Isetehtud matkaauto, "vanlife" ja kogemusi Eestis? Matkakas!

Nõus sellega, et ega tühipalja kw vaatamisega sõiduomadusi hinnata ei saa. Omast kogemusest võin öelda, et näiteks PSA 51KW 1,9 liitrit vabalthingav ei liigu suurt mitte kuidagi tühjast peast, aga samas ta kaotab hämmastavalt vähe ka täislastis ja haagisega. Ikka ei liigu, aga seisma ka ei jää.

Pikal teel on väga oluline pigem vaikuse moment ja siin on bensukal üldjuhul eelis, eriti vanade autode korral. Uued diislid üldjuhul sõites on vaiksed.
Vasta

Siitsamast foorumist ksf! Hullmaks käis Vanettega ipsaanias ära. Ja Nordkapis. Palju sellel LD20 pajal kilusid ja vatte oligi? 48?
Vasta

(04-11-2020, 13:48 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  E: Peaasi et käiakse maailmat vaatamas, pole oluline millega, aeglasema autoga ongi rohkem aega ringi vaadata Big Grin Sellepärast et kellegi arvates auto liiga lahja on ei maksa reisile küll minemata jätta. Osad hullud käivad mere peal üldse ilma mootorita Big Grin
Just - mina! Kord amitu Läänemeresr Altlndile ja Vahemerele käinud. Seega on mind raske süüdistada "aegluse" mittearmastamises  Big Grin Reaalsel ton ju Eestis mingid tegelased traktor-kämperite jms ka käiud. Ikka parem kui jala Gibraltarile minemine. Ainus vahe - ka merel eelistan ma võimsust, seda sama kaalu/purjepinna suhet! Ja turboboosti asemel võiks olla varus kas Code0 või gennaker ja kerekiirus elik veeliinipikkus. Rootsist võin ma igasugu jama siia purjetada, selle 2 päeva elab ka märjas koopas üle. Aga tuleks praegu keegi jutuga, et "kuule Priit, aita Hollandist poolpiduse peravurri ja surnud lappidega 70'te lõpu 25-jalane ära tuua", saadaks lihtsalt kuupeale! Jah, tahad uut Mini 6.50 doublehanded ära tuua, olen käsi... 

Tuletan meelde üht vana temat, kus ksf! otsis uut kaubikut töökoja aluseks. Töökoda on sama asi mis kämper - kogu aeg täislastis. Kes mäletab, osutus valituks 3,2 147kW Transit, see kõige-kõige tummisem. Sama keiss kiirabidega, mis on ju selle teema alguses toodud - kaalu liigutamiseks peab ka võimsust olema. 96kW on juba täitsa piisav. See osa vaidlusest läks lahti ju Doblo või Caddy. Doblo paneb HINNAPIIRI paika - tuhande eest saab vaid jõuetut vana saasta! Jah, Doblo on disainilt äge aga mootorit pole selle tohutu tuuletakistuse jaoks kohe üldse mitte! Sestap saigi kohe eos öeldud - võimsus, võimsus ja veelkord võimsus! Kui vaid nend evahe lvalida, siis Caddy 1,6 bensukas 75kW, eriti veel gaasiversioon, võiks olla alternatiiv aga need ei maksa tuhat! Aga kui on täiesti pohh millega kulgeda, ja kiiks-hääled peas "nõuavad" tühja kolekuuti toorikuks, võtaks hoopis gaasiga taatsia... 

PS: niipea kui lähed jewroopasse N1 kaubikuga, oled ka maksudes ning kõiges muus kaubik! Lähed M1'ga, oled sõiduauto. Paned N1le veel haagise sappa, oled veoauto... Seega on igal juhul õigem võtta toorikuks M1 ja siis pole enam vahet, on see istmetega kuut või silepõrandaga mahtuniversaal. Ühe puhul pole ikka mootorit, teisel on lisaks mootorile ka automaat, kliima jms mõnud kaasas. Vähema raha eest...
Vasta

Kusjuures juurdepääsu, teemaksude ja juurdepääsupiirangute teema on täiesti asjakohane, kui vähegi siitnurgast lõuna pool tahta liikuda seaduskuulekalt.
Vasta

Ja kuutidega on see häda ka, et enamusel neist on eelnev elu möödunud erinevatele peremeestele raha teenides ja tuhande euro piirimaile jõudes on nad suht surnud. Algul palju tööd viisaka hooldusega, siis ahelat mööda alla kuni nende meesteni, kes ei raatsi piduriketast vahetada, sest "vahetus on 10% auto hinnast". Sõiduauto elu on lihtsam ja võib leida ka täitsa elusa isendi.
Vasta

(04-11-2020, 23:41 PM)Telc Kirjutas:  Siitsamast foorumist ksf! Hullmaks käis Vanettega ipsaanias ära. Ja Nordkapis. 

