ei ole ta kere sugugi lausmäda ja plekkidest midagi välja vahetada ei tule, aga vajaks ikkagi korralikku uut värvkatet. See 2103 oli minusugusele friigile veelgi põnevam leid. Eeskätt nr. 1  on lisa jahutusavadeta esipõll, venemaal kutsutakse sellist põlle 03-l "gluhoj fartuk". Sealsed huvilised on koostanud ja üles loetlenud internetis üle venemaa leidunud "gluhoj fartukid" ja kerenumbrite järgi nad üles laadinud sellele lehele, alates sellest  https://vk.com/photo-99115852_402031222  ja lõpetades  sellega  https://vk.com/photo-99115852_439198825?..._220556752 , nende vahele jääb siis veel 458 isendit, suure venemaa kohta ikka väike arv aga head vaatamist. Lisaks eelmise 03-e iseärasuste loetule on sellel tagatuled, tagurpidikäigutuli ja esiuste pisikesed punased tuled ALTISSIMO kirjadega. Vasakpoolne esisuunatuli on ka algupärane STARS. Pagasiruumi plastid on pruunid! Esilaternate päritolu on veel teadmata ja pole jõudnud veel süveneda, igatahes euromärgistuse sertifitseerimine on toimunud 72. aastal. Ilmselt Jugoslavia, sest Vene, Saksa DV, Tšehhoslovakkia klaasidel on päritolumaa kirjutatud. Salongis aga on sellel üliharv leid. Lisaks näidikuploki aluse välisperimeetri kroomosale on sel kroomitud ka aluse koonused, kuhu "kellad" kinnituvad. Sellist kohtab üksikutel juhtudel vaid esimesest tootmisaastast ja ainult "kurdi põllega" isendite seast. Reeglina on need koonused samuti spoonitud. Lisan näidise
 

