Stalini lemmik

Kas sellel autol ei old kasutuses "süvendiga" 12mm peaga kaheksased poldid nagu enamasti teistel vene masinatel oli?
Vasta

(16-05-2021, 17:46 PM)Talupoeg taluja Kirjutas:  Tere!

Ole hea ja ära topi neid polte kuhugile selle auto külge. Need on hoopis uuema aja poldid. Kui tahad meeldida musta nr. onudele, siis vähemalt käia maha need kirjad. Ja tore oleks muidugi see, et need oleks 12 mm. peaga. Või äärmisel juhul 14mm. 

T.
Oi, ära võrdle nüüd ZIS-i polte GAZ-i poltidega. Need just õiged ZIS tehase poldid. Tegemist originaalsete raamile kinnitus poltidega. Pea suurus 17 mm. Vabandust 14 mm.
Vasta

(16-05-2021, 19:05 PM)stern100 Kirjutas:  Kas sellel autol ei old kasutuses "süvendiga" 12mm peaga kaheksased poldid nagu enamasti teistel vene masinatel oli?
 Süvendiga poldid tulid kasutusele hiljem, kusagil 5o-ndate lõpus koos GAZ 21-ga. Tõenäoliselt ka Pobeda viimastel mudelitel.
Vasta

(16-05-2021, 21:02 PM)Formika Kirjutas:  
(16-05-2021, 17:46 PM)Talupoeg taluja Kirjutas:  Tere!

Ole hea ja ära topi neid polte kuhugile selle auto külge. Need on hoopis uuema aja poldid. Kui tahad meeldida musta nr. onudele, siis vähemalt käia maha need kirjad. Ja tore oleks muidugi see, et need oleks 12 mm. peaga. Või äärmisel juhul 14mm. 

T.
Oi, ära võrdle nüüd ZIS-i polte GAZ-i poltidega. Need just õiged ZIS tehase poldid. Tegemist originaalsete raamile kinnitus poltidega. Pea suurus 17 mm. Vabandust 14 mm.
Millepärast arvad seda, et need ZIZ-i tehase poldid on?
Vasta

Vaatasin ka isand Formika poldi pilte ja need meenutavad neid samu Sohvoosi laos vedelenud üldotstarbelisi polte,mida oli terve suur kast.
Ma arvan,et ZIS polt peaks olema sile pealt ja ülevalt ning ei ole ka seespoolt lohku aga kõige kindlama vastuse annaks kataloog! 
Seal taga on ka poltide nimekiri,koos mõõtude ja kuju diagrammiga.
Vasta

Kas vene aja poltidel oli üldse tugevusklassi tähis peal?

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

(17-05-2021, 08:20 AM)Sm.Samajev Kirjutas:  Vaatasin ka isand Formika poldi pilte ja need meenutavad neid samu Sohvoosi laos vedelenud üldotstarbelisi polte,mida oli terve suur kast.
....

Kas meenutavad või on samad?

Minu karpides olevatel on teistsugused märgid peal. A mul on jäägid jääkide laost ka.
Vasta

Ma võin lausa need poldid üles otsida,mis ma alles olen jätnud. Tehase märk ja tugevus aste olid kindlasti samad nagu pildil.
Vasta

Minu auto keret pole kunagi maha tõstetud, kerel keevitustöid, mis nõuaksid kere mahatõstmist teostatud ei ole. Miks peaks keegi polte vahetama?
Vasta

(16-05-2021, 21:02 PM)Formika Kirjutas:  
(16-05-2021, 17:46 PM)Talupoeg taluja Kirjutas:  Tere!

Ole hea ja ära topi neid polte kuhugile selle auto külge. Need on hoopis uuema aja poldid. Kui tahad meeldida musta nr. onudele, siis vähemalt käia maha need kirjad. Ja tore oleks muidugi see, et need oleks 12 mm. peaga. Või äärmisel juhul 14mm. 

T.
Oi, ära võrdle nüüd ZIS-i polte GAZ-i poltidega. Need just õiged ZIS tehase poldid. Tegemist originaalsete raamile kinnitus poltidega. Pea suurus 17 mm. Vabandust 14 mm.

(17-05-2021, 08:47 AM)Walter Kirjutas:  Kas vene aja poltidel oli üldse tugevusklassi tähis peal?
Žiguli-eelsetel poltidel küll ei tea, et oleks konkreetselt 4.8; 5.8; 8.8 jne märgiseid poltidel näinud.

Mis need ZIS-i poldid muidu maksavad? Saan ämbripõhjadest ilmselt mitu kilo täpselt sellise tähise ja logoga polte kokku otsida. Reaalseks kasutamiseks need ju ei kõlba; juba lehtvõtmega pigutades tõmbavad keerme maha.
Vasta

Vanema aja poltidele ei ole tugevusklassi peale löödud. Neid polte oli kõik kolhoosi-sovhoosi ja automajandite laod täis 80-ndatel. Ziz-l ei saa selliseid polte tehase poolt olla. Keegi ilmselt on neid polte seal auto küljes vahetanud. Enamus vanema aja mehi võib minu väiteid kinnitada.
Neid numbritega polte oli alles 80-ndate masinatel märgata.

Kas mitte tollel ajal ei treitud polte, mitte ei pressitud? See auto suuremalt osalt käsitöö korras valmistatud..... See pressimine tuli ju hiljem. Seda ajalugu võiks ka keegi teada. Mina seda kahjuks ei tea.
Kõvemad poldid olid X tähistusega, tagasildadel.

Ja kas pole osad poldid-mutrid üldse tollmõõdus sellel autol?
Vasta

Kui Toomase ausõnast rida ülevalpool ei piisa, siis kõige õigem on sellise küsimusega pöörduda musta numbri komisjoni venetehnika spetsialisti(de) poole. Tõenäoliselt öeldakse samamoodi une pealt ära, et kas tegu on kolhoosilao kinnitusvahenditega või 40-50`ndate Zis enda tehase toode.

Vähemalt mina olen aru saanud, et taastamisprotsessi aegsed küsimused on neile väga teretulnud, et vältida kõhutunde järgset omaloomingut tulevastel musta numbri masinatel.
Vasta

(17-05-2021, 09:17 AM)Formika Kirjutas:  Minu auto keret pole kunagi maha tõstetud, kerel keevitustöid, mis nõuaksid kere mahatõstmist teostatud ei ole. Miks peaks keegi polte vahetama?
Neid kerepolte on ehk mitmeidki kordi vahetatud. Teed olid kehvad ja ei ole usutav, et originaalseid polte on säilinud. Siis peab olema seisev auto olnud.
Vasta

(17-05-2021, 09:57 AM)Talupoeg taluja Kirjutas:  
(17-05-2021, 09:17 AM)Formika Kirjutas:  Minu auto keret pole kunagi maha tõstetud, kerel keevitustöid, mis nõuaksid kere mahatõstmist teostatud ei ole. Miks peaks keegi polte vahetama?
Neid kerepolte on ehk mitmeidki kordi vahetatud. Teed olid kehvad ja ei ole usutav, et originaalseid polte on säilinud. Siis peab olema seisev auto olnud.
 Kerel on vahetatud 2 polti ja need olid teistsugused. Auto on küllaltki vähe sõitnud. Mootori remondil läksid sisse I remondi saaled ja kolvid. Nagu eelnevatest postitustest näha, mitte ükski keredetail suurt keevitust ei nõudnud. Sellised autod väga halvadel teedel ei sõitnud. Minu 1932 a Buicki ka pole kordagi raamilt maha tõstetud. Muidugi see seisis 35 aastat unustuse hõlmas, siis 25 aastat muuseumis ja pärast seda kasutati suviti pulmades ja muudel üritustel.
Vasta

Tsitaat:Sellised autod väga halvadel teedel ei sõitnud. 
Kui juba punasel väljakul oli munakivisillutis, siis mis mujal toimus?

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(17-05-2021, 12:04 PM)Formika Kirjutas:  
(17-05-2021, 09:57 AM)Talupoeg taluja Kirjutas:  
(17-05-2021, 09:17 AM)Formika Kirjutas:  Minu auto keret pole kunagi maha tõstetud, kerel keevitustöid, mis nõuaksid kere mahatõstmist teostatud ei ole. Miks peaks keegi polte vahetama?
Neid kerepolte on ehk mitmeidki kordi vahetatud. Teed olid kehvad ja ei ole usutav, et originaalseid polte on säilinud. Siis peab olema seisev auto olnud.
 Kerel on vahetatud 2 polti ja need olid teistsugused. Auto on küllaltki vähe sõitnud. Mootori remondil läksid sisse I remondi saaled ja kolvid. Nagu eelnevatest postitustest näha, mitte ükski keredetail suurt keevitust ei nõudnud. Sellised autod väga halvadel teedel ei sõitnud. Minu 1932 a Buicki ka pole kordagi raamilt maha tõstetud. Muidugi see seisis 35 aastat unustuse hõlmas, siis 25 aastat muuseumis ja pärast seda kasutati suviti pulmades ja muudel üritustel.

Las kassid hauguvad, karavan läheb edasi! Kõik on ju ilusasti ära põhjendatud, aga mõned, kes pole ühtegi spetsteenistuse masinat taastanud, ikka inisevad mingite poltide üle! 
Lisan siia oma ZiS tehase poldi pildi, logol on selgelt näha Josif Vissarionovitši vuntsid ja numbrid 5.8 (mai 1948).

   
Vasta

No kui juba vuntsid....... siis minu järgmise taastatava Ford T külge kõlbavad need poldid peasuhtraudkindlalt. Ja must nr. pole ei brobleem ega probleem. Mul sõpru igal pool. Kassi kutsume ka kampa ja teeme selle musta numbri, kui ka koha sellele. Big Grin
Stalin ilmselt hakkab ka vähkrema...
Vasta

Vaevalt ,et Kolga-Jaani  kolhoosi varustaja neid polte Zizi tehasest tõi Big Grin.  Selliste 10 mm stega sai kuivatis viljapunkreid kokkulapatud.Tõesti olid sitad poldid .Padrun pidi kuuskant olema ja silmus ka vanakooli kuuskant. Lada komplekti 17-19 silmus "viskas üle".

vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Vasta

Väga ilus:  ЗИС ХРУЩЕВА / ЗИС 110 ФАЭТОН / Иван Зенкевич - YouTube

Alates 12:25 räägitakse värvitoonidest...
Vasta

1967 aastal tõi varustaja Gagarini nim. sovhoosi lattu M8 lohuga Jugoslaavia polte. Pärinesid Leningradi teel olnud põlema süttinud kaubalaevalt. Sihtkohta nad enam ei kõlvanud - sulanud kile ja poldid känkras. Aga majanditele õnnistus. Eks sihtkoha tehas pidi mingitega asendama ja sellest võis valmistoodang nii ja naasuguseid külge saada.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 8 külali(st)ne