Endalgi kogemust kolme erineva VW T3 bussiga (2tk olid 1.6TD ja üks oli 1.9 bensukas). Bändituuride käigus kokku nendega sõidetud ca 120 000km
läbi terve Euroopa, Balkanimaade ja Ukraina ning Venemaal kuni Uuraliteni. Lisaks veel 6.2 diiselmootoriga kahe Chevy Van'iga kummagagi ca 6000km
sõidud Kesk-Euroopas. 


Sai sõidetud täitsa vabalt.




Udmurtia piiril
[Pilt: 31692071168_77a3341abc_z.jpg]



Itaalias Alpides, Sestriere
[Pilt: 50578005458_fab5aff99c.jpg]



Venemaa, Tver. Tipptunni ummikus foori tagant startides kukkus pooltelg järsku lahti.
[Pilt: 50578005478_b677d18650_z.jpg]



Itaalias Apenniinides, teel Roomasse
[Pilt: 50578733271_427ae66e31.jpg]



Tšehhis Dukovany tuumaelektrijaama kõrval
[Pilt: 50578870707_d3c9d4c26c_z.jpg]

Stiff Skunk Kustompood - http://www.stiffskunk.com
Diskustom Magazine - http://www.diskustommagazine.com
One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
http://www.kustom.ee
Vasta

viide sõbralikust naabrefoorumist
pole just van aga algus on tehtud siiski isetehtud matkaauto ehitusele
huvitav vaadata kuidas ja mis välja tuleb.

https://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=59&t=79988
Vasta

Mulle sümpatiseerib selline lahendus.
Kui tahan on mul kastikas, kui tahan siis liikuv telk.


vabal ajal painutan kaablit...
Vasta

Riigikohtu otsus, kus käsitletakse sõiduki ümberehitust autoelamuks: http://riigikohus.ee/et/lahendid?asjaNr=3-18-207/35.

Edit: lisan Riigikohtu koostatud kokkuvõtte (kättesaadav linkidega siin: https://www.riigikohus.ee/sites/default/...Haldus.pdf. Lihtsalt mõtlemiseks ja kaalumiseks, kui ümberehitus plaanis.

Sõiduki ümberehitus: autoelamu varustuse miinimumnõuded (3-18-207/35)

Maanteeamet keeldus veoauto ümberregistreerimisest autoelamuks, leides, et sõiduki varustus ei vastanud autoelamu nõuetele ega autoehituse üldpraktikale. Maanteeamet viitas peamiselt Majandusja kommunikatsiooniministri määrustele nr 37 ja nr 42 ning direktiivi 2007/46/EÜ57 lisale II, mis nõuab sõiduki autoelamuna kvalifitseerimiseks majutusvõimaluse olemasolu ja loetleb autoelamu varustusse minimaalselt kuuluvad seadmed ja esemed. Maanteeameti hinnangul sarnanes sõiduki istmete asetus ja konstruktsioon aga hoopis bussile ning jäikade seljatugedega istmed ja kitsad madratsid ei saa olla reisijate magamisasemed. Samuti ei pidanud Maanteeamet võimalikuks käsitada kummutil asuvat elektrilist lauapliiti toiduvalmistamise seadmena ega uskunud, et üheksa reisijat mahuvad koos laua taha istuma. Liiklusohule viitas Maanteeamet alles kohtumenetluse käigus. Sõiduki omaniku, lennuklubi sõnul vastasid sõiduki napid elamistingimused siiski tema soovidele ja tema liikmete elustiilile. Halduskolleegiumi hinnangul ei olnud Maanteeameti põhjendused veenvad. Erinevalt haldus- ja
ringkonnakohtust rahuldas kolleegium sõiduki omaniku kaebuse ja kohustas Maanteeametit uut otsust tegema, arvestades lisaks sellega, et autoelamule esitatavad nõuded tulenevad nüüd määrusest 2018/85859. Halduskolleegium selgitas, et direktiivist 2007/46/EÜ tulenevad lisaks sõiduki üldistele tehnonõuetele autoelamu varustuse miinimumnõuded ning nõuetele vastav sõiduk tuleb registreerida. Nõuete täidetust, sh seda, mis on konkreetsel juhul käsitatav magamisaseme või toiduvalmistamise seadmena, peab Maanteeamet sisustama oma hindamisruumi kasutades, võttes seejuures muude asjaolude kõrval vajaduse korral arvesse ka autoehituse üldpraktikat. Autoehituse üldpraktika ei ole aga ära määratud vaid tingimustega, millele vastavad autoelamutele spetsialiseerunud ettevõtete valmistatud sõidukid.