Eestis ma sellist varem kohanud ei olnud, ei ilmsi ega ka piltidel.  Ja ega ma Eestis "kurdi põllega" 2103-sid rohkem teagi, kui üks Tartus unarusse lastud tunnustatud vanasõiduk ja nüüd ka see. Võib ju olla, et on mõni ehk veel. Tundub, et tükimaad kergem on siin leida kultuslikku "viisnurgaga" vana Volgat, kui sellise põllega 2103-e. 
VAZ 21011 1975 valge originaalvärv  kere nr. 1491500. Jällegi tundub, et kohutavalt suur arv. Aga ka selle mudeli puhul ei hakanud tehas number ühest peale loendama, vaid lasti läbisegi koos 2101-ga. Väliselt tunneb varajase "üheteistkümne" ära stange ja selle peale pandud kaitsekummi järgi, mis algaastatel ulatus otstest üle stange nurkade, hiljem lõpetati viisakalt plastotstega. C piilaril on veel kroomrest nagu 03-l samuti 1975. aastani. Salongis on  põrandakinnitusega gaasipedaaal, 1976 läks juba kogu toodang "ülimasslevinud" rippuva gaasipedaali peale. Ustel aknavändad mudelilt 2101. Mootori ploki värv on hall. Teatavasti 21011 ja 2106 plokid on sinist värvi, siin on see hall värv erandiks, sest siniseks hakati nendel plokke värvima 1977. 1975. aasta VAZ-idel ei ole veel C-piilaril veerenni kõrval seda teatavat stantsitud vagu, mis kõigil hiljem toodetuil oli juba sees.
VAZ 2106 1976 tumeroheline originaalvärv, kere nr 20650. Mootori plokk veel halli värvi, nagu ennist mainisin juba. Stange puhvrid erinevad hilisematest oma teravate servade poolest. Hilisematel on need servad ümardatud raadiusega ehk passiivse ohutusega. Tahtsin ühe kergelt vigase eesmise välja vahetada, aga kõrvutades oli nii suur erinevus, pidin loobuma. Tagatiibadel olevad küljehelkurid kollased, mitte punased, nagu järgnevatel aastatel. Salongis on rudimente 2103-lt: pika liistuga käetoed, suured "kellad" ilma sümboltähistuseta nende alaservas asuvate tulukeste kohal, 1977 juba sümbolid juures. Ohutulede lüliti erineb hilisematest.
VAZ 2105 1980 , ka jälle valge, originaalvärv. Selle mudeli tootmise esimese päeva isend. Või teise päeva. Kere number 0000120, "for spares" 0000072 . Millegipärast on andmesildil trükitud kirjale 2105 järgi löödud 02. Aga siiani ei ole suutnud välja uurida mida see 02 seal järel tähendab. Mootor on puhasmudeli oma rihmaga 2105. Omab elektrilist jahutusventikat. Niipalju, kui ma neid varajasi 2105 olen jälginud, rääkimata hilsematest, ei ole ma rohkem elektrilist ventikat neil kohanud. Küljekarbil on keset iluliistu allapoole jääv osa värvitud mustaks. Iluliiist on plastikust, profiililt meenutab 2103 oma. Liistu profiili ülemine ja alumine paun on "kroomitud", keskosa, mis madalam on must. Liist on kaitseks kaetud pealt kilega, mis mul ühest otsast pisut lipendab. Liistul puuduvad lõpetavad plastotsad, nagu hilisematel aastakäikudel. Tagapaneel on stantsitud veel tol ajal kasutuses olnud musta numbri formaadis kolme kruvi kinnitusega. Tagatuled on paigaldatud otse kereplekile, hiljem tekkisid tihendid tende alla. Tule klaasidel on väline rant, mis läheb kere ligi, seespoolt kaetud kroomiga. Tuled ei ole läbinud veel E-sertifitseerimist. Klaasile on kantud pisikeselt E tähis, kuid selle juurde käivad numbrid ja muud kirjad veel puuduvad. On olemas üks hilisem varuosaklaas, ka kroomservaga. seal juba kõik tähistused peal. Salongis on uksepolstrid "puhta viie" omad, reljeefsed saepuru massist pressitud. Näidikute klaasid on koonused, nagu GAZ 24-10-l, nn. "tissid", paigaldati kuni 1982. Kindalaeka nupp kaanel vasakul.
VAZ 2107 1982 värv on piimaga kohvi tooni, küljed korra üle värvitud, katus tagaluuk ja tagapaneel orginaalvärv. kere nr. 0000810. Selle masina kummalisi asju tutvustasin juba eelnevalt.
Vaz 2104 1984 liivakarva beež, akendest saati saanud korra ülevärvi, kere number 0000216, "for spares" 0000150. Nende tootmisarv võrreldes sedaanidega oli väga väike, aga usun, et nädala jooksul see 216. ikka valmis sai. Mootor rihmaga 2105, ventikas jäik veepumba küljes. Küünlajuhtmed ikka need roosad originaalid ja kummirõngastega. Omab tulepesureid, mis 2105-le ja 2107-le paigaldatud ei olnud. Iseärasuseks on see, et tagatiiva külgedele ei ole paigaldatud kirjeid vastavalt mootori kubatuurile 1300, ei ole isegi valmidust paigaldusaukude näol. Ka reklaampiltidel varajastest 2104-dest ei ole neid kirjakesi seal. Kindalaeka luuk on veel varajane vasemal asuva nupuga. Olen kuulnud, et esimene partii 04-sid saadetigi rongiga Baltikumi. Eks seepärast ole neid väikse numbriga ka siin varemalt kohatud.

Vot selline eriskummaline Žigulide kollektsioon nende miljonite toodetute seast. Ei ühtegi Ladat, kõik otseselt Žigulid ja vastavate venekeelsete kirjakestega. Iga mudel sai Ladaks siis, kui mudeli tootmise raskused lahendati ja "lastehaigusi" oli ravitud ja juleti ka välisturule müüma hakata. 
Võimalik, et suur osa siin lugevaid foorumlasi pole mu kirjeldatud erisustest kuulnud-näinudki ja hakkavad ka nüüd teatud isendite juures juba detaile uurima ja jälgima.

Vabandan ksf. Formika ees tema teema risustamise pärast, kuid tundub, et iga postitus siin on kuidagi teemaga seotud ja annab omamoodi selgust või vastupidi sogasust juurde.
Vat seda oli huvitav lugeda,sain palju uut infot ja targemaks.Tänud,tõsiselt! Kuid jahumist 5 lehekülge ainult velgede üle,pole huvitav.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne