(04-11-2020, 13:48 PM)Mart Laanelepp Kirjutas: E: Peaasi et käiakse maailmat vaatamas, pole oluline millega, aeglasema autoga ongi rohkem aega ringi vaadata Sellepärast et kellegi arvates auto liiga lahja on ei maksa reisile küll minemata jätta. Osad hullud käivad mere peal üldse ilma mootorita
Just - mina! Kord amitu Läänemeresr Altlndile ja Vahemerele käinud. Seega on mind raske süüdistada "aegluse" mittearmastamises
Reaalsel ton ju Eestis mingid tegelased traktor-kämperite jms ka käiud. Ikka parem kui jala Gibraltarile minemine. Ainus vahe - ka merel eelistan ma võimsust, seda sama kaalu/purjepinna suhet! Ja turboboosti asemel võiks olla varus kas Code0 või gennaker ja kerekiirus elik veeliinipikkus. Rootsist võin ma igasugu jama siia purjetada, selle 2 päeva elab ka märjas koopas üle. Aga tuleks praegu keegi jutuga, et "kuule Priit, aita Hollandist poolpiduse peravurri ja surnud lappidega 70'te lõpu 25-jalane ära tuua", saadaks lihtsalt kuupeale! Jah, tahad uut Mini 6.50 doublehanded ära tuua, olen käsi...
Tuletan meelde üht vana temat, kus ksf! otsis uut kaubikut töökoja aluseks. Töökoda on sama asi mis kämper - kogu aeg täislastis. Kes mäletab, osutus valituks 3,2 147kW Transit, see kõige-kõige tummisem. Sama keiss kiirabidega, mis on ju selle teema alguses toodud - kaalu liigutamiseks peab ka võimsust olema. 96kW on juba täitsa piisav. See osa vaidlusest läks lahti ju Doblo või Caddy. Doblo paneb HINNAPIIRI paika - tuhande eest saab vaid jõuetut vana saasta! Jah, Doblo on disainilt äge aga mootorit pole selle tohutu tuuletakistuse jaoks kohe üldse mitte! Sestap saigi kohe eos öeldud - võimsus, võimsus ja veelkord võimsus! Kui vaid nend evahe lvalida, siis Caddy 1,6 bensukas 75kW, eriti veel gaasiversioon, võiks olla alternatiiv aga need ei maksa tuhat! Aga kui on täiesti pohh millega kulgeda, ja kiiks-hääled peas "nõuavad" tühja kolekuuti toorikuks, võtaks hoopis
gaasiga taatsia...
PS: niipea kui lähed jewroopasse N1 kaubikuga, oled ka maksudes ning kõiges muus kaubik! Lähed M1'ga, oled sõiduauto. Paned N1le veel haagise sappa, oled veoauto... Seega on igal juhul õigem võtta toorikuks M1 ja siis pole enam vahet, on see istmetega kuut või silepõrandaga mahtuniversaal. Ühe puhul pole ikka mootorit, teisel on lisaks mootorile ka automaat, kliima jms mõnud kaasas. Vähema raha eest...