Konkreetseid nõudeid autoelamus kasutatavate magamisasemete laiusele, asendile ega ühel magamisasemel magavate isikute arvule ei ole. Direktiivi 2007/46/EÜ järgi peavad magamisasemed ja toiduvalmistamise seadmed olema sihtotstarbeliselt kasutatavad. Alusele kinnitatud elektrilist lauapliiti saab pidada nõuetele vastavaks toiduvalmistamise seadmeks. Sõiduki autoelamuna registreerimist ei välista ka asjaolu, et kõik üheksa sõidukis viibijat ei mahu koos ühe laua taha istuma.
Vasta

Mida see lingitud kirjatükk inimkeeli teatab?
Vasta

(09-02-2021, 13:23 PM)cesium Kirjutas:  Mida see lingitud kirjatükk inimkeeli teatab?

Et meil on vaba maa ja igaüks võib enda elu muuta nii ebamugavaks, kui ta soovib. Aga kehtivad piirangud tuleb enne selgeks teha.

42,5 cm magamisaseme laiust... Rolleyes

Tuleb muidugi tunnustada asjaosaliste otsusekindlust oma asja lõpuleviimisel. Mainitud lahend võib edaspidi olla üsna kasulik.
Vasta

(09-02-2021, 13:34 PM)v6sa Kirjutas:  
(09-02-2021, 13:23 PM)cesium Kirjutas:  Mida see lingitud kirjatükk inimkeeli teatab?

Et meil on vaba maa ja igaüks võib enda elu muuta nii ebamugavaks, kui ta soovib. Aga kehtivad piirangud tuleb enne selgeks teha.

42,5 cm magamisaseme laiust... Rolleyes

Tuleb muidugi tunnustada asjaosaliste otsusekindlust oma asja lõpuleviimisel. Mainitud lahend võib edaspidi olla üsna kasulik.
Täiesti inimkeelelähedaselt on kohtulahendis öeldud:
Aktsepteerides kaebaja sõidukis olevaid tingimusi, seob vastustaja end halduspraktikaga ja peab ka edaspidi sellistele tingimustele vastavad sõidukid autoelamuks ümber registreerima
Vasta

Kogu selle kaasuse kõikse lahedam järeldus on minu jaosk see. Hr. Rässa on ikak täieliku mõnuga lolli ametkonna üle lasknud! Ametkonna LOOGIKA on mitte et puudulik vaid puudub täielikult. Seekord peab küll Naistest koosenenud Riigikohtu koosseisu kiitma! Naised võtsid asja mitte fanaatilise autofännina vaid loogikaga! Mis mõttes pole kitsas nari voodi? Mis mõttes pole elektripillid söögitegemsie vahend? Mis mõttes on VAJA väliskeskkonnas asuval vahendil kraanikaussi söögi tegemiseks??? Miks peaks kõik ühe laua taha mahtuma? Prouad Ligi, Laffranque ja Parrest - kiitused! Klassikaline "litsilõks" on tõesti täiesti legaalne sõiduk! 

Tsitaat:Seoses kohtumenetluses esitatud väitega sõiduki ukse ette paigutatud kummutist lähtuvast liiklusohust märgib kolleegium, et sellele tuginemine eeldab vastustaja poolt täiendavat analüüsi ja põhjendamist. Nii on kaebaja juhtinud kohtumenetluses tähelepanu sellele, et liiklusesse on lubatud sõidukid, millest väljumiseks tuleb eespool asuv iste kõrvale lükata või alla voltida.
Vasta

(09-02-2021, 22:09 PM)Telc Kirjutas:  
(09-02-2021, 13:34 PM)v6sa Kirjutas:  
(09-02-2021, 13:23 PM)cesium Kirjutas:  Mida see lingitud kirjatükk inimkeeli teatab?

Et meil on vaba maa ja igaüks võib enda elu muuta nii ebamugavaks, kui ta soovib. Aga kehtivad piirangud tuleb enne selgeks teha.

42,5 cm magamisaseme laiust... Rolleyes

Tuleb muidugi tunnustada asjaosaliste otsusekindlust oma asja lõpuleviimisel. Mainitud lahend võib edaspidi olla üsna kasulik.
Täiesti inimkeelelähedaselt on kohtulahendis öeldud:
Aktsepteerides kaebaja sõidukis olevaid tingimusi, seob vastustaja end halduspraktikaga ja peab ka edaspidi sellistele tingimustele vastavad sõidukid autoelamuks ümber registreerima
Siin võib ka veel üks sügavam konks asja juures olla, et ametnike vaatevinklist oli N2 veoauto kasti või kaubiku veoruumi lisatud üsna lihtsalt mõned mööbliesemed ja koduseadmed ning nüüd sooviti sõiduk ümber registreerida eriotstarbeliseks M1 sõidukiks. See aitab näiteks vabaneda teekasutustasust ja vb. ka mõnest muust veoauto põhisest maksust/kitsendusest?
Ametnikud muidugi tahtsid näidata, et nii lihtsalt kavalusega ikka ei saa riigipirukasse ettenähtud tasusid vältida, aga nüüd kohus otsustas, et saab küll.
Vasta

(10-02-2021, 10:15 AM)mossepower Kirjutas:  Siin võib ka veel üks sügavam konks asja juures olla, et ametnike vaatevinklist oli N2 veoauto kasti või kaubiku veoruumi lisatud üsna lihtsalt mõned mööbliesemed ja koduseadmed ning nüüd sooviti sõiduk ümber registreerida eriotstarbeliseks M1 sõidukiks. See aitab näiteks vabaneda teekasutustasust ja vb. ka mõnest muust veoauto põhisest maksust/kitsendusest?
...

Mitte vähe oluline aspekt, eriti meist lõuna pool asjatades.

Samas kulus angaarnikele väike meeldetuletus nende kõikvõimsuse piiridele väga ära. Me siiski elame vabal maal ja kui keegi ikka soovib end vigastada, siis tal peab selleks olema õigus.
Vasta

(10-02-2021, 10:59 AM)v6sa Kirjutas:  
(10-02-2021, 10:15 AM)mossepower Kirjutas:  Siin võib ka veel üks sügavam konks asja juures olla, et ametnike vaatevinklist oli N2 veoauto kasti või kaubiku veoruumi lisatud üsna lihtsalt mõned mööbliesemed ja koduseadmed ning nüüd sooviti sõiduk ümber registreerida eriotstarbeliseks M1 sõidukiks. See aitab näiteks vabaneda teekasutustasust ja vb. ka mõnest muust veoauto põhisest maksust/kitsendusest?
...

Mitte vähe oluline aspekt, eriti meist lõuna pool asjatades.

Samas kulus angaarnikele väike meeldetuletus nende kõikvõimsuse piiridele väga ära. Me siiski elame vabal maal ja kui keegi ikka soovib end vigastada, siis tal peab selleks olema õigus.
Ja see pole ju ÜLDSE paha variant näiteks vanatehnika kontekstis! Kui mitu pika kabiiniga 52-04 on Talverallidel käinud ja neid kutsutakse hellitavalt pere mahtuniversaalideks. Kusjuures mu naabripoisi VANAema sõitis sellisega ja see oli juba nõuka-ajal pereauto Big Grin Või vanad pritsuautod, ka tuntud rallikad Big Grin A'la saunabuss jms. See on täiesti mõistlik sellised eriotstarbeliseks M1 autoks muuta ja tõesti rahumeeli perega Euroopat avastada ja Balatoni ääres sauna teha...
Vasta

Millal sa sellise krokodilliga viimati sõitmas käisid, et kohe Balatoni äärde... Selle normaalne sõidukiirus on umbes 70 ja koormamata kujul lehtvedrude sõidumugavus on 10 palli skaalal umbes -6.

Eesti mõttes siseturismi isegi kannataks harrastada, kui ekstremist olla.
Vasta

Kuna teema pealkiri on matkaauto kogemused Eestis, siis minu jaoks oli väga üllatuslik just loetud väidetav (osade) saarlaste vaenulikkus auto- ja haagiselamute vastu. Nimelt selline turistide seltskond võtvat ära saarlaste autokohad praamidel ning saarel reisides tarbivad oma kaasavõetud sööke-jooke ja tuba, ei elavda kuidagi kohalikku ettevõtlust, ning jätavad endast maha ainult prügihunnikud. Meie ekspresidendi eks pakub selles samas arutelus lisaks välja, et sellistele puhkajatele tuleks kehtestada saarel viibimise päevatasu tehtud kahju korvamiseks (Allikas).

Ei teagi, et kas nutta või naerda sellise avalikus ajalehes väljatoodud suhtumise peale, aga kirjutises on toodud, et tegu pole mitte üksikisiku arvamuse, vaid justkui "Saarte rahvas" on sellisel seisukohal.

Et siis selline omamoodi vaenulikuvõitu matkaauto kogemus Eestis.
Vasta

Eks neid karavani makse on ka mujal kehtestatud.
Aga kui vaadata hindasid sealsetes majutus asutustes tuleb kiirem ja odavam perega Türgis nädal puhata .
Vasta

Karavani makse ei teagi kohe aga väga paljudes kohtades s.t. lõuna pool euroopas on õhtul peale näiteks 20 kuni hommikul näiteks 6ni parkimine keelatud v.a. kämpingud.
Ehk selline metsik kämpimine on keelatud.
Keelud on ka linnades ja asulates ehk, et ei pargitakse kaubanduskeskuste parklates jms.
Saarlased on aga juba aastaid tuntud oma karavani vaenuga. 
Tehumardi piirkonnas on isegi liiklusseaduses mitteolevad "liiklusmärgid" üleval olnud või on.

Ja noh eks igas meepotis on oma tõrvatilgad.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 8 külali(st)ne